Har alla ätit kebab?
Med ett självklart undantag för vegetarianer och veganer, så verkar det som om alla har ätit kebab och får världens chock när jag säger att jag aldrig ens smakat... vad är grejen med kebab egentligen?
Smaka en gång så lovar jag att du inte kommer att tacka nej till en till.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Jag förstår ju att eftersom så många äter det, så anser ni att det är gott. Men var i smaken, och slabbet med all sås och grejer, ligger njutningen?
Brödet, köttet, grönsakerna och såsen, hehe.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Men alltså köttet... ser ju ut som slamsor?
gott som fan! det är mitt enda argument
ellt was here !
Är väll inte världens grej om du inte käkat kebab? Nånting du borde göra dock.
Vi är överallt!
Jag kommer ihåg att jag tyckte det var fett, salt, mättande, enkelt att äta och gott. Därför köpte jag. Sen är det mer tillgängligt här i Stockholm än vad pizza är och man får det direkt oftast. Det är inte så dyrt heller. Men ni i Malmö ska tydligen ha en falafelkult istället, så har du käkat det så missar du ingenting på att skippa kebab. Faktiskt.
Delam tange barat
Falafel är ju nice, men jag skippar en massa grejer som de vill stoppa i den för att det ska vara en "riktigt" falafel. Mat ska ju se matigt ut, inte som nån sandkaka en dagisunge slängt ihop ... :S
Rachel Är kebab i sthlm inte så dyrt? Jämfört med vad? Kebab gjort av guld? Sen är ju falafel och kebab helt skilda saker och går knappt att jämföra.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Varför har du inte smakat? Du kan be om en kebab utan sånt som du inte tycker om. Jag har inte heller käkat det, men det är för att jag har vego nästan hela mitt liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det största problemet med stockholm (förrutom den här helvetes jävla vintern som gör hela stan till en stor hora) är att det är för dålig falafel. jag har smakat kebab. jag tycker inte om det. alla tycker jag är konstig. jag vill bara ha malmöfalafel =(
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Gudarna lever på ambrosia, men när det är fest, då äter dom kebab.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men var i smaken, och slabbet med all sås och grejer, ligger njutningen? Fan köp dig en kebab och smaka själv?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
oj...jag tyckte min farmor från lettland (som iofs bott här länge) var skum när jag bjöd henne på hennes första kebabtallrik som 83åring.. varför kebab? välmarinerat kött o grönsaker på bröd är la alltid gott och veggoversionen är ju helt klart falafel..
Kebab är bland det godaste som finns. Sen att det finns många olika varianter på både köttet och tex Kebabpizza, Kebabrulle, kebab med bröd, kebab med strips, kebab med ris, Kebab med mos är inte helt fel det heller..
"Veggoversionen" är lite fånigt att säga. Det smakar ju inte likt varandra nånstans. Att det är liknande övrig skit i har ju inget med själva produkten att göra... Det är som att säga att en fiskburgare och hamburgare är typ samma sak eftersom båda är i bröd och har sallad eller liknande.
Se de som att "bli av me oskulden" alla har gjort det, alla tyckte om det och alla gör om det! Även om de kan bli lite "slaskigt" från tid till tid =)
Kurac Haha! Jag försöker bli övertalad till att smaka kebab, och du liknar det vid sex... nu är jag ju nästan tvungen.
haha:D just do it! lita på oss ;)
Jag har aldrig ätit falafel inte ens smakat men jag tror inte att vi har det här i alingsås.
Jag gillar kebab för att det är lätt att äta, man kan snabbt och effektivt slafsa i sig en när man är hungrig. Speciellt gott tycker jag inte att det är. Finns så mycket godare mat. Kebab är lite smaklöst och mjäkigt. Finns iof många sorters kebab men jag antar att den som menas är den vanliga som man kan få i bröd, på tallrik eller vikingbåt och som säljs på folkets, falafelkungen, jerusalem, palmyras osv.
okej, visst, jag hatar dem där som rosa räkorna och champinjoner men jag har iaf smakat det, där emot har jag aldrig ätit ärtsoppa men om de e ngn mat som skulle kunna skrämma fångarna på San Quentin så e de nog fan ärtsoppa!
har du någon vettig anledning till att inte äta det ?
Vettig anledning ... jag tycker det ser slajmigt ut.
akta dig för Stockholms kebab bara, såna där frysta rutor av getkött (blärgh).
http://www.aktivdemokrati.se/
RenegadeHard Varför ska jag äta den i sthlm, när jag bor i Malmö och vi tydligen ska ha Sveriges bästa både kebab, och falafel ... ? :P
Falafel nr1 på möllan är ju ett måste varje gång jag är i krokarna =D
http://www.aktivdemokrati.se/
Antagligen smakar du inte bara för att inte ha gjort det.
"..No more speed I'm almost there! "<br>
misstipu Ja, det är min grej för att få uppmärksamhet :D
Erorone Ja asså, vi säger att jag inte ätit på 3 dagar och jag håller verkligen på å svälter och så hittar jag en gryta me ärtsoppa då skulle jag nog äta den för första gången men innan dess så e de som Conspicuous säger.. och kebaben i Malmö e riktigt jävla god, finns ett ställe som jag alltid käkar på när jag åker ner dit men kmr fan inte ihåg vad de heter, måste kolla me min polare.
Moderator
2009-03-08 21:50
Käka din första kebab på Palmyra i årsta (om du bor i stockholm). Den är jävligt god. Eller ännu bättre, gör det till en sån där ball och spontan fyllegrej. Kebab med bröd på fyllan är sjukt nice. Men som det är nu verkar du ju nyfiken på kebab, så enda sättet att stilla nyfikenheten är väl egentligen att äta och se.Kurac Du har fan missat någonting om du inte har ätit ärtsoppa någonsin. Köp Soldatens Ärtsoppa på konserv, blanda ut med vatten, in i micron några minuter och sen är det bara att njuta. Gärna med något gott bröd och god ost till. Du kommer inte ångra dig!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok Jag ÄR ju nyfiken på kebab, men de två som jag ser som mina starkaste personliga rådgivare i frågan säger olika. Alt. 1 Kött är mord. Alt. 2 Kebab har räddat livet på mig Det är ett svårt val ...
Kurac Va? Gillar du inte ärtsoppa? Landsförrädare :)
KaptenKrok Får väll bli en sånn spontan fyllegrejj då, ska lägga de på minnet att nästa gång innan jag drar ut och festar att jag ska stanna och köpa en sån konserv då =)
Ät inte det. Det är bara dött djur och inte så jävla gott ändå. Håll dig till falafel min vän! För övrigt kan jag meddela resten av Whoa och att ms. Consp. är den mest matkräsna jävla människan jag har stött på i hela mitt liv! Hennes falafel består av "BARA FALAFEL O TOMAT PÅ........INGET ANNAT!!!!!!!"
Nej, jag har liiiiiite sallad och fetaost också, och vid missförstånd med falafelsnubben blandad sås som jag försöker krama ur rullen så den hamnar i påsen istället.
Kontrast Hahahaha!Conspicuous Om vi säger såhär, du käkar kebab me bröd så käkar jag ärtsoppa =) haha
Moderator
2009-03-08 21:58
conspicious Men om du inte anser att kött är mord finns det ju bara ett alternativ kvar. Inte säkert att du kommer hålla med dem, men det kan ju vara värt att testa bara för att se vad allt "fuzz" är om.Kurac Öh nu var det ju inte du jag tyckte skulle göra det till en fyllegrej. Ärtsoppa känns inte riktigt som det man vill ha när man är full. Men när hösten och kylan börjar komma är det jävligt nice att värma sig med en stor tallrik ärtsoppa.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
hahah:D nej inte innan fest fattar du väl men itne fan orkar jag gå runt på fyllan och leta efter ärtsoppa när jag kan ha de klart innan =)
conspicuous F21 Ja, alla har vi någon.
KaptenKrok Inte fan tänker jag äta det nykter, för om de smakar så hemskt som jag verkligen inte vill att de ska göra så vill man ju inte direkt komma ihåg de =)
misstipu Vad är din?KaptenKrok Njaaeee, de är inte mord, men köttigt kött är i största allmänhet slajmigt. Jag bryr mig inte om stackars kossan i hagen, utan mer om själv konsistensen, kan kebabs konsistens liknas vid någon annan "köttsorts"... ?Kurac It´s a deal. Du måste fota och översända bevisen åt mig, så gör jag detsamma åt dig sen.
Kontrast Öh, jämfört med annan snabbmat? Det är mycket möjligt att Stockholms snabbmat är svindyr jämfört med andra städer, men jag har inte levt så mycket på snabbmat när jag varit i andra städer så... Och ja, falafel och kebab är helt skilda saker. Men dem serveras med nästan samma tillbehör och säljs på samma platser. Så jag ställer dem i samma kategori av snabbmat.
Delam tange barat
Rachel Beror på vart man köper snabbmat osv... Men eftersom priset på pizza (t.ex.) är ungefär samma i hela sverige men priset på kebab skiljer sig markant i olika städer. Att priset är tre gånger så dyrt i sthlm tycker jag är ganska häpnadsväckande... Angående att likna kebab och falafel så hänvisar jag till min fiskburgar/hamburgar-liknelse där uppe... Bara fånigt att jämföra.
aldrig vågat testa falafet, men kebab, det är ju fan nödvändigt, äts alltid när det är äcklig mat i skolan, så jävla gott (: ätit kebab en gång i sthlm, typ nära zinkensdam. jämte nån jävla porraffär, (bara varit i sthlm en gång så vettefan va allt heter) å där var det jävligt äckligt iaf. sen dess vågade jag inte äta något sånt där mer ;o
fbg
conspicuous: Ouh, svår fråga. Får fundera på det eller kanske det är lättare för de som känner mig. För att inte spåra ur så kan jag ju säga att du borde testa kebab. Inget som jag äter särskilt ofta men gott är det! Men en massa jalapenos. Jag hängde ihop med en snubbe förut som åt kebab VARJE dag, utan att överdriva. Antingen till lunch eller middag. Flera månader.
Han måste ha älskat kebab... Jag älskar fiskpinnar, men skulle aldrig kunna äta det varje dag ...