Alla skolor i Kobe är nerstängda i dagsläget. Strax över 100 rapporterade fall här i Japan. Men jag kan inte påstå att jag är märkbart orolig. Min skola var dock ganska orolig när jag var hemma 2 dagar för en halsinfektion, något lugnare efter jag förklarat att jag inte hade feber eller några symptom utöver halsont ^^ Allt som allt är det ju konstaterat att det inte var så farligt som man först trodde, känns som om man kan ta det lugnt. Givetvis vara noga med att tvätta händer och det vanliga hygieniska tänket.
Look with your own eyes - See with your own mind
Alla snackar om mun skydd jag hörde på nyheterna förut, dom sa att det bara förvärrar saken med munskydd tror iaf att jag hörde rätt hade suttit uppe hela natten så vet fan inte om det är rätt =/ Lets die ppl :)
Hur gammal är du när du dör?
Betvivlar att munskydd skulle förvärra situationen, men en av de viktigare aspekterna är att folk faktiskt kommer ihåg att tvätta händerna tämligen ofta. Nu är alla skolor i Osaka stängda också \o/
Look with your own eyes - See with your own mind
4 av 1000 drabbade dör. sluta gråta över sånt här.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
...och samtidigt i en annan del av världen har en koleraepidemi tagit över 4000 liv och närmare 100 000 har insjuknat senaste halvåret...
Länk till WHO
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Dågge - Alex Jones snackar väldigt ofta väldigt mycket om väldigt mycket han inte har en susning om. Jag orkar altså inte klicka mig in på länken men utgår från att han hävdar ungefär samma som cliche och frågar därför dig samma som jag frågade honom. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Det känns som jag har svininfluensan, har haft feber i 3-4 dagar nu plus hosta o konstig i bröstet.. Det blir värre för varje dag också, kanske är för att jag inte har sovit riktigt på ett tag iofs.. Men fyyfan va jobbigt
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Producent
2009-11-12 10:49
gzarza precis samma med mig : (
Producent
2009-11-12 14:59
Samma här, har haft feber hallisar och allt, nu mår jag dock mycke bättre har bara kvar torr hostan som är lite jobbig.
synd om oss :/ hoppas jag slipper feber imon, börjar bli riktgit jobbigt att jobba med feber.. o torr hostan är hemsk
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
känns ungefär som en avtändning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mår bättre idag, inte frisk men jag har inte lika mycket feber och ingen frossa.. dom 2 senaste dagarna har jag inte sovit något och svettats så att ärligt talat täcket har blivit helt genomblött, sjukt obehagligt, va tvungen o ta på mig en tröja o byxor för att kunna sova i svetten :S
Mabande P32 Du har tydligen problem med att inta information på ett icke fördomsfullt sätt
Shut that mes!
Dågge - Så inte ens efter ett halvårs beränketid kan du få fram ett bättre svar än så? Tillbkak till skamvrån med dig ;) Försök gärna begripa skillnaden mellan fördom och slutsats på skälig grund. Om nån snackar skit dag ut och dag in så kommer jag inte anstränga mig för att lyssna på honom annat än om jag har en riktigt bra orsak (som gärna får levereras av honom eller någon annan). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Svininfluensan säljer lösnr det är därför det skrivs så mycket om den. Är den farlig? Nej, den är som vilken influensa som helst. Bortsett ifrån det att folk aldrig har exponerats för viruset tidigare dvs folk insjuknar lättare. Varje år så dör mellan 1000-2000 pers av vanlig fucking influensa i sverige fast de dödsfallen får vi aldrig höra något om. Slusats? vanliga influensor skördar det 200 dubbla av vad svininfluensan gör per år.
cashu6 - En vanlig flunsa drabbar runt 5% av Sveriges befolkning och dödar 2000 (främst gamlingar som "ändå var på väg utför") över en fyramånadersperiod ("influensasäsongen"). Utan vaccin skulle svinflunsan kunna drabba mångdubbelt fler av befolkningen vilkt ger mångdubbelt fler döda. Hittills är vi inte heller inne i den ordentliga influensasäsongen. Nu har vi dock haft en vaccinationskampanj som nått nästan alla i riskgrupperna (till skillnad från säsongsflunsans 30-90% p.g.a. års- och regionsvariation) och även många som inte är i riskgrupperna, totalt en bra bit över två miljoner pers. Lägg till det att fler har ändrat sitt beteende för att minska smittspridningen (exempelvis en så självklar sak som att tvätta händerna var tydligen inte så självklart för alla). Något som gör att det förmodligen inte kommer bli någon svininfluensaepedemi. Med detta dock inte sagt att medie- och näthypen är berättigad. 10-4, over...
Börjar bli riktigt jävla trött på detta nu o förbannad, lämna mig i fred! :( När jag äntligen kommit över den värsta febern så nu idag så rinner min näsa som fan o jag nyser 5 gånger i minuten, är detta fas 2 av min sjukdom lr vafan är det frågan om.. Sen så fattar jag inte att även fast jag inte hade nån hög feber igår så ändå en halv timme efter jag somnat så vaknar jag av att min kropp är helt genomblöt o täcket o kudden med jag har alltså svettats så här 3 nätter i rad det är så jävla obehagligt att ligga i en pöl med svett, aldrig svettats såhär förut..
Uhä : / Krya på dig (om inte annat så att vi slipper läsa sjukrapporterna ;) ) 10-4, over...
Vet inte om jag hade skiten eller om det bara var en vanlig (men jobbig) förkylning. Det är svårt att avgöra eftersom symptomen är ganska lika. Började sakta med lite kli i näsan, ont i halsen och fortsatte med feber i ett par dagar. Dock ingen överdrivet jobbig feber (kan också bero på att jag låg hemma och tog det lugnt), men den gick upp och ner flera gånger om dagen. Ena timmen låg jag helt däckad i soffan, andra var jag uppe och gick och så började det om. Det som främst talade emot var väl att jag var sjuk bra mycket längre än influensan ska vara aktiv. Hostar fortfarande lite slem 14 dagar efter, men har ansett mig i stort sett helt frisk sedan 3-4 dagar tillbaka. Själva feberfasen, den jobbigaste fasen, varade dock bara i 3-4 dagar i början. Resten har varit en snorig resa. Men det har lindrats med hjälp av strepsils, julmust och Guiness.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Mabande P32 Haha , tack ;)
Jag är livrädd för SI men ska snart ta vaccin och då kommer det släppa lite, kommer fortfarande vara rädd men det är för att jag fått en syn på att det är livsfarligt..ta vaccinet innan du åker?
WILHO - Du behöver nog inte vara livrädd alls egentligen, risken är riktigt liten att du blir allvarligt sjuk om du ens får det :) 10-4, over...
kanns som det nojas liiite for mycket om det.. ar i australien och har pa en manad inte hort ett enda ljud om det i varken tidningar eller andra medier
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säker på att du har tittat ordentligt? Hittills är det ett par hundra som dött där i alla fall... 10-4, over...
tog sprutan idag, får se om jag går baklänges imorrn :P
Hej, Träffat Jacob?
En evig moonwalk är ju alltid ett sätt att starta sin streetdance-karriär ;) 10-4, over...
visste ni att hon bara fick betalt för det o de inte va äkta?:P
Varför nämner de inte hur många som dör utav vanlig influensa. Media! Varför nämner de inte att över 600 människor dör varje DAG i syd Afrika utav AIDS / HIV. Typisk prio ... Har iallafall tagit vaccinet för andra anledningar och blev sjuk i två veckor.
WILHO - Tack för infon, det hade jag helt missat :) Kollade runt lite och ett par konspirationssidor påstår att hon blev botad av "alternativ" medicin :DCuz - Det har väl nämnts några gånger? Dock är det ju andra grupper som brukar dö vanligtvis (d.v.s. pensionärer), medan det nu är yngre och friskare som drabbas hårdare. Vanligtvis är det knappt några i vår ålder som blir seriöst sjuka. I U.S.A. har hittills runt 5-600 barn dött mot 70 en vanlig säsong. Bara som jämförelse... 10-4, over...
Bleh, de jävla blaskorna skrämde upp morsan så mycket att hon ringt konstant och bett mig boka tid på vårdcentralen här nu när de börjat ge ut vaccin åt friska under 40 eller vad det är. För mig är vaccinet ett botemedel för panikartade sms från morsan. Hoppas det funkar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
de är värre att ha munskydd som är av den billiga sorten. dom som sitter löst. de dom gör är att de blir kondens bakom, vilket man rätt snabbt märker. som sen i sin tur gör att bakterier kan frodas o fastnar väldigt lätt precis utanför munnen. inge vidare bra alls. räcker med att klia sig lite så vips sitter där miljoner kladd i fuktan. ska man göra något så är de att inte besöka platser med väldigt mkt folk. försöka handla när de är lite mindre folk i affärer osv. kanske skippa skaka hand med folk oxå om man känner för de.
vafan.. skit i de du!
Det finns egentligen ingen anledning att vara så rädd att man börjar knalla omkring med munskydd om man inte brukar göra det en vanlig flunsasäsong... Bara du inte stoppar handen i munnen så kan du nog hälsa utan att dö ska du se... Elelr så kan du vaccineera dig ;) 10-4, over...
Vet inte om det har tagits upp i tråden, men en sak som är mycket underlig är att läkemedelsföretaget som har tagit fram vaccinet har frånsagt sig allt vad gäller följder av biverkningar och dödsfall av vaccinet. Varför har dom gjort det? Det känns inte helt rätt mot oss, inte för att jag tror att vaccinet är farligt men bara att dom gör så känns inte helt ärligt. Nej då förlitar jag mig hellre på att tvätta händerna ofta och låta bli att stoppa tungan i halsen på någon som känner sig krasslig.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Har du nån länk där man kan läsa mer om det? För jag har totalt missat det och ingen annan av de två(?) som sagt det har langat länk :( 10-4, over...
Eller är det att ni har missförstått den lilla detaljen om att man nog inte kan kräva så värst mycket ansvar för listade biverkninger som förekommer i den halt som anges? (hade en google-paus och försökte hitta någonting annat än läsarkommentarer på expressen / aftonbladet som sa att gsk hade avsagt sig ansvar) 10-4, over...
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
OpeL - Den där sidan du länkade var dock inte så trovärdig (de försöker inte ens ge sken av att ha en objektiv syn). Jag snabbläste och dels så ger de ingen konkret källa på att alla biverkningar är "ostämbara" och dels så ser de en konspiration i att GSK patenterade ett "grundvaccin" som kan modifieras för att skydda mot varianter av 33 olika "grundvirus"... 10-4, over...
Folk rädda för att bli sjuk på valborg...det är väl ett tag kvar dit?
Inte när tråden startades... 10-4, over...
Vore det normalt om man kunde stämma dem? Ett vaccin är aldrig 100% och tyvärr finns det biverkningar med alla nyproducerade vacciner.
Precis, det finns nog inte ett enda läkemedel som är fritt från biverkningar och att man då ska kunna stämma för de biverkningar som är kända är rakt av löjligt. Det är ju skillnad på om det är "en på X hundra kan drabbas av kortvarig feber" i bipacksedeln (som för pandemrix) eller om det efter att det börjat användas upptäcks att barn föds utan armar och ben (som för neurosedyn). I det senare fallet kunde man stämma, i det förra - notsomuch. 10-4, over...