Vad är det värdefullaste ni hittat?
Detta är ju alltid lika roligt, om man tex hittar något och tagit med sig hem. Baserar då detta att man inte är tjuv och inte har grunderna att stjäla, bara att man var på rätt tid och plats :) Mitt bästa fynd är nog En Sharp mobil från vodafone för typ 4år sen, och då var den top of the line :) häromveckan hittade min polare 2st xbox 360spel helt nya på tuben. Lyckost! Så vad har ni hittat? En ipod på tuben? En soffa i en container? Ett luder på krogen?
Wearing my Rolex
Moderator
2008-12-12 01:06
jag har hittat en guldring i havet en gång. vet inte var den blev av sen... kanske en hundralapp nångång?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
tappade 1100 spänn för jag hade jävla cpträningsbrallor med små jävla fickor..
jag hitta en plånka med 1600kr i ..sen varen av ett visst dyr märke oxå som jag inte tänker nämna eftersom den är MIN MIN MIIIIIIN /gollum
ditt as! det var nån som hittade mina pengar, la dem tillsammans med sin röding och så kommer du och scoopar upp dem?!
verbose finders keepers losers weepers =P
hittade 300 spänn utanför nordstan i våras, det var kul. Sen hittade jag ett presentkort på 500 spänn på game utanför min port för ett par månader sen...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
...en gång hittade jag en upplåst bil..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
verbose du kan väll få en tröstkram men mer kan jag tyvärr inte göra.. sen har jag iofs 2euro som jag inte har nån användning för som du kan få
du, ta din jävla 2euro-mynt och gå och lägg dig! eller ok en kram kan jag ta men tro inte att du är på min plus-lista efter en sån liten!
hittade 700kr, 1 pass, 1 id-kort på krogen för något år sen. lämnade in passet & id-kortet. behöll pengarna. hittelön va fan.
Bebakshid Jamshid!
verbose hahaha ojjj!!! vad vill du ha förutom dina konsumerade pengar
kom på en annan sak som jag hittade förut, en cykel, den var röd, jag cyklade hem med den från krogen :)
lepra fan vilka kap du har gjort
Jag tror Lepra hamnat lite i skymundan här i den här otippat hetsiga tråden
Hittade en elektroniskmjölkvisp en gang utanför IKEA När jag var yngre hittade jag jämnt porrtidningar ute
och vem fan är du?
En bingolott med 100kr vinst på, lite roligare än en hundring iaf.
Vi är överallt!
En väska på skansen full me massa dollar som min lärare tvinga mig att lämna in .. på skansen skit kefft..
Jag har hittat 500 kr ett par gånger (vid olika tillfällen såklart) som varit ett bra tillskott i studentkassan. På Roskilde 2006 hittade jag pengar på marken ett flertal tillfällen och kunde köpa öl till mina kamrater till deras förtjusning. Sen har jag iofs tappat pengar också så det jämnar nog ut sig. Min farbror skulle älska den här tråden, han är en skrotnisse. Jobbar inte utan lever på att hitta och sälja saker som folk slängt bort, hans bästa fynd är nog en Hasselbladskamera som bara behövde en ny lins, som han sen sålde för många många tusen kronor. Han är grym på det här med alternativa livsstilar eftersom han kunde finansiera sitt husköp utan lån tack vare upphittade - reparerade - sålda saker.
För en jävla massa år sedan hittade jag och några kompisar ca 200st cd-skivor ute i skogen vid ett övergivet gammalt hus. Cd-skivor med artister från allt till Michael Jackson till Mozart. Misstänkte att detta var stöldgods så vi ringde polisen. Kan även tillägga att detta var innan min familj ens ägde en cd-spelare.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Plånbok med någon hundring i på bussen, tog pengarna och lämnade plånboken till bussföraren. Hittar alltid massor med sparkcyklar med, i somras hittade jag säkert 4 st liggandes breve vägen, alltid lika passande också, missat sista bussen hem och måste gå i 40 min, men vad lägligt, en sparkcykel i diket! Nu har fuzz våra två resterande, grr!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Jag hittade en hel handväska på bussen, den stog under sätet, hade typ ångest i 20 minuter om jag skulle ta den eller inte, tillslut så lät jag den stå kvar och gick av bussen. Ångrat det lite efteråt dock...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
hittat vet jag inte, men här om dagen va jag på fedex och efter jag gått sprang en som jobbar där efter och sa att jag glömde min iphone. Fan vilken tur tänkte jag och tackade och gick vidare. Efter ett tag kom jag på att jag lämnat min iphone hemma! Hade med andra ord någon annans 16gb iphone 3G i min ficka, helt utan risk att åka fast.. Men jag är en god man så jag gick tillbaka och lämnade tillbaka den.. Inte utan att man ångrar det lite nu i efterhand! annars har jag väl hittat nån hundring ett par gånger, men har även tappat en del hundringar ^^
jag har alltid rätt.
En iPod, en guldring i en soffan vi fick av våran granne. iPoden var värd ca 800kr och ringen ca 1500. Finders keepers losers weepers!
que sera sera.. vi håller på AIK!
hitta en sån här på en soptipp i luleå. enda felet var punktering på bakhjulet och lite rost.
hittade en pånbok innehållandes 2500:- en gång på en bussen. Sen har jag hittat ett kuvert med 2000:- i. Im a lucky girl!
jag hittade ett silver armband utanför nån restaurang, tänkte sälja men det försvann:( sen har jag hittat ett antal stulna cyklar som man tar med sig hem och ställer i garaget. jag hittade ett paket cigg på en ålandsbåt och ett fullt tuggummi paket i skolkorridoren, inte så värdefullt men ändå:D
När jag skulle gå till mammas jobb och hittar 580 dollar i gräset ganska så nära hennes jobb, för ca 2 år sen, pengarla låg i en påse och nej jag lämnar inte in pengarna jag roade mig med dom
I min usla ungdom hittade jag en gång en ipod, en plånbok och lite smycken hemma hos en som hade fest.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Jag var 8år och hittade 10kr. I was the happiest girl alive.
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
hitta o hitta... Köpte en klocka för 50 kr på en aktion.. När en grej paja några månader efter så visade sig att klockan var HELT av guld och värd ca 10 tusen... Bra som jag var gick jag till X-ägaren och berätta att den är värd mer än 50, men han sa att sålt var sålt.. Så jag har den :) Känns ju som o snoo fråan :)
Highfive anyone, anyone?
Har hittat massa saker, speciellt på bussen. Bästa stället att fynda. Mobiler och några 100lappar måste nog vara det som har mest värde av allt. Eller hade för jag har inte kvar nåt av det nu.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Niito Det var ett väldigt bra köp må jag säga
Michy Haha, ja, jag är riktigt nöjd!
Highfive anyone, anyone?
Nito haha jag förstår de! Jag hade oxå varit de. LÅter inte alls dumt att tjäna 9950 spänn på en klocka. Och att du försökte vara ärlig och snäll och du fick behålla den iaf. flyyyyyt :)
Jag har hittat en helt ny LG viewty och en helt ny sony ericsson w610i på bussen :) sen nått annat nice också väll.... Om någon vill köpa Lg'n så är den till salu ;)
Michy haha, ja men kan tänka mig att det inte är så lätt att ta den från en person som köpt den, sen berättar han att den är värd mer! Tror man uppskattningen blir mer värd än klockan på nå sätt :) U feel me !
Highfive anyone, anyone?
Fan det här är ju värre än flashback.se "en guldring i en soffan vi fick av våran granne. iPoden var värd ca 800kr och ringen ca 1500." Jag menar vafan skäms du inte för att skriva att du får en soffa av grannen... hittar en guldring i den och helt seriöst tycker det är ok att behålla den, allså... fet tattarvarning på dig kompis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hittade en ny förlovningsring i ask och allt på bussen som nån stackars nervös kille glömt, men självklart behöll jag den inte utan fick nöjet att ge tillbaka den till en väldigt väldigt tacksam snubbe :)
Leker live eller?
Windi Bra gjort tycker jag :)
En plånbok med 1800:-.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Jag har hittat en klocka en gång, den var sjukt ful men kostade tydligen 1300 någonting. Utöver det har jag inte hittat mycket i mina dar. Tidigare i höstas hittade jag dock en hundring på Odenplan, första blev jag asglad, men sen när jag varit inne på sjuelvan och handlat småsaker för 140 spänn kändes det inte lika kul längre. Önskar att alla hundringar jag någonsin kommer att hitta skulle ha dykt upp när jag var barn istället, då var en hundring en månadslön.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Justja, nu kom jag på en till grej, hittade ca 50st tialotter i en bunt. Skrapade allihop och blev väl en 20lapp rikare.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Niito Jo jo men de är en bra summa pengar liksom. Men du gjorde ju en riktigt bra sak och då fick du bra tillbax :) Hade jag haffat den klockan så hade fan ingen fått komma nära den utan att döda mig haha:P Har du kvar klockan eller har du sålt den?
800 kr i en plånbok på orange express i göteborg.
Har du tiden? För min klocka går efter.
Ja. Allting ni hittat är ju egentligen stöld om man tar pengar ur någonsplånbok. Så mina hittegods är ju samma sak egentligen, förutom bilen då kanske.
jag hitta en 52" tv på spårvagnen.. förlåt, jag ljög haha.. Jag hitta en plånbok när de va gothia cup i gbg med 1000 norska kronor i..
o just de.. du är jävligt äcklig också.
1000 spänn för att Niito bara gick tillbaks till ägaren för att langa en håning. om en vecka är det jullov, jag är fett laddad^^
Blunted in stockholm