Går egentligen inte att ha en sån här tråd utan fördomar och anekdotisk bevisföring. Så here we go! Från mina erfarenheter av att ha bott i och nära landsbygden har jag bildat mig en uppfattning om att det verkar finnas två olika varianter av lantisar. Först den väldigt laid back, jordnära, helylle lantisen som tar varje dag som den kommer. Föredrar inte nya/främmande saker men hyser inte heller något hat utan är helt enkelt genuint ointresserad av att ändra på sina säkra rutiner som funkar bra och alltid har funkat bra. Den här lantisen ogillar inte direkt folk som har andra livsstilar men är inte heller särskilt nyfiken på dem och kan beskrivas mest som likgiltig när det kommer till stadsbor och deras nymodigheter och oliktänkande. Sen har vi den bittra traditionsstrikta lantisen som är väldigt mån om att bevara saker som de alltid har varit och tycker att alla andra borde leva på detta viset också. Den här lantisen avskyr stadsbor och hatar allt som är främmande, nytt och som visar sig vara svårt att förstå sig på. Röstar alltid på SD eller liknande partier av rent missnöje och har ett starkt inflytande på sina barn med sina åsikter och värderingar. Avkomman till den här lantisen är bönderna/raggarna som hänger på bensinmacken kl 02:30 på en lördag med sina volvo 240 och epatraktorer pyntade med sydstatsflaggor och lastade med HB färskt från Moppe-Jonnys badkar. Traditionsenligt med en drös 13-15 åriga fjortisar med rakade/påmålade ögonbryn, vita tights med svart string, några av dem med en bulle i ugnen. Björn Rosenström, Ultima Thule och Eddie Meduza spelas från epatraktorerna medans vissa av dem fyllesjunger med till låtarna. Lantis #2 är anledningen till att jag numera är en "bitter stadsbo" som helst inte åker alltför långt utanför de större städerna i det här landet. Som sagt, detta är anekdotisk bevisföring och födomar av allra högsta grad som bör tas med en nypa salt. Allt är helt enkelt baserat på mina erfarenheter och det finns säkert lantisar som verkligen inte passar in i någon av mina mallar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.