I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oh no-sekunden.

Övrigt - Blandat

2009-03-06 00:34

Oh no-sekunden.

Trådidén är tagen direkt från ett annat forum, men jag vet att det finns endel roliga typer på Whoa som säkert gärna delar med sig av sina "ohnoseconds".

Det är alltså när du lyckas göra något som du direkt efter ångrar något otroligt, en "Åh nej"-sekund.

Jag har inget kul exempel själv, förutom självklara saker som när man har skrivit en lång jävla text i Word, stänger ner dokumentet och råkar trycka på "Spara inte".

Ni förstår upplägget, kan säkert bli kul. Droppa några!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 00:41
Jag kom iofs precis på en som jag kan inleda tråden med.
En polare fyllde 20 och vi hade länge planerat en stor överraskningsfest för honom. En kille skulle samla ihop pengar från alla för att betala lokal, köpa öl osv.
Vi hade precis innan vi träffade våran vän som skulle fylla år pratat om hur bra det var att inget hade läckt ut om festen och att han inte hade någon aning om vad som skulle hända.
När vi väl träffar honom så säger han att han ska iväg och träffa en annan polare och skejta, vilket är snubben som ska samla ihop pengar ifrån alla. Såklart så säger jag rätt ut "Fan vad bra, då kan du ju ge honom pengarna från mig!".
Alla blir tysta och stirrar på mig som om jag är dum i huvudet och han säger "Jaha okej, vaddå för pengar...?". Där kan vi snacka om en sekunds jävla totalångest. En oh no-sekund.

Så, nu kör vi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 00:44
platsar det när jag satt i kassan och råkade säga "vill du ha kuk?" istället för påse..

2009-03-06 00:45
Hahaha, ja, frågan är bara hur fan man lyckas med det? :D

2009-03-06 00:47
ja, jag ställde mig den frågan också, satt ju inte direkt och tänkte på det..
men mitt undermedvetna kanske ville sätta på den där 20 åriga sjuktsnygga tjejen jag sa det till, antagligen det.. och mitt övermedvetna..

2009-03-06 07:42
En polare till mig skulle överraska sin flickvän med en resa till Dubai på hennes 30-årsdag, det här var cirka ett halvår innan hennes födelsedag och hon visste att de skulle iväg på en resa, men inte vart de skulle. Han hade berättat om sina planer för mig och ett par andra kompisar, men betonat att vi ABSOLUT INTE fick säga någonting eftersom det skulle vara en ÖVERRASKNING. Till saken hör att hans flickvän var bekant med tjejen jag just då dejtade, som vid den här tidpunkten skulle på en resa till Cypern.

Jag träffar min polares flickvän på stan och hon säger: "Jag hörde att XXXX (min dejt) skulle till Cypern. Fan vad kul!" "Ja, det är ju inte som Dubai direkt men..." börjar jag och fryser till i samma sekund som jag uttalar ordet Dubai. "Jaha! Är det dit vi ska på min 30-årsdag!" skriker hon. Adjöss och god natt...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2009-03-06 09:22
Okej, kan ju dra en ja me då!

Tror jag var 11år.
Stod vid en klippa ca 3m över en väg precis vid en rätt så skarp kurva.
Av någon anledning så fick jag och en kompis för sig att kasta snöbollar på bilar därifrån (riktigt bra läge). Vi har just denna dag otroliga problem med att träffa dessa jävlar bilar. Vi missar kast efter kast och blir mer sura!!
Till slut får jag iväg ett jävligt risigt, men högt kast som självklart missar bilen jag siktade på. Dock så hör man hur en annan bil ganska fort kommer åkandes, inser även då att min snöboll troligtvis kommer träffa denna rätt så perfekt! YES skriker jag typ, innan jag upptäcker till min förskräckelse att detta är en polisbil! Fy fan vad rädd jag blev. !!
Snöbollen träffar polisbilen rakt på framrutan och bilen bromsar snabbt in och stannar. Mer än så såg jag inte av vad som hände. För så snabbt har jag aldrig sprungit förut!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-03-06 10:47
Shitttt snöbollsGangsterss in da house...

2009-03-06 11:06
En axelskada satte stopp för min framtidsljusa karriär!

2009-03-06 11:48
slutsnackat om påsen, plz! tråden rensad
vadå? jag dyster?

2009-03-06 13:32
När jag gick gymnasiet så var det en tjej som många inte gillade särskillt mycket, själv hade jag inget emot henne, gillade henne inte heller men ja ni vet..

hsh så hamnade en jag kände i hennes grupparbete o vi sitter lektionen efter o hon sitter på min ena sida, o han på min andra.
så då börjar jag snacka skit om henne o skrattar åt att han måste va i hennes grupp, tills jag kommer på att hon sitter ju bredvid mig!
hehe fan va skumt det blev när jag försökte rädda den :D
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-03-06 14:39
På dagen då detta hände hade jag haft en viss sms kontakt med en gammal kompis som jag inte pratat med på några månader. Hade dock inte besvarat hans sista sms och tänkte inte mer på det.

På kvällen hade jag haft ett halvseriöst samtal med min flickvän på msn (hon befann sig just då i en annan del av sverige) och när jag hade lämnat datorn skrev jag ihop ett halvt skämtsamt sms som löd något i stil med "du vet att när jag tänker på dig kan jag inte låta bli att pilla på mig själv"

skrev det i rasande hastighet och tryckte på vidare, såg min polares nummer dyka upp på mobilen eftersom jag inte besvarat hans tidigare sms och tryckte blixtsnabbt på "sänd" följt av ett enorm "OH NO!" Det var inte riktigt den sortens supernära polare som man kunde skicka sånt här till.

Sen slet jag i panik ur batteriet för att stoppa smset men förgäves. :(

När jag ringde upp flickvännen och berättade det visade hon dessutom noll sympati och gapskrattade.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-03-06 14:42
Man har ju länkat sjuka porrlänkar till fel personer på msn några gånger.
Brukar skylla på virus

2009-03-06 15:24
När jag var nio var min farsa ute på gården och klippte gräsmattan eller nåt. I alla fall så tog jag min baby brother och la han i en gammal barnvagn vi hade och gick ut med han till min pappa.
Den här barnvagnen var en sån som han låg rakt på rygg och den hade inget som man kunde sätta fast honom med.
Sen började jag putta barnvagnen med lillebror i, för att sedan snabbt springa ifatt den och stoppa den. Bror tyckte att detta var skitkul så jag fortsatte och tog i mer för varje gång.
Sen tog jag i jättemycket och när jag var påväg för att springa ifatt den så säger min pappa att jag ska vara försiktig lr nåt, och jag stannar som en reaktion till att han sa det till mig.
Min lillebror åker iväg i barnvagnen och den träffar en kant som gör att vagnen stannar och min bror flygeeeer ut ur vagnen.
Fatta vilken oh no-känsla det är när man ser sin några månaders-gamla lillebror flyga som man skjutit iväg han med en katapult..

En annan gång lånade jag min storebrors stora nyckelknippa full med nycklar på. Jag tänkte att jag skulle kasta tillbaka den till han och att han skulle fånga den, men det tänkte inte han. Så han fick den rakt i ansiktet och det såg jävligt smärtsamt ut faktiskt.

Tror att mina flesta oh no-moments har nånting att göra med att jag skadar mina bröder...

2009-03-06 16:08
hur gick det med bebisen då?! :O
prinsen i hundkostym.

2009-03-06 16:44
han fick "bara" lite skrapsår... Jag blev däremot utskälld och fick skuldkänslor som finns kvar än idag ;P

2009-03-06 17:39
Detta är något jag absolut inte fattar varför jag gjorde ÖVERHUVUDTAGET men detta är en äkta oh no seconds shiznit...

Jag står i ena änden av en korridår i högstadiet, tegelväggar, 50 m lång, sten golv.. ni kan ju tänka er..
Japp så va det ju så att en polare gav mig en golfboll som vi trixade med kastade runt så den studsade nice.. men av någon anledning tar jag i ganska rejält för att se vad som kan hända, bollen sätter iväg bort i korridåren fort så in i helvete, det va inga människor där, men helt plötsligt kom 3 tjejer, i min klass dessutom, bollen träffar en tjej mitt i tinningen, hon faller ner medvetslös, där tänkte jag "fan också ses om några år kompisar!" men så sprang jag fram fort så in i helvete till tjejen, tog upp henne i famnen bar henne tre trappor upp till sjuksyster.
Hon fick hjärnskakning, jag bad om ursäkt, 1000 ggr till henne o hennes mamma... dom flyttade långt bort.:(
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-03-06 17:45
Virtual_Sexuality P22

Jag gjorde ungefär samma sak på idrotten, med en sån där blå boll. Bara rakt i nyllet på en tjej. Hon fick hjärnskakning, påstods det. Jag var av uppfattningen att hon inte har en hjärna, och delade glatt den med hennes pappa, tyckte mest det var en löjlig grej, för hon fick absolut inte hjärnskakning. Hon har en känd blogg nu, kallas för blondinbella
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-03-06 17:48
hahah har du kastat en boll rakt i blondinbellas ansikte? du är min idol.. det är lite som när bush fick en sko på sig nästan hahahaa
be the change

2009-03-06 17:51
Ajuste, när jag var yngre. Så var jag ute och drack. Och mamma visste ingenting, så haha. Så jag skrev ett sms till en polare på fyllan då, att jag hade en flaska vodka och 5g majja och om vi skulle ses någonstans... så såg jag att smset skickades till mor min.. det var väl mindre lyckat haha.. jag stängde av mig telefon och var hos en polare ett par dagar haha
be the change

2009-03-06 17:53
springsten P18 du är min idol med! hahaha, och är inte det mer ett "OH YES" moment? :O
fbg

2009-03-06 17:55
Haha jo lite var det det eftersom det var bruden i klassen man hade stört sig på hela sin skolperiod. Men det var lite oh no för att hennes farsa var advokat och jag fick lite nojjiga tankar om att han skulle dra till lagliga åtgärder. Vilket han inte gjorde så det blev väl mest oh yes till slut

2009-03-06 18:19
när jag gick i skolan och satt vid "min" mac och lattjade lite. jämte min dator hade vi en whiteboard med tillhörande tavelsudd.
jag, mitt jävla snille, tänkte lite skojsamt torka av skärmen med sudden, då, såklart, skärmen ballar ur och allt dras till mitten.
då kom det ett "oh, no, hur fan ska jag förklara det här för lärarna!"
Som tur var var ingen skada skedd efter jag stängt av och satt på skärmen igen
when I play doctor, I play to win
Rappare

2009-03-06 18:49
Kanske var bollen som gjorde att hon blev skadad? :)
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom

2009-03-06 18:52
HBO P21

NEJ! Det är det inte! I åttan hade hon ett team på playahead som hette "Juristbarn". Det fanns två kriterier för att vara med i det teamet: Ens föräldrar ska ha pluggat juridik i en av de stora universitetsstäderna Stockholm, Malmö, Göteborg. Det andra kriteriet var att man var ekonomiskt oberoende. Hon har alltid varit dum i huvudet
Rappare

2009-03-06 18:53
Ja ok, det var som jag trodde.

aja grym gjort i alla fall!
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom

2009-03-06 21:18
hehe alla har väll varit med om att man vart suttit, möjligtvis packad, i en mindre samling människor, sitter och skojjar och allt är frid och fröjd till man lyckas säga något helt ogenomtänkt och opassande och det blir en pinsam tystnad. oh nooo

varje gång jag kommer på att jag glömt något värdefullt/väldigt viktigt

2009-03-06 21:19
"juristbarn" hahahaha ja dör

2009-03-06 23:16
ja jobbar på dhl o skulle lämna ett paket på ungdomsmottagningen i haninge, ringer på o nån tant kommer o öppnar "hej" "hej, ja har ett paket till er" same old same old tänker ja "jaha, va e d i d då?" "ingen aning" svarar ja "d kan va lite vad som helst" "okej, lite som med jultomten då" säger hon, och där går d snett, när hon fortsätter med "ja, man kan ju få vad som helst" "SOM SEX!" utbrister ja då, mitt i receptionen med 10+ ungdomar som e där o ska testa sig.. "mm" får ja till svar o går tyst därifrån med svansen mellan bena.

ja tyckte däremot att d va lite fyndigt, o lite humor borde man ha ändå, även fast man fått klamydia helgen för 2 veckor sen!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-03-06 23:57
Springsteen

Jag tror ärligt du kan bli lika stor som BB om du går ut med det där :D
prinsen i hundkostym.

2009-03-07 09:00
Stockholm, Malmö, Göteborg? Dom största universitetsstäderna? Vad hände med Lund och Uppsala?

2009-03-07 09:25
haha minns en gång när jag och min kusin hade vart å skateat hela dan och min kusin hade stukat ena foten å just som vi kommer knallandes på gatan på väg hem så kommer ena grannungen på en såndär liten blå plastbil. han ser oss längst ner på gatan och han börjar trampa som fan och maxar mot min kusin och skrattar och min kusin börjar ropa varningar när han ser han "duuu, sakta ner!" eller nått i den stilen, men galningen bara fortsätter och
då visste jag direkt "Oooh No.."
han kör såklart på min kusin rakt på hans nyligen stukade fot och då inträffar nästa "Oh No."
min kusin flippar ur, lyfter upp ungen å gormar åt han medans han skakar honom fram och tillbaka i rent vansinne innan han släpper ned han på gräsmattan, ungen börjar böla och då inträffar nästa "Oh No moment"
min kusin tar hans blå bil och tar sats genom att snurra ett par varv för att sen maxa iväg biljäveln åt helvete allt medans ungen ligger där å grinar och jag kutar för livet :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Skivsamlare

2009-03-07 12:18
det enda jag kan komma att tänka på var när vi satt i skolan, 3 polare plus en "outsider" i klassen, han höll sig alltid för sig själv och var inte mkt för att prata även om man försökte föra en konversation med honom.

i vilket fall så satt vi och gjorde något arbete samtidigt som vi skämtade om ngt/ngn, kommer inte exakt ihåg vad det var. när en av mina polare plötsligt utbrister ngt i stil med "HAHA ja, kan hon inte bara dö i cancer eller något?!!".

Det var bara det att denne persons mamma hade tidigare i år dött i cancer, och alla vid bordet blev helt stumma, och det vasr verkligen en ohnosecond som känndes som om den varade i flera timmar :( uscha..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2009-03-07 12:20
kom på en till, inspirerad av pysko_slusk.

gick i 8an och vi hade en tjtj i klassen som verkligen var enerverande till tusen. jag en polare gillade verkligen inte henne alls, och vi bråkade med henne var dag. Iaf så sitter vi ute i korridoren och snackar skit om henne, väääldigt elaka saker, när vi plötsligt hör någon säga typ "far åt helvete med er!!" och börjar storböla. Då satt hon kanske 2 meter bort och hörde allt vi sagt. det var verkligen ohnoes :(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-03-07 13:09
Haha, riktigt många roliga! :D

Jag själv kommer inte på något, men det finns ju en sån här när en man snackar skit om hör vad man har sagt...

Iaf, en tjej i min gamla klass (som iofs snackar skit om alla, det var rätt åt henne) började snacka skit om en kille i min klass, lät ungefär såhär:

Tjejen: Asså X är så jävla ful, kolla hur han går med byxorna liksom.
X: Jaha, tack för tipset. (blir röd i ansiktet & började förmodligen grina)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-03-07 13:38
De här va mer en oh-no stund för min vän men ändå.
Vi kliver på en buss och går och sätter oss längst bak på varsin sida, min polare nästan skriker ut. " Fan jag fick ett mongo"(hon syftar på att hennes säte är en annan färg en alla andra) Samtidigt ser jag att det kommer på ett helt gäng utvecklingstörda och liknande. Jag sjunker ner så lågt jag kan, brister ut i as garv och ser på min polare som ser ut som om hon ska dö:P
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-03-07 15:48
"juristbarn" var det bästa på länge.. haha
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-03-08 00:01
stod och snacka lite skit med en kompis och en annan snubbe som nyss fått veta att han har cancer och då kommer 6 tjej kompisar förbi alla med en cigg i munnen och då säger jag "hehe är det cancerklubben som kommer här eller"
direkt efter jag sagt det ville jag bara skjuta mig själv min kompis gav mig killerblicken och han cancer killen låtsades som att han inte hörde det.

lätt det dummaste jag har sagt i hela mitt liv.
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-03-08 00:55
Jag och några kompisar satt och snackade och en av dem frågar "Vem är xxx?". Jag svarar att det är "Den där äckliga kärnigen som hänger på pizzerian och raggar på småkillar osv". Bredde på som satan om hur vidrig xxx är för att hon skulle förstå vem jag menade varpå en av killarna säger "Det är min moster"

Var inte ens läge att försöka rädda situationen..
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2009-03-08 01:03
När du kommer för tidigt ohh noooooo,, lets go again.

2009-03-08 12:10
. Jag svarar att det är "Den där äckliga kärnigen som hänger på pizzerian och raggar på småkillar osv". Bredde på som satan om hur vidrig xxx är för att hon skulle förstå vem jag menade varpå en av killarna säger "Det är min moster"

Var inte ens läge att försöka rädda situationen..

HAHA! Den har man varit med om. hahaha

Stockholm, Malmö, Göteborg? Dom största universitetsstäderna? Vad hände med Lund och Uppsala?

& halmstad

2009-03-08 12:28
Haha när vi var på Ica Maxi igår och skulle styra upp varor till kvällen. Så tar en polare upp ett storpack galgar och säger nånting som jag svarar ganska högt ja det var ju en gnagare här nyss du kan ju ge dem till honom (då precis hade sett en snubbe med gnagarmössa) varav en annan polare börjar garva då gnagaren med familj står precis bakom honom, men han kanske inte fattade kopplingen.
 DIF!

2009-03-08 12:30
ehh vad? Halmstad har inte ens ett universitet.

Haha "Juristbarn"
 DIF!

2009-03-08 12:55
springsten P18: om det är sant så är du min idol, grattis!
diska hårdare! kvinna!

2009-03-08 13:21

& halmstad

& Umeå
prinsen i hundkostym.

2009-03-08 13:42
Alldelses nyss.

En tjej började dansa med mig när jag var ap-full på krogen igår. Jag pallade inte med så som hon flög runt mig och shake:a så jag gick när hon vände ryggen till och tryckte sig mot mitt skrev. Idag, bakis och allt, kommer jag på att det var en skiit fiin bekant till mig som jag skulle döda att få dansa med! OH NO!.

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-03-08 20:31
Var på en fest med en kille som jag umgås med, han ser riktigt jäkla dåligt (ungefär blind) och jag visste om det.
Jag tycker att han ser riktigt groggy ut, och håller därför fram handen framför hans ögon och säger "Hur många fingrar ser du?"

Gör fortfarande lite ont i hjärtat
My heart lives in my vagina.

2009-03-08 21:24
mycket kul att läsa.. då kan jag lika bra slänga till med en liten "svensson svensson" upplevelse som jag och min familj hade för några år sedan då vi skulle campa med vår husvagn i malmö..

Vi hade precis anlänt till vår campingplats och skulle kolla så att husvagnen stog stadigt så att den inte var sne eller något liknande.. så pappa gick in i husvagnen och hade en grej för att kolla att allt såg bra ut, samtidigt som han går in i husvagnen skriker han till min mamma
- mia!.. gå INTE in i husvagnen nu!!
min mamma hörde inte vad han sa så hon kliver in i husvagnen och skriker "VAAAA SA DU?!" samtidigt som hon gör det välter hela husvagnen så att hela bakdelen av husvagnen står rakt upp i luften. jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.. grannarna undrade nog va fan vi höll på med.
music is my passion & my only desire
Rappare

2009-03-08 22:28
en snubbe i klassen väger typ 150 eller nått fet som fan!
han gick in i mig så jag tappade saker jag vände mig om och råkade säga
"Din jävla kött....." men jag insåg att jag skulle säga köttbulle och skulle rädda det
hela då vart det istället "Din jävla köttklump" då vart de en oh no sekund
han vart as ledsen och vände och gick typ med huvet stirrandes i backen.

haha :(

2009-03-09 00:17
Haha riktigt roliga grejjer här^^
Tänkte fortsätta på den här snackaskitbakomryggenfastpersonenhör-tråden

Detta var på högstadiet. Jag och Nostalgi satt på en av bänkarna i korridoren. Vi snackade lite och kom av någon anledning in på Björn Rosenströms låtar och börjar sjunga "Gunilla är ganska ful och hon saknar takt och ton, hon har allt man kan önska att man aldrig nånsin fick". Vi hann med den meningen tills vi blir helt tysta och upptäcker att en av assistenterna (Gunilla) står vid anslagstavlan och hänger upp nya scheman. Hon gick tyst därifrån.
Det var en oh no-upplevelse.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-03-09 01:50
För några år sedan, en sommar, chillade jag & boyzen utanför polarens veranda. Hans granne är två najsa tjejer i vår ålder som har sin veranda alledes brevid.. Så sitter vi och dricker nåra bärs på polarens veranda o pratar lite om tjejerna,, då pratar en av mina polare högt om att han verkligen skiter i dom hära tjejerna, att han ska knulla dom hit o dit osv. Sen ser alla utom min polare som då har uttalat sig sådär, att grannflickorna står bakom honom... svårt o glömma bort den pinsamheten!