MRsalesman: nja flyttade till höganäs för typ två år sen så barndomsvänner är de ju inte, förutom min kusin då kanske, dock inte uppvuxen med honon, träffades inte så värst mkt när vi var små. har inte pratat med en ända från högstadiet sen sista dagen där. inte från gymnasiet heller. eller en pratar ja med nån gång då o då. p-m: ah lätt! är sjukt sugen på att lämna de här landet. sen angående rökkulturen.. visst jag erkänner att ja gillar den, gillar egentligen allt med surfing och sånt med. är sjukt trött på ett samhället som är hög teknologiskt. men sitter inte o pratar med något om de. förutom dom som har samma intresse då :) de är bara själva grejen att bruka de. en kommentar jag hört är "han är en alldeles för bra kille för att hålla på med sånt, osv.." och i sin tur inte fått svar på sms, telefonsamtal o msn mess.. så svar, har nog blivit dumpad :P hur hittar man polare som gillar samma saker som en själv då? :P känns som de är lättare utomlands på något sätt..
vafan.. skit i de du!
Mrsalesman:Rofeman: det håller ju inte...ska han behöva gömma sitt rökande o ljuga för sina s k polare? njaaa...låtter som ett rätt kefft vänner förhållande! Alltså det beror väl på hur ofta man röker. Är det dagligen så kan det bli lite drygt men om det är någon gång i veckan så är det inte några problem. Man ljuger ju inte man berättar bara inte;) När man är van rökare så märks det ju knappt ändå.Asså grejen är att jag håller med dig med rökkultur o allt jag tycker också att det är drygt när folk ska diskutera vem som rullar bäst, huruvida det är en bubblare eller inte bla bla bla...men det är ju samtidigt ett intresse liksom, finns ju folk som jag som uppskattar rödviner o champagne, vissa gillar ciggarrer osv..vi har ju alla våra preferenser! Felet är bara att folk som får det intresset är sjukt mycket drygare och mer enkelspåriga än en person som gillar vin. Det blir väldigt lätt deras ända intresse. Men du har väl rätt vi har alla våra preferenser men håll eran rökkultur borta från mig!! Hans_: Jag tror det räcker att du flyttar ifrån höganäs. Där jag kommer ifrån och där jag bor nu så känner jag mer folk som röker än folk som inte gör det...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Min polare flippade på mig och sa att jag ska respektera honom. Men samtidigt respekterar han inte mig när han pratar om främlingsfientlighet när han vet att jag inte gillar det.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
haha börja med att flytta från höganäs sucker! Klart att du inte hittar mkt vettigt där. Du är väl lundensare från början? Är det inte du som var lide nöjd med din nya BMW back in the days osv...i vilket fall, du kan ju flytta till malmö istället, ALLA jag känner (nästan) röker, har rökt, röker nångång osv...nu hade jag inte baserat min flyttort på huruvida acceptansen för hasch är men om det är av vikt så säger jag det än en gång: malmö. Folk röker konstant på svartklubbar, utefester, folketspark, hemmafester bla bla bla..du fattar! Du har ju i princip svarat på det du ville veta själv, dom är enkelspåriga, dom är från höganäs, har levt liv på socknen o inte sett vad den riktiga världen erbjuder utanför myllan osv. Det är inte ens konstigt att dom dömer och är oroliga för det är vad samhället säger till oss att göra, det indoktrineras ju från tidigt stadie om skadeeffekter osv (bra det kanske...allt är ju inte riktigt sant bara). F-L-Y-T-T-A
MRsalesman: hehe jo stämmer med Lund o bilen :> ah jo de är nog den ända riktiga lösningen. men svårt o bara flytta o träffa nytt folk är ju pisse svårt :P gillar inte o hänga på krogen direkt.
vafan.. skit i de du!
Till alla er experter som snackar om thc och beroende: Visst kan man bli psykiskt beroende av rökat men det sitter bara i din skalle, din kropp blir aldrig fast på spliffen. och om man jämför att vara "fast i thc" är ju inte ens i närheten att vara torsk på t ex: opiater, benso etc (där snackar vi beroende). Har rökt i många år och har absolut inga problem med att vara utan gräs, men snus däremot är fan omöjligt att lägga av med. Om dina polare inte accepterar att du diggar spliffen så är dom inte dina polare, (eller bara helt okunniga inom ämnet) och har egentligen ingen rätt att titta ner på dig mannen Nu ska jag ta en riktigt stor bong och njuta av livet puss på er
Cosmic Hinkstep Spliffystars
kuk: Ok alla mina polare har rökt i många år o INGEN kan sluta, på sin höjd lite uppehåll här o där som oftast resulterar i ett större alkoholintag...sluta snacka skit om att hasch inte gör folk beroende! jag bryr mig verkligen inte om det är psykiskt eller fysiskt, det är likväl ett förslöande beroende hur man än vrider o vänder på det! sen att benzo, opiater osv..är en helt annan liga borde tillhöra allmänbildning! hans: om du bott i lund (omnejden) innan så borde väl dina utsikter för att hitta vänner vara bättre här än där, eller? är du asocial och har svårt att umgås med folk?
Ok alla mina polare har rökt i många år o INGEN kan sluta, på sin höjd lite uppehåll här o där som oftast resulterar i ett större alkoholintag...sluta snacka skit om att hasch inte gör folk beroende! jag bryr mig verkligen inte om det är psykiskt eller fysiskt, det är likväl ett förslöande beroende hur man än vrider o vänder på det! Hehe, som du själv kanske inser om du funderar lite handlar det inte om att de är beroende cannabis. Det handlar helt enkelt om de ofta vill vara berusade av något, med tanke på att de ersätter en drog med en annan osv varje gång de har uppehåll. Hade cannabis försvunnit helt hade de bara gått över till alkohol eller något annat, har inget att göra med ett beroende av en specifik drog.
Dom är vana vid ett rus, alkoholruset får dom att inte tänka på cannabis..t ex när vi var på interrail så var det ett jävla letande så fort det tog slut, asså jag bryr mig inte, jag röker för mkt själv men jag tycker inte att man ska säga att det är såååå jävla lugnt o så enkelt att sluta med, jag fyller 26 i år o alla dessa började röka för många jävla år sen (typ samtidigt som du gick på lågstadie discon ungefär) så att säga att det är lätt är en lögn! Vad jag däremot helt håller med om är att det inte finns några negativa fysiska effekter alls, snarare att du efter några dagar/max veckor blir klar i huvudet o normaliseras! Men visst...vill du tro att allt är chill, att allmighty Jah tar hand om dig och att man inte påverkas särskilt mkt så fine! jag vet iaf motsatsen, jag har betraktat många och länge nog!
Hade jag haft människor som fungerade så i min bekantskapskrets hade jag exkluderat dessa från mitt liv tämligen snabbt.
Look with your own eyes - See with your own mind
MRsalesman Inga negativa effekter alls? Driver du eller? :P Jag vet många som rökt 15-20 år och sen slutat, och dem har fan inte alla hästar hemma..
my name is xelly smelly
aja har inte levt så länge så jag kan inte uttala mig än men av dom jag känner som slutat så har det aldrig märkts ngt...inte så många som slutar dock! pendragon: Ok det är noterat, jag bryr mig personligen inte om folk vill leta efter hasch eller inte, hade jag åkt till en semesterort så kan jag direkt säga att jag hade letat upp ett ställe som sålde rödvin eller öl så att jag kunde kicka den som kickas bör! Varför exkludera folk baserat på sånt? Det är ju bra, schyssta killar.
dom är ju bra och schyssta killar skulle det stå.
MRsalesman: är nog rätt så vanligt social, så länge de är människor ja tycker om. uppvuxen på landet där de inte fanns mer än ja som dunka rap och ordet hiphop var bara något man hörde på nån enstaka musikvideos man lyckades snappa upp.. så har väll kanske resulterat i en person som inte direkt ringer nån polare utan blir sittandes framför datorn en del. även om de är de värsta man kan göra egentligen. dock har jag nu insett att världen är lite större än just höganäs och dess invånare, så vid nästa lön kommer en resa till Bali i en månad att bokas. som de ser ut just nu, ensam. tror de borde göra lite gott :P
vafan.. skit i de du!
Vad hänger ni med för folk på WHOA, men som många sagt så skulle jag inte bryta upp vänskapen. Skulle försöka att stötta person hålla kontakten, men inte själv bli indragen i skiten. Jag har vänner som röker dagligen, vilket jag tycker är riktigt dumt då skolan är så himla mycket viktigare. Jag röker, men studier och annat är viktigt, vad kan man säga...? Man ska inte leva för marijuana och göra det till ens livsstil, man ska leva med marijuana och ha det som ett litet block i ens livsstil.
MRsalesman Alltså... jag åsyftar givetvis individer som skulle sluta umgås med någon bara p.g.a. att de rökte :) Dvs. att sådana människor, som är så pass trångsynta och sannolikt fullständigt retarderade, inte är något jag behöver i mitt liv. För att förtydliga ytterligare en gång menar jag folk som tror att det är jordens undergång för att någon röker.
pendragon: ok, du behövde ju verkligen inte dra det till sin spets, hade räckt med en mening.
Nu gjorde jag det ändå, gilla läget ;)
Det värsta gräs har gjort med mig(som jag märkt av) är att jag börjat röka cigg. Förstår inte hur folk klarar av att röka splirre och hålla sig från cigg. Jag har även sagt upp vänskapen med en snubbe som var så jävla kåt på röka och på att spara pengar så han började hänga med becknare för att bli bjuden på röka, men efter ett tag började han flöddra och skit. Kom till våra fester helt fuckad och skämde ut sig totalt. Och då så tog hans föredetta bästa kompis ett snack med honom och förklarade hur kefft han levde osv och att han måste ändra sig. Dagen efter hade han snubben glömt allting.
Jonnystash jag slapp bli hooked på nikotin för jag röker rent i pipa eller bong:P du kan ju alltid "rosta" ciggen även om den metoden är rätt överskattad
http://mutualism.blogg.se/ https://vitsvart.wordpress.com/
rostade alltid ciggen. Men om man är sugen på lite röka så är ju en cigg bättre än ingenting, typ så det började:(
Producent
2009-08-21 14:06
Det knäppa med det hela är att många är lurade bakom mörkret och verkar tro att cannabis är en dödsdrog och du blir mer eller mindre behandlad som en jävla heroin torsk elle nått
Since 1984 @realgizlee // twitter