I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömdagbok

Övrigt - Blandat

Rappare

2009-10-19 14:27

Drömdagbok

Ska vi göra slag i saken och skapa en offentlig drömdagbok? Det tycker jag.
Den här tråden är alltså till för att berätta vad du drömt under natten.

Inatt drömde jag att jag fick andra världskrigsläsk av min mor. Man blev helt EBM av att dricka den och jag hörde Hitlercitat och kände sköna basgångar i hela kroppen. Fast den smakade ganska mycket som Fanta. Etiketten föreställde ett bombplan och den hette något i stil med Feindflug.
Fast min kompis Sofia tyckte inte om läsken lika mycket som jag. Hon började gråta.
Drömmen innefattade också formel 1-bilar och hundratals nyckelpigor.

Så ja, skriv av er.

Rappare

2009-10-22 23:34
Igår natt (det räknas!) drömde jag att jag skulle ut på någon resa. Det var ytterst viktigt att jag tog med mig alla coola grejor jag hade, så när jag vaknade låg massa planscher och dylikt på golvet. Hade stått och ryckt ner dem från väggen i sömnen.

2009-10-22 23:44
jag drömde att jag var svart och hadde en röd mustach i går:)

2009-10-23 10:53
Inatt drömde jag att jag var med min kille och två föräldrar med deras barn. Pojken var runt 14år och var autist. Vi gick på stan vid en tågstation. Vi bara gick fram och tillbaka förbi spåret. Och pojken sprang alltid fram mot spåret. Det hände 3 gånger att han bara gick rakt mot tågen. Jag blev skit arg på hans pappa och sa du går ju 30 meter bakom honom hela tiden. Du får ha koll på din unge.
Sen var jag och min kille helt plötsligt hos min "kompis" lägenhet. Hon var utbytesstudent från Brazilien tror jag det var. Hon skulle ut men vi fick ha fest där.
Sen såg jag mig själv att jag var med i typ idol/singing bee. Stod på en jätte stor scen och sjöng verkligen skit dåligt eftersom jag verkligen inte kan sjunga. Jag blev skit arg på mig själv för att jag var med eftersom jag skämde ut mig. När jag inte gick vidare började jag böla på scen.
Bert karlsson var där i juryn och sa att jag var sexig men att jag visade för lite hud.
Det låg massa tidningar i lägenheten och jag var med på typ varje tidning fpå framsidan. Det var bara bilder på när jag grät.
Slängde bort tidningarna och då hade vi tydligen haft klart festen. Det var diskberg i köket och det låg kläder överallt. Det tog hundra år att göra rent. Sen kom kompisen och var skit arg på hur de såg ut. Jag ville bara därifrån och försökte packa mina två stora resväskor.

2009-10-23 13:39
Bert karlsson var där i juryn och sa att jag var sexig men att jag visade för lite hud.

hahaha fan va skönt att drömma det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-23 13:45
hahahah nej det var det verkligen inte. Hemskt

Hur gåre med ditt drömmande då?

2009-10-23 17:23
Det går sådär, senaste nätterna har jag drömt rätt bra saker (tror jag?), vaknat och tänkt att jag ska komma ihåg, somnat om och glömt bort det såklart. Det enda jag minns är att jag lyckades stoppa ett slagsmål mellan två tjejer genom att säga att den rödhåriga borde klippa sig i en kort frisyr. Alltid något. Jag taggar för i natt! Man brukar ju alltid drömma bättre när man får sova ut på morgonen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-24 01:59
den senaste drömmen jag minns drömde jag när jag var kanske 5-7 år. då var det dinosaurier över allt hemma hos oss, och när jag sprang ut blev jag uppäten av en. haha kommer nog aldrig glömma den drömmen.
men fan va jag blir avundsjuk på folk som minns minst en dröm per natt nästan, måste vara roligt ju :)

2009-10-24 03:06
jag såg på Public Enemies för ett par dar sen och fick en schyst dröm av en.

Drömde då att jag råna en bank med sam-e och alibi i medina, vi kom undan o skulle köpa motorcyklar o dra från stan när snuten stog utanför affären o vänta på oss, slutade med att typ 10 snutar sparka ner mej o misshandlade mej totalt, sen vaknade jag..
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
Moderator

2009-10-24 10:10
Ikväll har jag drömt en massa konstigt. Jag har åkt på någon svävande kickbike över sjön, simmat med sköldpaddor stora som hajar och blivit dränkt av vågor. Huggit gula människor mitt itu med en yxa för att sedan begrava dom i sin familjegrav, och simmat med talande hundar i mina händer jämte stora pallar med olika läskedrycker höga som skyskrapor.
Blev lite krångligt, men vet inte hur jag ska förklara allt ordagrant.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-10-24 12:22
Inatt drömde jag att jag var i typ ett stort lager. Där fans det en stor bro som var mitt itu som hängde i taket.
Det var jag och ett 30tal tjejer. Vi var typ med i mammas pojkar men det fans inga killar eller mammor i drömmen.
Alla höll på och tjaffsa och det var massa kläder överallt. På natten skulle vi sova i sovsäckar på golvet. Det var så kallt i lokalen så vi var tvungna att sova jätte nära varandra för att behålla värmen.
Sen drömde jag att det var en stor äng med massa dimma. Det var typ 4 linjer som gick tvärs över ängen på höger sida. Den ytterst linjen till vänster fans det en träskyllt med ett troll på. Och den högersta linjen var det en skylt med en människa på. Jag gick över den vänstra linjen. Så började det dyka upp massa små, fula, moss troll som krävlade sig upp ur diket runt ängen. Men jag blev inte rädd.
Groupie

2009-10-26 03:10
Skumt med drömmar, men jag brukar nästan aldrig drömma att jag själv är något annat än mig själv, mer än i jävligt trippade situationer... När folk drömmer att dom är fiskar o.s.v. så har jag svårt att relatera, men iaf till saken..

Jag drömde igår natt att jag var på en restaurang mer trädgård. Vi satt där och käkade jag och mitt sällskap, ngn kötträtt. Sen började jag klaga på maten för den smakade illa och mitt sällskap av totalt okända folk började störa sig på mig när jag sen inte ville betala dricks. Då kom det en vakt, en riktigt biffig kille och började tjafsa med mig. Jag sa att jag tar inte order från folk utan keps (?) så då blev jag ivägsläpad av han och sen kommer ägaren till restaurangen, en kille i svart skjorta och de skulle slå ihjäl mig, men de "fejk spöade" mig bara.. Alltså slog mot mig men stannade precis innan de träffade.. Sen hånskrattade de åt mig och jag var rädd som fan.. Sen kommer mitt okända sällskap tillbaka och blänger på mig och jag känner mig extremt liten på jorden.. Då kommer killen med svarta skjortan tillbaka med en pistol och medan jag sitter på backen med händerna bakåt och benen framåt så skjuter han mig i bröstet.. Jag ligger där medan alla hånskrattar och vet att jag kommer dö..

Jag vaknar av att jag väcker mig själv genom att jag sätter mig upp i panik och säger ngt jag inte minns....... De tog mig flera minuter för mig att bli normal igen och jag fattade först inte att jag hade drömmt. Riktigt äckligt var det alltså..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-10-26 04:36
Drömde igår natt att det hade fastnat massa långa hårstrån på mina läppar, ju mer jag försökte dra bort dom ju mer hårstrån kom fram och det gjorde förbannat ont. Tillslut kändes det som hela kroppen blev förlamad och jag vaknade utan att kunna röra mig i ett par sekunder. Kändes som jag inte kunde andas heller under hela drömmen.

Sjukt vidrigt var det
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-10-26 10:29
Drömde inatt att min kille flyttade ut från vår lägenhet. Jag blev jätte arg för att han flyttade. Han tyckte vi borde bo större, men flyttade endå själv.
Drömde sedan att jag var i Farsta. Cyklade på 10 minuter till Norge. Jag hade ett jobb där men vet inte vad för jobb. Satt sedan på ett tak på ett höghus när jag var i Norge. Min mamma och styvpappa satt också på taket. Min styvpappa sa att alla var så konstiga i Holland. Tyckte det var konstigt att han sa Holland eftersom vi var i Norge men jag sa inget.
Vi satt jätte nära kanten, min styvpappa satt och dinglade med benen och jag låg ner ca 4 meter ovanför. Han reste på sig och satte sig vid mamma. Så att jag var längst ner av oss. Då sa jag men nu kommer ju jag ramla ner. Så gled jag på rygg ner för alla takpannor och försökte ta tag i kanten men ramlade ner från taket.
Så kände jag sån sjukt fallkänsla, vaknade sen men kunde inte röra mig.

2009-10-26 10:32
dustydress Hahah sjukt äckligt. Vilken panik man lär fått om man hade massa hårstrån på läppen. Läskigt är det när man inte kan röra sig när man vaknat.
Rappare

2009-10-26 14:00
Jag sa att jag tar inte order från folk utan keps
Word up!

2009-10-26 16:06
pereZosOo, haha ja det var riktigt äckligt.

Inatt drömde jag att det började snöa och blev vinter en dag. efter det var det sommar igen.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-10-26 16:12
jag drömde att en kompis skrev till mig på facebookchatten att han ville ha min msn.
det var en så löjlig och banal dröm att jag trodde hela dagen att han hade sagt det på riktigt igår kväll precis innan jag loggade ut..

KUL DRÖM!
nat.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-10-26 16:41
jag drömde att jag skulle på en expedition till amazonas så jag och mitt sällskap flög dit i en helikopter, det tog ungefär en kvart. sen när vi kom fram så upptäckte vi att vi saknade utrustning så vi fick gå hem över havet, det tog en halvtimme.
senare i drömmen ska jag hjälpa George i Seinfeld att starta en rap-karriär. Jag ger honom tipset att hans artistnamn bör vara antingen "Doktor Tjocksmock" eller "Doktor Barock". I drömmen figurerar även Mohammed Alis låt "Hinna Hinna" fast det är dom i Snook som rappar verserna. Det lät ganska bra.

2009-10-26 17:46
haha fan vad jag gillar den här tråden!
Superflajj.

2009-10-26 18:43
tack_för_fisken hahahaha, så najs att det går så snabbt när man ska till ställen. Doktor Tjocksmock bästa MC namnet nåsin. Haha

2009-10-27 08:29
Fan alltså, minns sällan mina drömmar.. hur gör ni?

2009-10-27 09:52
tycker det är olika, ibland känns det som om man inte drömt nåt alls och ibland känns det som om man drömt hela natten och typ 10 olika stories..
Superflajj.

2009-10-27 10:24
Jag drömmer nästan varje natt. Har varit så sedan jag var liten. Kommer ihåg jätte många drömmar också.

Inatt drömde jag att jag var med ca 7 personer med olika ursprung. Alla var svenskar. Jag tror att vi var någonstans i USA. Vi gick på stan på en lång gata. När vi gick på gatan stötte vi på 3 amerikaner. De var trevliga och ville hänga med oss.
Men mitt sällskap var fett dryga och ville inte prata med dem. De hakade på oss ändå.
Sedan var vi i ett stort gult rum. Vi satt på golvet och skulle spela ett sällskapsspel. Vi var för många så vissa fick vara fler i ett lag. Det var amerikanarna som skulle hoppa in i olika lag. De som fick dem började sucka och gnälla.
Men sen blev det helt plötsligt party. Rachel var med i min dröm och började dansa. De var ca 5 pers som hade värsta danskoreografin. Jag hade en egen show där jag dansade popping och house.
Sedan dansade jag och två till Michael Jacksons Thriller. Vi såg ut som zombies.

2009-10-27 10:40
Drömde att min ny utbyta udd till flow blev värdelös efter en signatur, jävligt illa :(

2009-10-27 17:17
Äntligen, efter ca 2 veckor utan minne från någon dröm så kan jag glatt berätta att den trenden är över(!).

Drömde inatt att...

Jag och min familj skulle av någon anledning gå och se en match mellan Djurgården och ett random lag (är ett troget bajen-fans). Väl på plats möttes jag av mina vänner som även dem är bajare. Vi sätter oss tillsammans och tittar på fotbollen. När halvlek slår in, inser jag och mina vänner att vi måste ha mera öl. Och av någon anledning får jag i uppdrag att fixa bärs. Så jag beger mig till avdelningen bakom läktaren där öl säljs och ställer mig i en kö som förövrig gick jäävligt snabbt. en ca 200 meters kö som tog ca 30 sekunder innan man var framme vid kassan (effektiva anställda må jag säga). Beställer öl till mina vänner och mig men får svaret att öl'en endast räcker till mina vänner pga att plastmuggarna är slut. Så när jag är tillbaka till läktarn och mina vänner så har alla en mugg med öl förutom jag. Varför jag inte bara tog en o sa att den är min är fortfarande oklart. En av mina vänner tipsar om att söderstadion inte ligger allt för långt bort och jag har fortfarande några minuter på mig innan matchen börjar igen. De andra vännerna tycker det lät som en bra idé och dom övertalar mig att bege mig dit snarast. Väl framme på söderstadion, som förövrigt var tom på folk, så tar jag mig till sektionen bakom läktarn där dem normalt vis säljer öl. Där stöter jag på ca 4-5 pensionärer som chillar och dricker öl. Jag hälsar vänligt och tar mig igenom skaran fram till disken och räcker mig efter en mugg, tar den och ska precis fylla muggen med öl när jag får en hand på axeln. Jag vänder mig om och en en gammal gubbe säger att jag inte får ta av deras öl. Jag svarar tillbaka att det inte är deras öl och att jag bara vill ha en öl, EN öl. De andra pensionärerna kommer fram och, med ett ganska argt humör, svarar att jag verkligen INTE får ta av deras öl. Jag lackar och frågar om dom är sjuka i huvudet, av ren ilska, jag ville ju för fan bara ha en öl och matcher började inom några sekunder.
Det hela slutar med att jag trycks ner i marken och arga, gamla, människor böjer sig över mig med händerna öppna som klor och dem kmr närmare och närmare.
När jag vaknade imorse och insåg att det bara var en dröm så skyndade jag mig snabbt till kylen och öppnade en iskall pripps blå för att sedan göra mig i ordning för jobbet.
Fett nice att jag kmr ihåg drömmen men fan vilken besvikelse när man insåg att drömmen inte alls var fett nice.. :E
Rappare

2009-10-27 18:01
Haha, jag tycker ändå att din dröm var fett soft. Sköna polare som övertalar dig att det är en bra idé att springa till en helt annan arena för att hämta bärs.

2009-10-28 13:10
Inatt drömde jag att jag träffade en bekant på ett bibliotek. Han hade en lång utläggning om hur bibliotek förtrycker arbetarklassen.

2009-10-29 12:30
Inatt drömde jag att jag var hemma i min lägenhet. Fast vi bodde på typ 12e våningen. Jag tittade ut och då hade det varit översvämmning. Vattnet var ca 4 meter nedanför fönstret. Tillslut var huset under ytan. Huset välte på sidan alla grejjer flög huller om buller. Jag var med mig kompis och hon sa att hon skulle fixa det här. Det fans en lucka och hon skulle simma upp till ytan. Men hon försvann.
Hon ringde mig sedan och sa men kom hit då. Då sa jag att jag inte kunde för jag hade spolats ändå bort till skåne.
Sedan drömde jag att jag var på någon paradis ö. Jag var med mig kille och han skulle krama mig mig han råkade slå ut alla mina tänder. Min pappa var också där och frågade vad jag hade gjort. Han blev arg.
Efter det var vi i ett stort vitt rum. Min pappa var där med sin fru och mina syskon. Men jag hade en till lillasyster som var typ 4 år och hade jätte långt hår, jag blev ledsen att jag inte visste om det och att jag inte kände henne.
I rummet var det fyra barn till, två barn var Anna Ankas barn och hon satt där med barnen. De andra barnen var två flickor som var tvillingar. De hade kort mörkt hår, lugg, fräknar och var runt 11 års åldern.
Alla satt i en ring på golvet. Jag satt med min kille och pappa satt på andra sidan rummet och stirrade på honom jätte argt.

2009-10-29 19:07
hahaha skön du är! jag vill också komma ihåg mina drömmar sådär tydligt. Först Bert Karlsson och sen Anna Anka, sköna drömpersoner.

2009-10-29 19:28
Du skrev ju en väldigt detaljerad dröm om väggarna, dvärgen och personligheterna. Den var ju grym.

Brukar drömma ännu tydligare fast ibland är det svårt att förklara dem.
Har olika perioder också. Förut drömde jag om akvarium typ varje natt under två års tid. De var skit stora, eller så var det skit många staplade på varandra. De var inte skötta så det var alltid läskiga fiskar där inne och ofta så skulle jag rengöra akvarierna.
Efter att jag slutade högstadiet drömmer jag om en tjej från min klass typ hela tiden. Hon är nästan alltid med i mina drömmar. Vi har ingen kontakt nu. I drömmarna brukar jag säga att jag brukar drömma om henne, då blir hon alltid glad.
Skit skumt.

Haaaha nej. Orka drömma om dem lixom haha.

2009-10-29 19:37
det enda jag minns från nattens drömmar är att jag står utanför ett snabbmatställe och iaktar hur de som jobbar där inne är skitdåliga på att göra hamburgare, varje tar typ 10 minuter att göra och dom spiller sallad över hela golvet. sen går jag runt huset så jag ser igenom fönstret från entren liksom och dom är fortfarande lika dåliga. så vänder jag mig om till vänster och där står någon som väldigt mycket liknar den blonda killen i "how I met your mother" och nickar menande, som att han också tycker dom är dåliga på att göra hamburgare.
Rappare

2009-10-29 20:01
Inatt var jag sådär halvvaken igen. Jag drömde att min flickvän (som låg bredvid mig) var konsthandlare och gallerist, och jag var riktigt jävla skitförbannad på henne för att hon hade blandat ihop namnen på målningarna. Så hon fick en rejäl nattmösseutskällning av mig.

2009-10-29 21:36
jag brukar inte komma ihag sa mkt sammanhang utan mer detaljer och miljoer, drommer ofta om miljoer som jag upplevt i andra drommar men som inte finns i verkliga livet.

sa, jag dromde att jag var pa en langpromenad i Amsterdam. det var jag, min mor, mina systrar, min brors barn. vi gick gata upp och gata ner, det konstiga var att det fanns fett med uppforsbackar. finns knappt nagra uppforsbackar i NL.. (kande igen mig som fan fran en annan drom.)
sen satte vi oss ner vid vattnet och rokte en fet joint, det var soligt och varmt. sen helst plotsligt ar jag i ett badrum och en tjej, jag minns inte vem, bleker mitt har. jag far lite av blekningen i ogat och det borjar frata i ogat, som ett javla hal blir det och jag stoppar huvudet under kranen i ren panik och skriker ''det frater sonder mitt javla oga'', spolar vatten rakt i ogat.
da vaknade jag.

2009-10-31 14:03
Inatt drömde jag så det stod härliga till kan jag lova! Tyvärr så minns jag inte allt men det här minns jag:

Jag och min mor + en till kille, oklart vem, ska åka och handla mat. De går före mig till bilen. Två sekunder innan jag når fram till bildörren och ska sätta mig så åker de iväg eftersom jag var så långsam. Aja skitsamma tänker jag och sätter mig ner för att sortera mina CD-skivor, som passande nog finns i en tv-möbel ståendes på garageuppfarten. På TVn som står på möbeln visas ett bråk mellan en äldre och en yngre kvinna. De tjaffsar om något och blir båda mer och mer arga. Den yngre förvandlas till en blandning av flickan i exorcisten, Greta Garbo och Silvia. Riktigt obehagligt, jag blir skiträdd! Sen är det repriss så samma bråk kör igen, men då har en helt okänd kille satt sig ner bredvid mig och kollar på TVn. På något vis så vet jag att den äldre kvinnan är hans mamma och försöker få honom att sluta kolla för att han ska bli rädd. Men han skrattar bara.

Sen plötsligt befinner jag mig i en bar med en kulspruta i handen. En gong gong slår och en massa pilar dyker upp ovanför huvudet på en några killar i andra ändan av rummet. Jag skjuter ner dom och för varje som dör får jag poäng i övre vänstra delen av mitt synfällt. 5 poäng! Men det är en fiende kvar, så jag vänder mig om till höger och där i ett mörkt, mörkt hörn så anar man en pil som pekar ner på en fiende. Jag skjuter och skjuter men pilen försvinner inte och jag får inget poäng.
Jag börjar bli allt mer desperat, tillslut kommer fienden ju skjuta mig! Jag börjar skjuta i allt vidare banor och tillslut så dör fienden. Då kommer det fram ett glättig talkshow host (tänk han i Americas funniest homevideos) och förklarar att jag inte kunde träffa för att fienden var en hund. Hahahahaha skrattar publiken.

Lite senare i drömmen är jag ute bland en massa berg och ser en mammut som står på ett helt onaturligt sätt i en väldigt brant backe. Den balanserar liksom inte rätt utan varje ben står med 90 graders vinkel ut från berget. En berättarröst i mitt huvud förklarar att det är "version 2" vad han nu menar med det, det är också "directors cut" och speciall anpassat för att Brad Pitt ska vara med.
Jag promenerar vidare på ett stort fält, med mig går en samling människor däribland min farbror (jag har ingen farbror). När vi når fram till vad som ser ut som en liten sjö vänder alla människorna till vänster för att gå längs stranden, men min farbror fortsätter frammåt ner mot vattnet. Jag säger att han måste sluta, vi ska till vänster! Men han fortsätter. Då som ur en dimma förvandlas sjön till ett stort träsk i färgerna smutsgröntgult och vinrött med 10 meter höga och oändligt långa bokhyllor som täcker synfältet i 180 grader. Det blir mörkare och dimmigare ju längre in bland bokhyllorna man kollar och min farbror är påväg rätt in bland dom!
Det är "the marshes of madness" säger min egen röst som en berättarröst i mitt huvud. Vad ska jag göra? Jag måste följa efter honom, rädda honom! Han säger att han har ett rättsmål hos en advokat som han ska träffa här, tar tag på toppen av en bokhylla samtidigt som den krymper ner och förvandlas till en portfölj. Vi går upp för några trappor och där bakom ett skrivbord sitter en mycket, mycket ond man: advokaten. Nu är det verkligen en mardröm och jag börjar ana att jag drömmer, så jag kollar ner på några spelkort som ligger på advokatens bord. Rätt som det är så så blir allt helt vitt med tunna konturlinjer av rött bläck och jag vaknar.

2009-10-31 17:36
hahah oj vilken sjuk dröm. Skumt med farbrorn och advokaten.

2009-11-01 12:21
Inatt drömde jag väldigt mycket.

Men det som jag kom ihåg var att jag träffade ett gäng tjejer vid en strand. Där fans det en röd stuga. Vi satte oss och åt vid stugan på en bänk. Jag sitter mittemot en brunhårig tjej med långt hår. Vi pratar lite och sedan säger hon du vet att du har ett hål i din mun va?
så säger jag ja det vet vell jag också. Man måste ju vara lite efterbliven om man inte ser det. Hon säger: inte lite heller.
Hon är skit dryg och jag blir jätte arg. Jag reser mig upp och kastar en shot på hennes annsikte och säger fuck you BIAATCH.
Hon blir chokad och sedan rasande och springer mot mig. Hennes kompisar hejar på henne och skriker att hon är världsmästare att dra i håret.
Jag tar av mina örhängen och tänker bara på att ta tag i hennes händer. Vi börjar dra i varandra och jag försöker fälla henne.
Vi står mitt ute i skogen och det är massa snö på marken. Tillslut lyckas jag fälla henne nedför en backe. Hon åker ner på rygg och åker in med huvudet i en brygga som är vid vattnet.
Sedan blir hon en alien och åker upp i ett skepp. Hon och hennes alien pappa inkräktar på några människors skepp som har varit ute efter dem.
Jag får ett papper med en skiss på hur de ser ut på skeppet. Det är tre män som är rädda och alientjejen ligger skadad på golvet och pappan är jätte stor och står upp.

2009-11-01 15:22
Inatt drömde jag att jag var med min förra flickvän. Vi va i hos mina föräldrar i Västerås och skulle på någon fest eller liknande på kvällen men hon ville åka till stockholm först för att laga mat. vi skulle cykla dit och jag försökte räkna ut hur långt det skulle ta. Jag tänkte att det kanske tar 2 timmar och undrade hur vi skulle hinna. Klockan var ju redan 17 och festen kan ju inte börja hur sent som helst. Sen sitter vi nere vid matbordet och tjaffsar om ifall vi ska cykla till stockholm eller inte, då är klockan plötsligt mitt på dagen istället. Efter att vi har tjaffsat ett tag börjar jag hälla kalaspuffar på henne och sen kastar jag även en burk kanel på hennes arm. Min mamma säger att så får man väl inte göra. Men min förra flickvän säger att det var skönt.
Rappare

2009-11-01 18:20
Jag hånglade med någon och fick HIV. Allt jag minns.
Moderator

2009-11-02 00:22
Fan nu börjar jag glömma bort, hade ju ingen dator imorse så kunde inte skriva =(..

Men de va nått riktigt sjukt iaf haha. Drömde typ om att de fanns ett ställe med måååånga våningar, o så hängde jag o nå polare där. Jag höll typ på o räkna ut hur jag skulle kunna hoppa från typ 12e våningen utan att skada mig, skulle bli världskänd genom att skriva om en bok som en kille hade skrivit för läääänge sedan som höll på med samma sak som mig (att räkna ut hur man hoppade från höga höjder utan att göra illa sig)

Mer än så minns jag inte, hade ju as mycket detaljer imorse =/
//TW

2009-11-02 09:55
ja men jaha, hade inte sett denna tråd men jag la iaf upp denna om nån vill läsaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Länk till http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/webbsidor/672068/1.aspx
ett äpple, två äpplor

2009-11-02 11:06
Inatt drömde jag att Jag skulle någonstans.
Jag satt på min grundskola. Min kompis kom dit och satt och grät. Försökte trösta henne.
Sedan var jag i ett stort vitt fyrkantigt rum. Det fans en balkong som gick längst hela väggen.
Det var 4 bovar som ville döda mig. Jag kröp runt balkongen. Min kille kom till min undsättning. Han hade ett jätte långt svärd. Jag såg när han stack in hela svärdet i en av bovarna. Men efter 5 minuter såg jag samma kille igen på andra sidan rummet. Då visade det sig att allt bara var på låtsas och att svärdet var ett fejksvärd.
Efter det var jag på Uppsala universitet där jag studerade förra året. Läraren satt i klassrummet. Det var en tävling. Olika grupper skulle sy 4 outfits och göra en presentation.
Egentligen skulle inte jag vara med men jag drog med min mamma och två kusiner. Jag tog med mig lite saker jag hade sytt och satte på dem. Vi hade inte alls någon presentation. Så min kusin börjar sjunga. Vi andra försökte hänga med men ingen kunde texten. Läraren tittar konstigt på oss.
Helt plötsligt har jag min lilla systerdotter i min famn. Jag börjar gunga henne fram och tillbaka. Hon skrattar och är jätte glad. Hon snor allas uppmärksamhet och alla tycker hon är så söt och de säger awww.
Då visste jag att jag hade vunnit.

2009-11-02 14:17
jag drömmer galet mycket, och väldigt konstiga drömmar.

dom senaste drömmarna(drömmer flera per natt)

jag drömde att jag var en stor val av nåt slag, och under hela tiden jag drömde så vart jag jagad av asiater i en snabb motorbåt med harpun gevär.
och under hela drömmen hade jag panik, hade verkligen en känsla av att jag flydde för mitt liv. och jag hade verkligen ont i hela val(?) kroppen, var verkligen tok rädd när jag vaknade upp, efter sånna intensiva drömmar tar det minst 10 min efter jag har vaknat innan jag börjar bli människa igen.

hade en dröm om att jag var med i ett jerry springer program där det hela utspelade sig på en flytande plattform i vattnet, och överallt i vattnet var det hajar, valar och rockor. och när varje ny person kom upp på scenen så fick publiken röst om dom skulle kastas i vattnet. helt plösligt kommer det upp en tjock vit snubbe och stoppar ner sin stora vita bakdel i vattnet och när han drar upp den så sitter det fasst jätte stora sugfiskar(såna som brukar vara i akvarier och suger på glaset) och då kommer steve(stor skallig snubbe som är vakt på jerry springer) och bänder loss dom med en stor planka.

sen har jag drömt att jag var den nördiga snubben i xena.
och vi sprang om kring i några underjordiska gångar med massa soldater av nåt slag. och helt plötsligt kommer det ett stort katt djur(typ som chewie i star wars, fast katt) och frågar om vi ger oss, vi säger nej och då säger han att han och hans armé kommer komma och äta upp oss ist. helt plöstligt är det hundratals katt djur överallt som börjar äta oss. vaknar upp precis när det är min tur att bli kattmat.

jag har blivit så van av att drömma skeva drömmar så jag vet att jag drömmer i drömmen och kan väcka mig själv, typ ruskar på huvudet och säger att det här inte är på riktigt(i drömmen alltså) men när jag börjar drömma om fiskar känner jag att det är dags att gå upp. då orkar inte jag mer. är ofta tröttare på morgonen än på kvällen. alla drömmar sliter som satan på en.

Producent

2009-11-02 15:01
kul att läsa 3 personers drömmar :( tråden blev långt ifrån rolig hehe.
Rappare

2009-11-02 15:19
Jag hade en fas när jag skapade tråden där jag kom ihåg mina drömmar jäkligt tydligt, men nu är jag inne i en svacka. Så det är därför jag inte skriver så mycket.
Groupie

2009-11-02 17:43

Inatt drömde jag helstukade saker.
En av dom så var jag och åkte längdskidor med "klassen" och en gammal klasskompis var med och åkte framför mig, ibland efter
Vi tävlade inte, men jag gjorde det endå, man ville ju komma först så klart hahaVi låg typ 3-4 plats bra länge och vi hade sverige dräkter på oss. Sånna de har som tävlar i landslaget. När vi åkt hela vägen och skulle vända tillbaka blev det en jävla massa strul och jag hamnade på massa småstigar och skit så de krånglade som fan och jag hittade inte rätt inne i skogen och pulsade i snö, fick skäll av en lärare m.m. Sen kom jag fram till en nedförsbacke och kunde inte bromsa så att jag flög ut över ett stup och trodde att jag skulle dö eller bryta benen lr ngt
men när jag landade var det lugnt. Jag minns att jag tänkte "Det här var ju ofarligt"
Pga det så låg jag jämsides med de andra, som en genväg, fastän jag krånglat runt i djup snö och fel vägar inne i skogen hur länge som helst och massa krångel där.
Sen åkte jag vidare, och helt plötsligt satt jag istället i en bil som åkte längs en fetstor ravin som man inte såg botten på. Kolsvart där nere och jag var rädd för att åka ner. Sen fick jag sladd för jag körde för fort i en kurva så jag åkte ut över kanten, men som tur var så svävade jag längs med ravinen så jag kunde styra in mot vägen igen och hoppa ur bilen innan den störtade mot marken
Sen visade det sig att jag kom etta i mål ,men ingen tyckte jag förtjänade det för jag hade ju åkt bil, så jag blev lite arg, för de fattade ju inte vad jag gått igenom..
Sen vaknade jag..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-11-03 12:51
inatt drömde jag att jag blev kidnappad av en hög, skogstokig Jason Stackhart som låste in mig och typ fyrtio andra personer i en skola som på något sätt var belägen i en trädskog, bland trädkronorna. vi försökte desperat kalla på hjälp från förbipasserande, bland annat en barndomsvän men hon struntade fullkomligt i mig och försökte inbilla mig att polisen var på väg, samtidigt var det folk som frivilligt sökte sin i byggnaden. Jason var beväpnad med inget annat än vattenpistol och vattenballonger, som han när polisen kom attackerade polisen med. Detta till trots gav han ett så skräckinjagande intryck att ingen av oss vågade avväpna honom.
Rappare

2009-11-03 13:33
Inatt drömde jag att jag hade flyttat längre upp i landet. Jag hade valt att bosätta mig ensam i en stor röd flugsvamp. När jag inte var på jobbet så satt jag på Whoa hela tiden. En slags tävling, typ som Fredagsflirten i P3, arrangerades i något forum (skulle tippa på Blandat), där skulle alltså killarna tävla om två brudar. Under den här tävlingen så skulle man även gå på dejt med "exemplaren" (skyll inte på mig, skyll på Whoa), och på min dejt med den ena så gick det jäkligt hett till. Ni bör också räkna in i ekvationen att jag har flickvän i verkligheten och jag var fullt medveten om att jag hade det i drömmen också.
Precis när jag skulle "vinna" den ena tjejen och hon skulle komma hem till mig så kommer min flickvän, helt utan förvarning, på besök i svampen. Jag blir livrädd och försöker, utan större framgång, fixa så att hon ska åka igen.
Jag blir tvungen att gå in på Whoa och skriva att jag hoppar av tävlingen. Min flickvän frågade mig varför jag var så angelägen att klicka in på Whoa, varpå jag erkänner men påstår att det var i vetenskapligt syfte. Sen pussas vi och är glada.

Bruden som var priset hade stora tuttar, Adidas-linnen á la 90-tal, blont hår, mycket smink, tighta träningsbyxor. Känner du igen dig?

2009-11-03 15:04
jag började gå i sömnen i mitten av sep, något tröttsamt, en natt gick jag upp och bytte tröja andra gångerna satte jag en kudde framför tvn i rummet

2010-01-20 11:41
I natt drömde jag att Öris jagade mig inne på ett köpcentrum. Och när vi stod i rulltrappan så sköt han mig i ögat! Konstigt nog var det just bara ögat och ingenting annat som var skadat. Jag kröp framåt på golvet för att försöka komma ikapp honom när han gick iväg. Och sen kom en gubbe och smörjde in mitt öga med helosansalva, som om det skulle bli bättre.

För ett tag sedan drömde jag att jag flöt omkring i en sjö, sittandes. Det var en otroligt vacker sommarkväll och hela himlen var sådär underbart persikofärgad rosa. Och där flöt jag omkring och när jag nuddade vattenytan med mina fingertoppar så plingade det, olika toner för varje finger. Så jag satt där och plingade musik på vattnet och hade det bra.
Riktigt mysig dröm.

2010-01-20 13:39
kul att du uppade tråden!

Inatt drömde jag att jag var med Ison och Fille som skulle spela in en ny musikvideo. Det var K-one som var regisör. De skulle precis generalreppetera och var på ett tunnelbanetåg. Då stannar tåget på en station och vi tvingas gå ut. Plötsligt är dom inte där längre utan jag är med 2 tjejer och vi kan inte komma ifrån stationen för dörrarna är låsta och tåget åker iväg. Vi blir skitförbannade för klockan är typ 4 på natten och inga nya tåg kommer på flera timmar. Vi letar rätt på en filipinsk kvinna som är städare och frågar vad vi ska göra men hon förstår inte svenska. Då hittar vi ett rum med en massa symaskiner och där sitter det folk och syr. En kille från min gamla gymnasieskola ska hjälpa oss men han säger att det inte alls går att gå ut.
Jag frågar hur dom gör när de ska ha rökpaus och överhuvudtaget hur de gör när de slutat för dagen och ska gå hem. De går inte hem säger han.
Fuck it tänker vi, och plötsligt är vi typ 20 pers som inte kan komma därifrån.
Då börjar jag åka runt på perongen med en såndär miniskejtboard.
I slutet av perongen ligger ett stooor täcke och när jag åkt in i det med skejtboarden förvandlas den till en fyrkantig skejt med panering som på en fiskpinne.