I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa sättet att slippa lumpen?

Övrigt - Blandat

2009-09-02 17:14

Bästa sättet att slippa lumpen?

Jag undrar hur man ska göra på mönstringen för att slippa lumpen, med så stor säkerhet som möjligt? Vill egentligen slippa mönstringen också, pga lathet, men jag har redan skickat in lämplighetsundersökningen så det får bli som det blir.

Hur gjorde ni som slapp lumpen för att komma undan? Har ni någon bra metod? Känner ni någon som hade en bra metod?

Det jag har hört från många är att man helt enkelt ska säga till psykologen att man vill plugga universitet / jobba, men det funkar inte nödvändigtvist på alla. Nu vill jag ju faktiskt plugga universitet och / eller jobba, men det har inget med min förfrågan att göra.

Tacksam för (vettiga) svar.

Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-09-02 17:17
Själv slipper jag mönstringen. Bara kryssade i svar Nej, På frågan " vill du ens göra lumpen " Eller nåt liknande då man fick göra ett test på internet :)
Annars vet jag inte.
www.Myspace.com/Danilbeats
Poet

2009-09-02 17:19
Säg att du inte vill, nuförtiden är det ju svårt att komma in trots att man vill, pga alla nedskärningar.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-09-02 17:22
Dani-L P17
Hur vet du att du slipper mönstringen? Jag svarade också nej på dom frågorna, men jag har inte hört / läst någon garanti på att man slipper mönstring pga det.

__virre__
Låter gött!

2009-09-02 17:22
Du lär nog inte behöva slingra dig alltför mycket för att slippa, endast 25-30% av de som mönstrat de senaste åren har blivit uttagna ändå.

Läs här.

Sen tycker jag att du ska göra den, speciellt med tanke på vilken skitkonjunktur vi är inne i just nu som inte lär vända än på ett tag, det lär vara fortsatt svårt även för er som snart går ut gymnasiet att få jobb. Bättre att gå i lumpen än att dränera stadskassan i bidragsväg, hehe.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-02 17:23
Nu för tiden är det väl svårare att få göra lumpen än det någonsin varit att slippa lumpen. Säg till psykologen att du har svårt att skaffa nya vänner och verkligen inte vill göra lumpen.

Personligen ångrar jag mig lite i att jag inte gjorde lumpen. Nog för att det känns skönt att inte vara första valet till att stå köttvägg om Sverige hamnar i krig någon gång, men samtidigt är det säkert en rolig erfarenhet och med den höga arbetslösheten idag är det nog ett bra drag om man inte har något annat planerat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-02 17:27
Fick brev hem som berättade att jag slapp bli kallad till mönstring.. Konstigt nog. :)
www.Myspace.com/Danilbeats

2009-09-02 17:29
För en annan som inte fick göra lumpen känns det ju idag genast lite unikt att ens ha fått mönstra. Fan vilken gammal relik man börjar bli.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-02 17:41
Dani-L P17
När gjorde du undersökningen då? Jag fick brevet igår och jag gjorde testet idag, undrar hur snabbt man får svar.

2009-09-02 17:41
Antingen så kirrar du en dom, t.ex. en saftig misshandel, och om du väl kommer till mönstringsdagen så kan duantingen ljuga massa saker om dig. T.ex. att du har psykiska störningar, att du är en enstöring jada jada jada. Eller bara spela dum.
(är du dömd för t.ex. misshandel får du inte göra lumpen,varesig du vill eller inte)
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-09-02 17:49
det blir ingen mer lumpen..du kommer slippa!

2009-09-02 17:58
Jag slapp pga hörselskada. Sjukt nice.
Skickade in min hörselkurva och sen fick jag ett brev tillbaka där det stod att jag inte behövde.
Så om du vill är det bara köra in en penna eller liknande i örat och saken är sen klar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-09-02 18:00
Dom frågar väl "varför vill du göra lumpen" Då svarar man kort och gott "För jag vill ut och leka krig med kompisarna"
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-09-02 18:03
Dieallot
Kan jag inte bara slippa pga min dåliga syn / form / kondition?

2009-09-02 18:37
Fråga upprepade gånger "När får vi vapnen hallå? när får vi vapnen??" och säg saker som att "Jag lärde mig tolv dödande tekniker av min sensei på karaten"
Säg att din största förebild är Rambo och den största äran för dig vore att få döda i fosterlandets namn så borde det lösa sig

2009-09-02 18:45
Jag ljög röven av mig under psykolog-skiten.

Sa att jag knarka ibland för att jag var deppig, att jag inte hade så värst mycket kompisar och var mobbad i skolan osv osv osv...

Dom tyckte jag skulle ta lumpen året till att "Rehabilitera mig själv istället.."

2009-09-02 18:56
jag fick inte för jag målar graffiti, min kompis fick inte för att han vart på förhör, dom flesta ja känner ville inte å behövde inte.

2009-09-02 19:06
jag skrevatt jag hade gräsallergi + inte ville göra lumpen.

så då slapp jag ;P men som ovan så lär det räcka med att säga att man inte vill.

//Yde - rappare med gräsallergi ;P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-09-02 19:08
jag kryssade i alla roliga sjukdomar som fanns.. behövde inte ens mönstra.

Morsan blev inte så glad när brevet kom. ... Behöver INTE mönstra efter som han lider utav kronisk tarmsjukdom och gonnoré

2009-09-02 20:15
hahah gud vilken rolig tråd :D sjukt kul att läsa om hur människor slingrat sig runt lumpen..
Frågade farsan och han sa att han sa att han hade cellskräck, var rädd för vapen sen höll han också i vapnet på fel axel.
Annars tyckte jag att de andra råden i den här tråden var väldigt bra :)
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-09-02 20:17
juiz P19
Jag funderade också på något liknande, fast man kan ju få böter för det. Även om risken är väldigt slim så kan det lätt hända att dom kräver läkarunderskrift eller dylikt.

2009-09-02 20:23
hehe det räcker nog att visa sig allmänt ointresserad, men för att vara säker på att man inte kallas in igen så ska man se till att komma dit och visa dom varför man inte vill göra lumpen,

Om du svarar att du inte vill göra lumpen innan mönstring, så betyder inte de att du inte kommer bli inkallad igen, dom som vill göra lumpen men inte går vidare, får en fri sedel.

Själv blev jag avskriven utan chans att mönstra om. bara att åka dit, och klicka dig igenom det förta provet, ju sämre desto bättre. om du är lika usel som mig och många andra så skickar dom in dig till psykologen, när du snackat så mkt trash med hon att ghon kommer behöva en psykolog själv, då kommer du garanterat att slippa för all framtid.

Jag blev låvad att dom inte skulle ringa in mig ens om det blev ett 3e världskrig =) och nu har jag på papper att jag är oduglig. Mission accomplished
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-09-02 20:26
K-dregg. det snacket kan dom tolka som om man vore engagerad och stridslysten, ett plus i kanten. inget bra drag allså
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-09-02 21:24
Säg att du har svårt att sova borta. Har funkat för alla jag vet som har sagt det.
Det jag inte gör idag slipper jag göra om imorgon

2009-09-02 22:13
ImagoMortis
Nej dom brukar verkligen inte vilja ha sånt!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-09-02 22:25
rakt av, säg att du inte vill.

2009-09-02 22:26
säg att du är sängvätare, knarkar regelbundet och drömmer om att mörda folk.
som folk har sagt. nu för tiden är det snarare svårare att få göra lumpen än att slippa.

jag gjorde mitt bästa i alla test för att jag tyckte det var kul att få en utvärdering när man hade chansen.. sen när jag kom till psykologen och han sa att jag verkade perfekt för lumpen så kopplade jag på krokodiltårarna.. så nu står det nåt om att jag inte skulle klara av att hantera psykisk press i krig :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Moderator

2009-09-02 22:26
K-dregg
Fyfaen vad jag börja garva!

Sen så ska jag tydligen på mönstring om en månad, blev sjukt chockad när jag fick i lappen för jag skrev att jag verkligen inte ville. Men nu börjar man ändå vela lite, skulle vara sjukt kul att gå lumpen ändå. Komma tillbaks i form, hört att det är bra utbildningar och sånt där också. Det jag tänker på är allt man missar hemma, fast kanske är en piss i skön om man ska tänka på det stora hela. Vetifaen vad jag vill asså.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-02 23:52
jag ånrar att jag inte gjorde den!

2009-09-03 05:08
Är du ointresserad och säger det kommer du nästan garanterat slippa.

Blir du mot alla odds ändå inskriven gör du som jag. Blev inskriven men insåg rätt snabbt att jag inte hade någon lust att ligga och fisa på en helikopterbas utanför Linköping, så jag skickade in en ansökan om vapenfri tjänst, och vips så är man ute. Finns försvinnande få sådana utbildningsplatser, så då ska man ha gjort ruskigt bra ifrån sig på testerna för att bli kvar. Vapenfri tjänst = frisedel
"jag har fin hår. som en waterfall."

2009-09-03 05:48
Hur kan man ånga att man inte gjorde lumpen?
Helt onödigt att göra.

2009-09-03 08:46
jag var tvungen om att ansöka om att få komma dit över huvudtaget hehe.
Slap a bitch, allways

2009-09-03 09:11
ImagoMortis Du har nog rätt..Det blir en toss up mellan frisedel och kustjägarna..Men gillar man att gambla..

2009-09-03 09:49
När jag väl får den där kommer jag vara helt ärlig, och antagligen slippa undan. ADHD, hett temperament osv osv.
Dra åt helvete!

2009-09-03 09:52
Dieallot Lumpen var bland det roligaste jag gjort, ärligt talat. Ångrar inte det en sekund. Tycker inte det var onödigt, fick lära mig en massa bra grejer och jag fick riktigt tighta polare. Lumpen är en unik upplevelse.

Sen behöver ni inte ljuga, säg bara att ni inte vill. Ljuga kan man göra när man gör lumpen och vill därifrån.
SMÅLAND!

2009-09-03 10:07
Jag är glad att jag inte gjort lumpen. Vill inte ha några lumparpolare. Känns som att den mentalitet och grabbighet som råder där inte skulle falla mig i smaken.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-09-03 13:00
ag är en apa.nej precis, för dom brukar bara vilja ha pacifister och hippies hellst
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-09-03 13:34
jag är redan inkallad, hur gör jag för att slippa ?

2009-09-03 13:49
jag skyllde på lite skateboardolyckor o sa att man mina knän o fotleder var fucked up så jag inte kunde gå långa sträckor.
o att jag inte ens ville göra lumpen.

fick gå direkt till läkaren eftersom jag fyllt i att jag hade diverse problem.
gick därifrån en halvtimme senare med papper på att jag slapp:)

2009-09-03 14:27
Är jag den ända som ångrar att jag inte gjorde lumpen??

2009-09-03 14:33
bara säga att du röker jätte mycket hash ..
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-09-03 14:37
varför säga att man knarkar när det finns långt mycket smidigare sätt att slippa.
det är ju ganska få som får göra skiten mot sin vilja.

2009-09-03 14:41
Asså vilka dumma jävlar de finns här på whoa......

ALLVARLIGT hur kommer man undan lumpen ? fucking driver du på riktigt eller du slipper fan lumpen här i de här landet!

2009-09-03 14:48
Blaze_We: nej, jag ångrar det också ibland, som fan. Är man en skogsmulle som mig samt i allmänhet fascinerad av militären och deras verksamhet så känner man sig nästan som en halv man ibland, fast det är inget jag lider av såklart men det hade varit roligt helt klart. Är uppvuxen i ett extremt militärt Östersund med F4, I5, A4, ATS m.m. men inte inte minst Pliktverket dit varenda stackare från Norrland var tvungna att infinna sig.
Intressepenisen hårdnar!

2009-09-03 14:49
Jag var en av dom som blev glad av att slippa göra lumpen. Men nu det gått några år och man står och stampar så känner jag att det vore soft att åka ut på landet ett år, för jag behöver lite disciplin i min tillvaro och det vore kul att lära sig lite vapen. Men det förstås, jag skulle inte palla att ha nån som skriker på en. Tänk er lite äldre att ha en artonårig finnig jävel som skäller på dig medan du sitter där med ett gevär. Han lär ju inte skälla igen då

2009-09-03 15:41
Sökt till Marin och Strid.. Ska definitivt göra den... Orkar itne vara en lame ass som inte gör den :)

Längtar ibland efter det.. Finns dock tid kvar innan dess ! :)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-09-03 15:48
Blaze_We P23

ångrar det till viss del..

först skulle jag vilja prova att göra lumpen och ställa till med så mkt skit som möjligt, vägra order och sitta i finkan & skala potatis. kanske man kan skaffa sig lite coola fängelsetatueringar
Tu m'emmerdes!

2009-09-03 18:00
raeka P19: Läs mitt tidigare inlägg... Vapenfri tjänst är svaret. Gör du ansökan inom 6 månader från att du blev inskriven så beviljas den automatiskt. Gör du det senare än så kan det bli en utredning med intervjuer och annat skoj.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2009-09-03 18:03
Köp chokladpudding, smeta in boxerskortsen invändigt innan du går in till psyk, ta sedan av dig naken samtidigt som du lyssna och svarar på alla frågor du får, och beter dig helt normalt i övrigt(i blick och allt sånt), sätt dig sedan och slicka på dina draws... fundera sedan på om han/hon anser att du ska bära vapen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-09-03 18:15
Är jag den ända som ångrar att jag inte gjorde lumpen??

Verkar som det. Jag är glad att slapp DEN HÄR IDIOTEN SOM STÅR OCH SKRIKER PÅ DIG KLOCKAN 5 PÅ MORGONEN FÖR ATT DU INTE HAR BÄDDAT SÄNGEN OCH DAMMAT OAVNPÅ LISTERNA!!!!!!
Man måste kunna sånt i krig, bädda och städa.
Kommer aldrig ångra. Ni som gjorde lumpen har bara slösat tid, blir det krig här är ni de första som dör. Ni kan då vara glada över att ni bäddade sängen korrekt när ni gick upp!

2009-09-03 18:39
Jag fick 2/10 på IQ-testet som jag gjorde på 10 minuter, så psykologen sa "ja de gick ju inte så bra på iq-testet så du kan inte få någon tjänst" med en blick av medlidande och gav mig en lunchkupong :D
my name is xelly smelly