I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det finaste man kan få av en pojkvän?

Övrigt - Blandat

2009-10-18 14:05
ankenfali: ja men din ekonomi ska ju tjejen ta hänsyn till. en tjej som förväntar sig en diamantring av en fattig stackare är ju bara dum i huvudet, det är hennes problem, inte ditt. fett otacksam brud. dumpa.

2009-10-18 14:59
Det handlar inte om hur mycket pengar man har, det handlar om hur kreativ man är i sitt tänkande och hur mycket man är beredd att spendera på någon annan. Det är inte alltid dom rikaste knösarna som ger dom finaste/dyraste presenterna.

Sist jag visade uppmärksamhet till någon så satte jag upp en filmkamera mot ett tomt papper och filmade när jag sedan skissade "Grattis XXX". Nu hade jag inte förberett mig någon längre tid och saker och ting strulade så slutresultatet blev inte som jag hade tänkt, men tanken verkade iaf uppskattas. Sista gången jag uppvaktade någon med en present så blev det en GPS. Tjejen fyllde 25 och hade precis tagit körkort och köpt bil, så den självklara presenten tyckte jag var en GPS. Visst var den lite dyr (drygt 2 lax), men det enda som krävdes var att jag jobbade extra en helg.

2009-10-18 15:06
Det finaste är att att bjuda en snygg tjej och ha en trekant
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-10-18 20:35
det finaste är en ensam kväll med all uppmärksamhet och kärlek.

Presenter spelar inte så stor roll, det är tanken som räknas.

2009-10-18 21:01
medoria

Min brud är en ängel som tar hänsyn till min ekonomi- och knasfaktorer innan hon klagar på en present. Hon skulle aldrig klaga på en present heller. Men tycker bara det känns som att majoriteten av kvinnorna (i alla fall runt mig så att säga) inte nöjer sig med uppmärksamhet.

BountyBoo

Antyder du att jag har helvetet framför mig? :) Du är rätt ute med kinakäk skulle jag säga...

2009-10-18 21:25
Sist jag visade uppmärksamhet till någon så satte jag upp en filmkamera mot ett tomt papper och filmade när jag sedan skissade "Grattis XXX"

Fan vad sweet.

Jag är en småsakstjej, ett big pack av mina favvis tic tac till exempel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-18 21:38
jag är också ett big fan av småsaker. en färsk mango en trist vinterdag kan göra stor skillnad. fast jag blev å andra sidan väldans glad när jag fick en ganska dyr klänning jag spanat på länge men inte hade råd med av mitt ex. han hade till och med tittat på mina kläder från samma märke för att ta reda på storleken =)

men ja, hellre många små oväntade saker i vardagen, än nåt stort när man fyller år. och tid.

ush nu blev jag bitter över min singeltillvaro. fan.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-10-18 21:41
Ideér är grunden till uppskattning.

1. Vet vad personen i fråga lär uppskatta
2. Gör det med en twist

Exempel; Tjejen tycker om att få blommor, och jobbar sin sista dag på ett tråkigt jobb;
Klä in hennes bil i rosor(eller sätt fast en bukett i vindrutetorkarna) tillsammans med ett kort där det står "Grattis till friheten".

Enda nackdelen är att nån kan sno den.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-10-18 23:46
ett fint smycke/n.
blommor.

allt i en miljö med sänkt belysning, tända ljus och att du har gjort det fint! så det inte ser ut som ett bombnedslag som det brukar göra..

och sen lite fina ord...

there you go..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Toastare

2009-10-18 23:48
"Klä in hennes bil med rosor"...detta tipset bör endast tillämpas om man är skådespelare i en romantisk komedi ;)

Anenkefali, tyvärr höjs nog förväntningarna något med åldern.. så njut nu av fyra små rätter ;)

Och jag kan erkänna att om min pojkvän hade filmat när han skissat "Grattis Maria" på ett papper.. så hade jag nog undrat vad han sysslade med. Samtidigt om jag skulle bli skitglad för en tavla han målat.. så där går väl min gräns.
Jag skyller allt på Emma!

2009-10-19 00:34
BountyBoo: Kan säga att det blev väldigt uppskattat iaf. :) Nu gjorde jag inte det till en flickvän. Och det gäller väl att ha lite känsla för vad man tror att personen kan uppskatta. Hade nog inte gjort samma sak till dig t ex. Tänket med mitt filmklipp var iallafall att göra något liknande som vi gjorde för några år sen med en målning (länk till filmklipp). Tycker själv det är kul att se konstverk ta form. Men som sagt, jag räknar det inte som en present och jag gör det inte till vem som helst. :)

2009-10-19 01:22
Bounty, beror somsagt lite på vem det är man träffar ;)

Är man själv smått knäpp i skallen och träffar någon som är smått knäpp i skallen så finns risken att alltihopa blir ett enda kaotiskt leende.

2009-10-19 02:44
Det finaste du någonsin kan ge din flick/pojkvän är en redig smäll på käften. Smärtan sitter i ett jävla tag och händelsen suddas aldrig ut från din partners minne.
Dra åt helvete!

2009-10-19 03:29
Jag insåg när jag skrev det här att jag är sjukt romantisk och att jag därför förmodligen måste bli kär i en tjej för att få delar av mina önskningar uppfyllda
vilket iofs inte är mig emot. Då tänker jag väl framförallt på hur man visar kärlek och vilka ord man använder, det kan vara nog så viktigt för att känna sig älskad.
rätta mig om jag har fel men det är ovanligt med killar som är kan kommunicera sina känslor på det sätt jag behöver verbalt och fysiskt.

De bästa gåvorna vill man ha varje dag (inte i någon särskild ordning):

Ärlighet, en ömsint ärlighet som inte behöver vävas in i falsk bomull
utan är öm och mjuk av naturen och aldrig används för att skada med flit

pussar och kramar

ögonkontakt och smekningar i ansiktet och i håret

varma glada ögon att titta in i

varm famn att kela och somna i

löften som hålls

tron på ens ärlighet och kärlek eftersom den är sann

tron på oss

total hängivenhet och pålitlighet

någorlunda städat när man kommer

hålla handen

en komplimang om ens personlighet

att alltid känna sig välkommen, sedd och önskad

att han/hon har civilkurage, vettiga värderingar och vettiga vänner,
kanske inte tar fajten varje dag men undviker det dåliga.

att han/hon tänker vi mer än jag

kärlek som övervinner rädslan

riktig kontakt

en stund i lugn, harmoni och tystnad med stilla beröring

att han/ hon bara har ögon för en och inte vill ha någon annan varken sexuellt eller känslomässigt

kompromissen

respekt för ens gränser och behov och berättar om sina gränser och behov så man kan respektera dem

vissa gåvor vill man ha ofta:

romantik

pepp

intressanta vidareutvecklade diskussioner/dialoger

hans/hennes sårbarhet och tillit/berättande om sina tankar, rädslor, känslor mm

Passionerade kyssar i tid och otid

Kärleksfulla klappar på rumpan i förbifarten som kanske leder till en omfamning som aldrig tar slut

kommer med överraskningar som frukost på sängen, massage eller biobiljetter

äventyr

vackra och detaljerade planer inför roliga saker man ska hitta på tillsammans

hungriga blickar

promenader

att bli förförd med pussar över hela kroppen

kärleksbett

att höra honom/henne skryta om en

en komplimang om ens utseende

orden "nej du får inte gå någonstans (om man svara måste kissa)
okejdå men kom tillbaka hit så fort du är klar jag har inte kelat klart med dig än"

roliga skämt: sparka uppåtskämt, gulliga interna parskämt som inte är lika korkade och sexistiska som alla andras, ordvitsar som inte kommer från Göteborg.

orden :
"JAG ÄLSKAR DIG!!!"
"vad tycker du?", "Vad känner du?", "Vad vill du?"
"jag har längtat hela dan..."
"så hörde jag det och det första jag tänkte var jag kan inte vänta tills jag får berätta det för dig"
"jag har saknat dig"
"vad glad jag är att jag har en så smart/snygg/omtänksam/underbar/söt/go/klok/cool tjej"

vissa gåvor vill man ha när det behövs:

Aldrig lämnar en när det blir jobbigt utan vågar ta konflikter eller åtminstone
hör av sig efter några timmar eller senast nästa dag och bara inte står ut med att vara osams längre

hans/hennes mod oavsett om det gäller att våga gråta, vara sårbar/svag,
att våga bli sedd och kramad när han/hon mår dåligt, vågar stanna när han/hon är rädd för att bli lämnad,
att våga ge en kärleksförklaring eller stå upp för det rätta

alltid finns där när man behöver utan tvekan

gråta tillsammans när allt bara är skit

en famn att gråta i som inte försvinner för än tårarna torkat och ljuset är tillbaka i ögonen

står ut och peppar när man har mens

orden "förlåt"

orden "om jag är pappa nu så blir jag bara glad"

ord med handling
"fan vilken idiot jag var nu, vad behöver jag göra för att gottgöra dig"

orden "jag håller inte med dig men jag förstår dig alt vill förstå och kommer inte ge upp förän jag gör det"

oftast håller sig lugn och lyssnar och tar en på allvar när man är arg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 03:33

I present vid födelsedag eller när man firar 1 år tex:

En sann kärleksförklaring

Något personligt från hjärtat med som är genomtänkt liksom och arbetat med och han/hon ansträngt sig med typ någon han hon vet att man älskar eller verkligen behöver och har velat ha länge

En kärleksresa till en plats som har sentimentalt värde för ens relation eller som kan bli en ny sådan plats viss gärna men gärna något mer personligt oxå

ett fint smycke med kärleksmeddelande ingraverat behöver absolut inte vara dyrt

frukost på sängen

en god middag

massage

orden "flytta ihop med mig på riktigt! Jag vill dela min vardag med dig.
Jag vill somna, vakna och komma hem till dig varje dag, du gör min vardag magisk"

2009-10-19 03:44
haha något skulle det vara inte någon, fjärde raden andra inlägget
det värsta som finns är killar som vill att man ska sex med dem och en tjej i en trekant.
När man fått tag i en tjej man vill ha är en kille bara i vägen och ska bort fort.

2009-10-19 05:19
snapphona: Om du verkligen tror att någon människa skulle uppfylla dom dagliga kraven.(Som jag förstod) Så är du totalt jävla blåst. När man varit i ett långt förhållande orkar man inte svansa efter folk och säga gulligheter var tredje sekund. Visst, mycket av det du påpekade gör man för sin partner dagligen. Men om du verkligen tror att man ska göra EXAKT allt det där var dag, så är jag ganska säker på att partnern kommer att lämna en för att man framstår som helt jävla besatt och är allt för jobbig.

PS. Allt det där tillsammans är inte romantik, jag skulle klassa det som stalking.
Dra åt helvete!

2009-10-19 09:39
"det värsta som finns är killar som vill att man ska sex med dem och en tjej i en trekant. När man fått tag i en tjej man vill ha är en kille bara i vägen och ska bort fort."

Citerar min bästa tjejkompis;

"Sex med en annan tjej är som ett enda långt förspel, helt värdelöst"
Toastare

2009-10-19 10:41
snapphona, okej då ska jag rätta dig för du har fel... det där är INDIVIDUELLT. Om du tänker bli lesbisk ska du veta att det finns kvinnliga svin också. Jag känner lesbiska tjejer som är otrogna mot sina tjejer och beter sig som svin. Att kunna uttrycka känslor och visa kärlek är mer ett socialt arv än beroende på kön.
och det du räknar upp är inte gåvor, det är egenskaper i ett förhållande...och co-sign på det Entertainment skrev....och det App skrev med.

CapKillah, nu lät jag kanske lite hård i mitt inlägg.. menade inte att jag dissade idén! Så du vet :)

2009-10-19 10:56
snapphona

Jag tror jag skulle passa in på det mesta du skrev, men den viktigaste förutsättningen för mig är att min partner når upp till samma nivå. Om hon inte är gulligt mot mig så kan jag absolut inte vara gullig tillbaks och följa din långa lista. Jag har förmågan att (om jag verkligen tycker om personen) kunna ligga och bara pussa på personen i evigheter, men om det håller på så varje dag så blir det förjävligt ju. Vissa gulldagar får man ha, men ett liv som följer allt du sa blir ju bara väldigt tråkigt, och inte alls produktivt. Jag har saker jag vill göra utöver gullande med min flickvän, så är det bara.

För övrigt så är mina erfarenheter (ex, kompisar och bekantskapskrets) att det kvinnliga könet är de mer otrogna. Vet att det inte är så överallt, men jag vet åtminstone att det inte är reserverat för oss män. Enligt mina erfarenheter är det som sagt raka motsatsen.

2009-10-19 12:31
snapphona: sakerna du rabblar upp gör man nog i ett hyfsat vanligt förhållande ändå, utan att för den skull göra en ömsesidig överrenskommelse om att det är en gåva från ena parten till den andra. när blir en promenad en gåva? måste man säga det innan? om den ena ska gå och handla och den andra gör sällskap och man då promenerar ihop, har den andra gett den ena en promenad då? du har verkligen drivit det alldeles för långt.

2009-10-19 14:50
haha alltså när jag läser såna här trådar så slår det mig hur otroligt oromantisk jag är.
Jag hatar verkligen sånt trams som typ gå ut och äta middag på någon fin restaurang där man ska sitta och stirra varandra djupt i ögonen och säga DU ÄR FINAST, NEJ DUU ÄR FINAST. NEJ DU!!, att jag skulle komma hem till tända ljus och barry white och middag är typ min värsta mardröm. Och få blommor, uuäää.
Jag är för oseriös, jag skulle bara skratta åt stackarn.

2009-10-19 14:55
det var inga krav det var en lista på de finaste presenterna man kunde få, och jag sa att vissa saker skulle man gärna vilja ha varje dag

om mycket av det jag skriver ska man nog fråga sig om man verkligen är kär

2009-10-19 14:57
Anenkefali
självklart gör jag det där jag beskriver,
det är väl klart att det meningslöst att önska något från någon annan som man inte kan leva upp till själv

bounty
möjligt men jag tror ändå man har större chans att träffa en tjej som lever upp till den beskrivningen

2009-10-19 15:15
snara: jo jag är lite inne på ditt spår. det är som när killar börjar viska dirtytalk mitt under sexet. det har hänt att jag då börjat skratta, och möts av stor förvåning.

snapphona: det känns som du ställer väldigt höga krav på förhållanden. med de kraven tror jag du kommer få väldigt svårt att bli lycklig.

2009-10-19 15:23
medoria HAHAHA jag vet!! och man ska vara kåt och seriös fast man kan inte och ba
fniss fniss fniss fniss.

2009-10-19 15:48
mediora
möjligt men varför nöja sig med något man inte mår bra av
kan man inte det då är det ju bättre att vara själv
människor behöver kanske olika grader av intimitet
jag behöver mycket och behöver få ge mycket
det finns säkert fler som behöver mycket och ger mycket

2009-10-19 15:49
förlåt medoria
har lärt mig ditt namn fel från början

2009-10-19 20:02
Fast vänta nu... sen när blev en PUSS EN PRESENT eller liknande? Trådskaparen frågar ju efter födelsedagspresenttips eller julklappstips. Jag menar verkligen inte att jag måste ha dyra saker köpta för pengar, det räcker gott och väl med något där tid har lagts ner.. Något kreativt där jag har funnits i tanken eller gett honom inspiration eller liknande. Det är ju nog så fint. Men jag har sjukt svårt att bara gå med på att en puss, en kram eller omtanke är en present som man ger bort i julklapp till sin partner.

Det är väl något man får och vill ge varje dag för att man känner ett behov av att vara nära och visa sin kärlek och sitt omtycke för personen? Inte för att man vill fira personens födelsedag? Haha, det låter helt galet i min mening. Det låter som att man aldrig pussas i förhållanden förutom när någon fyller år eller så.. Är jag helt ute och cyklar eller??
Toastare

2009-10-19 21:42
snapphona, fast lite handlar det om att du måste ha de sakerna för att bli lycklig. Bekräftelse hela tiden. I ett bra förhållande behövs inte det, då finns det en trygghet som gör att du vet.. du känner det där hela tiden ändå.

snara, fast en middag och några bärs är ju aldrig fel.. fast käka ute gör i alla fall jag (och min pojkvän) några gånger i månaden. Blir ju så när man inte pallar laga käk..
Men det där överdrivet romantiska (eller sexiga) har aldrig gått hem.

2009-10-19 21:56
BountyBoo F29
det handlar inte om bekräftelse så mycket.
har växt upp i en stor familj, alltid någon hemma
jag vill ha folk runt mig, men framförallt vill man ju ha den man älskar mest nära sig så mycket som möjligt, tycker om närhet

2009-10-19 22:12
bountyboo
jaa fast det är ju en viss skillnad i, orkar inte laga mat och röda rosor och han som bjudit ut en på romantisk middag, det tidigare är ju gott med mat, det senare är ju bara ångest.

2009-10-19 23:29
Spontanpresent från min härliga karl när vi hade varit tillsammans i 2 månader: ett silverhalsband med speciellt knäppe. Han vet nämligen att jag är världens mest klumpiga människa, och kan inte hantera fina smycken, så knäppet var helt enkelt en magnet som gick upp om jag fastnade i någonting. Får fortfarande panik när det försvinner (trillar ner bakom sängen), och nu har vi varit tillsammans i över 2 år :)
My heart lives in my vagina.

2009-10-20 00:04
snapphona

Fast det där är väl inte...nej jag vet inte. Du skrämmer mig. Har du tänkt ut ord som du vill att din pojkvän ska säga?

2009-10-20 00:51
emci_emm

nej, jag skrev saker som partners har sagt till mig som jag tycker om
och saker jag ofta säger spontant till den jag älskar och som jag gärna skulle vilja höra ibland

jag förstår inte varför det är skrämmande att veta vad man vill ha
att kunna sätta ord på vad man önskar sig i livet
som sagt det där är inga krav
det är gåvor jag har fått och gett och gärna tar emot

jag har levt i olika kollektiv de flesta har varit bra
det bästa är just närheten och den peppande stämningen
jag vill ha det i båda i vänskap och i kärleksrelationer

alla är olika en del behöver mycket space
jag behöver bara stänga in mig på rummet ibland

jag mår istället dåligt av för lite socialstimulans, närhet och äkta kontakt

2009-10-20 09:04
snapphona

Okej, jag tolkade det lite som en önskelista, my bad.

2009-10-20 10:44
snapphona: ja men frågan är ju vad som är för mkt eller för lite närhet, äkta kontakt och social stuimulans. om din partner upplever att du kväver honom för att du är FÖR KRÄVANDE, kan det ju bero på dig, och då är det rimligen bara du som kan göra något åt det, genom exempelvis samtsalsterapi. För jo, det låter som du har ett sjukt bekräftelsebehov, som förmodligen bottnar i att du inte blivit sedd som barn. min hobbypsykologiska analys. tillbaka till ämnet.
Toastare

2009-10-20 12:16
Snara, jag fattar vad du menar.. det är ju sånt som uppstår när killar går in i en roll som de tror att vi tjejer vill ha. Fast vissa kanske vill ha? Krystad romantik..

2009-10-20 12:21
medoria
du har fel.
Producent

2009-10-21 11:03
Jag hatar verkligen sånt trams som typ gå ut och äta middag på någon fin restaurang där man ska sitta och stirra varandra djupt i ögonen och säga DU ÄR FINAST, NEJ DUU ÄR FINAST. NEJ DU!!, att jag skulle komma hem till tända ljus och barry white och middag är typ min värsta mardröm. Och få blommor, uuäää.
Jag är för oseriös, jag skulle bara skratta åt stackarn.

HAHAHA HIGH FIVE ON THAT!

2009-10-21 11:27
det här med blomblad på sängöverkastet? någon som går igång på det? jag skulle tro att han drev med mig....

2009-10-21 12:40
Snapphona, får jag chansen på dig?

Ja?
Nej?
Kanske?

Du kan skriva
ett privatmedelande
som svar är du jättegullig!

2009-10-21 20:02
snapphona
Ungefär det vill jag ha från min tjej faktiskt. Eller faktiskt inte. Men jag önskar åtminstone att hon uppskattar mig när jag gör sånt och faktiskt lyssnar på vad jag har att säga. Jag vill inte höra att jag bara snackar skit osv. Jag är på din sida!
fantastiskt

2009-10-24 23:41
BountyBoo: Det är lugnt. Känns genast bättre när jag vet att det var MIG och inte min idé du dissade totalt. Eftersom vi aldrig kommer ha ett förhållande så kan jag ju redan nu berätta vad jag skulle tror skulle funka som en present till dig. En resa till Nya Zeeland. Är nämligen själv sugen på att se det landet, och ett sällskap dit skulle inte kosta mkt mer än en flygstol. Om du inte vet så mycket om NZ så kan du ju googla och förhoppningsvis se fram emot din resa som aldrig kommer bli av (utan att du behöver betala). ;)

Snapphona: Välkommen in i tråden! :) Du måste vara den enda som orkar skriva så mycket att det inte får plats i ett inlägg. Det du önskar dig ser jag dock inte som presenter. Inte heller som självklarheter i ett förhållande. Men mycket av det du skrev är sånt som borde ingå i ett förhållande i lagom dos.

2009-10-25 01:13
medoria

då skulle jag säga städar du upp det här sen eller? hahaha

2009-10-25 08:54
ibland fick jag sista bettet på snickerset, det är fint som fan faktiskt.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-10-26 08:08
Snapphona - har du upplevt minst 75% av alla punkter du tagit upp i ett och samma förhållande?

Dani-021 Mkt beror på hur tjejen är som person och vad hon uppskattar. Vissa tjejer här har ju t.ex. skrivit att de inte skulle tåla rosblad på sängen, romantisk musik etc. Andra skulle älskat det.

I vilket fall så tror jag den bästa presenten är när man visar att man lagt ner mycket energi på att få det att handla om henne och/eller er relation. Kanske inte lika viktigt vid jul eller födelsedagar som vid firandet av betydelsefulla datum för er.

Spontanpresenter är dock högst uppskattat, enligt min erfarenhet. Att jag suger på det är en helt annan femma..
If you don't stand for something, you'll fall for anything.
Martin L. King

2009-10-26 12:27
Upplevelser är nog bäst! Du skapar ett (förhoppningsvis härligt) minne med henne och kan inte bara kasta bort/tappa minnet med flit..
Länk till http://www.liveit.se

Som någon nämnde: Centralbadet, de har massa olika behandlingar också, så som massage eller ansiktsbehandling.

Man kan bli överraskande glad över att få sina favorit småsaker. Jag fick en marabou digestive en dag och har än idag inte glömt bort det.

Kollage är också uppskattat!
Även en varm oförväntad lång kram kan vara skönt!

Fast allting beror på hur hon är som människa och vad hon föredrar.

2009-10-26 13:16
för mig är typ den bästa presenten jag fått teknikgrejer/spel som jag aldrig själv tagit tag i och fixat. Allt som jag gått och tänkt och pratat om men aldrig fixar själv.... jag fick en resa till london också en gång, den var värd också.

Om jag hade ett förhållande nu skulle jag blivit fett glad ifall killen kom med typ "kuponger på 20 min kill på ryggen utan att ge tillbaka". Men det är ju för att jag är singel och saknar alla dem här närhetsgrejjerna.

2009-10-26 13:17
med tanke på vilka krav ni verkar ha ska ni vara glada om ni ens har en pojkvän ! herregud...