I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra slut med pojkvännen pga cannabis?

Övrigt - Blandat

   

2009-08-20 23:54

Göra slut med pojkvännen pga cannabis?

Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader, och han röker gräs eller brunt varje dag. Flera gånger om dagen. Jag hade inget emot det i början, då träffades vi bara nån dag i veckan och jag märkte inte av det lika mycket.
Men nu ses vi oftare och han är stenad nästan hela tiden.

Till alla som läser vill jag bara säga att jag har inget emot cannabis, jag tycker att det borde legaliseras, men varför röka varje dag? Inget är bra om man gör det för mycket.
Kort sagt, jag har inget emot att han röker, bara mängden.

Han blir så lat, orkar ingenting och gör ingenting. Jag vill göra saker, gå ut och ha kul medan han bara vill stanna hemma och röka. Det är även så att när vi bestämt att ses eller göra något så kan han bli försenad i flera timmar eller så ringer han och försöker fråga om vi kan ses en annan dag. Och det är alltid samma anledning; han är stenad.
Han kan inte passa några tider för ofta så åker han iväg och fixar gräs och då vet jag aldrig hur länge han är borta.
Jag kan aldrig lita på att vi ska ses när vi ska ses, jag kan inte få hans hjälp med någonting eftersom han inte orkar göra något. Om vi är med varandra och hans kompis ringer honom, så åker han iväg med kompisen och röker, utan att tänka på att vi skulle umgås.

Jag gillar honom jättemycket men jag kan inte bara sitta och vänta på honom. Han tar inte tag i sitt liv och jag hatar att behöva tjata om att han ska söka jobb och ringa komvux.


Så Whoa, har ni några tips?