Ojdå, min brud kramade mitt "energispöke"?
Har sedan en tid spökat vart hän jag befunnit mig, eller rättare sagt har det dykt upp aktivitet på de ställen jag vistats vid en längre tid - speciellt hos exet där vi sett skåp öppnas, hört fotsteg på övervåningen (som inte finns) och massa såna saker. Och nu den här, igår natt: Jag ligger i sängen och ska däcka, hon är inne på toa för att borsta tänderna och kommer ut - jag hör hur hon pratar lågt o typ skrattar som jag tänkte för sig själv. Plötsligt hör jag ett skrik av ren skräck - helt jävla hjärtskärande jag flög upp ur sängen haha. Sedan hör jag hur hon ropar på mig och hon låter förvirrad på nåt sätt, jag går ditåt i mörkret och tänder lampan i köket så jag ser hallen och toan, hon står mot en vägg i hallen och gråter. Jag går fram och lägger armarna runt henne frågar vafan som hänt, så berättar hon att när hon gick ut ur toan såg hon mig i öppningen mellan hallen & köket, hon hade då gått mot mig med öppna armar för att krama mig (o antagligen pratat lågt o skrattat som innan) - och så hade hon bara gått rätt igenom mig och i farten kramat sig själv (då hon insåg att det inte var nån där skrek hon till). Och eftersom det i stort sett var nersläckt i huset ställde hon sig bara mot första bästa vägg o ropade i tårar tills jag kom. När hon berättade det i hallen så kände jag hur håren reste sig från toppen av huvet och gick rätt igenom mig, blev riktigt nojig fan. Har hört av en vän att jag borde ha bättre koll på min energi, att det kan va min egen energi som spökar på de ställen jag besöker. Vet att det påbörjas aktivitet hos vänner jag är hos mycket, hos mamma och i stort sett alla hem jag bott i - så undrar ju om det är mig det är fel på haha! Ville bara dela mig med lite av kusligheterna, må bäst gott folk! // NW (Inlägget ändrat av Rachel 2009-03-17 22:54:09)
http://www.myspace.com/murderdem
Du och flickan kanske ska röka mindre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det här är fett äckligt, men fortfarande spännande. Du har inte snackat med något medium eller så då?
Du kanske är död? Eller borde vara det.. Fatta läbbigt om det är så.
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Chico. Ja det stämmer fan! Har du gjort något tarvligt under din livstid trådskapare? Sjukt skarrig film för övrigt.
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
OH GOOOSH JA..asdasdad! :( Chico damn.. va va de där för film :O?
!! :)
Klickar du på "shutter" länken så kommer du till imdb för mer information
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den filmen är rätt jääävla sjuk!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Haha alltså den där filmen är sämst. I slutet så blir man ju bara irriterad och tänker va fan va larvigt.
offtopic: om man ska se Shutter så ska man se det thailändska orginalet. Den är bra, fast gör misstaget som alla asiatiska skräckfilmer att köra samma skräckscener som Ringu/Juon (svart långt hår, vita ansikten. Under sängtäcket bla bla bla), repeat repeat repeat.
Scary shit! Måste bara påpeka att rubriken på denna tråd är smått genialisk.
Om du slutar lyssna på ego rösten i ditt huvud och börjar gå efter ditt riktiga jag ("själ") så kontrollerar du kanske dig själv bättre.. lr ngt
Follow the dao, right about....NOW!
vad är det mer för saker som skett?
www.RekFoto.se
fuzz eller tvärtom?
what is a.m.b?
haha vad hände med topic ? :D
Niceness!
Fan va STÖRT! Asså.. ne! kan inte vara sant :P ni hade säkert en svamp session
"What the brain believes the brain proves" kanske.. du och dina vänner plus flickvän har pga endel händelser ni inte kunnat förklara (även om de förmodligen är lätt förklarade om ni hade alla data) och det har råkat vara så att du varit där när dessa saker hänt, sedan har synkroniciteterna som era hjärnor börjat leta efter poppat upp som svampar.. din flickvän tyckte hon såg dig (som när ett barn ser kläder på en stol och tror de ser varelser om natten) hon försökte gå emot dig men insåg att ingen var där, med sin tro på att du är haunted i bakhuvudet blev hon skrämd och chockad utan proportioner till vad som verkligen skedde och hennes hjärna gjorde en efterkonstruktion av hur tydligt hojn såg dig framför sig och det var den du fick höra.. alltihop bygger alltså på en typ av placebo där ditt umgänge utvecklat en tro och vidskeplighet som kretsar kring dig. för att bli av med ditt energispöke börjar ni helt enkelt tänka rationellt, läser lite om hur hjärnan kan lura sig själv utan några som helst problem och ser hur saker och ting grundar sig i helt vettiga saker.. det är en teori.. jag är inte totalt stängd för fenomen vi inte kan förklara men tycker alltid man ska försöka hitta svar som faktiskt är logiska i första hand långt innan man börjar dra in metafysik, mystiska energier o.s.v i det hela.. ett medium lär ju vara den sista du ska fråga då 60% är rena bluffmakare 38% faktiskt tror på sig själva men är helt galna och kanske 2% som förmodligen inte men kanske kanske men absolut troligen inte alls på något sätt kan koppla upp sig mot det kollektiva omedvetna, alltet, universum, eller what ever you want to call it..
Att bjuda hem ett medium är som att kasta pengar i sjön.
Nöjd Ungefär så jag tänkt och har alltså inte bjudit hem nåt medium eller så, jag väntar tills en person ser´mig på gatan o säger Du behöver nog lite hjälp, det är nån här som vill säga dig nåt. Men att söka efter dom nej tack! Till några andra här i tråden: Nej jag tar inte droger för tillfället, det är saker som alla ser och hör så please har ni inget smartare att lägga till finns alltid flashback. Joel Att tänka logiskt är min sak, därför det är skrämmande. Vi har båda sett samma kille och vi har båda beskrivit honom som exakt likadan i lägenheten - det är han vi tror hon antagligen såg, för vi har sett honom förut båda två. Det kan säkert förklaras logiskt men när det faller grejer i golvet varje dag, smäller dörrar o luckor i lägenheten, dörrar som glider upp framför ögonen på en utan att nåt fönster är öppet - sånt som är riktigt konstigt. Och många säger också att de hör mig ibland, tex på jobbet hör dom nån viska deras namn o de vänder sig om o förväntar sig att jag ska stå där - men jag är inte ens på plats.
Lexicon Det verkar som att aktiviteten ökar efter dagarna vi bråkat eller grannarna är på varandra. Varje gång vi grälade så kunde vi sitta o lyssna på hur nån på övervåningen sprang maraton halva natten - påpekade det för min kusin som va på besök och han skratta o sa Det är ju grannen din idiot, sen sa jag att han var på högsta våningen och att det står tomt däruppe - då ändra han inställning haha. Tex när en granne började borra runt klockan elva på kvällen - och en annan började samtidigt banka i väggen för att klaga. Då kände både jag o hon att det byggdes upp nån slags energi i lägenheten, kändes som dom sprang runt oss tvärsnabbt, luften blev helt laddad typ skitsvårt att förklara men iaf såg vi och hörde flera skåp o luckor som öppnades o stängdes sakta. Även ett videoband ur hennes hylla som envisades om att ligga på golvet - vi tryckte in det bland de andra o tänkte inte på det förän det "drogs ur" o ramla ner på golvet framför ögonen på oss en kväll, när vi senare kollade bandet var det hennes gamla familjeband - också en dead end inget vi fattar kopplingar till. Att vara logisk är ju en sak medan när man både ser o hör saker så blir det bara lättare att acceptera det.
Toastare
2009-03-18 10:55
Köp lite mer kristaller och sen tar du dit nån med hästsvans som kanaliserar energin och ger dig en drömfångare innan han går. Toppen! Joel413, high five!
Jag skyller allt på Emma!
Rubriken påminner mig om det där avsnittet i Weeds när någon tjej knivhugger Andy för att han hade sparkat hennes spirit animal haha det var ett kul avsnitt
NateW: vill inte vara nedlåtande eller låta dryg men är högst tveksam till dina historier, ta det inte personligt dock.. vet att folk som tror på eller har fått för sig eller känmner att de upplevt något sänt här ofta vänder taggarna utåt går i försvarsläge och börjar överdriva mer och mer ju mer man ifrågasätter.. är det som du beskriver det så är det dags att börja ha med dig filmkamera 24/7 och om saker oförklarligt som du säger faller och flyger omkring dig så är det dags att punga in de 1.000 000 dollars som ligger och vänter på den förste som lyckas påvisa en övernaturlig/paranormal företeelse.. de kommer göra massa tester och borde isåfall rimligen upptcäka att du talar sanning, ge dig miljonen och göra dig till en av världens största upptäckter, eller snarae den enskillt största upptäckten någonsin.. om du tvekar att göra det här så kan du ju börja fundera på vad det beror på, kan det vara så att det kanske ändå inte sker riktigt så dramatiska saker som du vill få det att verka som? kanske var inte springeet på våningen över riktigt så högljut ändå? som sagt är jag personligen inte helt låst i frågan om övernaturliga fenomen och så, finns massor som talar för att det inte skulle vara helt omöjligt.. men det här låter som riktigt typsik iunbillning, överdrivna historier som man själv börjar tro på för att man inte vill förlora ansiktet.. återigen, vill bara analysera saken kritiskt, inget personligt.. ska jag fixa namnet på killen du ska kontakta för att få ut dina miljoner? så filmar du lite skåpsdörrar som öppnas och stängs av sig själva sålänge?
och helt ärligt menar inget illa, det är sjukt facinerande om det skulle ligga något i dina historier, de låter bara så stereotypa..
bjuder man hem en person som kallar sig för någon typ av medium och som man sedan ger pengar till så är det fan rätt åt en om det kostar skjortan, huset och bilen på samma gång. saken är den att när man kutar runt i mörkret (och har konstiga rädslor i sitt undermedvetna som spökens existens osv), då är sannorlikheten för sådana upplevelser redan förhöjd med, ptja? oändligt antal gånger eller så? och ju mer man börjar gå runt och ha sånna tankar när man är vaken, desto mindre rationellt tänker man när man väl upplever konstiga och kusliga saker. börjar man sen uppleva saker i sina drömmar också så vet man med säkerhet att man bör börja försöka få kontroll på sitt undermedvetna innan det börjar utspela sig som manier och fobier i ens sedan vakna tillstånd. för övrigt håller jag med joel jag vill gärna tro på spöken och ett liv efter detta osv, men jag har aldrig upplevt varken eller hittils så jag kan varken förneka eller erkänna deras existens... än. visserligen har jag upplevt "spöken" i liknande beskrivningar som beskrevs här, "röster i väggarna", "folk som går på våningen ovanför fast man inte har någon våning ovanför", "konstiga fenomen som uppenbarar sig i fotografier", "saker i mörkret" och liknande dravel men det säkerställer fortfarande inte spökens existens, möjligtvis hjärnspöken isf ;) men jag hoppas att jag en dag får träffa ett "livs levande" (HAHA) spöke, som jag kan samtala om efterlivet, detta livet, och livets mening i allmänhet, med.. men tills dess ställer jag mig nog ifrågasättande, framförallt eftersom man aldrig vet vem som stoppar droger i ens cola längre.. även om den är köpt oöppnad från affären av sin egen hand!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Shutter var ruskigt bra. Har dock inte sätt den engelska versionen utan bara thailändska. Thai skräck = win. När det gäller ditt spöke så är det förvånande vad skuggor och vild fantasi kan åstadkomma.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Nöjd P23 WORD. Skit i ett medium, kör en amatörsession där du pratar med spöket och så hoppas du att något skitballt händer. Annars gör du det mediet skulle göra, lådsas att du pratar med spöket och be det dra åt fanders eller softa lite.
Hehe... Köp lite vit salvia och bränn kring dig. Skrämmer bort det mest "ohyra". (Spöken, astrala väsen, etc.)
Amor Vincit Omnia
Skulle Joel ställa upp i ett val skulle jag rösta på honom. Längesen man läste nåt så vettigt och klarsynt här!
Joel Skriv inte om du inte tror på det, palla lägga ner en halv sida på att snacka om kameror o skåp som jag själv ska öppna? Tror du det inte behöver du faktiskt inte ta dig tid att skriva man och nej jag tar inte illa upp du lägger ba ner onödig tid, vet vad jag sett och har inte att bevisa det för någon här, speciellt inte hårdnackade kritiker :) Och mediumdiskussionen: Jag tar inte hem medium jag inte vet om de är kvacksalvare eller ej.
NateW: heh! och där visade du precis hur det låg till tydligare än någon kritiker någonsin skulle kunna.. komiskt.. om du redan vet vad det handlar om varför skapade du då en tråd? var det lite för att få höra hur spännande du var? baaah
bra med folk som vill utforska något de varit med om och sedan skjuter undan allt som inte är rent medhåll..
varför kan du inte filma? du får en miljon dollar och jag skaffar personligen kameran åt dig, du behöver inte ge mig ett öre av miljonerna..
jävligt onskefullt att hålla en så stor och viktig upptäckt från mänskligheten..
Shutter ska kollas in direkt!
Jag kan inte filma för jag bor inte där du kan ju läsa i första inlägget att det står hos exet, där har det iaf varit värst. Men jag undrar varför du som inte tror på något sånt kommer in och skiter ner tråden med att be mig tjäna miljoner på något som jag skrivit om i en tråd - gör du alltid så för att höja din egen trovärdighet eller? Nej jag ville ba skriva av mig faktiskt, haha vad letar du bekräftelse över nätet i "hur cool du är"? Hahaha helt seriöst mannen, du sitter på whoa. Spara du filmkameran, filma hur cool du är på whoa haha
Men du fyra inlägg är du psykad eller?
kanske är jag hårdnackat kritiker men knappast så som du tror.. några av mina största intressen är alkemisk filosofi, praktisk magi, tao och annan ockultism, det första man måste inse om man ska pilla med sånt är att vara kritsik till sitt eget medvetande, du är en total stereotyp av en person som inbillar sig saker och sedan går runt och tror att din bild av världen är skriven i sten och att allt du ser och upplever är objektiv sanning..
så du vill bara att "true believers" ska skriva i din tråd.. ok lämnar den till er spökjägare då.. haha!
Jag kan inte skriva allt här i tråden, alla detaljer och alla förklaringar och all analys, men om du tror jag suttit och inte analyserat skit som hänt så borde du lägga dig o sova över saken för du vet inte ett skit, bara att ett konto skriver om en viss sak. Att andra hör röster och sånt är en sak, att jag gör det är min upplevelse som jag granskar, men när flera går och säger samma sak och att de inte är bundna till varandra heller: tex, min kusin, mitt ex, min kompis, min syster - de som exempel kan inte kopplas ihop till att de snackat ihop sig för att lura mig, det har hänt vid olika tider i livet och de har ingen stark kontakt sinsemellan. Men jag skriver inte upp alla sista små detaljer för jag har ett liv utöver nätet och det ockulta. Men seriöst, du är duktig på att kritisera och säga saker om mig hur jag är utifrån de rader jag skrivit - då kanske du är ett jävla medium?
NateW: du kan ju inte fråga en sak och ge en begränsad mängd detaljer och sedan förvänta dig att folk ska tolka det med fler detaljer än de fått.. saom sagt tycker sånt här är intressant och en disskution utifrån min analys hade varit rolig då jag till skillnad från dig tycker det är oligt med många infallsvinklar på ett ämne, men nu har du tagit illa upp och velat in dig i förolämpningar och barnsliga angrepp så jag lämnar dn tråd så kan du ha så roligt här själv..
haha shit va de här spårade ut då? :D jaja jag låter er fortsätta jag bevis för spökens existens, jag pallar inte, finns dom så finns dom, det är upp till dom att bevisa sin egen existens såvitt jag ser det :P
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
The effects of the lovely cubensis.
Shut that mes!
NateW: Du kanske ska börja hänga lite hos Joel så får vi se vad han har att säga om saken sedan.
Om detta skulle vara på riktigt så skulle snubben kunna bli den första människan som bevisade att det finns övernaturliga krafter. Rikedom och berömmelse! Jag menar, OM det vore så att det låg någon som helst sanning i detta så borde det vara tämligen enkelt att bevisa. Go.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Alla är inte ute efter rikedom & berömmelse. Själv vill jag bara ha tårta, t ex, sedan är jag nöjd.
Som berömd får man tårta hela tiden. Som rik kan du köpa tårta hela tiden. Om man ändå på riktigt tror på sådana här skumma grejer och om man blir upprörd när folk försöker tala förstånd med en så borde det ju finnas ett visst intresse i att bevisa att man har rätt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Jag vill inte ha tårta, jag vill göra min egen.