Keneida Har en förpackning framför mig nu. Det som rörde ihop det är att det finns 2 olika portionsstorlekar. Den du räknar på är 0,75 dl - 28 g pulver - 21 g protein. Den jag räkna på är 1 dl - 37 g pulver - 28 g protein. 28 som rörde ihop det så du hade inte SÅ fel som jag trodde även om matten gick rätt snett ;) Hursomhelst så är 28 g protein minimum efter träning för att nå maximal effekt. Beroende på hur du äter så kanske en mindre portion räcker som mellanmål.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte heller läst hela tråden. Har tränat i ca 6 månader/4-5ggr i veckan och det jag kände var att det lilla fett jag hade på kroppen försvann ganska snabbt även om jag åt som en häst varje dag. Med pulver gainar jag i muskler men slipper se ut som ett benrangel tycker jag. Men det kan iofs vara placebo...
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX
Personligen tycker jag att man ska hålla sig borta från protein pulver i början...sen om man känner att kroppen behöver det så kan man börja. Jag tränar rätt hårt men jag äter oxå fem gånger per dag så jag känner inget behov av extra tillskott (vitaminer är ett undantag). Sen ser jag en hel del killar som häller i sig dom där proteindyckerna och för dom som tränar mer än en timme och i snabbt tempo ser man skillnad på efter en månad. Medans det finns en del killar som lallar runt,tar långa pauser och sen häller i sig protein... inte lika stor skillnad. Du ska träna rätt hårt och äta rätt och tillräckligt mycket. Att äta pasta direkt efter träning är däremot inte det bästa då det är långsamma kolhydrater,
www.susei.blogg.se
Optimalast efter träning är dock proteinpulver/gainer då det sugs upp snabbare än mat. Ät en måltid 1-3tim efter drinken också. Köp hem ett billigt proteinpulver och sen malto i storpack sen blandar du dig din egen gainer. Billigast i längden.. gymvaruhuset såg jag hade bra priser, 25kg malto för en röding, bör räcka ett tag.
One Love!
kesella lätt ska va grym. gymbiffar köper den allid i min butik. kolla innehållsdeklarationen innehåller sjukt mycket mer fin skit än vanlig kesella o dylikt. blanda med tonfisk, lite kryddor o sallad o käka i tortillas, snabbt, mättande, grymt gymkäk.
Det va bättre förr, svenskunderjord!
Laller Vill även adressera följande bit:
1 burk tonfisk kostar INTE 5-7 kroner. Varför ens spekulera när du inte vet? Shit asså! Jag spekulerar bäst jag vill i och med att jag har rätt:
Referens till Eldorado Tonfiskburk:
Länk till http://www.tonfiskburk.se/?service=review&reviewId=21 På ICA som den sidan hänvisar till plockar de 7.95, jag har sett billigare priser på Willys.
Här har du även Coops grejer för 5.50 / burk:
Länk till http://www.tonfiskburk.se/?service=review&reviewId=6 Du kanske inte har så låga priser på tonfisk där du bor, förhoppningsvis har du nu lite mer inblick i att det går och komma billigt undan. Har flertalet polare som käkar just Eldorados tonfisk på burk som enligt dem är helt okej.
Triandafilo Helt rätt, bara äta bra kost så slipper man allt hokus pokus runtomkring. Man ska helst träna riktigt hårt för att ens börja ta kreatin, protein, gainers etc. Räcker inte med att man går och flexar framför polarna på gymmet, man ska knappt orka lyfta träningsväskan efteråt. Jag kör personligen hårt, men inte så hårt att ramlarna trillar av, dricker proteinshake som måltidsersättare.
Sen ser jag en hel del killar som häller i sig dom där proteindyckerna och för dom som tränar mer än en timme och i snabbt tempo ser man skillnad på efter en månad. Medans det finns en del killar som lallar runt,tar långa pauser och sen häller i sig protein... inte lika stor skillnad. Det där stör jag mig sjuuuukt mycket på. Alldeles för ofta medans de kör 1-2 repetitioner på sin övning är jag klar med min övning och rört mig vidare och satt igång med annan. En annan sak man ser är ju de som irrar runt planlöst och kopplar ihop helt sjuka muskelgrupper, a la tränar biceps och bröst och sen ben. Eller de lirarna som pumpar biceps men fattar inte att för att få volym måste man köra triceps.
CHRISTUS Kesella lätt är grym, gillar den i mat så som sallader o tortillas, gillar den även som efterrätt, blanda i lite honung eller sylt (a la jordgubb) eller om det är sommar lite bär, om nom nom säger jag bara.
Sjukt bra om man är hungrig, poppa i dig en liten paket och du känner mättnadskänsla inom ett par minuter och känslan håller i sig ett par timmar.
kesella me lite lite funlite blir perfekt , blir som yoghurt fast utan socker =)
det är perfekt till kvällsfilmen istället för fettigt chips .
de har bra me proteiner , jag vet att flera som sitter inne äter sånt här
eftersom man inte får ha proteinpulver lr kreatinpulver ..
Bla bla bla, först snackar ni skit om dom som använder proteinpulver men inte tränar på elitnivå, sen snackar ni skit om dom som inte tränar som om dom ska gå match om ett par veckor. När jag väl tränar så vill jag vara garanterad att jag får i mig tillräckligt mycket protein för att få ut så mycket som möjligt av träningen och eftersom jag inte tränar regelbundet speciellt länge så betyder det att jag ofta måste börja om från början och komma igång med kroppen. Det är därför inte ovanligt att jag bara kör igenom hela kroppen, för det är ändå ingen idé att bara köra t ex rygg när jag vet att det kommer dröja en vecka till nästa gång jag drar till gymmet. Dela upp kroppen i olika delar kan man göra när man tränar flera gånger i veckan. Likadant är det med antalet reps per set, inte fan maxar jag på allt jag orkar när jag är otränad (vilket jag oftast är) utan då blir det ofta 12 reps på lättare vikter. Sen kan ni titta och fundera bäst ni vill över andras träning och kost, men kom ihåg att alla är inte heller på gymmet för att dom vill bli bodybuilders eller behöver vara i sitt livs toppform om någon vecka. Vilka gym tränar ni på? Jag har Sats-kort och kör mest i Jakan och Väsby, men ibland blir det även Kista, Sumpan och Stadshagen. Kan ju träna på alla Sats-gym och det vore kul att stöta på er experter nån gång. :)
CapKillah Alla får göra vad dom vill. Men jag PERSONLIGEN tror inte att proteinpulver gör så stor skillnad om man inte tränar riktigt riktigt hårt. Jag tränar hårt, men känner ändå att jag får i mig det jag behöver i min mat. Känner man inte så så kanske man ska se över sin mat i första hand, och dricka proteindrinkar i andra hand. Men som sagt det är upp till var och en. Och jag har inte snackat skit om dom som tränar långsammare, jag påpekade bara att när man ser en person som maxar både i fart och styrka så ser man snabbare resultat när han dricker en proteindrink efteråt. En kille som tränar långsammare och inte lika tungt får inte lika snabba resultat oavsett om han dricker sina proteindrinkar eller inte. När du är på gymmet ska du träna så som det känns bäst. Så mycket du orkar och vilka muskler du vill. Det lägger jag mig inte i.
www.susei.blogg.se
Nu har jag inte läst hela topicen, men kan någon förklara för mig varför kroppen inte klarar av att få i sig Xantal mycket protiner? utan kroppen endast kan få ta in ett X atal i kroppen sen så är resten "slöseri" typ, jaja ni fattar kanske vad jag menar?.... För kolhydrater och fett kan kroppen tain hur mycke som helst har ja för mig, men när de kommer till proteiner så blir de stopp efter ett visst antal (när mängden har nåtts)?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Hittade svaret själv.
Äter vi mer protein än vad kroppen kan lagra kommer överskottet av aminosyror att brytas ner i två delar. Den ena delen, kvävet, går via levern till njurarna för att till sist transporteras ut via urinen. Kväve i för höga koncentrationer är giftigt för kroppen och detta är kroppens sätt att se till att vi inte blir förgiftade. Den andra delen skickas vidare i kroppen för att användas eller lagras som energi. Ett kontinuerligt överintag av protein kan med andra ord leda till en viktökning om inte energin förbrukas. Detta är ju både positivt och negativt.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
angående tonfisk det ni pratar om som tonfisk till ett pris under 10 kr är inte tonfisk. visst innehåller det en hel tonfisk men det är ju nedmalda rester från tonfiskfilér. antagligen hittar du en del delfin m.m. om du undersöker innehållet. man ska köpa fina bitar eller färsk filé, det är grymt men kukigt dyrt.
Kaneida: jag är inte speciellt stolt och visst spelar gener roll även om du tar sterioder, inte lika mycket kanske och jag räknade till viss del visst in det. jag sa att man kan inte bli hur stor som helst "ren". Det är inte rekommenderat att äta mer än en 2-3burkar tonfisk i veckan pga de höga halterna av gift/metaller. t ex kvicksilver
Forumssignatur...<br>
alkor Ah då är jag med, tack för klargörandet.CHRISTUS Så sant som det är skrivet. Plockade fram bara lite "billiga" jämförelser till en portion protein.CapKillah Ironisk i ditt senaste inlägg?
Kaneida: Nej, jag var inte ironisk. Var väl inte gravallvarlig heller, även om jag inte skrev några lögner. :) Igår körde jag två hela kroppsdelar, rygg och bröst (och lite armar), under ett och samma pass nästan helt utan vila. Körde i drygt en timme och fick med alla vanliga övningar som jag brukar köra för respektive muskelgrupp. Avslutade med en proteindrink och tre riskakor. Därefter drog jag direkt på fest och fortsatte kvällen med öl och chips. Som avslut på kvällen tryckte jag i mig en banan och ännu en proteindrink. Ingen ultimat träning/kosthållning för en elitidrottare kanske, men för mig dög det för mina ändamål. Jag orkar ju logga in på Whoa och skriva inlägg! :)
det ni pratar om som tonfisk till ett pris under 10 kr är inte tonfisk. visst innehåller det en hel tonfisk men det är ju nedmalda rester från tonfiskfilér. antagligen hittar du en del delfin m.m. om du undersöker innehållet. man ska köpa fina bitar eller färsk filé, det är grymt men kukigt dyrt. det beror väl på vilket märke man köper från. dessutom köper man ju inte tonfiskburkar just för att det är tonfisk utan för att den, - burken, har ett bra innehåll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Någon som kan rekommendera någon typ av proteinpulver eller dylikt utan sötningsmedel? Men som ändå innehåller en hel del kolhydrater.
Keep playing sega-games
om jag säger sojaprotein kan du ge dig fan på att folk kommer att börja skrika att du kommer att få bitch-tits, men så är det inte. det är inte sött, däremot smakar det prutt. hitta nåt bra kolhydratrikt att blanda ut det med (som förhoppningsvis kan förhöja smakupplevelsen också).
http://www.kommandot.se/wp/
Okej tack för tipset! Läste runt lite och det sägs att hålla lika hög kvalitet som kasein, vassle och ägg. Så köper väl hem en burk imorgon. Någon med fler tips ?
Keep playing sega-games
Lite OT men ändå inte kanske... Men vafan.. Funlight? Ta en cigg istället, är fan nyttigare.
Mörten Nämn någon tonfisk som kostar ca 10 kr o innehåller filébitar. Om det inte är filébitar(typ salladstonfisk) så är det junk. Men visst, inte sagt att det är nåt fel på innehållet men det är inte så fräscht. Men jag köper dem själv ibland, eller åtminstone inte alltid den dyraste. Säkert bra innehåll, säger jag inget om.
faqMe: Och det baserar du på vad? Vad jag vet finns det inga tecken på att sötningsmedel är skadliga.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
käka bananer och keso/kesella, gå och duscha och ät en riktig middag inom ett par timmar. en hemmagjord gainer som du kan med en mixer kan annars innehålla mjölk, havregryn, banan, keso och oboy, de ingredienserna brukar jag köra på, det blir en salig blandning.
finns en yoghurt, heter typ ''turkisk yoghurt'', ganska tjock yoghurt, god som fan blandar sedan bananer o lite andra goda grejjer som bär osv, svin gott!
gainer direkt efter gymmet, sen hem o äta omelett :)