I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Always scared.

Övrigt - Blandat

2009-07-01 22:24

Always scared.

Okej, nu ska jag berätta hela min historia kring varför jag är rädd hela tiden.

Jag bor i en förort där droger finns i varenda hörn, en del huliganer men också fram för allt kriminaliteten.
Jag har varit med om en del saker igen mitt liv, även om det inte har varit särskilt långt, jag har blivit misshandlad några gånger etc, mer information kan jag inte ge ut för skäl som ni kanske förstår själva.

Så nu för tiden är det som så att jag är rädd när jag går hem på natten att någon pundarbil ska komma och det ska kliva ut några påtända personer och fucka upp mig helt och hållet. Eller liknande saker. Jag känner att jag bara vill bort härifrån bort från all skit. Jag hatar detta stället men kan inte flytta med tanke på att jag inte har tillräckligt bra ekonomi för det.

Jag undrar ifall någon har haft samma problem och isåfall vad gjorde ni åt saken? Jag är kille ifall det skulle hjälpa till att dela ut ett svar. By the way, inga onödiga svar tack, så som många andra trådar får "Ta bara ett djupt blåss grönt så blir allt fint!" utan ah, ni fattar vinkeln. Hehe tacksam för svar :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-07 23:19
guys, ett tagsen nu, men det är mycket samma sak än idag, tho jag har gått i ´kampsport något år och blivit rätt stor, så ahh, vette fan om det hjälper.. men ska försöka flytta snart som fan, men dit jag flyttar isåfall sägs vara ett värre ställe, och för de som har undrat i över ett år.. jag bor i gbg.-.-.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-07 23:35
Att vara rädd för någonting som kanske eller inte kanske ska inträffa (oavsett om det hänt tidigare) är självdestruktivt.. Fett trist faktiskt.

Det låter kanske skumt, men du kan ju börja hos din inställning.
Om man är rädd för att få på käften, bli rånad och liknande...ja då drar du till dig det negativa på ett eller annat sätt. Världen är som den är, den enda du kan göra är att försöka fixa ditt eget läge genom att antingen flytta eller faktiskt jobba med din rädsla...du ska ju inte vara en slav under dig själv, funkar inte ..aldrig.

Aiits, jobba med din rädsla- känn dig trygg med dig själv.
Vad är du rädd för- fysisk smärta eller att bli förnedrad? ..ja du fattar..
Om du inte kan ändra din situation, får du ändra på dig själv.. it is what it is.
:)

2011-01-09 13:45
tack

2011-01-09 14:37
vart bor du då gubben?
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-01-09 14:54
Känner du folket i området? Har du växt upp där?

Iaf, det bästa du kan göra är att visa att du hör hemma där, som några har sagt. Om du hela tiden känner att du inte hör hemma där, att du inte känner dig trygg så kommer du också sända dem vibbarna.

Hur ska det hjälpa att flytta, om du kommer känna dig otrygg där också? Har du pratat med någon om problemet eller bara jobbat på att biffa upp dig?

Lär känna folk i området. Du behöver inte gå tilll de värsta personerna för det, det finns vettiga människor på alla ställen.
Kan det vara så att din rädsla är utifrån dina egna fördomar? Går du runt och kollar på folk och tänker "han ser farlig ut" eller liknande?
Får du konstant höra "hur kan du bo där, det är ju jättefarligt" av andra?