I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

har du haft polare som sagt upp vänskap pga röka?

Övrigt - Blandat

2009-08-15 23:53

har du haft polare som sagt upp vänskap pga röka?

ah som rubriken säger? har ni haft nån polare som inte pratar med er längre för ni röker lite då o då?

vafan.. skit i de du!

2009-08-15 23:55
skulle oxå fråga hur de blivit mellan er vid senare tillfälle.
vafan.. skit i de du!

2009-08-15 23:58
Mina vänner accepterar mig för den jag är & vad jag gör, sen att dom inte diggar det är en annan sak, men fortfarande polare. Men jag skulle inte röra en spliff i närheten av dom dock.

Sen har jag iofs varit ren nu ett tag.. Men det är ju upp till varje individ.

2009-08-16 00:07
okej, så ingen som inte vill snacka med dig längre?
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 00:21
säger en polare upp kontakten med dig bara för du röker på så är det ingen riktigt polare enligt mina mått iaf.
Sleep is the cousin of death

2009-08-16 00:25
MONTYX
Precis samma här, sen finns dom som inte vill ha med det och göra, och det ska respekteras helt och hållet.
^ Smart sagt.

2009-08-16 00:25
jepp

2009-08-16 00:30
Vad är det för idioter till polare du har? Okej om dom inte gillar det, men att säga upp vänskapen pga. det låter helt lost.

2009-08-16 00:57
skulle han börja spåra ur, typ börja baxa grejer och göra saker som hör ihop med krminalitet beckna köret då säger jag inte bara upp kontakten med honom då åker han påen smäll med.

2009-08-16 00:58
inlägget blev fel. jag missade att göra de tydligt att han måste ha gjort de i min närhet (hemma hos mig tex) för att bli avvisad som vän.

2009-08-16 01:01
Poker_face: självklart. man röker ju inte med nån som inte gillar de för då är de ju bull o röka.. bäst är o sitta några polare o dela på en ju :)

skillz : jo menar de..

Asdöd: ah jo men steget är rätt stort mellan röka lite ibland o börja bli kriminell. ah iofs kriminellt o röka men ah. du fattar vad ja menar.
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 01:06
Min flickvän ville säga upp kontakten med mig då hon har en fruktansvärd syn på narkotika. Då hon inte vet så mycket och vill inte lära sig så är det svårt att övertala henne. Hennes ex injicera heroin och slog henne några ggr, sen blev hon gobbad på krogen en gång.
Så skulle jag öppet pyssla med den simplaste drog, röka exempelvis så blir hon mycket arg och vem vet.. kanske ditchar mig.

Det man inte vet har man inget ont av och whoa har hon inte heller, höhö

Men jag hade flera vänner som tog avstånd från mig och sa att jag borde skärpa mig. Jag förstod väl efteråt att dom nog hade rätt och dom ville mest göra mig uppmärksam på vad jag sysslade med. Men då var det inte enbart röka utan även tyngre droger.

Dock har jag själv tagit avstånd från en av mina bästa vänner men det är för han sneat ur på heroin och vill döda mig varannan gång vi ses och nästa vara bästa vänner... Så vi ses inte längre och jag ignoerar honom helt. Svarar inga mess, inga mejl, inga samtal eller när han knackat på in dörr. Det är jävligt trist. Men då han åkt in o ut hela sitt liv så hoppas jag att det styr upp sig lite snart igen och att jag vågar vara vän med han igen. Så helt har jag inte gett upp. Känns dock jävligt tråkigt..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-08-16 01:26
Har inget problem om folk nån gång då och då vill röka något. Däremot gör jag stor skillnad på dem och de som går all in på att ägna sin vakna tid åt att prata om/inta/deala/jaga/hylla cannabis.

Dessutom är jag smått allergisk mot folk som hävdar att man inte KAN bli beroende av THC.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-08-16 01:46
Endeavour: Om man tror att man inte kan bli beroende av THC måste man vara minst lika efterbliven som om man säger upp vänskapen pga. att man brukar cannabis.

2009-08-16 02:31
Jag har haft en polare som jag umgicks rätt ofta med förut men så kom han hem till mig när jag rökte en pipa sen dess har han inte hört av sig..och det var typ ett halvår sen,vi brukade umgås 2 ggr i veckan eller nåt..sen har jag andra kompisar till mig som har sakt att om dem ens testa cannabis så bryter dem kontakten,men jag bjöd dem på röka och det visade sig att det bara var falska hot..
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-16 02:41
hahaha asså folk som röker på hela tiden orkar man inte med efter ett tag om man inte röker själv, har en kompis som ringer rätt ofta och frågar om han får låna pengar och när man frågar till vad säger han att han ska köpa röka även fast han 1 månad innan sa att han slutat röka helt och att han ska styra upp sitt liv, hahaha crackheads
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-08-16 03:01
lollarn gick du på den lätta?:)

2009-08-16 03:17
Lollarn: men då är han ju jobbigt för att han lånar cash, inte själva rökat :)
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 04:46
haha nää jag lånade aldrig ut pengar till honom, han var dålig på att betala tillbaka redan innan han började röka :D

Hans: ja det är nog sant, jag personligen har inget emot folk som röker i mitt sällskap då och då, men jag orkar inte umgås med snubbar som går runt och letar spliffs när man är på stan osv osv :)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-08-16 05:13
Vore ju väldigt intressant om du menar röka majja eller tobak. Ruskig skillnad. Skulle mycket väl kunna tänka mig att låta bli att träffa en bekant för att de röker tobak. Marijuana kunde jag bry mig mindre om.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-08-16 11:59
Hans

Jo, röka lite grann då och då är helt grönt för mig, till och med röka varje helg eller nån gång i veckan är också okej. Det är mer valet av livstil i kombination med rökat jag går efter.
Om en bra vän sköter sina studier/sitt jobb tar ansvar som en ansvarfull människa hela tiden och gör rökat till en liten del av det då är de helt grönt. Men börjar rökat bli hans eller hennes liv, människorna runt omkring blir uteslutande andra rökare och det mest populära samtalsämnet blir brott då är de slut på vänskapen för sånt vill jag inte ha runt mig för för mig har de bara lett till en jävla massa konsekvenser att städa upp, och dom har tagit massa energi, krävt lång tid, pengar och ångest.

2009-08-16 12:20
Nja. Alltsa precis som Asdod just skrivit sa ar det inte ok nar rokandet gar framfor allt annat, har ett par vanner som jag nu inte alls har kontakt med. Slutade inte snacka med de over en dag utan mer att de med tiden blev varre och varre. (Trakiga, opalitliga, etc.)
Det har inte att gora med ATT de roker cannabis (everyone does it.. ;P) utan att de blivit sa javla karaktarslosa pga det.

2009-08-16 12:23
Håller med Asdöd där..Känns lite som en fokus fråga.. När prio ett blir röka blir det lite tjatigt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-16 12:27
Fan är det bara ja på detta forum som inte gillar droger? Iaf röka. Fan har sett vad folk gör för droger i tidig ålder. Fett skabbigt. Det värsta är ju att dom har inte kommit längre i livet än vad de hade den tiden. Samma rotation fortfarande!
Jag har ingen personlighet

2009-08-16 13:34
låter som fucked up vänner som ska bestämma över ditt liv på det sättet...jag tycker endast att vänenr ska sätta ner foten när det går för långt. Hela Sverige skulle behöva gå på samtal o skärpa sig om man höll våra alkoholvanor i åtanke, dom är sjuka om ngt.
Producent

2009-08-16 16:04
jag tappade ett par nära polare pga det. men idag är det rätt lugnt mellan oss, dom har nog fattat själva att det inte är något "knark" att vara orolig över om ens polare använder det.

2009-08-16 19:59
När man förlorar vänner pga av att man röker på borde det vara en tankeställare...

2009-08-16 20:00
Jag har "kompisar" som röker på daglig basis, enda gången de hör av sig och vill hitta göra nått, är när de inte rökt på en vecka, känns inte som en relation värd att hänga upp sig på.

Jag pallar inte umgås med folk som röker, eller har rökt när vi ses. De får göra precis vad de vill när de inte är med mig, jag respekterar att de röker, och då får de respektera mig och inte göra det i min närvaro, eller vara stenade när vi ses.

Dummare konversationer får man leta efter än de en stenad människa vill ha, det ger mig nada.

2009-08-16 20:06
Hur kan folk jämföra "röker lite då och då" med "stenade jämt".

2009-08-16 20:27
Asdöd: ah de förstår ja till hundra % men när man inte ens pratar om sitt röka eller något. och så svarar dom inte på msn eller telefonsamtal längre.

näe nog dax o söka sig någon annanstans. danmark känns väldigt lockande just nu.

conspicuous: ah men säga upp en vänskap med någon som inte röker med dig i närheten är väll lite over kill?

skillz: precis my point.
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 20:35
Ja, för min del är det overkill. För enligt mina värderingar är det ok om de röker, så länge jag inte på något sätt blir ofrivilligt delaktig i det.

Men det är mina värderingar. Det finns ju faktiskt de som har nolltolerans också, och det får vara okej det med.

2009-08-16 20:41
ah jo sant. men jävligt tungt o typ förlora alla sådär över en natt bara..
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 21:20
Hade en polare en gång som rökte Rosa blend. Sa upp kontakten direkt, tyckte det var lite bögigt.
På G som i Göteborg men ändå inte.

2009-08-16 21:32
Jag hade en polare som rökte, vi är inte polare längre...

Det kan dock ha med att göra att han sitter på sluten ungdomsanstalt typ ;(((
Blunted in stockholm

2009-08-16 21:41
hade en kompis jag fick veta rökte cigaretterna blend light ganska ofta!
nej sa jag, han fick välja mellan röka ciagretter eller vara min vän!
han valde röka så nu är vi inte kompis.
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet

2009-08-16 22:20
Tror inte riktigt på tanken att man förlorar alla på en natt, om dina vänner sagt upp bekantskapen med dig pga röka, så har det antagligen legat och gnagt i dem länge, de har kanske velat se en förändring hos dig, och tycker de har gått för långt.
(om det nu är dig det handlar om)

Det är väl inte så att de alla vaknade en dag och kom på att du rökte och att det inte var ok...!?

2009-08-16 22:28
Förstår inte vart folk bor. Vad är det för bonde som säger upp kontakten med folk för dom röker hash? Eller är ni 14 år gammla? Eller är det den svenska folksjälen?

Hash är typ lika spännande som att inte äta på en dag. Man blir lite trött,hungrig och yr.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-08-16 22:28
conspicuous: hehe näe inte över en natt.. var lite mer "över en natt" är väll några månader sammanlagt..
och är svårt att förklara allt. men från att jobbat tillsammans med vissa o pratat ofta med, från att inte prata alls längre. ska dock upplysas att dessa människor tror man är fast i något för man provat en gång och sen blir man kriminell o slutar med sprutor.
men då skulle typ halva världensbefolkning bo på gatan pga rökat? jo tjo bre.. detta var dock inte riktat mot dig :)
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 22:31
Hans: ärligt talat, vad har du för kompisar? Ingen riktig polare skiter i sina vänner sådär, jag har en polare som gått på heroin (iofs två men den ena är min bästa polare sen 13 år tillbaka) i 2,5år dagligen o jag har fan inte vänt dom ryggen, man får ju vara där som ngt slags stöd/vän whatever, visst det finns gränser för allt men det är ingen bra polare som bara drar sådär, verkar vara trångsynta små svennar.

2009-08-16 22:37
ah saken är den att ingen i denna kretsen har typ ens provat gräs. de är verkligen big no no.. jag är den ända som lyssnar på hiphop o reggae, så folket har inte samma insikt i de hela som jag har.
dock alkohol dricks i väldigt stora mängder.. så då tycker ja dom flesta är hycklare om dom själva kan slänga en tusen lapp eller två en helg på krök när ja kanske lägger 300 en helg o har de mkt skönare.
vafan.. skit i de du!

2009-08-16 22:37
Ja, jag har sagt upp vänskapen med massa keffa jävlar som bara röker hela dagarna och skiter i allt, waste med tid asså. Eller sagt upp och sagt upp, jag skiter i dem bara.

Det är okej att ta sig en spliff då och då men rena pundare som låter cannabis styra allt de gör sucks ass..
Graffare

2009-08-16 22:48
Jag kan inte umgås med folk som inte röker, tråkigare människor får man leta efter.

klanka inte ner på rosa blend alla behöver bli ett med sin inre bög ibland, inge fel med de.

Om man säger upp kontakten över en sådan sak ville man nog inte ha personen som vän överhuvudtaget oavsett alkohol eller cannabis preferens.
Rökat är en dålig ursäkt.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2009-08-16 23:32
Men dåså, har du inga riktiga polare då? Du vet sånna du känt massa jävla år som håller din rygg osv? Annars förstår jag kanske att du är ledsen men dom du beskriver låter som dumma bönder eller folk som inte rest o sett världen tillräckligt!

Man ska inte försvara hasch, det är verkligen inte bra att röka varje dag men folk som snear på det men kör den stenhårda svenne-supa stilen varje helg o tycker att det är rättfärdigat med fylla, slagsmål, upprepande av idiotier som sägs o div annat drägg beteende kan verkligen dra åt helvete. hata hycklare!

Ärligt talat...vad du behöver är riktiga polare o om du inte hittat det vid 23 års ålder, dvs...om du inte har sånna med dig sen högstadie el dyl. så tycker jag lite synd om dig!

2009-08-16 23:42
däremot folk som ryggar tillbaka som små fikusar så fort cannabis nämns och beter sig som att man vore en infekterad hepatit-narkoman så fort man säger att man röker kan man ju ifrågasätta.

som när man kommer in på sjukhus/aku och säger ärligt att man röker cannabis ibland och dom direkt börjar behandla en direkt på samma sätt som dom behandlar en 50-årig oldtimer på plattan är riktigt irriterande.

2009-08-16 23:44
"rökare" prioriterar vänner som också är "rökare" simple as that
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-08-16 23:49
felet är väl att det blir ett intresse och inte ett berusningsmedel.
Rökkultur är fan det värsta som finns. Folk som säger att dom bara röker gräs och inte hash.............. eller har massa jävla pipor och annan skit.

Jag har ett förslag hur du kan göra, rök själv! Säg inget till dom svårare än så är det inte.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-08-16 23:59
Hans

näe nog dax o söka sig någon annanstans. danmark känns väldigt lockande just nu.
nice får man åka med eller??

2009-08-17 00:04
jag är den ända som lyssnar på hiphop o reggae, så folket har inte samma insikt i de hela som jag har.

Inte konstigt att folk har fördomar om hiphopare..

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-08-17 00:05
Rofeman: det håller ju inte...ska han behöva gömma sitt rökande o ljuga för sina s k polare? njaaa...låtter som ett rätt kefft vänner förhållande!

Asså grejen är att jag håller med dig med rökkultur o allt jag tycker också att det är drygt när folk ska diskutera vem som rullar bäst, huruvida det är en bubblare eller inte bla bla bla...men det är ju samtidigt ett intresse liksom, finns ju folk som jag som uppskattar rödviner o champagne, vissa gillar ciggarrer osv..vi har ju alla våra preferenser!

2009-08-17 00:54
jag har gjort det. Han snodde alltid sista läsken i kylen på morgonen o lämnde inte ens meckcigg efter en session.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 01:02
Låter som en snål fitta och inte ngt som har med rökning att göra

sånna finns i alla gäng