I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det finaste man kan få av en pojkvän?

Övrigt - Blandat

2009-10-13 13:08

det finaste man kan få av en pojkvän?

jag tänkte vända mig till er tjejer och fråga: vad det finaste ni har fått från eran pojkvän i födelsedagspresent/julklapp/spontanpresent? Och vad va det?

och till er snubbar: vad har ni gett bort som verkligen verkade uppskattat och så?

Jag vet att det är olika från person till person, men jag tänkte kolla lite. Hitta lite inspiration från sånt.
Tack!

fantastiskt

2009-10-13 16:10
alltså jag har aldrig sysslat med presenter. Däremot har de fått min kärlek och uppärksamhet liksom, det räcker väl för tusan?
Sist jag gav bort en present var det en stomipåse, väldigt uppskattad dock. Eller en gång fick min dåvarande karl en gadget till ett väldigt speciellt intresse han hade som jag fick leta efter skitmycket och det var ju uppskattat både för vad det var och för att han visste att jag verkligen hade ansträngt mig.

Något nice man fått.. alltså materiella ting man får är ju roligt kort stund, jag tror jag snarare du ska satsa på att ge henne en trevlig upplevelse som hon kan minnas istället för nån pryl.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-13 16:22
Resor har blivit mitt signum i bemärkelsedagssammanhang och det är alltid lika uppskattat!

Anser upplevelser är betydligt trevligare än nån pryl man kunde fått av vemsomnärsom etc etc.

2009-10-13 17:04
namnge en stjärna efter din flickvän.. ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-13 17:07
Jag hade en flickvänn som gick frisör, lyxade till hennes vardag med en sax för halva min besparing , det var en uppskattad julklapp iaf.

Det är ju svårt att sitta här och säga vad som kan vara bra, då du troligtvis känner henne bäst och vet vad hon gillar mest..
Niceness!

2009-10-13 17:13
valpen
såna där saxar kan ju verkligen vara helt sinnesdyra! en frisörvän berättade en gång hur det låg till man höll ju på att sätta kaffet i vrångstrupen för sören

2009-10-13 17:53
det finaste jag skulle kunna få är hans tid och uppmärksamhet. det är sånt som inte kan köpas för pengar.

2009-10-13 21:23
Jag har alltid gett min bästa tjej kompis en film i födelsedags present, alltså en film jag filmat själv, nu senast gjorde jag en film med massa roliga klipp på henne, vi har känt varandra i 6 år. så det har blivit massa film på oss från roadtrips och semestrar! det uppskattas när man gör något kan jag säga!
Du är ett lat stycke mat!
Toastare

2009-10-13 22:18
Matriellt spelar ju inte så stor roll så länge man får det finaste man kan få.. hans kärlek och fulla tillit.

Annars gillar jag att göra saker tillsammans.. och resor är aldrig fel.
Jag skyller allt på Emma!

2009-10-13 22:25
mitt ex köpte biljetter till looptroop när dom spelade i grannstan där jag bodde förut och överraskade mig med detta. sen söp han mig under bordet och delade kostnaden på en sjukt överflödig ltr-keps som jag köpte på spelningen. var fan det bästa någonsin. jag kommer aldrig glömma den kvällen :)

2009-10-13 22:37
Jag brukar försöka se till att vara uppmärksam på sådant som omnämns i förbigående tidigare under året.

Det som gör sådana presenter uppskattade ligger väl delvis just i att man visar att man har funderat på presenten och har varit uppmärksam. Det är väl alltid trevligt att veta att ens partner inte bara går runt med testbild i huvudet när man pratar med dem.

Själv gillar jag att få tråkiga saker som behövs alternativt en hundvalp.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-10-14 14:09
Brukar ge bort en presentförpackning med davidoff coolwater edt+att jag slänger på deo om hon är riktigt speciell. Kan även tänka mig o gå på restaurang under lunchtiden när den är billigt...har iofs gått en gång på kvällen men hon var den bästa! Bjöd tom på husets vin!

o personligen kan jag inte komma på ngt nämnvärt jag fått!

2009-10-14 18:09
något du vet att hon verkligen vill ha, typ något du lagt på minnet. Tex om ni gått på stan och hon sagt "ååh va jag skulle vilja ha en sån där tröja" . Asså inget du frågat henne om, utan någon hon bara sagt. De visar ju verkligen att du är uppmärksammad om henne.

TopDogz147 P20

haha namn ge en stjärna? Är du gay på riktigt?
Vilken tjej skulle uppskatta något sånt?
Vad ska man med en stjärna till? Nej du är waaay to much hollywood.
Jag skulle börjat skratta och seriöst undrat vad felet var på min kille om han döpte en stjärna efter mig. Sorry asså!

2009-10-14 18:44
Barbiedoll Rätt säker på att han var ironisk.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2009-10-14 19:14
Min pojkvän hade snappat upp när jag i förbigående sagt att jag ville ha ett pandora-armband. Så till vår ettårsdag köpte han det + våra namns-första-bokstav och ett hjärta i mellan.

Till mitt ex´s 20årsdag gjorde jag bla. en fotobok med bilder på oss och söta hälsningar som var väldigt uppskattad.
Tüffü was here!

2009-10-14 19:33
Vad kostar en sån där frisör-sax då?
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Moderator

2009-10-14 21:00
Eller hur, berätta om priserna på frisörsaxar!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-10-14 21:16
Dom e riktigt dyra har jag för mig....nån kanadensar-arab som jag brukar klippa mig hos skrönade loss om just det för två mån sen!

2009-10-15 14:39
Omtänksamma presenter! Jag klagade på att det blev kallt på morgonen när han går till jobbet så jag fick en nalle fylld med vete och lavendel som man värmer i micron. :) Man blir dessutom väldigt sömnig av lavendeldoften.

Toastare

2009-10-15 14:47
En bra frisörsax går ju lätt loss på 1500-2000kr ...vissa mer andra mindre.

2009-10-15 14:56
ëtt halsband med hennes namn ingraverat plus lite fina kläder efter att ha gått i alla tjejbutiker två hela dagar. det var nog det dyraste iallafall. och tanken är mer fin när den kostar

2009-10-15 16:29
bjöd min flickvän sista minuten till kreta, hon va väldigt tacksam

2009-10-15 16:35
roligt att många skriver att det finaste dom kan få är killen uppmärksamhet och kärlek, typ som att dom aldrig får det ;P (vad vet jag, era killar visar er kanske aldrig kärlek och uppmärksamhet? O.o skämt åsido ;))
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2009-10-15 16:48
håller med soulbro. klart man vill ha saker också. jag är inte kr'äsen när det gäller presenter men nåt ska jag fan ha

2009-10-15 16:51
En gång när jag kom hem från jobbet låg det ett paket på hallmattan. Det var "Supernatural" säs 3. Bara sådär. Det var fint.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-10-15 16:52
Jag gillar inte presenter iöht, vill jag har något så köper jag det bäst själv.
Ska vara något billigt och kärleksfullt bara.
prinsen i hundkostym.

2009-10-15 16:55
Jag älskar presenter, det är så spännande!
(itsclive.blogspot.com)

2009-10-15 17:43
Haha påminner mig om när min farsa hade med sig en mustasch sax som kosta 2000 kr i handbagaget, så tog dom den i säkerhetskontrollen :D

Ontopic: Så håller jag med om att upplevelser är sånt som man har med dig hela livet medan saker håller i nån månad sen är saken och gärningen bortglömda..
my name is xelly smelly

2009-10-16 11:54
Hoppa fallskärm med henne eller något. :)
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-10-16 13:01
hoppa fallskärm samtidigt som ni har sex
prinsen i hundkostym.
Toastare

2009-10-16 13:13
soulbro90, nej men det är ju just det att man får det hela tiden.. sen gör man speciella saker, men det behöver inte vara ens födelsedag eller nått sånt för det.

2009-10-16 13:21
Om någon gav mig ett fallskärmshopp skulle jag halshugga denne, fyfan för det alltså..
prinsen i hundkostym.

2009-10-16 13:23
En vän var ute och reste i världen i 9 månader eller något sådant. Under resans gång så sa han att han hade en sak till mig men sa inte riktigt vad men han hade med sig det hem...det var nåt te som blev till en blomma. Tyckte det var fint eftersom han hade rest med det i ryggsäcken hela tiden...det drack vi upp tillsammans. Väldigt mysigt.
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar

2009-10-16 13:46
alla har säkert sagt det redan. men tid med dig på ngt sätt, inte saker. saker sucks.
att göra ngt tillsammans som ni båda gillar är väl bäst.

2009-10-16 13:53
Alltså, tror allvarligt talat inte att alla tjejer är så ödmjuka som tråden antyder. Uppmärksamhet? Jag tror att alla kvinnor bara väntar på svindyra diamanter, punkt.
Toastare

2009-10-16 14:14
då köper man det själv? Allt materiellt jag vill ha kan jag införskaffa själv.. sen hade jag självklart blivit glad för en sak också, om jag kände att det låg någon eftertanke bakom. Jag tackar inte nej till en fin ring den dagen då vi gifter oss.. men nu? Då tar jag hellre en weekend någonstans..

2009-10-16 14:17
Anenkefali

tvivlar på att någon skulle bli arg över att få en svindyr diamantring MEN det handlar ju om något man kanske faktiskt önskar sig eller vill få uppleva. och jag känner ju seriöst ett större behov av att se världen än att se en ring på mitt finger :)

2009-10-16 14:34
Vigselring är väl min bästa hittills :)

Annars tycker jag det är trevligt att köpa lite småsaker som inte nödvändigtvis är dyra eller planerade, bara någonting man ser när man är ute och man vet att ens partner skulle uppskatta. Man visar att man tänker på henne när hon inte är där.

2009-10-16 18:40
Anenkefali
nej. jag är allvarlig. diamanter kan som bountyboo pekade ut köpa själv. men inte tid med pojkvännen, de kan jag inte köpa. aktivitet framför saker och ting. bryr mig inte om saker..och bryr mig inte om rosor....

2009-10-16 18:46
Vad lever man i för förhållande när man ser på tid tillsammans som en present??
Vad önskar ni er i julklapp, samlag?

2009-10-16 18:50
oki. jag ska enbart önska mig en karat diamanter framåt.

jag har aldrig haft en pojkvän som
1) värderar diamanter som ngt intressant i ett förhållande
2) haft råd med ngt sådant
(och de är jag tacksam för för jag är likadan)
jag bryr mig om att förgylla vardagen. och de gör man genom att typ fly en helg/vecka ngnstans.inte genom en ring etc.
Toastare

2009-10-16 19:51
c.g.h.b.h, inte tid.. men upplevelser. Och då har man väl normala liv, dvs. att man inte har all tid i världen tillsammans på vardagar. Eller hur mycket pengar som helst. Min pojkvän gav jag en skärgårdstur och sen middag ute på Fjäderholmskrogen i födelsedagspresent. Plus att han har en frukost och bad på Centralbadet att plocka ut nu när det blir kallare... roligare än säg, kläder som han köper själv..

2009-10-16 20:54
cbgh och soulbro: frågan är väl snarare om man kan köpa kärlek och det tycker inte jag. jag sitter hellre och glor en hel dag framför min tvn med min kille framför massa taskiga tvprogram, än att han inte tar tid att träffa mig på en vecka och istället köper presenter för flera tusen. om det sen gör mig dum i huvudet eller jag kanske låter omatrealistisk, so be it.

2009-10-17 17:00
Okej. Innan saker och ting börjar urarta så kan vi väl bara samsas kring att alla blir glada för presenter. Hur mycket dom kostar kvittar, och man kan bli glad av antingen en träffsäker pryl som man vill ha eller som är spexig. Eller så kan man bli överlycklig av en upplevelse eller någonting som partnern faktiskt ansträngt sig för att fixa. Eller?

Iallafall. Jag har läst igenom många saker nu, och nu behöver jag whoas hjälp. Folk från Stockholm. Jag är inte från Stockholm, hittar inte alls i Stockholm och .. ni förstår läget. Min flickvän bor i Stockholm, och jag tänkte ge henne en upplevelse. Nivet, gå på museum, nån djurpark (dom har väl iof stängt), utställning, bad, myspys. Vad som helst i princip. Vad har ni för tips på såna upplevelse-ställen? Och vars i Stockholm ligger dom?

fantastiskt

2009-10-17 18:28
Men man kan ju få både tid tillsamman OCH presenter.
(itsclive.blogspot.com)
Toastare

2009-10-17 18:54
Dani-021, Skansen (Djurgården) är öppet. Sen har du som sagt gamla Centralbadet (vid Hötorget) med tempererade bassänger som också då serverar frukost och liknande om man betalar extra. Moderna museet (Skeppsholmen) har Salvador Dalí utställning nu. Finns flera hemsidor om Stockholm där du kan hitta saker att göra, utställningar osv.
Kulturhuset (Vid plattan) är schysst och kolla gratis utställningar och fika med utsikt över plattan (man kan stirra folk hela dagen)

2009-10-17 19:09
Vad lever man i för förhållande när man ser på tid tillsammans som en present??
Vad önskar ni er i julklapp, samlag? /c.g.b.h

Vi som inte är störtrika som Paul Anka, och får en avsugning varje morgon, får önska oss det i present. :)

2009-10-17 19:58
gnegg haha

en kväll på nåt nice hotell är jävligt nice, det är nog den present som uppskattats mest, men det var på torpa pensionat i södertälje, inkl 3rättersmiddag osv, jäävligt nice
du är kär i mig.
Graffare

2009-10-17 20:12
När jag fyllde 20 år var jag och min karl på spa och han stog för notan.
sen så har jag fått mössa och vantar i present bästa presenten ever efterom att det var vinter.

begär dock aldrig något att han säger fina saker till mej och älskar mej duger gott och väl. tro det eller ej.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2009-10-18 12:31
Fast nu har ju folk pratat om UPPMÄRKSAMHET, men när jag nämner diamanter så duger det med "en weekend någonstans" eller resor hit och dit? Om jag inte har råd med något av detta, utan bara har uppmärksamhet att ge, vad gör jag?

Själv blir jag överlycklig om jag får frukost på sängen när jag fyller, inte för att det har hänt, men fan så fint det hade varit av min flicka. Det jag gör för att förgylla varje vardag är att väcka min quinna med en kopp kaffe och en cigg, det är vad min ekonomi tillåter. Ska det resas så bjuder jag på pendeltåget till skolan.
Toastare

2009-10-18 13:52
Anenkefali, men då är du i den åldern då man bjuder på middag på kinakrog.. om det ska slås på stora trumman :) Det är helt okej då med kaffe och cigg.. ;)