I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kronofogden, anmärkningar.

Övrigt - Blandat

   

2009-09-06 12:07

Kronofogden, anmärkningar.

Tja, har man en gång fått en räkning som kommit dit så får man en hel del strul och förmånar som andra har dras in. Vissa saker är små skitgrejer andra större och störande. Tex; Man får inte ha ett visa kort, man får inte hämta ut mobilabbonomang, man får oftast inte i många städer stå i en vanlig bostaddskö (du kanske får stå i den men inte få nån lägenhet), man får inte ta banklån, manfår inte hyra bil på en del bensinmackar och man får inte köpa grejer på avbetalning.

Den här skiten gör mig duktigt jävla förbannad eftersom att det är lika för alla. Okej om man allmänt skiter i allt, bryr sig inte om sina räkningar och sätter sig i skuld medvetet för att man skiter i, då kanske inte företag vill lita på en och de kan jag förstå. Men om man varit bortrest och sen helt plötsligt får ett brev från kronofogden är ju helt sjukt och jag känner ofta för att springa in och slakta alla som jobbar där, montera ner deras stora skylt, släpa den i ett rep till alla lokala torg, stjuta, pissa, kräkas på den och bränna och spränga den så folk kan se de. Men nog om de.


Som med allt annat, så får man rätta sig i ledet och sköta sig annars knullar man sig själv i röven bara. Det går inte att vinna över systemet om man vill ha ett bra liv i de här landet.

Till min poäng, nu när jag flitit jobbat av mina skulder vill jag inte gå och vänta i tre år på att tex få hyra en bil när jag behöver de. Så hur kommer man runt den här "3-års-spärren"?

En polare till mig kunde ta ett banklån redan ett halvår efter att han blev skuldfri.
Kan man göra upp med företag/förmedlingar/banker om man har anmärkningen eller är de bara att kapitulera och vänta i tre jävla år på att få ett visa-kort istället för kuk maestro som inte går att betala med på vissa ställen?

Hur kommer man runt skiten? Finns de vägar så dra dom.