I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har alla ätit kebab?

Övrigt - Blandat

Producent

2009-03-08 22:13
fan skitsamma hur det ser ut....det är skräpmat, och plus de ska in och ändå ut sen lika snabbt.

bästa som finns!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2009-03-08 22:19
Conspicuous

Haha okej:P aa, i'll keep in touch..

2009-03-08 22:21
smakade sishkebeb(stavning?!) här i oslo för några veckor sen, dögött
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-08 22:31
Kontrast Ska vi gå på dagisnivå och diskutera utbud och efterfrågan eller något om varför Stockholm har högre priser? Häpnadsväckande är det knappast. Förstår inte varför det ens skulle ha med något att göra egentligen. Att det är dyrare i Stockholm än i andra städer är väl ganska mycket skitsamma, det jag talade om var att det var relativt billigt i Stockholm jämfört med annan skräpmat här. Jag brukar få en falafel med bröd för 29-35 kr. En burgare på en grill brukar gå på 39 kr kanske. Det här är självfallet utifrån min erfarenhet av Stockholms snabbmatställen. Sen finns det självfallet både dyrare kebab och burgare.

Och fiskburgare och hamburgare hör till samma kategori. dvs burgare. Precis som det finns yoghurtglass, gräddglass, isglass osv
Delam tange barat

2009-03-08 22:47
Rachel
Gäsp...
Jag drar det en gång till så får vi se om du förstår.

Hamburgarpris i sthlm: ?? kr
Hamburgarpris i malmö (eftersom det har pratats om malmö i tråden): ?? kr (lika mycket)

Kebabpris i sthlm: ?? kr
Kebabpris i malmö: ?? kr (billigare)

Det kan knappast bli lättare än så?

Du kan inte efterkonstruera vad du har sagt, du sa:
"Det är inte så dyrt heller." Varpå jag påpekade att det är relativt dyrt om man jämför med andra städer, en klart befogad kommentar.

Samma kategori? Ja so what? Kan påminna dig igen om vad du skrev:
"Men ni i Malmö ska tydligen ha en falafelkult istället, så har du käkat det så missar du ingenting på att skippa kebab."

Med andra ord så gör du en jämförelse och drar en liknelse mellan falafel och kebab. Bara för att man äter falafel så betyder inte det att man har en susning om vad kebab smakar eftersom det verkligen inte är samma sak.
Precis som att fiskburgare och hamburgare inte smakar lika trots att de är i "samma kategori".

Något mer?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-03-08 23:05
kebabkött är ju inte så jävla gott,finns mycket godare kött iaf

2009-03-08 23:08
Exe-Poused
Men det är inte allt för ofta man får tag i en fin oxfilé på fyllan :)

2009-03-08 23:09
Kontrast sant fast det finns ju oxfilepizzor också:)

2009-03-08 23:14
Kebab är svinigt och smakar ej bra.
va?

2009-03-09 00:01
jag har faktiskt ätit den billigaste kebaben någonsin i Stockholm den kostade 25kr och smakade därefter. Var det någon som sa Soldatens ärtsoppa får väl lägga det på minnet då nästa går jag går vilse i vildmarken och är tvungen att välja mellan att äta bark och rötter eller Soldatens ärtsoppa =). Men kebab vinner väl ändå i striden om ultimat fyllemat, när man är bakis så vill man väl inte ha ett jäkla smatterband i röven.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-09 00:08
Vad äter man på fyllan om man inte käkar kebab?

För tillfället sitter jag och försöker minnas första gången jag käkade kebab men det vill sig inte riktigt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Producent

2009-03-09 01:06
kebab ser ut som slamsor, men tänk då vilka slamsor som FINNS i fiskpinnar. kebab är gudomligt gott.

2009-03-09 01:22
<3 kebab

fiskpinnar är också gott, det vill jag ha på min födelsedag :)
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-09 02:34
Jag försöker bli övertalad till att smaka kebab

har du någon diagnos eller? hur svårt kan det vara att smaka en bit kebab, måste du rådfråga ett tiotal människor först? att vägra smaka mat är reserverat för småbarn och rain man...

2009-03-09 03:51
kebab & kyckling är bästa käket!

2009-03-09 08:25
hm..visste inte att de gick att äta kebab i malmö typ...aldrig ätit annat än falafel där nere iaf. vad för kött kör de med i malmö? eller varierar det?
lamm/get whateva kebab måste vara bland de äckligaste som finns (ja sorry jag kommer från slöddertälje här bland de kristna syrianerna äter vi griskebab)
ne..falafel håller jag mig till i malmö...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-09 09:05
Tycker sån kebab man köper i gatuköken osv är TVÄRäcklig.. Ska man käka kebab så gör man det ordentligt. Kebab, lök, tomat på grillspett med ris eller bröd.

2009-03-09 09:29
Det bästa du kan göra, om du nu faktiskt får tummen ur och testar en gång, är väl att helt enkelt fråga dina nära och kära var du hittar den absolut bästa kebaben i ditt område. Folk som äter kebab tenderar att ha en åsikt gällande detta. Sen sticker du helt enkelt bara dit och testar :) Gillar du det är det ju finfint, gillar du inte det vet du ju det inför nästa gång. Men se till att du käkar det första gången på ett ställe som någon faktiskt rekommenderat varmt, för kvaliteten varierar onekligen rejält.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-03-09 11:27
jag äter inget annat än kebab

2009-03-09 11:45
Kebab är det bästa som finns!!!!!!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-03-09 12:05

2009-03-09 12:15
Vi har en tjej här på jobbet som aldrig hade smakat kebab. En lunch så hade vi övertalat henne att prova kebabrulle. En kebabrulle som en fullvuxen karl står sig ganska länge på, ska jag tillägga. Hon gillade kebaben som fan och kände sig tvungen att klämma i sig nästan hela.
Efter en kvart började denna lilla späda tjej bli blek i ansiktet så hon fick åka hem. Och väl hemma hinner hon knappt in genom dörren innan hon spyr.

Men en vecka efter det så fick hon i sig sin andra kebabrulle någonsin och nu är hon frälst. =)

www.nativeswedes.se

2009-03-09 12:21
det är som knark, första gången känner man inget, kanske bara spyr, sen är man fast resten av livet.
Producent

2009-03-09 12:34
det är som knark, första gången känner man inget, kanske bara spyr, sen är man fast resten av livet.

hahahaha

2009-03-09 12:49
conspicious

Har alla ätit kebab?

Definitionsfråga på alla, men nej alla har inte ätit kebab. Här i Sverige har nog många gjort det, förmodligen förutsätter många whoaiter att folk har ätit kebab. Dock är kebab ett mellanöstern maträtt och folk som umgås inte i medelklass/invandrarkretsar har nog inte ätit kebab överdrivet mycket. Men vad vet jag, kanske smått fördomsfull där.

Med ett självklart undantag för vegetarianer och veganer, så verkar det som om alla har ätit kebab och får världens chock när jag säger att jag aldrig ens smakat... vad är grejen med kebab egentligen?

Jag får inte världens största chock, finns massvis med mat jag inte ätit, exempelvis Sushi, brukar få liknande reaktioner. Dock rekommenderar jag dig en dag och prova kebab.

Anser kebab i bröd vara den nyttigaste fast fooden i världen även om köttet oftast är allt annat än snabbtillagad, pitabröd innehåller få kalorier, så väl tillagad kött och massvis med grönsaker. En hälsofantasts favoritburgare?

Dessutom så gillar jag smakkombinationen. När du kör kebabtallrik, byt ut pommesen mot bulgur/ris. Dessutom de vegetariska varianterna är otroligt välsmakande.

Kebab i bröd är oftast:
pitabröd
tunn strimlad kebabkött
råa grönsasker i form av:
tomat
sallad
lök
fefferoni/pepperoni

och så vitlökssås på detta.

Mättande, nyttigt, gott.

Vidga dina vyer, knapra en kebab så ska jag inte knapra på en sushi any time soon :>

2009-03-09 12:55
en vecka så käkade jag kebabrullen från falafafelkungen i stockholm nästan varje dag. På söndan så skulle jag skita och helt allvarligt. De kändes som att jag sket ut ren kebab, både luktade och såg ut som det.

men men...KEBAB ÄGER!!!

2009-03-09 13:34
Men Pass på kebab med bröd, de ska ju vara Kebab med strips eller ris, själv föredrar jag ris.

Har man inte käkat en riktig kebabtalrik tycker jag inte man borde få uttala sig
Twang System fi de werl

2009-03-09 13:55
Efter diverse äcklig uttalande om hur man blir i magen efter en kebab eller två, så är jag nu inte lika motiverad att prova en som jag var igår kväll ...

Vi får se vad de blir av det.

2009-03-09 14:54
Men... -.-

Testa en bara... du kommer inte att skita tegelstenar.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-03-09 15:10
conspicuous
Har aldrig blivit dålig i magen av kebab, inte heller hört någon annan jag känner att ha blivit dålig i magen. Trillar du förbi Stockholm så bjuder jag gärna ut dig så du får vidga dina kulinariska vyer.

2009-03-09 15:12
Förresten, finns väl la ingen kebab i Malmö? Inget i GBG värt o nämnas heller. Sthlm is nice.

2009-03-09 15:19
d e lite mobbat o inte ha ätit kebab
vi är överallt!
Manager

2009-03-09 15:22
Södertälje har Sveriges godaste kebab!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2009-03-09 15:34
Conspicuous

Haha:P ge inte upp än då fan, ärtsoppan ser ju 50ggr värre ut än kebaben och slår vad om att den kan slå runt i magen den me.. I dare U!

=)

2009-03-09 15:36
Tikkan- word på den. men som sagt griskebab (oftast) här i slöddertälje. bästa just nu enligt mig är otippat dalaparkens kiosk. billig o god. men har kanske tipsat om den kebaben innan här.

2009-03-09 15:55
Kurac

Du utmanar mig alltså? Jag är inte den som är den! När går utmaningen av stapeln? Jag kommer kräva dig på bildbevis!

2009-03-09 15:59
Conspicuous

Haha lätt! Vet inte, fick nyss höra att mormor hamnat på sjukhuset så de får väll bli av ngn gång i veckan, men jag hör av mej och självklart ska du få bildbevis men då kräver jag desamma tillbaka ;)

2009-03-09 16:00
Min gode vän azziz har lovat att filma spektaklet så oroa dig inte, jag kör kebab till helgen!
Hoppas mormor blir bättre!

2009-03-09 16:03
haha okej, de låter bra!
Aa, tack så mkt, hoppas jag med!

btw, e de bara smaka som gäller, några tuggor lr allt?

2009-03-09 16:13
dude, bara smaka är inte lönt. du ska äta en tallrik soppa, jag ska äta en hel kebab!

2009-03-09 16:28
fan vad stor grej ni gör av att testa kebab, liksom varför skulle man bli dålig i magen av lite kött, grönsaker o sås? kebabkött i mpnga fall är tydligen av rätt bra kvalite också så det finns väl egentligen inget att böla för...

2009-03-09 16:29
Ät kebab med pommes frites första gången, rekommenderas för färskingar :)

dom som säger att de spytt har väl tryckt i sig 3 st på raken
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Skivsamlare

2009-03-09 16:32
min farsa hade itne smakat kebab förän för några månader sedan, och han är 60 bast nu :> Han gillade det dock, och bjöd med några polare innan en hockeymatch redan veckan efter han hade smakat det haha.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-03-09 17:36
Till helgen händer det folks! Man måste väl prova nångång och det känns som att tiden är inne nu ;)

2009-03-09 18:06
dummaste tråden nånsin... just eat it!!
Mabuhay!

2009-03-09 18:15
Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte hade kebab i mitt liv.

2009-03-09 20:16
heja turkarna!!
Vi finns i varje hörn

2009-03-09 20:17
Vadfan är det med brudar och falafel?
Känns som nåt typ av mode för att bryta kebab-strömmen...

Kan dock inte uttala mig om hur Falafel smakar, då jag aldrig ätit det.
MEN - Kebabrulle är bland det bästa jag vet i matväg.

Finns ingenting som är så gott när man är hungrig, som en Kebabrulle med Blandad sås & en iskall jävla Cola.

NICE!
mok vurban
Poet

2009-03-09 20:25
Nu borjar man ju sakna kebaben lite :( Har inte sett nagot som liknar kebab har borta, bara souvlaki och gyros.
At the gates of Eternity...

2009-03-09 20:35
Mok
Falafel smakar mjöligt och torrt.. inte gott. Oavsett vart man äter det. Håll dig till kebab du!