I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det värdefullaste ni hittat?

Övrigt - Blandat

2008-12-12 23:10
fem hondra krunor

2008-12-13 00:25
Ett jättefint nattduksbord i soprummet. Det var egentligen inte jag som hittade det, utan min mamma, men jag bar in det, tvättade det och fick det.
This is horrible, and yet, strangely erotic

2008-12-13 00:32
humm jag hittade en personsökare på den tiden de va ballt/värdefullt med det va ju då ett tag sedan.. det som varit värdefullast måste ju dock vara pengar. hittade 500 en gång ! made my day!

Moderator

2008-12-13 00:42
Var det inte nån rackare på Whoa som för ett par år sedan hittade typ en diamantring?

Jag hittade 40 spänn på en lekplats när jag var liten. Jag kommer ihåg att jag köpte godisremmar (med Henke Larsson på förpackningen) för hela slanten och bjöd mina homies. Det var sjukt mäktigt.

Annars är jag ganska bra på att tappa bort värdefulla prylar, men det är en annan historia.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2008-12-13 02:52
alla har vi nog hittat nån hundring o nån plånbok osv osv nån gång.
men det mest värdefulla för stunden var när jag o nåra polare hade varit på fest en bit utanför stan, vi skulle gå in till stan till en annan fest det var ca 4 km, så när vi skulle gå så va alla ganska berusade och vi kom fram till att ingen hade cigg kvar, irriterad som satan var jag. är så sjukt röksugen när jag e på fyllan som många andra. Vi går förbi en mack (preem). Men självklart var det stängt, men när vi vänder oss om och ska gå därifrån så hittade jag ett helt oöppnat cigg paket (LM) på marken, plasten var kvar på den o allt. Det betydde iaf guld för mig =)
//TW

2008-12-13 15:00
jag hittade en väska för nån månad sen med 3 limpor, 2 stockar och en jäger i :)

2008-12-13 15:14
Hittade en PEAK-Cykel som kostade runt 5000kr, har den kvar men den är rätt paj... Orkar inte lyfta röven och fixa den..:)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Groupie

2008-12-13 16:25
Min polare hittade en festivalbiljett förut.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-12-13 16:28
Jag och en kompis hittade en Yamaha DT när vi var små. Den var nerkörd i ett dike med lera upp till sadeln. Vi försökte i timmar att få upp den men lyckades inte mer än att vi fick upp bakdelen. Sen tröttna vi och gick hem oh ringde polisen i hopp om att det skulle vara våran om ingen hämtade den. Jaja, inte fan fick vi nån moppe iafl :D
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2008-12-13 16:34
Min föredetta flickvän. Hon var och är nog det värdefullaste.
be the change

2008-12-13 16:56
jag hittade en oöppnad förpackning med en candy bra + candy thong (tänk godishalsbanden fast underkläder) i soprummet till min förra lägenhet...min flickvän tyckte inte att den var fin :(

hittade en vespa som någon hade dumpat i ett dike en gång också men jag kan inget om motorer så en kompis fick nöjet att tjuvkoppla åbäket och inkassera vinsten.

hittade en låda billigt mousserande vin och ett par bag-in-boxar en gång också, det är nästan bättre än att hitta pengar egentligen

2008-12-14 14:15
Legoland P23
Var badade du när du hittade den?
Min flickvän tappade en guldring i Barsebäck för ett par år sen och det var mitt fel. :(

Jag hittade en trisslott med 50 spänn en gång. Och en och annan cykel har man väl också hittat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-14 14:24
värdefullaste jag hittat? hmmm... måste vara filmen mr nice guy med jackie chan som jag såg liggande bakom ett elskåp när jag gick hem från en efterfest. blev man glad eller??? jaaaa :) bör tilläggas att den var i en sliten VHS-version

Toastare

2008-12-14 14:27
Hur fattiga är folk som behåller mobiler? det är ju aslätt att hitta ägaren genom att ringa nån på kortet.. får ju max nån 1000 lapp för mobilen..

eller behålla saker som man kan hitta ägaren till, eller VET vem det är.. saker med stort affektionsvärde.. fattigt.

kamma er och skaffa ett jobb så pengarna börjar rulla in..
Jag skyller allt på Emma!

2008-12-14 15:18
hittar jag en mobil som är bättre än min egen så behåller jag den, men inte om den är sämre. Det känns ovärt.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2008-12-14 16:04
Min polare o jag satt o åt pizza på en pizzeria på uteserveringen.. gatan mittemot pizzerian hade en bankomat.. så vare nån snubbe som skulle ta ut pengar.. såg ut som allt gick till rätta han fick sina pengar han tittade på saldouttaget sen kasta han lappen o gick.. inge mer med det tänkte ja de va ju helt normal solig sommar dag o vi drack cola... sen efter kanske 15 sekunder efter mannen hade lämnat lappen såg vi att locket på automaten öppnades.. så utan att ja han reagera ställde min polare sig upp o gick dit o då hängde det 3 hundra lappar.. förövrigt så hitta jag en 20 igår utanför bussen.. annars minns ja inget värdefullt
lever nu o inte imorgon o inte igår

2008-12-14 16:18
Jag glömde min laptop på tuben mellan danderyd och mörby för några år sen. Om någon här hittade kan ni ju höra av er. Jag skiter blankt i laptopen, vill bara ha en utav pennorna som jag hade i väskan.

Som hittelön kan ni få ytterligare en laptop.

OT:

Jag hittade en handväska en gång med massa guld i, telefon, cash, ni vet, sånt som brudar brukar bära omkring på. Jag bytte tillbaks den mot en rikskupong.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-12-14 16:58
var på en spelning i sommras sen fick jag en gammal nokia i huvvet, den tog jag.
Hmja ?

2008-12-14 17:03
Sen glömde jag en sak, när jag va på peace and love så hittade jag en jacka liggandes så tog jag den och kollade i fickorna så låg de en mobil,visa och ett leg. killen va från USA.
Hmja ?

2008-12-14 17:22
pengamässigt så en plånka med 1000kr i

sen en kväll så var jag ute på en lokal nattklubb och var sån jävla kö så dom som inte hade jacka kom in direkt så folk gömde ju sina jackor så när jag ska gitta hem tvärfull, benzad och kolad så hittar jag en fresh jacka på marken. DET LIGGER BILNYCKLAR I..... till en ny bil också..

drogmässigt så hittade jag ett 50pack citodon som någon hade slängt när dom sprungit för bengen antagligen. losers.

2008-12-14 17:43
Kan inte någon säga sin partner... det vore ju sååå sött! haha

2008-12-14 19:02
kan även tillägga att mitt ex var och är verkligen den/det mest värdefulla som finns. dock så förlorade jag henne men även om vi inte har någon kontakt så finns det ingen som är mer värdefull.

2008-12-14 21:17
Hittade en låda med oöppnade vinflaskor (6st) Dom såg jävligt exclusiva ut, så jag kollade upp det märket på nätet. Visade sig att dom kostade 29kr styck om man beställde på nätet, ifrån Tyskland... Men visst gick dom att dricka
Can't break necks in boxes

2008-12-14 22:11
mobiler, pengar, alkohol, märkes glasögon som försvunnit samma dag ungefär, droger, solstolar, diverse bollar, flyktingbarn, nycklar, och en hel del andra grejjer....
BAHA!

2008-12-14 23:11
Är det bara jag som lämnar in saker som folk tappat? :/
Delam tange barat

2008-12-14 23:21
Jag och nåra polare hittade ett par bil nycklar av märket saab brevid en parkering. Så vi gick och låste och låste upp tills vi såg att någon bil blinkade och tillslut hittade vi den ja kan nada om bilar men de va ingen dålig saab.
Dock gick vi till fotbollsplanen som ligger en bit ifrån parkeringen och frågade om nån ägde en saab. Och till våran otur gjorde nån de haha men han fick sina nycklar dock fick vi inte mer än orden "schysst grabbar". Vi skulle fan behållt nyckeln.
Sen har man ju hittat mobiler o ringt dom som ägt den o haft roliga samtal me 14 åriga pappa betalar tjejer haha.

2008-12-15 00:54
att hitta ett ciggpaket när man är helt pank och röksugen som fan är priceless
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-12-15 01:01
ayatolla word!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2008-12-15 01:29
Michy !

Jag har kvar den..
Men använder den inte..
Tycker inte den är så estetiskt tilltalande =)
Highfive anyone, anyone?

2008-12-15 01:29
Niito men varför säljer du den inte då? :)
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2008-12-15 01:37
100 lappar hit och dit, 500 lapp någongång...

sen har jag faktiskt hittat en meteoritbit (till 97% enligt min farsas kontakter) (:

inget värde på det dock..
bla.

2008-12-15 01:37
Michelle

Det känns fel faktist.
Känns lixom som att den är en klocka som jag ska ha,
som jag sedan ska ge till mitt barn som sen ger de till sitt barn osv..
haha.. Så får dom föra historian viadre i massa generationer..
Highfive anyone, anyone?

2008-12-15 01:55
sen har jag faktiskt hittat en meteoritbit (till 97% enligt min farsas kontakter

Hur bestämmer man en sådan procentsats undrar jag? Är det så att random sten i 3 fall av 100 kommer från rymden?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-12-15 02:06
fan vet jag, kommer inte ihåg vart jag la den, annars kunde jag tagit bild på den där stenen :P
bla.
Groupie

2008-12-15 02:49
det ser man väl genom att testa den geologiskt.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-12-15 17:22
hittade 60 euro när jag badade i havet i grekland för typ 5 år sen. nårra albaner snodde iofs 20 av de men ändå.
Konsertbesökare

2008-12-15 21:05
Har hittat en Nokia 6150 när det var en ny modell.

En röding när jag och min far var ute och gick för massa år sen.

Ett silverarmband utanför Globen innan Neil Young-konserten 2001.

En Haglöfsjacka.

Och såklart massa småpengar lite här och där.

2008-12-15 21:13
Jag gick förbi en bil vars förare hade glömt sin plånbok på taket, den flög av och hamnade precis framför mina fötter=D Jag försökte stoppa bilen faktiskt men nope. 150 spänn var inte så fett dock, men det var ändå en turdag
Annars har jag bara hittat en tia eller en tjuga nån gång. Men jag har tappat 4500 spänn cash
på en gång vid ett tillfälle.
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-12-15 22:43
En oöppnad flarra vin, en tjugolapp och lite småmynt...

2008-12-16 09:12
hittade en iPod på krogen, den gick sönder efter några veckor så det var inte så lajbans.
SMÅLAND!

2008-12-16 13:27
hittade 3000 kr på mitt paypalkonto som jag inte mindes alls att jag hade. räknas väl?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-12-16 13:30
Jag hitta min polare en gång på fyllan.. då blev han nog glad. Dock sa han inte så mycket där han låg och inte dagen efter men han vart nog glad.. tror jag
Vi finns i varje hörn

2008-12-16 17:06
hittade 2000 saftiga i en bankomat en dag. bjöd mina vänner på mat och log mot solen
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-12-16 18:26
hitta en plånbok i somras med ca 2600:- i, svenska pengar och euros

2008-12-16 22:08
Haha kom alldeles just på att jag & min syrra hittade en säck (alltså typ pengapung-säck, inte sopsäck) med guldsmycken i skogen under en bensträckarpaus på en bilutflykt när vi var små. Måste vart stöldgods eller dylikt. Vi tyckte de vart så fula allesammans att vi lät dem ligga kvar & gick tillbaks till bilen utan att säga något om dem till någon. Shit vad korkat.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-12-16 22:08
Alltså SHIT vad korkat :D
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-12-16 22:11
Martinnn

Såklart frågade jag om dom ville ha tillbaka den. Men dom visste inte vems det va, så dom ville inte ha tillbaka den :)
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-12-16 22:18
Hittade ett helt gäng med porrtidningar i skogen när jag var i tidiga tonåren.
Dessa var värdefulla då de lärde mig allt jag än idag vet om kvinnor!
CAMPIONI!

2008-12-16 22:21
Jag hittade en femhundrakrona en gång, den satt fast under en sittbänk, någon hade satt fast den där i stället för att ta med den hem, jag tror inte gud gav den extrapoäng på grund av det i alla fall.
www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels
Moderator

2008-12-16 23:45
pimpslap Stupid!
Var det typ guldtior eller guldmynt från typ antika stenåldern?
I vilket fall; Stupid!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick