I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misslyckade självmordsförsök

Övrigt - Blandat

2009-03-07 00:25
De här var för några år sen när min syrra bodde i New York, hon hade festat och beslutade sig för att gå över Brooklyn Bridge på vägen hem. När hon går i början av bron så hör hon någon skrika "Heeeeelp heeeeeeeelp" hon fattar ingenting och ser inte heller någonting eftersom det var mitt i natten och kolsvart ute. Hon försöker lokalisera skriken och när hon har gjort de så ringer hon 911. Hur som helst så visade de sig att de var en kille som skulle ta livet av sig och hade hoppat från bron, men det var så mörkt ute så han hade inte sätt att de var en byggnad under bron precis där han hoppa. Så han landade alltså på hustaket och bröt båda bena så brandkåren fick komma och hämta honom!
my name is xelly smelly

2009-03-07 00:28
* "varför inte trucka det mot halsen och blåsa av ryggraden då?"
- Kanske för att de flesta (oavsett suicidrisk) inte är så verserade i anatomi och ballistik att de har den kollen. De tror helt enkelt att det funkar p.g.a. att det har funkat för så många andra. På samma sätt som de som kastar sig framför tåget och överlever.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-03-07 00:39
dom har rätt sköna skyltar på en del broar i USA. undrar hur många dom lyckas hindra?

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-03-07 01:11
Min morbror gick ut med ett rep i skogen men kom tillbaka för att det var för kort. Det är så sorgligt att det blir roligt. Han lever än idag!

Det går att skämta om allt och helt riktigt är det bara sällskapet och timingen som avgör om det fungerar. Jag vill gå så långt som till att utropa Medorias ovanstående exempel som själva definitionen av humor. Det beror naturligtvis på vilken humor man har, men för mig är det inte när Özz Nujen säger "tänk om det hette kurdvagnar istället för kundvagnar". Att stega ut i skogen för att ta livet av sig, men upptäcka att repet är för kort, skita i alltihopa och sedan leva vidare är tamejfan så roligt som något kan bli. Därför att humor är på blodigaste allvar. Jag har aldrig begripit mig på såna som verkar tycka att humor och komiker på något sätt är motsatsen till "seriöst" och "allvarligt". Humor är tillvarons absurditet nedkokad och nog fan är sådana skratt på fullaste allvar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 13:18

BazookaTooth P31

Tack min vän, du förklarade det bättre än jag ens kunde tänka det.

Medorias berättelse tycker jag var väldigt vacker och väldigt rolig på samma gång. Och det är lite sådana berättelser jag vill åt.

Vad jag ville med den här tråden var inte att diskutera folks moralfrågor angående självmord, såklart borde jag ha insett att det är oundvikligt iomed ett sånt seriöst ämne.
För mig var trådens syfte inte att framkalla hånskratt åt sorgsna människor.
Men när någon bestämmer sig för att sluta sitt liv, och gör det på ett så vårdslöst och oengagerat sätt så blir det inte annat än på nått sätt komiskt.

Brought to you by Carl's Jr

2009-03-07 13:42
Jag tänkte precis göra en sån här topic för ca 2 veckor sen hehe.

Självklart är det så att dom som "försöker ta självmord" eller försökte göra ett "självmordsförsök" bara gör det för uppmärksamhet (som någon sa innan kanske ett rop på att man vill ha hjälp) .

Men saken är den att om man VERKLIGEN vill ta livet av sig är det lätt att göra för dom som verkigen vill det , finns inga mentala spärrar som stoppar en som verkligen vill ta livet av sig och det är lättare än sagt att ta livet av sig om man verkligen vill det.

Så dom som misslyckas med självmordsförsök vill egentligen inte ta livet av sig så är det bara. Varför ta X antal piller eller skära sig på underarmen och önska man dör långsamt?(man önskar i sånt fall att någon hittar en så klart innan man "dör")

Finns massa sätt att dö snabbt hoppa från en bro, om man har tillgång till vapen skjut sig osv finns massa lätta saker att ta livet av sig.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-03-07 13:43
Simba
klart som fan det är det.. folk som verkligen vill dö pratar inte om det, och dessutom ser dom till att göra det ordentligt.. hur svårt kan det vara liksom?

jag hade tänkt skriva något långt och otrevligt men jag håller det kort: vad fan vet du om det?

2009-03-07 16:53
JohnJohansson112 - Det är alltid kul att vara tvärsäker när man inte vet.

Både överdosering och förblödning ska enligt "det allmänt kända" (vilket inte är synonymt med "det faktiskta") ge mer av en insomnande död. Ställt mot en våldsammare död som överkörning eller skottskador så antas det vara mindre plågsamt. Så bara för att någon väljer en "långsammare" död innebär det inte att de är mindre inställda på att dö (att sedan överdosering kan ge bieffekten med kräkningar och okontrollerad tarmtömning är inget som är så allmänt känt).

Att hoppa från en bro eller att skjuta sig är f.ö. inte garantier för att dö utan kan helt enkelt leda till grav invalidisering.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-03-07 17:12
många verkar dessutom bortse från det faktum att det inte handlar om något enkelt beslut. det handlar om att leva eller att dö, vilket väl är ungefär så stort som ett beslut kan bli. folk kan vackla fram och tillbaka mellan att vilja leva och att vilja dö...det är inte som att inte kunna bestämma sig för om man vill ha plusmeny eller inte...

Självklart är det så att dom som "försöker ta självmord" eller försökte göra ett "självmordsförsök" bara gör det för uppmärksamhet

jag kommer på rak arm på åtminstone två exempel på personer i min omgivning som tagit sina liv efter att först ha misslyckats...om dom ville ha uppmärksamhet så lyckades dom ju onekligen! personligen tycker jag att det är rätt tröttsamt när folk presenterar sina vilda spekulationer som sanningar.

2009-03-07 17:16
kan även tillägga att av dessa två så var det en som pratade om att ta sitt liv flera månader innan han faktiskt gjorde det. så att människor som verkligen vill dö inte pratar om att dom vill dö utan bara gör det är ytterligare en myt som vi kan ta och avliva här och nu!