sen läste jag om en tjej som dog av p piller så var fösiktig.
Nu blir jag lite förbannad. Ni tjejer skriver att ni käkar piller för att slippa använda kondom med "sin kille" , "sin partner" men som civilstånd står det Singel på er! Det luktar bullshit här. Jag skiter i om ni inte har rätt civilstånd på Whoa, men jag misstänker att ni tillhör den lilla (stora?) skara tjejer som så fint säger att "det behövs ingen kondom" när ni dragit hem ett ragg. Har själv fått höra dom orden, men ändå dragit på kondom. Och sedan får man samtal från Sös där dom ber en att komma in och testa sig för klamydia för att någon man varit med visat positivt på ett klamydia-test. Dock så var jag ren efter mitt test, men det är såna tjejer som sprider skiten. Fuck y'all!
BBKing Alltså, seriöst. Googla p-piller eller gå in på närmsta ungdomsmottagning för att hämta information innan du öppnar käften. Jag blir så djävulskt trött på alla snubbar som är här i tråden och dömer oss eller ska ge oss "tips" eller kommer med förmaningar fastän ni själva VET att ni INTE vet. vi gör ER en jävla tjänst och knaprar piller VARJE dag, det minsta ni kan göra är att läsa på lite om andra preventivmedel än kondom, jag lovar att det berör er mer än ni tror.mellon nu talar jag ju enbart utifrån mig själv: men jag tror faktiskt inte att jag skulle tycka det var så tändande att vid varje spontan snabbis behöva tänka "ap ap ap! hämta kondomen", även om jag förstår ditt tänk och ert resonemang. visst tar det kort tid att sätta på en men det är rätt osmidigt ibland. dessutom är det nog fan så mycket dyrare i längden. jag har slutat äta p-piller nu sen jag blev singel vilket känns jävligt skönt även om jag också, som du, haft turen att slippa biverkningar. använder kondom såklart istället, men skulle jag hamna i ett nytt förhållande snart så skulle jag nog gå över till p-piller igen.
CapKillah Hårda ord från någon som bara misstänker, spekulerar och anklagar...
phatie: fuck tändande jag vill inte ha skit i kroppen =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mellon well, what ever floats your boat :)
Även om jag käkar piller kör jag med kondom också eftersom jag inte är i ett förhållande. Vill inte dra på mig nån könis, det är ju typ vanligare än förkylning nuförtiden, och folk i allmänhet verkar tro att de är lite med pokémon som de är med sjukdomar; Man kan inte vinna förrän man haft alla.
phatie: Ja, jag försökte iallafall ta i lite extra för jag tycker faktiskt att det är en viktig diskussion att föra. Det handlar inte bara om att man kanske för smittan vidare, har man otur kan det leda till att man inte kan få barn eller döden om man skulle råka bli smittad av det värsta. Klamydia, som oftast botas med en tablettkur (tror jag), är inte en så oskyldig sjukdom som många tror. Tydligen märker inte alla av att dom har smittan och förutom att sprida den vidare så kan den som sagt leda till att man blir steril. Nu tjatar jag som en gammal gubbe, men snälla tjejer se till att ni använder rätt skydd vid rätt tillfällen! Dom flesta killar skiter nog fullständigt preventivmedel när en söt liten tjej släpper till. Måste ändå beundra er kvinnor som jobbar så med era kroppar för att underlätta diverse saker. Hade jag haft mens, med allt vad det kan innebära (humörsväningar, blödningar, smärta, chans att bli gravid) hade jag nog bett hela mansläktet dra åt helvete. Så tack för att ni ändå ställer upp och orkar med oss ibland. Slutligen måste jag ändå tillägga att kondomer är bland det mest avtändande jag vet. Men vill man vara med och leka är det tyvärr ett nödvändigt ont.
CapKillah men jag misstänker att ni tillhör den lilla (stora?) skara tjejer som så fint säger att "det behövs ingen kondom" när ni dragit hem ett ragg. Är inte det lite att dra alla över samma kam? Beror väl på hur mycket man ska pippa runt, det känns fräschare med kondom om man är en aktiv krog-raggare. Och p-piller är väl mer ett komplement, tycker jag iaf. Dessutom minskar det ju risken ännu mer att bli gravid om det skulle hända något med kondomen.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
CapKillah Åter igen, stora och hårda ord från någon som inte ens vet hur människor i tråden faktiskt beteer sig samt inte ens vet hur man botar klamydia och vad effekterna är. Visst är det en viktig diskussion men det var inte riktigt detta tråden handlade om, tvivlar att trådskaparen ville byta p-piller för att må bra för att slippa använda kondom vid casual sex.
Hmm.. va de inte lite harsch att påstå att tjejer som är singlar och äter p-piller är brudar som säger att de inte behövs kondom.. eller man kanske rent av kan säga potentiella smittospridare? Trots att man är singel så betyder det väl inte att man är en ho och knullar runt? Personligen är jag singel men har hållt mig till en och samma person i snart 2 år nu. Så det handlar väl snarare om vad man har för sexuell relation snarare än civilstatus?
Om du går fort och ler samtidigt så kanske ingen hinner se att du e ful!
kopparspiral is the shit! gör jävligt ont att stoppa in den, men är det enda jag kan ha haha
mind over body, spirit over mind
Till er som skrivit efter mitt sista inlägg: Alla tjejer är horor förutom mamma. phatie: Så det jag skrev om klamydia stämmer inte? Du som verkar insatt i ämnet kan väl rätta mig istället för att bara skriva att jag har fel.fofo_: Bara för att du hållt dig till en och samma kille betyder inte att han hållt sig till en och samma tjej.
CapkillahAlla killar är idioter förutom pappa=)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Lacroix: Det är iofs också sant. :P
CapKillah: Vad får dig att tro att jag ska hjälpa dig med något när du förklarar hela det kvinnliga könet som horor? Inte undra på att det är krig i världen när det finns folk som tänker och resonerar som du... Men eftersom jag är den större människan i detta samtal (trust me, det är ingen spekulation...) så kan jag berätta att det du skriver om klamydia är sant - jag tycker bara att man inte bör läxa upp någon eller kalla folk för elaka saker (helt i onödan) när man inte ens är säker på saken själv.
Byt till Jasmine! Dom är asdyra, typ 300 spänn för tre månader, men det är så sjukt värt det..
Vad är det här, någon form av slogan?
phatie: Hehe, jag är en snäll människa som vill ha fred på jorden. :) Anledningen till att jag överhuvudtaget gav mig in i den här tråden var för att det bara diskuterades vilka piller man ska använda, inte varför. Precis som att det är en självklarhet att alla ska käka piller. Det måste ju finnas ett syfte varför man ska ta piller, och det syftet verkar inte alla uppfylla i tråden. Det är som när grabbarna på gymmet diskuterar vilka steroider man ska använda. För att knulla med gummi är ju som att styrketräna utan steroider, ingen effekt. Sen att steroiderna kan orsaka skada på andra (och en själv), precis som sex utan kondom, är det ingen som snackar om. Men nu kan ni återgå till era piller-tips. Så länge ni inte stör mig ska jag inte störa er.
CapKillah
Jag bara antog att alla tjejer i denna tråd som diskuterar p-pillers bieffekter fattar att man får sjukdomar om man ligger utan kondom, precis som dom där snubbarna på gymmet fattar att man blir efterbliven av att ta stereoider. Du vet, det där som ALLA redan vet och därför inte behöver diskuteras i just denna diskussion.
Anledningen till att jag överhuvudtaget gav mig in i den här tråden var för att det bara diskuterades vilka piller man ska använda, inte varför.Gör en jävla tråd om varför man bör använda kondom samtidigt som man käkar p-piller som singeltjej då? Det är ju uppenbarligen inte denna tråds syfte?! Simple as that, tycker jag.
Precis som att det är en självklarhet att alla ska käka piller. För majoriteten av tjejer mellan 16-60 i västvärlden tror jag faktiskt att det är en självklarhet att äta p-piller, oavsett utsträckningen av sitt kondomanvändande.
Det måste ju finnas ett syfte varför man ska ta piller, Ja, för att man inte vill bli gravid. Sen använder man kondom om man inte vill bli gravid och dessutom om man inte vill ha någon sjukdom. Jag tror alla tjejer i tråden vet att p-piller INTE skyddar mot könssjukdomar!
Cerazette gav mig nada, inte en jävla humörsvängning, inte en bloddroppe mindre. Har Orthonett Novum nu, underbara små piller som gör allt och lite till, plus att dom smakar sött!
My heart lives in my vagina.