I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Always scared.

Övrigt - Blandat

2009-07-01 22:24

Always scared.

Okej, nu ska jag berätta hela min historia kring varför jag är rädd hela tiden.

Jag bor i en förort där droger finns i varenda hörn, en del huliganer men också fram för allt kriminaliteten.
Jag har varit med om en del saker igen mitt liv, även om det inte har varit särskilt långt, jag har blivit misshandlad några gånger etc, mer information kan jag inte ge ut för skäl som ni kanske förstår själva.

Så nu för tiden är det som så att jag är rädd när jag går hem på natten att någon pundarbil ska komma och det ska kliva ut några påtända personer och fucka upp mig helt och hållet. Eller liknande saker. Jag känner att jag bara vill bort härifrån bort från all skit. Jag hatar detta stället men kan inte flytta med tanke på att jag inte har tillräckligt bra ekonomi för det.

Jag undrar ifall någon har haft samma problem och isåfall vad gjorde ni åt saken? Jag är kille ifall det skulle hjälpa till att dela ut ett svar. By the way, inga onödiga svar tack, så som många andra trådar får "Ta bara ett djupt blåss grönt så blir allt fint!" utan ah, ni fattar vinkeln. Hehe tacksam för svar :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-01 22:27
är väl bara o flytta.

2009-07-01 22:29
Jag hatar detta stället men kan inte flytta med tanke på att jag inte har tillräckligt bra ekonomi för det.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-01 22:30
Du får hålla dig inne tills du har råd att flytta. Går ju knappast att på egen hand utrota alla pundare och jobbiga hulliganer.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-01 22:34
fast så dyrt är det ju inte att flytta någon annanstans..bara man vågar.

2009-07-01 22:34
flera alternativ? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-01 22:44
alltså hur bär du dig åt för att råka ut för såna saker?
vad bor du i för ghetto egentligen?

tycker man kan glida runt på de flesta ställena utan att känna sig särskilt rädd.

2009-07-01 23:02
Har du ingen släkting eller någon polare du kan flytta till under tiden tills du har råd med en ny bostad? annars har jag ingen annan aning =/ hoppas det går bra före

2009-07-01 23:06
nu vet jag ju itne hur det är i just ditt fall.. jag har bott på riktigt stökiga platser.. och visst har jag ibland känns en viss oro när man går själv på natten, men oron är oftast obefogad. Oftast kackar man inte där man äter så att säga..

Det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att gå omkring och vara rädd, men framförallt är det fruktansvärt onödigt. i 9 fall av 10 finns det inget att oroa sig för. Hur känner du när du går i stan på kvällar och helger? majoriteten av allt oprovocerat våld sker i innestaden på helgkvällar, inte i förorten..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-07-01 23:09
nu börjar det likna ngt thx!

more more more, can't get enough

2009-07-01 23:11
9/10 fall är ju rätt hotfull statistik med tanke på att man lämnar hemmet åtminstone en gång varje dag.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-01 23:13
ha-ha true dat man

2009-07-01 23:18
wasteapa01 P21

haha helt riktigt. den statistiken var väl någon simplificerad.. men jag tror att du förstår resonemanget..

Tyvärr kan rädsla bli en form av självuppfyllande profetia.. om en självsäker snubbe går rakryggad genom kvarteret utan en tanke på att något skulle kunna hända, eller om samme man kryper ihop, tittar nervöst omkring sig coh stryker längs väggarna. Skulle något knattegäng eller liknande få för sig att hoppa på någon skulle man klart välja den skrämda sparven..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-07-01 23:35
tror inte på det är friktion P23 ska fan fråga din mamma

2009-07-01 23:56
Vart bor ´du?

Inge oseriös fråga, vill bara veta
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-02 00:26
zzzzZZzz.. som folk redan har sagt x antal gånger, flytta då förfan! inte för att världen är mindre gräslig vart man än beger sig, så länge vi inte snackar öken, hav eller norrlands urskog då måhända..
annars är det ju ganska uppenbart vart problemet ligger, om du nu inte "kan" flytta av vad-det-nu-än-är-för-skäl så får du ta tag i grunden till problemet, och det är ditt psyke om det inte är tillräckligt uppenbart redan..
snart är du väll rädd för solen, månen, molnen, fåglar, fiskar, grus, gräs, höga hus, låga hus, radhus, kedjehus, kedjerökare och kedjesnurare och resten av-allt-som-folk-är-rädda-för-i-sina-outgrundliga-anledningar.. du har iaf en "vettig" anledning, du är konstant oroad och rädd pga tidigare traumatiska upplevelser, tar du inte itu med dessa så spelar det ingen roll vart fan du än tar vägen. flyttar du ut i skogen så blir du väll rädd för träden, flyttar du ut i öknen blir du rädd för vinden osv.. i all oändlighet.
gör nått konstruktiv åt saken innan ditt liv äter upp sig självt inifrån och ut, som det verkar nu redan så är du så gott som en vandrande död (a.k.a zombie) känns inte som att det kan bli så mycket värre verkligen?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-07-02 01:20
Jag var också rätt nojjig i yngre år men då fanns det lite anledning till det också, nu har jag bara slutat bry mig. Oddsen är så jävla små att det händer just dig nått ändå

2009-07-02 04:45
Empire: han redan blivit missahandlar några gånger. kanske därför han är rädd..

Tips kan vara: snacka med någon Psykolog och få ut det ur ditt system, eller gå inte ut på sena kvällar/nätter.
Bor också i ett sånt smuts ställe. Men ignornerar folket bara. Stör inte dom så stör dom inte dig förhoppningsvis.

Eller bli vänn med dom. Då är väl chansen mindre? *haha*
Jag har ingen personlighet

2009-07-02 12:47
tack nu börjar det likna något, schysst..tror jag går och snackar med en psykolog, har varit med om en del traumatiska händelser bortgång av nära och sån shit, så tror nog det är bäst.

2009-07-02 12:54
Men Faith var bor du?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-02 12:54
Math
Jahaaaa, orkade inte läsa.

Flytta

2009-07-03 16:55
Jag har oxå bott på ett ställe där det hände mycket skit,insåg dock att så länge du inte håller på själv så har dom egentligen inget intresse av att fucka med dig! Jag var oxå rädd i början eftersom jag oxå varit med om en del,men när jag började intala mig själv att dom inte har nåt intresse av mig så slutde rädslan att attackera mig.

www.susei.blogg.se

2009-07-03 17:10
bodde i ett halvrötet ,eller ett par halvrötna ställen i London, jobba på gatan lite i Brixton några nätter också. det e bara att inse att händer något så händer det och leva med det. det e ju onödigt att leta problem som inte finns ännu!
Admin

2009-07-03 19:12
I situationer där du känner dig hotad/skraj, försök förbereda dig mentalt på att slåss. Ta mig inte fel - jag har aldrig slagit någon i hela mitt liv. Men går jag förbi folk som ser farliga ut brukar jag tänka "det kan hända nånting, isåfall gör jag mitt bästa för att försvara mig", det tycker jag hjälper lite. Man känner sig förberedd på något sätt.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-07-04 00:54
Som någon tidigare sagt så handlar det jävligt mycket om attityd. Ser du ut som ett offer så blir du ett offer. Tyvärr finns det inga enkla knep; gå hos en psykolog, lär dig att försvara dig själv... det tar tid.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-07-04 01:59
börja häng på www.exilen.se, skyll allt på sossarna och rösta (sd)/(fp) nästa val.

....eller så tar du tag i det här. Hitta nån du kan snacka med så du kan komma över den värsta rädslan. Går man runt och är skiträdd hela tiden är det klart man blir mer paranoid och nervös, att "pundarbilar" bara stannar och spöar random person har jag nära nog aldrig hört om och ändå har jag själv fått en dos personrån/misshandel/hot i mina dagar.

Det känns dessutom väldigt mkt aftonbladet-journalistik att prata om en diffus "kriminalitet" som bara svävar runt i din förort, kvällspressen älskar när folk känner sig lite smårädda och upprörda. Det är såna här föreställningar som leder till Gated Communities för de som har råd, det är åtminstone jag mer rädd för än nån huligan som hänger på hörnet.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-04 03:14
Varför skulle nån vare sig misshandla dig eller råna dig om ni bor i samma område? Folk äter inte där dom skiter. Och du har inga pengar säger du. Vad har du att va rädd för? Det är väl bara hiva fram din gamla mobil med fem spänn på kortet och ditt övertrasserade konto och säga åt dom att välja. Men varför skulle nån göra nåt om ni bor på samma område. Då måste det har nåt att göra med hur du beter dig.

Jag har aldrig råkat ut för nåt där jag bor (utom en unge som tyckte jag såg konstig ut en gång). Snarare har jag mötts av mer vänlighet här än på andra ställen.

2009-07-04 08:25
Alltså..VART BOR DU?

..eller är det kanske så att det skulle vara för pinsamt att berätta?

2009-07-04 13:37
Biffa upp dig lite då, läs på och börja gymma sen kickar du en kur och du kommer vara stor som ett hus efter ett antal månader.

Eller så börjar du gå runt med kniv, teleskåp batong eller tårgas. Skulle dock rekomendera teleskåp då det har sån enorm psykisk effekt då alla vet att ett slag och du bryter ett ben, de flesta backar då.

Av nyfikenhet, är det nysvenskar du har att göra med?

2009-07-04 13:43
"Skulle dock rekomendera teleskåp då det har sån enorm psykisk effekt då alla vet att ett slag och du bryter ett ben, de flesta backar då"

tillåt mig lägga mig på golvet, rulla runt, och garva hejdlöst.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-04 13:48
Okej, be någon slå dig hårt med en teleskåp batong på din arm tex. om det inte går av spelar det ju ändå ingen roll, visst?

2009-07-04 14:06
Färgblind: Jo, det gör förmodligen ont och batongen blir nog oanvändbar.

De batonger man hittar "på gatan" är ofta polska/tyska skitbatonger för 300 spänn (max!) som duger åt att flasha för polarna. Slår man någon med en så böjs de nästan omedelbart vilket gör dem svåra att fälla ihop/slå ut och till slut låser de sig.
De batonger snuten och väktare har är ofta usa-tillverkade ASP/ESP av helt annan kvalitet, de böjs inte men går på över tusenlappen.

Däremot går inga ben av, inte ens under snutens (tänk; vuxna vältränade män) allra värsta tokryck. Metallbatonger funderar inte så, de ger krosskador istället. Bryta ben eller slå saker ur led är polisens gamla vita batonger mycket mer lämpade för.

Dessutom är färgblinds tips överlag kanske de sämsta möjliga. Att "rusta upp" för att man är rädd ungefär det sämsta man kan göra. Livrädda människor med vapen är livsfarligt för alla inblandade.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-04 19:40
Haha Teleskåp batong..Stort,grått och jävligt och aldrig att man får ner ett i fickan..

Håller med Endeavour2..Du blir en bråkmagnet med allt det där..

2009-07-04 19:44

Jag ville så gärna länka till denna tidigare, men var rädd att ingen skulle känna igen gamla televerket-loggan och så skulle fokus tappas. Men nu har ju K varit bussig nog att reda ut begreppen.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-05 21:13
Det första jag tänkte på var kanske att du började träna någon kampsport, inte för att slå ner varenda liten pundare som går förbi, utan för att känna dig säkrare och mer confident.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2009-07-05 22:00
Skaffa glasögon, i tells ya its magic. Jag har Glassögon och har väll ett annars en väldigt oskyldig uppsyn, har ALDRIG haft problem, någonsin. Sist jag var i en fight gick jag på mellanstadiet tror jag.

Jag tror du behöver ta upp ditt problem med något proffs, för att gå runt och vara rädd hela tiden.. det funkar ju bara inte. Se till o flytta och ordna upp ditt huvud imho.
Follow the dao, right about....NOW!

2009-07-05 22:08
ja jag vet att JAG inte hade jävlats med någon som hade glassögon iallafall.

skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-05 22:23
Misery; jag tror det är mest att jag är och ser ganska snäll också. Men jag tror faktiskt glasögon avväpnar folk väldigt bra.

But i guess lookin ugly does the same thing! Baching!

2009-07-05 22:29
baba förlåt men det lät lite muppigt "bor i en förort där det finns droger i varje gatuhörn" jaja men vadå om du betalar hyra nu så har du ju råd att hyra en annan lägenhet? bara kolla blocket finns massor med andrahand, och om du bor hemma å inte betalar hyra så får du väl skaffa dig ett jobb så kan du flytta, inte alltid så lätt men finns inte mycket annat att göra :S

2009-07-06 02:40
Börja på kampsport, inte för att kunna slå ner någon som kollar snett eller så men det är väldigt bra för självförtroendet.. Kan hjälpa dig gå med rak rygg på väg hem..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-07-06 10:26
Men jag vet inte, hur svårt är det att undvika bråk liksom? Så länge man inte super sig drängfull och har lite koll på sin omgivning så är det inga problem?.. Sen ska jag komma med en jävligt bra rekomendation istället för att släpa runt på teleskåp (Fin bild!) och börja äta steroider och träna kampsport..
Pröva med ett leende.. Finns fan inget som desarmerar jobbiga situationer bättre än leeenden.. Det ger den andra personen en valmöjliget..Viftar du med en batong klart det blr jidder liksom..Ett leende öppnar dörren för en fredligare lösning..

2009-07-06 12:13
...var ligger denna förort där droger, huliganer och kriminalitet väntar runt varje hörn?

2009-07-06 12:54
Misery; Jag tror inte han menar bokstavligen, så du kanske borde låta stackarn som öppnar sitt hjärta va ifred.

2009-07-06 13:01
Fuzz P21

hypotetiska knarkare/huliganer/kriminella?

i vilket fall så är jag ändå nyfiken på var han/hon bor.

2009-07-06 13:19
seved/malmö

2009-07-06 13:25
stanna inne på natten tills du kan flytta då!!!
eller gå med kniv?.
BIT POP is taking over klockan 8

2009-07-06 17:13
sluta tipsa killen om att ta livet av sig. Fok som inte kan hantera kniv slutar ofta med att antingen skada sig själv allvarligt, göra bort sig eller råka ha ihjäl nån.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-07 01:10
...var ligger denna förort där droger, huliganer och kriminalitet väntar runt varje hörn?

Han bor i Compton.

Gå och prata ut med någon, jag tror det är lösningen.
work some magic

2009-07-13 11:09
Ta ett djupt bloss brunt så löser det sig och allt blir fint!
Slap a bitch, allways
Skivsamlare

2009-07-13 11:31
slå på första bästa utanför porten, eller så flyttar du till kloster
Så får man inte göra!

2009-07-13 12:17
du måste ha seriös otur, ha en mkt provocerande uppsyn eller helt enkelt inte vara fullt så oskyldig som du låter om du blivit misshandlad flera gånger och för det finns det flera lösningar.

välj säkrare tider eller vägar att gå hem/ till tunnelbanan på, ta alltid sällskap, skaffa hund, låtsasprata i mobilen etc etc.

sluta se så provocerande ut. som många andra sagt, ngn med osäkert kroppsspråk mer eller mindre ber om att bli nedslagen. att försöka smila in sig hos alla kan också vara provocerande.du vet nog själv vad som stör idioterna i ditt hood.

själv vägrar jag låta rädsla ta över mitt liv. jag utsätter mig inte för onödiga risker, men vet också att rädslan och osäkerheten oftast bara finns i mitt huvud. jag är tjej och måste varje dag gå genom ett skogsparti för att komma hem men slutade vara rädd efter att ha läst en bok i feministiskt självförsvar där dom skriver att rädsla handlar om att inte veta vad man skulle göra om ngt hände. jag vet att jag inte har så mkt att sätta in mot en 90 kilo tung kille som inte vill annat än våldta mig, men jag kan i alla fall försöka peta ut hans öga med mina nycklar. eller fundera på var jag skulle springa om han försökte ge sig på mig.

det är mest psykiskt, du måste försöka hitta trygghet inom dig själv och bli mer självsäker.