I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad händer för dig 2009?

Övrigt - Blandat

2008-12-29 20:32

vad händer för dig 2009?

ska du kanske göra nått speciellt, tex börja plugga, flytta, få barn byta jobb osv.

vad har ni för storslagna planer för året?

syumoan akoinwe!

2008-12-29 20:39
Ahhh, en skryttråd! Me like.

Jag ska flytta till melbourne och läsa till psykolog på fulltid!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-12-29 20:53
jag kommer lägga fram min C-uppsats och förhoppningsvis få den godkänd och därmed kunna ta min examen.

sen kommer jag ha praktik vilket innebär att starta upp en helt ny grej för kommunen i Norrköping. En pridefestival som kommer vara svinbra med lite blod, svett och tårar lagda på arbetet.

sen efter det är jag klar med pluggandet för nu på ett tag. så jag ska väl försöka lära mig köra biljävlar och ta ett körkort om jag har råd. sen vette fan vad jag ska göra.

ser den ena halvan av 2009 som öppen för förslag helt och hållet. jag skiter i, bara jag är glad och nöjd.

2008-12-29 20:59
ta studenten (två år för sent) och på sommaren ska jag resa till tanzania eller senegal och jobba som volontär på barnhem i två månader.
efter det blir det en skrivarkurs på ett år på en folkhögskola.
planerplanerplaner:)

http://www.tweenerpie.blogspot.com

2008-12-29 21:10
Jag överger moderlandet och flyttar (tillbaka) till Paris....för kärleken bland annat. Hittar förhoppningsvis ett jobb jag kan leva på fram till hösten då jag tänkte börja plugga. Känner mig trots allt ganska okej med att ha sagt upp mig mitt i finanskrisen. Det ordnar sig, som jag brukar säga!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2008-12-29 21:17
Jag ska utan tvekan fixa körkortet innan mars eftersom jag jobbat ihop pengar för det nu senaste månaderna.
Jag funderar på att åka utomlands och plugga i USA men frågan är om jag postponar det ytterligare ett år.
I sommar ska jag och ett par polare bila ner till Grekland :)
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Toastare

2008-12-29 21:39
*Pengar trillar in från min sålda lägenhet och jag ska betala av alla mina skulder! Känns så sjukt skönt och kunde inte fått en bättre start.

*Jag kommer forsätta jobba på mitt jobb som grafisk formgivare på LFV ute på Arlanda. Provanställningen kommer gå över till en fast anställning.

*1/6 så är det inflyttning i min nybyggda lägenhet i Märsta (Valsta) som jag fått förstahandskontrakt på och jag lämnar min lilla andrahandslya på Lilla Essingen.

*Blir en resa till grekland under våren till min mammas hus där och så ska jag försöka lägga en vintersemester i Thailand och ta dykcert!

Annars gör det mig inget om det bara rullar på, har en bra balans i mitt liv nu och trivs som singel och bla bla..
Jag skyller allt på Emma!

2008-12-29 22:05
jag ska bo i oslo till sommaren, förhoppningsvis cash till att slappa hela sommaren då. och sen coast to coast genom usa nån gång!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-29 22:13
Jag ska göra mig av med allt jag äger, förrutom skivor och datorn, säga upp min lägenhet, flytta in hos en kompis, säga upp mig från mitt jobb och börja på nån folkhögskola. Sum drastic shit.
Börja om från början typ. Det ska bli så skönt=)
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-12-29 22:25
märia F21: Flytta till Paris för kärleken låter riktigt nice by the way=)

2008-12-29 22:29
hoppas jag få jobba som jag gör nu, åker nog till melbourne i februari 1 - 2 månader och bor med mina kusiner o faster, kanske jobbar annars blire bara chill =) Hoppas att ha cash i sommar så man kan leva på helgerna och avsluta sommarn med en utlandsresa
Tråd dödadar!

2008-12-29 22:36
tar studenten, sedan skaffa ett litet jobb, och sedan skall jag flytta till Holland. Det är vad jag SKALL göra
*snaark*

2008-12-29 22:37
jag ska börja i ätstörningsbehandling.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-29 22:48
jag ska hoppa av gymnasiet och få ett jobb(om allt går som jag vill) sen på sommaren ska jag tågluffa med syrran och bila i med polare i europa sen ska jag nog på nån festival också

Admin

2008-12-29 23:03
Jag ska bli vuxen = ta studenten, skaffa jobb och lägenhet.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-12-29 23:04
jag åker till florens ett halvår och pluggar språk o flummar sen fortsätter jag jobba på hösten på mitt nuvarande jobb.
syumoan akoinwe!

2008-12-29 23:09
Jag ska äta mitt egna bajs så jag kan få listjävel fullföljd någon gång!

skämtåsido så ska jag försöka sätta igång med körkortet! Ska i princip ändra min levnadsstandard totalt.. börja träna igen som jag inte gjort på några år och må bättre !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-12-29 23:12
Slutar gymnasiet (vågar inte säga "Tar Studenten" - för den saken verkar tvina iväg)...
Ska fixa mig ett jobb, pengar och egen lägenhet var det tänkt....

New York med farsan i Juni.....

spara pengar, resa med polarna till nåt värmeland, samt Roskilde Festivalen.
mok vurban
Toastare

2008-12-29 23:16
usch, ni som tar studenten.. jobba och bo kvar hemma för att samla ihop pengar. Så rika blir ni nästan inte igen. Fast ibland måste man för familjefriden..

Zatmara, hoppas det går vägen.. och att du byter piller mot mat!

2008-12-29 23:17
* Hitta en lägenhet.
* Fortsätta plugga.

Jag känner mig trött på livet nu när jag skrev det här.

2008-12-29 23:36
Jag är så nöjd och glad med allt att jag inte ska/vill ändra en enda sak, det ni!

Toastare

2008-12-29 23:41
6-12-5-23, men ibland händer det ju saker i ens liv ändå.. som nån resa eller en flytt.

2008-12-29 23:57
Felet i det jag sa där uppe är att jag inte kan ta studenten, då jag inte kommer att få slutbetyg, utan samlatbetygsdokument ..
*snaark*

2008-12-29 23:59
furder, sånt går fortfarande att ändra på
Toastare

2008-12-29 23:59
furder, äh det fick jag också.. bara att jobba nått år och läsa upp på komvux. Roligare lektioner och lättare att få bra betyg!

2008-12-30 00:19
Fred_undead Visst gör det? En aning klyschigt dock...:)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2008-12-30 00:25
jag ska plugga i köpenhamn första halvåret. sommaren jobba jobba jobba. sen åker jag till guatemala resten av året och bygger ett litet hus.
jag ska inte få barn men kan bli lite kär. inte för kär bara. han kan gärna vara snickare, vore praktiskt...

2008-12-30 00:46
märia F21: Ja, men det spelar ju mindre roll om man trivs med det=)

2008-12-30 00:55
hoppas på fast anställning i slutet av januari och förhoppningsvis äntligen flytta ihop med min flickvän :)
Allt är sant på internet.

2008-12-30 00:57
Exe-Poused

bra tänkt att hoppa av skolan och "skaffa ett jobb" när halva sverige håller på att bli sparkade pga lågkonjuktur. lycka till.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-12-30 01:22
Förhoppningsvis flytta till Barcelona och jobba och bo där under sommarn och sen under hela höstterminen. Vägrar spendera nästa vinter i Sverige, får väl nästan bli mitt nyårslöfte =)

2008-12-30 02:13
BountyBoo F28 & aniii F20; Vet ni ifall det går att läsa upp Servering B, eller kan man komplettera det?
*snaark*

2008-12-30 02:26
Gittar tillbaka till mitt lilla skrymsel i Oslo dagarna efter nyår, börjar mitt nya jobb som barnhageassistent den 5:e. Sen är det bara att knega på tills sommaren kommer.

Då blir det jordenruntcykelsemester med mina homeboys för hela slanten
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-12-30 11:45
börjar plugga komvux i januari, sen börja plugga till lärare på malmö högskola i augusti :)
och klara uppkörningen i början av januari.
och flytta ihop med tjejen.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-12-30 11:50
I juli åker jag i väg i sex månader med en organisation som heter "up with people". Tills dess ska jag försöka hitta ett jobb, om det nu kommer funka ;P

2008-12-30 11:51
Byta jobb, köpa ny bil och vara utomlands i minst 4 månader hade jag tänkt.

Får se om jag börjar plugga också, måste dock komma på vad som ska pluggas också.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Admin

2008-12-30 12:07
Har skjutit upp det här med körkort, inkl övningskörning, i snart ett decennium. Ska försöka ta tag i det. Sen jobbar jag ett halvår innan vikariatet tar slut. Får söka nytt och/eller ordna ströjobb och fundera lite över framtiden. Saknar skolan och känner att jag inte är helt klar. Ska börja plugga igen till nästa höst eller hösten därpå. Eventuellt. Men det blir en del att fundera på. Bra läge att plugga under lågkonjukturen.

Framför allt ska jag försöka stressa upp mig över precis allt. Det slutar bara med att jag inte orkar göra ett skit.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-12-30 12:08
Jag ska sitta inlåst på mitt rum och räkna ner dagarna till nästa jul. Samtidigt som jag ska ta studenten i sommar och sedan ska bort på resa till Egypten. Börja jobba på nån snickarfirma i höst och se framemot jul, jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul jul.... JUL :D

2008-12-30 13:27
Jag kommer bli klar med min utbildning, få ett jobb i norge, börja veckopendla dit.
Skaffa ett seriöst förhållande kommer jag att göra också.. Det är väl det.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-12-30 14:04
Eftersom jag är galet nöjd som det är så vill jag bara ha en egen lya.. That's it!

2008-12-30 14:26
Flytta till en 3:a med tjejen, det räcker nog för mig iaf :)

Jävla skryt-tråd! :D ahh

2008-12-30 16:17
Hah, skryttråd vare ja.
Jag ska börja på min nya tjänst som Miljökoordinator, det är allt nytt jag vet kommer hända. Men det är skitstort och pirrigt som fan, så det räcker så. Men jag hoppas att jag kan få till en New York-resa till hösten, det börjar bli dags!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Hangaround

2008-12-30 16:31
Bournemouth och bartenda alt Skottland och kocka..inte bestämt mig än.
ska tatuera mig också, en fin en.

blir möjligtvis nån festival också..inte märkvärdigt, inte förändringar i levandssätt, fortsätter på mitt inslagna spår.
Toastare

2008-12-30 16:34
furder, det karaktärsämnen ska du få möjlighet att tenta upp på din skola. Annars fungerar det så att du kan byta ut servering B mot ett ämne som finns på komvux och som är på motsvarande poäng.
Jag läste t.ex barn och fritid på gymnasiet, men jag bytte ut mina IG jag hade i B&F kärnämnena mot att läsa diverse grafisk design kurser och multimedia som jag tyckte var roligt.
Men som sagt, vill du jobba inom restaurang är det ju bättre att be skolan att få tenta upp det.

sorry för lite offtopic..

2008-12-30 16:38
blir klar med kandidatexamen till sommaren förhoppningsvis om jag hittar på nåt bra ämne, sen blir det townsville för vidare studier och barriärrevsdykning om jag kommer in på james cook:) sen är det nytt år igen
http://www.kommandot.se/wp/

2008-12-30 16:49
* bli klar med mitt år i kårstyrelsen (28/2) och göra klart bokslut.

* börja plugga igen, om allt går som det ska blir jag klar med min handelsexamen i december 2010.

* åka till Egypten en vecka i april och dyka med ett helt gäng polare.

* ha ett nice sommarjobb på KPMG, antagligen på transaction services.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-12-30 17:05
Ska bli miljonär

Producent

2008-12-30 17:17
Jag ska flytta till melbourne och läsa till psykolog på fulltid!

åh gud. det DÄR skulle jag vilja göra. men jag ska bara studera på folkhögskola detta året.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-12-30 17:56
Åker till Thailand om 21 dagar och ska bo där i 4 månader, ska bli otroligt skönt!

2008-12-30 18:05
ska plugga upp min gymnasie-utbildning på komvux. engelska och svenska b till att börja med. och så ska jag dra ner på drickandet.

2008-12-30 18:48
ta körkort
ta studenten
åka till malta och jobba hela sommaren woho!
WAXHOLMSBOLAGET!