I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

pissa på allmän plats

Övrigt - Blandat

2009-09-20 16:44

pissa på allmän plats

Vet en snubbe som precis fick 800kr i böter för att han efter krogen gick runt ett hörn och utförde ett av sina mänskliga behov, men snuten var precis runt hörnet och haffade honom. Alltså är denna lagen inte relativt ny eller är det bara så att Polisen inte ägnade sig åt sånt här innan, jag menar till och med hundar får pissa utomhus men icke människor. Det här känns även som en rätt så socialt accepterad lag att bryta, precis som att gå över övergångsstället när det är rött och det inte är en kotte i närheten. Hur är det egentligen om jag går in i skogen och pissar då kan jag fortfarande bli haffad, ska man gå runt med en pissepåse just in case eller ?

http://www.aktivdemokrati.se/

2009-09-20 17:00
samtidigt, hur fräscht skulle det vara om alla ställde sig och pissa i varje hörn och på trottaren, skulle bli rätt skabbigt i längden.

men buskar och sånt tycker jag är ok!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-09-20 17:02
Så länge du inte står och pissar framför ett gäng dagisbarn på utflykt så tror jag att skogen är helt accepterad som pissplats. Piss-på-allmän-plats-lagen är f.ö. i min åsikt den lagen som polisen i de flesta fall hade kunnat haft överseende med, med det inte sagt att en del val av pissplatser dock förtjänar saftiga böter.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 17:06
Sen tycker jag det blir för mycket piss i parkens buskar också ibland. Det har hänt att man förlist hela foten ner i djupet av en pissblandad lerpöl som luktar vanvårdat stall och kateter, då vill man bara dö.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 17:06

Tror detta är lagen det går under:

"16 § Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter"

Så i skogen kan du kissa.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-09-20 17:09
Att urinera brukar väl ändå oftast inte vara i uppsåt att väcka förargelse? De flesta belevade herrarna drar sig ju undan åtminstone till närmsta hörn och vänder ryggen till, samt håller koll på skvättzonen. Sen finns det ju de som gladeligen gör allt möjligt okristligt med kisset.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 17:11
Han gick runt ett hörn i skogen och pissade efter krogen? Eller anser du att det är samma sak att pissa mitt i stan som mitt i skogen? Lagen är väl ett par år gammal och går absolut inte att jämföra med att gå mot rött då det inte finns något straff för det.

2009-09-20 17:12
RenegadeHard - Att det verkar socialt accepterat att bryta den är nog främst för att:
a) du hänger med ungdomar / unga vuxna (d.v.s. den kategori som väl oftast super ut sig och pissar ner sig i underhållnignssyfte)
b) du och dina polare pissar inte på er egen bakgård (d.v.s. ni blir inte utsatta för stanken dagen efter)
c) du gör misstaget att sätta "nyttan" som så mycket större än "skadan" (d.v.s. den kortsiktiga glädjen över att nån får lätta på trycket vs. det långsiktiga missnöjet över att gungorna i parken luktar urin efter varje helg).

Det är finns f.ö. inget straff för att gå mot rött (även då det inte är tillåtet)

Känns även som att de flesta poliser struntar ganska rejält i folk som pinkar i skogen (förutsatt att pissaren är lite diskret av sig)...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-09-20 17:19
Jag vet förövrigt inte om det är den lagen det går under, försökte leta och det var det ända jag hittade. Förvisso i en tråd på flashabck, men ändå.

Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-09-20 17:21
Rekordmånga får kissböter
Måndag 06 augusti 2007 11:19
Förra året bötfällde polisen rekordmånga för att de kissat utomhus. Nästan 3 300 böter delades ut och det verkar bli ännu fler i år. Bara på första sex månaderna i år har fler än 2 250 personer fått böter för att de kissat på allmän plats, skriver tidningen Metro.

Brottet heter förargelseväckande beteende och boten höjdes förra året från 500 kronor till högst 800 kronor.

Källa: SVT.se
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 18:32
tänk om man blir tagen på bar gärning med byxorna nerhasade, ponera att man druckigt ett par bira utan att gjort ifrån sig någon gång under kvällen o det ska bli skönt o lätta lite..

kommer dom säga till mig att sluta mitt i strilen (vilket kan bli jävligt obekvämt och även svårt)
eller låter dom en göra färdigt ? vill ju inte att man ska läcka ifall dom tvingar en att avsluta mitt i sitt brott..

i vissa fall kan jag nog tycka att få böter istället för att lida för att det inte finns offentliga urinoarer eller toaletter är bättre...
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-09-20 18:43
I Högdalen står folk och pissar helt öppet, inte i buskar eller i hörn. Såg en gubbe som pissade vid en parkeringskylt, och en ung kille (23 kanske) pissade vid hörnet till grillen alltså precis vid vägen så jag gick precis bakom honom när han lättade på trycket. Och allt händer mitt på dagen.
Fler borde få böter.

Men personligen tycker jag att det är OK om man gör det diskret, det händer att jag kissar i buskar när jag är berusad.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-20 19:10
Virtual_Sexuality P22
Han frågade ifall han fick pissa färdigt när han ändå hade fått böter och det fick han.

Mabande P32
Jag har inte frågat honom ifall han valde en diskret plats eller inte men tänk följande scenario du har druckit en massa öl och är på väg ut ifrån krogen som precis har stängt och det är långt tills närmaste offentliga toalett och du har en bra bit hem. Väljer du att pissa på dig framför att gå runt ett hörn liksom, hur civiliserade vi än väljer att vara så finns det vissa grundläggande behov som ständigt gör sig påminda.

2009-09-20 19:21
RenegadeHard - I och med att jag hittills aldrig supit så mycket att jag pissat på mig har jag inte ställts inför det problemet. Det går att hålla sig längre än man tror.

Hett tips är att:
1. leta reda på en riktigt undanskymd plats där det i stort sett inte rör sig någon under dygnets alla timmar
2. kolla så att ingen ser dig, vare sig tanten på fjärde våningen eller farbror konstapeln
3. låt det flöda, men se till att missa skorna!

10-4, over...

2009-09-20 19:56
Virtual_Sexuality P22

haha påminner mig om när en kompis blev haffad när han pissa i en buske
- "om ja ska betala för att pissa i en buske, ska jag fan pissa klart också"
Polisen lät honom kissa klart :) (förmodligen för att inte riskera att få piss på sig själva, vid ett eventuellt försök att förmå honom att stoppa - mid stream)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-09-20 19:57
 Vi är alla misstänkta

2009-09-20 20:01
^^^ Jäkla struntpolis, måtte djävulen göra knut på'n.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 20:11
RbT : länk till artikeln? :)

2009-09-20 20:18
En snut som vi stötte på sade såhär, "Sålänge personen går till ett avskilt ställe, bakom höga buskar så har jag överlåtelse, alla måste ju lätta på trycket ibland vid fel tillfrällen".

"snubben" kanske bara hamna me en av dem som en annan snut kallade "naiva och patetiska" :P, dvs de som do give a f"ck
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-09-20 20:30

2009-09-20 20:30
man får väl ändå fråga sig själv hur man själv skulle se på om folk stod och kissade i ens egen port. okej att man på eget bevåg bor inne i city men man behöver för den skull inte acceptera vad som helst. sen känns det ju som om killar kissar lite var stans bara för att dom kan, skulle tjejer inte söka sig till buskar eller dylikt skulle det bli ett jävla ståhej.

2009-09-20 20:39
Medoria: jag tycker mig se fruntimmer både lite här och var under helgerna som vattnar stadskärnan utan någon större diskrethet. Respekt alla kisserskor! Måste man, så måste man, likaså kvinnan.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-20 21:28
medoria F27

Håller med wasteapa, Tjejer springer och kissar minst lika mycket som killar på bakgator och vid portar. åtminstone på fredags- och lördagskvällar. Ingen som gör en stor sak av det direkt?

Mabande P32

Nu handlade ju inte diskussionen om att supa tills man kissar på sig så jag ser inte vad fyllan har med saken att göra? Full eller ej, behöver man kissa så måste man kissa, annars kissar man på sig. Sen behöver man ju inte kissa mitt på torget eller någon annanstans där folk har illa av det.

2009-09-20 21:43
MadMonk - I och med att RenegadeHard bad mig ponera "följande scenario du har druckit en massa öl och är på väg ut ifrån krogen som precis har stängt och det är långt tills närmaste offentliga toalett och du har en bra bit hem. Väljer du att pissa på dig framför att gå runt ett hörn liksom" (min kursivering) och av det så antog jag att man supit så man höll på att pissa på sig. Kanske lite förhastat av mig, men jag tror det var ursäktligt :P

* "behöver man kissa så måste man kissa, annars kissar man på sig."
- Hur svag bäckenbottenmuskulatur har 80-90-talisterna egentligen? Ansträngningsinkontinensgenerationen?
Om jag kan stå upp så kan jag hålla mig. Om jag är däckad funkar det också.

10-4, over...

2009-09-20 22:25
Har för mig att om man går avsides och pissar säg ner på marken a la mot en träd/gräsplätt som kan absorbera kisset så börjar polisen inte jiddra, får man mot all förmodan böter så går det överklaga och rätt stor chans och vinna.

Håller med dock att det är fan inte fräsht med folk som kissar mot husväggar, stolpar, på gator, för det första så torkar det in och börjar lukta och ser fördjävligt ut.

Om inte din polare var och pissa säg vid ett träd i en buske utan mot ett husvägg, så gjorde polisen helt rätt, lever trots allt i västvärlden i relativt modernt samhälle och inte på medeltiden där man kastade avföringen ut på gatorna.

2009-09-20 22:40
värst är väl ändå människor som kissar i tunnelbanan. och det är inte förbehållet fyllgubbar.

2009-09-20 22:54
Mabande, det är en hårfin gräns mellan att lätta på trycket och att pissa ner sig?
Blunted in stockholm

2009-09-20 23:05
Gussti - Bara om man saknar all form av kontroll över sina kroppsfunktioner. Pissar du ner dig så fort du blir lite kissnödig (d.v.s. får lite tryck i blåsan) har du grava problem.

10-4, over...

2009-09-20 23:09
Alltså, har jag missat något eller?

"I och med att jag hittills aldrig supit så mycket att jag pissat på mig har jag inte ställts inför det problemet."

säger du som att hans polare hade pissat ner sig, men så var ju inte fallet?
Blunted in stockholm

2009-09-20 23:16
Gussti - Kolla mitt svar till MadMonk som gjorde en liknande invändning (dock ang. alkoholkonsumtionen)...

10-4, over...

2009-09-21 00:53
medoria F27: Var inte för allt för länge sedan som man lite smått förvånat nästan gick in i en brud som satt och kissade vid odenplan, så nej det är inte särskilt ovanligt.
 DIF!

2009-09-21 00:55
wasteapa01 P22

Har det hänt dig också?! Foten i kissleran menar jag? Hände mig i Kungsparken, jag hade ballerinaskor, det var ganska äckligt =(
My heart lives in my vagina.

2009-09-21 01:02
Mabande P32

I och med att jag hittills aldrig supit så mycket att jag pissat på mig har jag inte ställts inför det problemet

Jag uppfattade det som att du menade "att vara på den nivån av cpfylla att man kissar på sig". Jag vet att posten du syftade på talade om alkohol men det var ju inte heller relevant i diskussionen. Kunde lika gärna bytt ut "öl" mot vatten. Poängen var väl att han hade konsumerat vätska och att allt var stängt och att vara "full" hade nog inte så mycket med det att göra. Kanske var så du också menade iof..

Är man riktigt jävla kissnödig så räcker det att man börjar skratta eller hosta för att det ska brista. Börjar dessutom göra sjukt ont om man håller sig för länge (tro mig).
Så ja, förr eller senare kissar du på dig om du inte kissar, jag lovar.

2009-09-21 01:03
Klara östra kyrkgata är en personlig favorit, där vid ombygget, perfekt!
 DIF!

2009-09-21 01:14
bob
inte bästa argumentet dude. "det är inte ovanligt, jag såg en tjej för inte så länge sen..." :p

dom flesta av mina tjejkompisar kissar inte i närheten så ofta eller gärna i det fria som mina killkompisar iaf. (jo vissa gör, ja de flesta har gjort det nån gång. inte alls lika ofta bara.)
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-09-21 01:17
Nej alltså självklart pga av bekämlighet osv så sker det ju oftare bland killar då vi gör det på ett för oss smidigare sett. Men det är ju inte direkt ovanligt att tjejer gör det heller.
 DIF!

2009-09-21 01:31
Så förmodligen kan man säga att så länge man inte väljer en husknut eller är synlig så är det grönt man får ninja pissa helt enkelt, men har man inte rätten att utsöndra kroppsvätskor på det offentliga rummet så kan man fråga sig om inte det offentliga rummet har börjat krympa och om pissaktioner inte är befogade, (ja seriöst).

2009-09-21 14:26
Thief: ja, man fattar på en gång vad det är frågan om, dock har jag bara avbrutit kvällen en av gångerna. Är man med i leken får man leken tåla kanske. Alla gångerna har jag klorintvättat skorna tre gånger om vid hemkomst, har även funderat på att skala av mig huden för att bli kvitt pisslukten.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-21 15:38
denna tråden talar verkligen för att vuxenblöja är att föredra när man vet att man tänker dricka och dricka mycket. skulle spara oss människor så otroligt mycket lidande.

2009-09-21 17:24
Mabande, nu är väl inte detta något problem för just 80 och 90 talister. Som att vi skulle vara värst? Känns jävligt hjrndött att säga så

2009-09-21 21:05
MadMonk - Att blåsan blivit så full att det gör ont har hänt några gånger, men inte har jag pinkat på mig för det :)
Men i både Stockholm och Malmö finns det (vad jag sett) pissoarer på ganska strategiska ställen även om de är få, så det går alltid att hitta nåt ställe innan man pinkar på sig.

Att man sen inte alltid orkar leta reda på en offentlig mugg är en annan femma... ;)

RenegadeHard - Well, det finns en grupp tjejer i Malmö som vill "ta tillbaka det offentliga rummet" och "protestera mot att det inte finns pissplatser för tjejer" genom att tillverka kissbyxor och lära sig pinka stående för att protestera genom att pinka lite var som helst (helt utan att koppla att om de nu kan ståpinka så kan de ju använda de pissoarer som finns), och du är nog välkommen att gå med dem som sympatipissare.

easyskanking - Ja, eftersom jag var dunderseriös när jag skrev det så: defnitivt, alla 80-90-talister är gravt inkontinenta - och luktar säkert illa också ;)
Men i och för sig så kan man ju börja undra lite när folk säger att de inte kan hålla tätt...

10-4, over...

2009-09-21 23:22
Mabande P32
Att hitta toaletter när man är tjej mitt i natten med tillgång till toapapper (yeah, lägga papper på ringen känns bäst på såpass offentliga toaletter) är väldigt svårt, särskilt i min lilla stad, så att kissa ute blir ett måste. Sen sätter jag mig inte mitt på gatan eller på torget, men det är av helt andra anledningar än att det blir otrevligt för andra om det luktar kiss haha. :)

Jag blir arg när jag läser om tjejerna med kissbyxor.

2009-09-22 02:11
avis?
 DIF!

2009-09-22 09:59
jag har alltid med mig servetter eller toapapper för snor, om någon spiller ut drickan eller om man måste kissa ute vilket jag hatar.

Mabande P32
fan vad bra, tjejer är alltid bättre i malmö
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-22 18:55
MadMonk - Strategipinka innan klubben stänger? :)

snapphona - För att de är lika sunkiga som killarna? Eller snarare sunkigare i och med att de vägrar använda de utrymmen som finns.

10-4, over...

2009-09-22 19:02
då ska du se på sånna lagar i norge i sandefjord får man typ betala 4000 i böter och i grannstaden tönsberg så ska det tydligen vara 10000 på plats som du får bot på..

2009-09-22 19:55
karl-AnToN

Fast det är ju Norge, det är typ som 20 spänn för dom
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-09-22 20:09
Mabande P32
nej för att de är bättre på allt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-22 21:00

snapphona

Håller med mabande, om om nu gått igenom jobbet att utveckla kissbyxor, kan dom inte lika gärna vara goda exempel använda urinoaren då? Känns bara som en dum omogen jävla grej att göra att "kissa i protest". Alla andra får lida och dom kommer aldrig uppnå något vettigt med det. Lämna in ett förslag till kommunen som normalt folk.

2009-09-22 22:09
Mabande P32

Brecht sa det bäst:
"Politiker är svin. Man kan inte resonera med svin.
Man måste slå dem på trynet med en käpp."
Rappare

2009-09-22 22:52
tycker man har rätt i och pissa ute på fyllan det ser jag som moral ;D
http://soundcloud.com/forsbergmusik