I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Automater/maskiner ersätter personalen i kassan på Coop!? :@

Övrigt - Blandat

2009-05-15 18:00

Automater/maskiner ersätter personalen i kassan på Coop!? :@

What up y'all!

Har blivit lite lack på att dom i princip bytt ut personal i kassan mot några jävla automater på Coop där jag brukar handla. För er som undrar vad fan det är frågan om så är det så att dom skaffat några "high tech"-maskiner där personen som handlar tvingas betala och registrera alla varor själv. Man MÅSTE alltså själv hålla på och trycka på en touch screen, dra streckkod osv. Detta tar typ 10 gånger så jävla lång tid än vad det gör när det är som det ska vara, nämligen en person i kassan som läser av alla varor osv..

Alltså, rätta mig om jag har fel, men personalen/kassörskor får väl betalt JUST för att sitta i kassan och göra allt ovannämnda? Inte för att stå bredvid några jävla maskiner och bara glo tills någon frågar om hjälp för att maskinerna är helt efterblivna?

Dom brukar även stänga av dom riktiga kassorna för att man ska tvingas betala via dessa automater. Det roliga är att det tar MYCKET längre tid, uppstår alltid problem på något sätt osv.. Fattar inte hur dom kan tro att detta är bättre än att ha.

Gah.. Och nej, orkar inte byta till någon annan affär då denna är närmast, är lat av mig..

Någon som känner igen detta skit? :DDD