phatie grym generalisering? "I Sverige liksom i övriga Europa gör kvinnor i genomsnitt tre gånger så mycket hushållsarbete som män." "I par där både kvinnan och mannen arbetar mer än heltid på arbetsmarknaden gör kvinnan i genomsnitt fyra gånger så mycket hushållsarbete som mannen." "Subventioneringen av hushållsnära tjänster är antagligen införd med de här högt belastade kvinnorna i åtanke. Men eftersom kvinnornas höga arbetsbelastning beror på den ojämna fördelningen av hushållsarbetet blir det snarast en subventionering av männens bristande ansvar, säger Katarina Boye." http://www.newsdesk.se/pressroom/su/pressrelease/view/brist-paa-jaemstaelldhet-i-hushaallsarbetet-bidrar-till-att-kvinnor-maar-saemre-aen-maen-250453 öppna ögonen istället för att anklaga mig för att generalisera
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snapphona ja det är klart det är en generalisering sen kanske ordet "grym" inte borde stå framför, för det vet jag ju själv att det ligger sanning i det du citerar gällande den saken. tycker det är skönt hur du skiter i allt annat jag skrivit för att poängtera just den sak som egentligen inte alls har med tråden att göra.. även om jag förstår att du vill visa på fakta.
Snapphona Statistiskt sett är det flest män inom yrken där människan riskerar liv och lem för att skydda ditt och andras liv, t.ex. byggarbetare, poliser, brandmän, militärer osv. Vet inte vad jag vill ha sagt med det... kanske att män egentligen inte räds att kavla upp ärmarna och jobba hårt. Vi (män/kvinnor) kanske har olika prioriteringar? Sen är det såklart olika mellan olika indvidider.
Im the motherflippin...
Jag skulle iofs kunna ge oddsen 10-1 på att trådskaparen är en kille.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused Det är säkert en kille, men jag tycker det är jävligt oskönt när personer häver ur sig både det ena och de andra utan utan att det minsta verka bejaka sina egna fördomar innan..
phatie: Ja, att överhuvudtaget ta upp könsperspektiv i den här diskussionen känns eg överflödigt. I mina ögon bör trådskaparen masa sig ut och städa, eller betala - oavsett om det är en tjej eller kille.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Måste bara tillägga såhär helt offotpic att feminister är avskyvärda rasister som borde hängas på öppen gata.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
inte feminister men snapphona iaf
Mabuhay!
Refused Ja, jag kunde inte hålla med dig mer.Rapsodisk och Daddy-dan Om ni nu inte gillar snapphona kan jag berätta att ni utan tvekan är 1000 ggr värre än hon och alla (vad ni nu kallar) "feminister som är rasister" tillsammans genom att uttala er sådär. Vidrigt!
phatie: Varför är det vidrigare av mig att säga så om henne än att hon säger de om sisådär 3,2 miljarder människor?? I varenda jävla tråd är hon där med sin jävla fitt-propaganda. "Män är skit blabla" Dessutom tycker jag hela den feministiska rörelsen är helt jävla löjlig.
Rapsodisk Jag tycker faktiskt det är mycket värre att likställa feminism med rasism än att skriva så som snapphona gjorde (även om jag inte står bakom det heller). Det är ju bara höjden av idiotism att göra det i mina ögon helt enkelt, eftersom feminism och rasism INTE går hand i hand överhuvudtaget. Sen tycker jag för övrigt att det är fruktansvärt fånigt att man direkt ska "ge igen" och därmed sänka sig till den andras nivå istället för att ta diskussionen sakligt och konkret. Jag lovar att du aldrig kommer få några vettiga svar av henne i diskussioner i trådar genom att kalla feminister för rasister. aja. nu är vi Offtopic så det skriker om det. Jag ber om ursäkt.
Jag söker inga vettiga svar från henne heller (då jag tror att en vettig tanke aldrig nånsin kommer existera i hennes huvud).. har bara läst vad hon har skrivit tidigare i andra trådar samt i denna tråden och ville bara säga vad jag hade på hjärtat.
Män är svin jaja OT ;)
http://www.aktivdemokrati.se/
Egorius P30 "Statistiskt sett är det flest män inom yrken där människan riskerar liv och lem för att skydda ditt och andras liv, t.ex. byggarbetare, poliser, brandmän, militärer osv." i västvärlden kanske men i övriga världen är det lika om inte oftare kvinnor och barn som tvingas ta de farliga jobben. Rapsodisk P21 "Måste bara tillägga såhär helt offotpic att feminister är avskyvärda rasister som borde hängas på öppen gata. " det mördas ungefär en kvinna i veckan i Sverige räcker inte det får du väl börja höja statestiken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker det är schysst att de ger alternativet att betala istället för att vara med. Surare när de går och konstant gnäller och jämrar sig över hur dyrt det blir om de måste leja folk för att göra det. Men gå över till ordföranden och säg att du helt enkelt inte vill vara med på en gårdsstädning, att du kollade stadgarna för att slippa sånt, och att du inte vill betala några straffavgifter men att du kan tänka dig att ersätta föreningen med den faktiska kostnaden för gårdsstädningen.
"jag har fin hår. som en waterfall."
snapphona: Jag har inget emot kvinnor, jag älskar dom! Läs om, läs rätt.
phatie blanda inte in mig i rapsodisk's uttalande, jag menade bara att jag tyker snapphona verkar vara en idiot. friska människor förstår nog också att jag inte menade allvar med hängning osv. feminism = rasism faller ju direkt, inte minst per definition jävligt ot nu, lär ju rensas en del
Mabuhay!
säg att du ska på begravning .
Lite mer OT, sorry.. men det känns ändå som trådens ämne är rätt uttömt vid det här laget. Snapphona: Antalet misshandelsbrott mot kvinna år 2008 = 28 300 Antalet misshandelsbrott mot man år 2008 = 45 800 Antalet som dött till följd av våldsbrott har män varit två tredjedelar av offren varje år sen 90-talet. Källa BRÅ (Ps. gjorde deeep research för det här inlägget, please dont rensa... :)
Im the motherflippin...
Egorius P30 män slår män, män slår kvinnor, jag har läst det redan tack för upplysningen
Snapphona: Varsågod. Oavsett våldsverkaren så är de flesta offren män. Hur du än vrider på det så är det mer synd om männen än kvinnorna i just den frågan. Nu kan du återgå till att gnälla om hushållsarbete.. om du vill.
Im the motherflippin...
Egorius P30
jodå jag kan vända rätt efter dig felvändning
Länk till http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=946&module_instance=12 "Våld mot kvinnor är inte en kvinnofråga
Mäns våld mot kvinnor handlar om sociala och politiska strukturer och inte om genetik. Det menar den amerikanska forskaren Jackson Katz som talade på konferensen Kvinnofrid – erfarenheter och visioner.
– Män måste ta ett större ansvar, säger Jackson Katz. Historiskt sett har de här frågorna alltid benämnts som kvinnofrågor, något som gett många män en ursäkt att ignorera problemen.
Är våldtäkt ett kvinnoproblem när över 99 procent av våldtäkterna utförs av män? "
Snapphona:
Det där vände inte på något jag påstått. Däremot ger jag inte mycket för såna här uttalanden (från din amerikanske forskare):
Bicepsen på en actionfigur har flerdubblats under efterkrigstiden, filmhjältarnas vapen blir allt större och deras kroppar alltmer vältränade. Den snedvridna bilden av maskulinitet kan vara en orsak till mäns våld mot kvinnor. Våld mot kvinnor borde inte ignoreras av varken män eller kvinnor, men även om du lägger ihop "våldtäkt" med "misshandel" och "död till följd av våld" så är en klar majoritet av offren
fortfarande män.
Sammanfattat kan man säga att oftast är det män som misshandlas eller mördas.
Oftast är det kvinnor som våldtas och får göra mest hushållsarbete.
Andelen män som mördas och misshandlas är fler än kvinnor som våldtas, när det gäller hushållsarbete är det ett stort mörkertal. Framförallt eftersom undersökningar sällan tar hänsyn till typiska manliga hushållssysslor som att byta däck på bilen, borra i betongväggen, bära tunga möbler, koppla in el- och teknikutrustning, skotta snö, klippa gräset osv.
Im the motherflippin...
...kan inte någon bara rensa tråden. snapphona må vara bra på statistik men om man inte ens bemöter den faktiska kritik man får från början är det ju inte speciellt värt det att gå vidare i de övriga frågorna. starta en ny tråd eller något?
Whoa, vilken tråd det blev! Nästan lika ball som "min partner suger pga att..." eller vad den hette. Rapsodisk och Nattugglan hade riktigt bra tips i alla fall. Jag var inte ute efter att få veta att jag är lat eller att det bara är att skita i det, men det var det få som insåg. Btw är jag ingen kille, jag är en tjej. Feminist dessutom! Killar är äckliga, frågor på det? Kan komma med en massa statistik om ni vill... Hur som helst, jag kommer vara upptagen under städdagen (på riktigt till och med), får väl se vad det blir för reaktioner.
HAHAHHAHAHAHAH det där vände ju på hela tråden
Där fick någon den i röven, på ett dåligt sätt.
HMOR
snapphona: Måste bara påpeka en liten liten sak. Vad gäller misshandel så visar de flesta undersökningar som gjorts på området att fallet där kvinnan slår mannen är lika eller till och med fler än fallen där det omvända gäller. Det anmäls dock inte...
"jag har fin hår. som en waterfall."
jag tror inte att ts varken är tjej eller feminist snarare man, egoist, förmodligen liberal och nu kan även mytoman läggas till på listan boogey P25 det finns en sådan liten studie på 8 par vilket inte räknas som en vetenskaplig studie som visar att kvinnorna tex slog männen lätt med typ öppen hand utan att göra fysisk skada och såna saker medan männen vid andra tillfällen skadade kvinnorna allvarligt. inte för att det är speciellt bra att slå någon lätt med öppen hand men det ger ingen rätt för någon att slå någon blå och blodig vid ett senare tillfälle. Egorius P30 det är inte min forskar det är bråttsförebygganderådets artikel och all seriös forskning dvs majoriteten säger det samma Dj_Josh P22 hur kan man få den i röven på ett dåligt sätt? berätta om dina erfarenheter
dj josh syftade väl på annika lantz som sa nått i stil med att hon hade "blivit knullad i röven på ett dåligt sätt av livsmedelsindustrin" o d väckte ett jävla liv hos sveriges radio. va d nu hade med tråden att göra
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
hur kan man få den i röven på ett dåligt sätt? Jaadu snapphona.. Alla gillar inte saker i röven.
och det råkar ofta vara homofoba killar som gillar analsex konstigt nog
va har de me nått att göra? Du förstod inte hur man kunde få den i röven på ett dåligt sätt. Har du sett 2guys 1 horse?
Fan sen när har ens förening tvång på städning? jag trodde att man hade folk som tog hand om sånt till en...iofs får jag betala 50kr/mån för att jag inte pallar städa korridoren som jag o grannarna har gemensamt men förutom det har aldrig någon krävt nån hjälp i huset. Tacka fan för det för jag hade nog inte pallat..livet är jobb nog!
det är väll ett gott tillfälle att lära känna dom du bor med, är det en solig och vacker dag så desstå bättre. stäng av datorn
Andres. FUCKKENEFÖREVIGT