I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Halal kött...

Övrigt - Blandat

2009-01-11 14:52
Inte orkat kolla igenom tråden men... Alla har väl sett nazi-Halal på väg in (norrifrån) i Göteborg? :)

Roligast nånsin...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-01-11 14:56
Triandafilo - Säg till honom att det är haram för dig att röra kött ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-01-11 15:03
T2dafuckin
* "Att köttet skulle bli bättre eller sämre pga stressen precis innan/under döden e ju inte sant."
- Jovisst är det sant: hormoner som omsätts under stress sätter som sagt "smak" på köttet.

För att ta ett exempel på att hormoner påverkar smaken så är ju orsaken till kastration av kultingar att galtkött får en osmaklig bismak av testosteronet :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-01-11 17:59
Mab.. Jo, jag vet men jag menade så klart i proportion till stressen av att leva ett liv i misär, utan gräsmarker, långa transporter, misshandel osv. Om kossan blir stressad de 120 sekunderna från transporten till slaktrummet lär inte smaksätta köttet märkbart.. Desamma gäller givetvis under den korta tiden den hänger upp o ner med öppen strupe.. Eller??
Jag är inte expert på annat sätt än att jag äter jävligt mycket kött

Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-01-11 23:24
Jo just stressen innan slakt är ofta helt avgörande för köttets kvalité, de djuren då känner är dödsångest över att bli just, slaktad. Med nötkött så får köttet en lilaaktig ton och luktar illa.

Words from a former charkshuno.
HMOR

2009-01-12 14:01
Okej, jag tror dig men i så fall så är inte slakten alls ett problem för jag stöter aldrig på sånt kött, nånstans
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-01-12 21:54
Mabande: hade jag varit muslim hade tråden inte funnits. Men problemet är llöst,personen har besökt... over and done.
www.susei.blogg.se

2009-01-12 22:11
sen är det alltid onyttigt å omoraliskt att äta våra fyrbenta vänner!

På vilka sätt är det onyttigt, och på vilket sätt är det omoraliskt?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin