I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Myt eller ej ?

Övrigt - Blandat

2009-11-20 04:24

Myt eller ej ?

Fick höra av en kompis att de var en kille som byte en sak mot en annan hela tiden och nu sitter han i en lyx kåk och äger ett antal dyra bilar.

Eller de hela hade tydligen börjat med att han fick en penna eller någonting och sedan byt den mot ett mynt och därefter byt myntet mot något dyrare o.s.v. under ett par år och bara genom att byta en sak till en annan slutligen byt tills sig allt de han har nu. lite svårt att förklara, men är riktigt nyfiken på om detta är en sann berättelse eller bara nån myt som någon hittat på ?...

Någon annan som har hört nått liknande ?

Kanske skrev lite otydligt, kommer inte riktigt ihåg vad min kompis berätta helt...

Göteborg

2009-11-20 05:42
har ocskå hört det, nästan säker på att det stämer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-20 06:32
Det var jag. Började med att byta ingenting mot något.

Nej men, jag har också hört den historien. Dock väldigt många gånger och med väldigt många olika föremål han började och slutade med. Därav väldigt säker på att det inte stämmer.

2009-11-20 09:47
nån radiokanal gjorde ju det där för ett par år sen, slutade ju iof inte med lyxkåk och massa bilar men jag tror de lyckades byta upp sig från en penna till nån sorts bil iaf.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-11-20 10:20
Ja Gert fylking testade väl detta om jag inte minns fel. Började med en penna från radiokanalen och slutade med en båt om jag inte har fel, kan vart en bil som ovanstående säger. Han hade ju fördelen att vara radioprofil dock så höll ju inte han på så värst länge.

Dock tror jag att original historien är sann. Allt handlar ju om att hitta rätt person att byta med. I början är det ju mest tur och korkade människor, men förr eller senare så måste man ju få tag på någon liten smurf eller något som en liten stackare saknar i sin samling.

2009-11-20 10:29
hmm, intressant. vi kan ju testa.
jag byter bort ett whoa-användarkonto mot något. vem erbjuder vad för det?
namnet är valfritt, så länge det uppfyller teckenreglerna och inte redan är upptaget.

Hangaround

2009-11-20 12:50
Det var ett gem.
Det fanns en tråd här på whoa ang detta. här är artikeln via den fina faktaförmedlaren aftonbladet: Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article370647.ab

Och DN: Länk till http://www.dn.se/nyheter/varlden/lyckades-byta-gem-mot-hus-pa-natet-1.646024

Det skall finnas en hemsida ang detta.

2009-11-20 13:12
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-11-20 14:47
Det är kul att han heter Kyle sen Andy, sen Kyle igen i Aftonbladet artikeln.

2009-11-20 14:59
En sak som inte är lika kul är att det antagligen aldrig går att göra igen....

2009-11-20 17:12
han bytte saker 9 gånger, från gem till hus. Låter helt sjukt.
--------------------------->

2009-11-20 18:12
Priyan

Jag byter ditt nick mot 5kr
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-11-20 18:19
vad fan gjorde killen med huset för nedbyte när han bytte bort sitt hus?

2009-11-20 18:59
ett hus i sask.. vem fan vill ha det ärligt talat? hade fan bytt det rakt av mot gemet. :D
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-20 20:55
bursan
ett skivkontrakt, enligt aftonblaskan.

Jag hade faktiskt aldrig hört talas om detta :) Jävligt coolt :)

2009-11-20 21:02
klart de går, inte så svårt, min polare började med två xbox spel, nu har han en fet van, han är driftig som få dock, byte ett tjugotal saker men inte lagt till nått mer eller en enda krona
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2009-11-20 21:21
Klart det går att göra, det gäller bara att ha lite is i magen och att ta reda på värdet av det man byter till sig. Den där snögloben lär ju inte varit vilken snöglob som helst ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-11-20 23:26
Saken var väll snarare att han samlade på snöglober och att han sedan i utbytet skrev hans adress på bloggen, så fler folk i sin tur kunde skicka snöglober till honom i utbyte mot ett signerat kort.

Alltså fick han kanske 3000 snöglober i utbyte mot en plats i en film.
Moderator

2009-11-20 23:52
Det där var rätt sjukt faktiskt! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .