I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sveriges fulaste stad?

Övrigt - Blandat

Hangaround

2009-11-09 19:40
tankte skriva Vasteras, den stad jag kanner bast och nog fan ar den ful..men sa sag jag Enkoping, och det lilla ratthalet tar fan priset.
Norrkoping ar inte heller nan hojdare, dock gillar jag hamnen pa hosten, just for dagen da den malas om.

2009-11-09 19:44
come on.. västerbronx är inte snyggt. jag röstar på det!
fantastiskt

2009-11-09 21:19
Ska vi prata fula städer måste Avesta nämnas.. Horndal, Krylbo, Centrum... Alla jävla områden i Avesta är gråa och tråkiga. :(

2009-11-09 21:41
Landskrona, framförallt området Koppargården. Fult miljonprogram.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-09 22:12
Ljungby utan tvekan! Behövs ingen närmare förklaring än att man får ångest varje gång man kommer dit. Har fått utnämnelsen "Sveriges tråkigaste stad" ett antal gånger dessutom.

2009-11-09 23:46
Jag är ganska berest när det gäller inriket!
Däremot har jag svårt att vara kritisk mot svenska städer och småstäder. Jag kan se något charmigt i de flesta ställen jag besökt, även sundsvall.

Om jag får dispans så får jag dra till med torneå som fan är en riktig jävla grå prick. det får väl dock ses som en finlandsvensk stad. har väl blivit lite mer festligt där nu när man kan knalla genom de nybyggda IKEA från haparanda till torneå, men still.

kalix ligger väl nära tillhands men blir räddade av den fina älven, campingen och den eviga brisen av sågspån från sågverket.

2009-11-09 23:56
Jag är från Falun så får väl inte säga Borlänge... Men har bott i Skövde, Skövde ligger bra till, Eskilstuna har iaf lite vatten... nej det blir nog Borlänge som får tävla med Ludvika och Avesta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-11-10 17:56
Tycker inte Skovde ar sarskilt fult, men ack sa javla trakig stad. Finns ingeting i den staden! Ett torg, Commers/z/c (hur det an stavas) och sa "berget".

At the gates of Eternity...

2009-11-11 00:50
BC99 P26

Nej den vinner ju inte, inte tillräckligt grå, men ful är den ändå, mariestad är nog ännu tråkigare men finare...

2009-11-11 10:22
Håller med BountyBoo, vad man än kan ha sett och tyckt här i livet så vet man när man ser det; Märsta är den fulaste staden i Sverige. Ett gammalt nedslitet pendeltåg var den enda sanna glädjen i den staden, för den tog mig bort därifrån.

2009-11-11 20:01
kulturhuset var asfräckt.

mitt ställe är långt värre än det där. Åker till skellefteå i morrn. ska försöka komma ihåg att ta en bild.
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-11 22:49
tänkte direkt på torneå som weakbcomeheroes, det är ju dock i finland men i särklass fulaste stad jag besökt.
annars kan jag inte påstå att någon stad jag besökt senhöst/tidig vinter är någon direkt ögonsten.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-11-12 11:34
stad och stad vet jag inte. men jag var i ljusdal här om dagen och det var då inte vackert. riktigt pissigt =D

2009-11-12 17:02
Nybro eller Skövde, hugaligen
???

2009-11-12 17:08
Jag håller med joda, bilden på ett upplyst kulturhus var rätt fint ändå. I dagsljus däremot...eller från andra hållet...usch.

2009-11-12 17:55
Landskrona, HYLTEBRUK... Markaryd... Skövde... Listan kan göras lång. Däremot räknas väl inte alla som städer. Men ändå... Huäääh. Ångesten är total
Vad är det här, någon form av slogan?
Manager

2009-11-13 12:44
BountyBoo och Kaneida:

Jag tycker inte att Märsta är fulast i Sverige, men jag bjuder på en bild på vårt värdelösa centrumtorg:

Varannan nyöppnad butik ser ut såhär efter ett par år:

Det var någon som nämnde Lesjöfors i tråden... Verkar vara en riktig håla..

Fagersjö i Farsta:

Sala (mest deprimerande skiten jag varit med om.. Nu handlade tråden visserligen om fula städer, men Salatorget är helt värdelöst fult och deprimerande..
www.patriot.nu står klottrat på väggen. Folk med nått bondgäng tatuerat på halsen och en över armarna uppdragen bombarjacka går förbi medans gamlingarna sitter och kollar snett på folk och pratar om sina sjukdomar med varandra..)
Ser visserligen inte överdrivet fult ut, men det är som sagt innerstan i Sala som ser normal ut, resten är värdelöst äckligt fult..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-11-13 15:29
Malmberget.
Tur jag inte vistas där i krokarna längre.
Ännu mer tur att det snart bara är ett stort hål kvar.

2009-11-13 22:58
Som Sala-native kan jag inte tillåta Yuns smacktalk att fortsätta. Det finns många städer som ser sämre ut. Städer som Fagersta, Avesta, Höör, Hässleholm, Västerås, Köping, Arboga m.m.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-11-15 16:37
SKÖVDE

för det är stan ingen behövde

2009-11-17 15:10
Måste nog själv säga att Enköping är den fulaste, ruttnaste och sunkigaste stad jag någonsin satt min fot i. Dessvärre är jag född och hade släktingar där.
Allt ser hur ruttet ut som helst. Klockan 9 en fredagkväll är torget helt dött och det finns inte en käft ute så långt ögat når. Knappt så man ser folk på uteserveringarna mitt på somrarna! Jag tycker helt enkelt att staden suger, är hur ful som helst och borde antagligen evakueras för dom som inte blivit smittade av "ful-sjukan" och sedan spränga den lilla fjuttiga stadjäveln från våran planet.

Dra åt helvete!

2009-11-17 16:11
Yun_DI
Bodde i Märsta... i hela en månad, sen styrde jag mig en lägenhet i Stockholm och gtfo Märsta fort.