oj blev fel på sista länken:
motivering överflödig:
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
haha dom där latinosen o svenne wannabe killarna var ju helt förjävliga...ja rave stilen är f ö. jag orkar inte länka bilder men jag tycker att hip hop stil på vuxne människor ser rätt jävligt ut också. inte som dom andra men relativt bull...
Äääääh ta bara vilken "hiohopare" som helst...
HELSINGBORGS IF!
söta killar schyssta utslag i huvudet
Det är ju typ hip hop nuförtiden...eller street som dom kallar det...så mkt färger som möjligt, gärna neon, lila, rosa osv...man måste också ha dom där coola ray-bansen eller några andra spexiga shades...
överdrivna rasta snubbar! jag sprang på en skäggig svart karl med turban bland 100 andra på en festival men denne karl hade poncholiknande kläder och en jävla stav ! en sån man har om man ska gå i bergen å är 100 år. inget fel på hans gång, han diggade bara att går runt med en pinne...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är underarmskrull obligatoriskt på de s.k. newrave/hipsters-tjejerna?
Intressepenisen hårdnar!
Smågrabbarna kan inte må bra. Vad är grejen med att alla ska se lika dana ut ? :(
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Crue haha dom där smågrabbaran ser ju ut som juniorversioner på guidos. som idol-danny med brunkräm ungefär. glassigt!
crue har du klippt in dig själv eller en kompis ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast dom där japanfreaksen är nog värst. speciellt när dom inte är japaner. du vet de använder japanska ord o allt ska vara så sött o gulligt. jag vet inte om dom är värre än blackmetal freaksen.
Jag har iaf inget emot dom där två vita flickorna som sitter i sin bästa japan outfit...
Haha sant! Brukar iofs inte lyssna på vad de säger så mkt, men du har nog rätt... Jag har en tanke att för varje gång en "speciell" ungdom (som klär sig extremt etc.) passerar mig så ska jag inte titta... oavsett om personen har grönt hår, tre ögon eller har ett stort sår i pannan. Jag är övertygad om att alla subkulturer får "poäng" varje gång vi tittar på dom... För lägg märke till när ni ignorerar en "skrikig teen", de blir nästan lite ledsna märker man... Fantastisk känsla! :D
MRsalesman De var dåliga representanter för det jag sökte efter... men när man bildsöker på "emo" och liknande så kommer det bara armsår osv... Men emo menade jag iaf :)
stackars barn och sin strävan efter en identitet... det blir sorgligare och sorgligare
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Helt sjukt att ingen tagit upp den värsta av dem alla, iof kanske det inte räknas som klädsstil riktigt men men.
Lajvarna!!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
haha. hipsters, lajvare, hiphop och weeaboos(manganördar) var det första jag tänke när jag såg trådtiteln. Och se där, ni har ju redan betat av alla :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator
2008-12-09 14:12
<3 Lajvare
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
lajvarna är ju nästan nördarnas nördar. speciellt om de går runt i lajvkläder till vardags också.det gäller ju även folk som spelar rollspel. jag ser framför mej en något överviktig blek man i 30års-åldern som bor i mammas källare med bokhyllan full av fantasyböcker och helgerna spenderas med rollspel med nördkompisarna alternativt sagan om ringen maraton.
måste nog säga hiphop faktiskt.. det är otroligt fjantigt när det är som värst
hahaha, klarar inte riktigt av bilden som du smallde upp Crue. sa javla skon, alla ser likadana ut helt sick. 4liter brunkram, 16burkar hargel, sen 7timmar framfor spegelen. FAN BLIR NASTAN FORBANNAD.. ;D
-ò_ó-
http://duckdown82.tumblr.com/
VARFÖR HAR INGEN TAGIT UPP FURRY FANDOM-KULTUREN ÄN? FYFAAAAAAAAAAN!!! VUXNA MÄNNISKOR SOM TROR DE ÄR DJUR OCH GÅR IGÅNG PÅ CARTOON-DJURPORR. SJUUUUUUUUUUKT!
http
I Sverige har vi ju Smirre Kirax som exempel, en 30+ asperger drabbad tjockis som bor hos sin sinnesjuka morsa och tror att han är en räv. han har ju blivit uthängd och mobbad på samtliga svenska imageboards. han är paranoid och sitter hemma och skriver flera sidor långa textdokument om sitt liv, vara 90% är lögn.
Någon vänlig själ på SPchan la upp en youtubefilm om galenskaperna
få tyst på ungen kvinna! http://myspace.com/the1manboyband
ahahaha roligaste tråden på länge.. de jag stör mig mest på är hipster newrave whateva someone called them ..kanske för de ligger närmast till hjärtat egentligen...men fucked up stör mig på det färggranna popiga
aah hur kunde jag glömma star trek nördarna. de måste ju bo i mammas källare. o dom där djurfigurerna måste ju vara några manganördar som har spårat ur.finns dom på riktigt verkligen? shiiiiiiiit man blir förvånad över något varje dag.
dekadens P21 Word.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Har ingen uppmärksammat gothare än?
Jag må vara gammalmodig och inte riktigt med i "svängen", men vad är skillnaden mellan ovanstående och emos?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Gothare gillar inte att få uppmärksamhet, dom döljer sig gärna (därav de svartvita kläderna) och gillar inte att prata... Dom tycker heller inte om systemet och vill inte tillhöra någon som helst gemenskap.
Emos däremot, gör allt för att få uppmärskamhet, de skär sig själva, sitter ner på marken istället för på bänkar, skriker, lyssnar på skrikig musik (My Chemical Romance, Tokio Hotel m.fl.), har utstickande färger så som lila, rosa, radioaktivtgrön o.s.v, o.s.v. Attentionwhores är vad de är!
Praktexempel:<3
Blunted in stockholm
Jag vet knappt ens vad en emo är seriöst.. Bara fått för mig och "hört", att det är någon med svart hår, svarta kläder och självmordsbenägen som gillar att skära sig i handlederna (sant?!). Det är typ synen jag har av en emo. Haha, är inte speciellt "rädd" för dom som folk verkar vara. "Uhhhh, en emo, halep!". De får väl skära sina små handleder om dem vill, inte mig emot. Men känns som jag missat något med dom :-(. Det som gör dem så kusliiiiga! Vill veta NU!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Gussti Gav mig precis svaret! Den där, ehm, hm, människan, hm, skulle jag bli rädd för!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
meh alla nördarna är ju jättesöta.
Visst blir man rädd för dom? ;)
Blunted in stockholm
Tycker alla stilar har tagist upp! Så min slutsats är att allt är en smaksak :)
Highfive anyone, anyone?
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
silikonbrudar a la helena flodén och hennes vänner.
om man nu kan kalla vika ut sig och vara ett drinkluder för subkultur....
Redaktionen
2008-12-09 17:26
hmm..
namaste
Som trådskaparen säger: Tar man upp extremerna av varje så ser dom flesta jävligt töntiga eller idiotiska ut..
Dom som klarar sig bäst ENLIGT MIG är helt klart:
Kanske överdrivet att måla på sig man annars ser dom ju bara funky ut!
Gothare/Emo's klädstil är väll inte så kul, sen är riktigt pösig hiphop stil något av det värsta som finns typ..
Producent
2008-12-09 17:58
tycker det bara är för mycket när man har så pass mycket fritid att man sitter och hatar på hur fan folk klär sig... vad fan spelar det för roll liksom?
Konstigt P20 hatar och hatar, skrattar väl snarare. en form av lyteskomik.
få tyst på ungen kvinna! http://myspace.com/the1manboyband
Konstigt ja jag har haft för mycket fritid i dag men vafan..det är ju sjukt kul hur nördigt det kan bli. helst ska man ju se det värsta av hela subkulturen och även hur insnöade dessa personer kan vara o tar det hela på för stort allvar.
Jag misstänker att Konstigt P20 faller in under någon av redan nämnda subkulturer. Kanske Trekare?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Gothare gillar inte att få uppmärksamhet, dom döljer sig gärna (därav de svartvita kläderna) och gillar inte att prata... Dom tycker heller inte om systemet och vill inte tillhöra någon som helst gemenskap. Emos däremot, gör allt för att få uppmärskamhet, de skär sig själva, sitter ner på marken istället för på bänkar, skriker, lyssnar på skrikig musik (My Chemical Romance, Tokio Hotel m.fl.), har utstickande färger så som lila, rosa, radioaktivtgrön o.s.v, o.s.v. Attentionwhores är vad de är! Vilket omständigt sätt att säga att du är Goth.
Om man inte vill ha uppmärksamhet klär man sig i brun dressmankostym, kammar håret i mittbena och pluggar till revisor. Långa svarta rockar/klänningar, blek makeup, svartfärgat hår och stora metallsmycken (gärna med ockulta moviv) är INTE ett sätt att förbli annoym, det är ett sätt att synas. Attentionwhores är vad de är.
Gothare vältrar sig i döden och ockulta symboler. Emos vältrar sig i självömkan (självmord är bara ett uttryck för hur synd det är om dem). Gothare har bättre musik. Emos är yngre.
Jag har inget emot gothare i allmänhet, men seriöst, självdistans!
On topic:
Vita jamaican wannabees som försöker låta som Bob Marley och använder "I and I", "babylon" och "sallasie" i vardagligt tal. Du är inte svart, okej? Du heter Göran och det enda görtryck du har fått utstå är när din pappa tvingade dig att klippa gräset för att du skulle få veckopeng.
Fotbollssupportrar (inte hulliganer, de är ett kapitel för sig) är jävligt skumma tycker jag. Fanatiska angående en grupp människor som inte ens vet att du finns, och antagligen inte bryr sig. Du är inte med i laget, du har aldrig varit med i laget, du har ingen del av vinsten. Hur fan orkar de bry sig?
Nu menar jag inte folk som går på en match då och då och kollar på finalen i TV med polarna (fast jag har svårt att fatta hur man kan utsätta sig för något så tråkigt som fotboll), utan galningarna som går på ALLA matcher, följer alla detaljer, gråter av lycka när laget vinner och bryter ihop när de förlorar. Det är fan furry-nivå på hur skumma de människorna är.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Fotbollssupportrar (inte hulliganer, de är ett kapitel för sig) är jävligt skumma tycker jag. Fanatiska angående en grupp människor som inte ens vet att du finns, och antagligen inte bryr sig. Du är inte med i laget, du har aldrig varit med i laget, du har ingen del av vinsten. Hur fan orkar de bry sig? Nu menar jag inte folk som går på en match då och då och kollar på finalen i TV med polarna (fast jag har svårt att fatta hur man kan utsätta sig för något så tråkigt som fotboll), utan galningarna som går på ALLA matcher, följer alla detaljer, gråter av lycka när laget vinner och bryter ihop när de förlorar. Det är fan furry-nivå på hur skumma de människorna är. Det där var det dummaste jag hört... Supportrar inom alla andra idrotter, folk som dyrkar en musikartist, o.s.v, o.s.v. beter ju sig
exakt likadant. Du lär ju göra samma sak, du lär ju också göra så jämte mot en annan kultur/hobby/sysselsättning (du fattar), lika mycket som någon annan. Typ, Matrix trilogin av döma din spejsade rock.
Blunted in stockholm
Fasen såna där töntar som försöker efterlikna detta:
Många tuffingar försöker med detta, NE-keps o annat töntigt:
Gillar bara inte hans musik:
Inte hans heller:
Feminister som går såhär långt är inte bra!:
kan inte hjälpa att tycka detta ser halvcoolt ut ibland :P, kan ju kanske bero på att jag aldrig skådat någon sån här riktigt IRL!, de svenska modellerna brukar iofs vara vidriga!
shupp shupp! pilliwillie!
försökte hitta en smakfull bild, men denna: äta jättemycket så man blir JÄTTETJOCK! :O måste väl räknas som någon slags sub/matkultur? :), men det är ju vidrigt!
shupp shupp! pilliwillie!