I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Indraget körkort!

Övrigt - Blandat

2009-10-05 15:57
MRsalesman. sen finns det ju alla miljömuppar som förespråkar sänkt hastighet pga av större utsläpp vid hög hastighet

Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-10-05 16:34
Miljö är bra och jag är för kollektivtrafiken men ta skåne som exempel...att åka till malmö med min bil o ställa den på gratis parkering kostar mig typ 20kr i bensin (räknar inget extra eftersom jag ändå har bil och skulle ha haft det oavsett vad) bussen kostar 44kr samma med tåg, ok att jag är jävligt bekväm av mig men istället för att ta bussen på helger o liknande tar jag taxi, tänker inte stödja 30-45 mins bussresa för 44kr. Slutsats...dom får sänka priset om dom vill att folk ska samresa mer!

hästenhugo: fattar inte men jag tror inte att du är seriös...

2009-10-05 16:35
Jag vart sjukt sugen på börja läsa min teoribok och ta körkort igen när jag läste den här tråden.
 i get more pussy then panty!

2009-10-05 22:51
om du ökar 20km/h så måste du köra drygt 1 mil för att tjäna 2 minuter, fan va vart dööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööh!

just därför man ökar med mer än 20km/h när man kör på motorväg, då tjänar man mer tid också. kör man bara en bil som har lite komfort så är det helt kolungt o ligga o glida i 150km/h på motorvägen. (gäller dock inte för åkgräsklippare som nissan micra osv då dom är byggda för hastigheter under hundringen och bör därav framföras med både hörselskydd och hjälm om hastigheten i fråga överskrids)
 Haters gon' hate...

2009-10-06 15:05
Tycker att folk börjar tappa respekten för trafik nuförtiden, självklart kör man för fort ibland... men att man inte inser att höjd hastighet = större risk är bara jättetråkigt. Om man tar en medveten risk får man väl stå för vad man gjort också.... går ju kanske bra 99 gånger av 100 men det är ju inte så kul den där 100:e gången då man blir tagen eller då man råkar ut för en olycka pga för hög hastighet. Det känns kanske inte lika värt det då längre.
Och den som säger att de alltid kör säkert oavsett om man kör över gällande hastighet förtjänar ju inte sitt körkort. Alla har vi dåliga dagar... har man då gjort till en ovana att köra för fort kan de ju gå riktigt illa.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2009-10-06 15:50
om man vill undvika olyckor och dödade i trafiken så sänk hastigeheten på ALLA vägar till 30..då har vi löst det problemet

2009-10-06 17:11
Be chefen skriva någon sorts intyg som du bifogar med brevet så brukar man kunna få lite mildare straff. Chansen är ganska stor iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-06 19:23
vilka tappar respekt för trafiken? blir väl ändå färre döda i Sverige nu...vi har väl typ 500/år eller ngt, extremt lågt har jag för mig! Jag menar har du varit ute i europa o sett körstilarna där? Jag har iaf kört i en endel länder o lite olika stor städer typ warsaw, london, berlin, köpenhamn, sthlm, barcelona, hela frankrike bla bla bla...folk e tokiga i andra länder (london, köpenhamn, sthlm är borträknade...) på fullaste allvar! Full fart till nästa rödljus, gasen i botten direkt, sjuka omkörningar, folk kör fulla i mkt större utsträckning än i Sverige+att man får ha högre än 0.2 i många länder.

Var glada för Sverige...mkt säkrare blir der inte. bilar är trots allt bilar, dom körs av folk o folk är dumma i huvudet (jag inkluderad även om jag är en beräknande o duktig idiot)

2009-10-06 21:58
ImagoMortis
ja men låt oss förbjuda bilar helt isåfall? kändes ditt inlägg skoj eller vad var poängen...

MRsalesman

Bara för att man kör som idioter i andra länder behöver vi väl inte göra det i Sverige? Jag tycker inte vi ska va nöjda... det är ju en ganska fet FAIL att folk som är nonchalanta till att de kör nästan dubbla hastigheten inne i stan inte ser det som farligt (syftar på random idioter man ser varje dag, inte TS).
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2009-10-06 22:47
360Flip P24. nej jag är allvarlig faktiskt. varför inte skylta om till 30 överallt? då har vi helt plötsligt uppnått "nollvisionen", iaf vad det gäller dödsfall orsakade av för hög hastighet.

2009-10-07 01:16
Varför skulle vi, risken finns fortfarande att folk skulle dö i trafiken. Det skulle vara en väldigt liten risk men fortfarande en risk. Om du inte kan förstå att det är skillnad på vägar och vägar så är det ju lite svårt att diskutera med dig.
30km/h är kanske inte på alla ställen den optimala hastigheten men ofta finns det ju en anledning till varför det är skyltat 30. Om man inte gillar det så får man väl försöka lägga fram förslag om varför det inte bör vara så och försöka få till en förändring istället för att helt enkelt köra så fort som man själv tycker är lämpligt

2009-10-07 10:17
Nej bara för att andra gör saker betyder det inte att vi får göra det...vår diskution behöver ju inte hålla den nivån direkt, tror att vi båda visste det redan.

Jag säger bara att vi borde vara rätt nöjda eftersom det är bra i Sverige...man kommer aldrig uppnå mkt bättre än vad vi har här såvida man inte sätter 0,0 alko i blodet, sätter upp fartkameror överallt som i england osv...o där dör ju folk ändå hela tiden så jag vettefan vad som hjälper...vi har ju att göra med människor, o sådanan tenderar ju att vara aningen oberäkneliga, dumdristiga o div andra adjektiv.

2009-10-07 10:54
Snittet brukar ligga på mellan 500-700 döda per år. Hittills i år ser det bättre ut än på länge, men man skall inte ropa hej ännu!
Jag menar mest att man aldrig skall vara nöjd sålänge folk dör. Självklart kommer det alltid ske olikor som är svåra att förebygga, och självklart finns det en risk man alltid måste ta (man kan inte köra i 30km/h överallt).
Kan dock sätta min högra stortå på att olyckor i trafiken idag sker oftare pga hög hastighet än alkohol.... och vem hatar man på mest, ens kompis som säger att han kört rattfull eller ens kompis som säger att han köra 30km/h för snabbt? Dvs jag tycker att det har blivit mer "Ok" att köra snabbt idag än vad de kanske borde vara

2009-10-07 11:02
jodå garanterat att flest olyckor sker p ga höga hastigheter, tror iofs singelolyckor har flest dödsfall (med betoning på tror) när folk somnar, är fulla osv...jag tror bara att risken är mkt större för att kvadda bilen om man är full jämfört med för hög hastighet.

aja vet inte vart vi ska komma...folk har ju olika åsiker om detta o jag motsätter mig inget.

2009-10-07 13:19
att följa hastigheten och köra nykter är så jävla fegt.

2009-10-07 17:02
Jag tog mitt körkort idag, nu gäller det att hålla sig lungt heheh!
Hästen_Hugo