Lyricist
2009-06-16 18:11
Trofast: Kör du C6 nu alltså? Eller skojaru bara? Dock har du länkat en bild på en Z06:a;) Den har lite styling och mer hästar under huven!
2e eller pl motor? :P what? Vet bara att det är en 16V GTI DOCH motor på 150Hk orginal.. sen sitter det ett extraktorgrenrör, öppet luftfilter, simons sportavgassystem och så är den chippad. sen väger bilen inte mkt :]
www.RekFoto.se
2.0 liter skulle stå med också.
www.RekFoto.se
Black on black är skitfult ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du är skitful dieallot..eller förmodligen är du det
Dieallot Din kommentar är skitful.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Triandafilo : Pengarna räcker inte riktigt till, impulsköpte en lya iställe för ett halvår sen, och pengarna som jag hellre velat lägga ut på lägenheten hamnar på bilen varje månad, bensin + försäkring, tvätt och förbrukningsdelar (olja o såna grejer) typ 4k/månaden, ett busskort kostar mig 800 typ.. :)
-- Mellanslagsanvändare --
Googlade bilder, men så ser den ut :)
soundcloud.com/brormusk/sets
PenDragon P25 Jag körde som sagt en Transporter T3 förut, med annan motor i. Bytte från insprutningsmotor till en 4-cylindrig boxermotor med förgasare. Maken till att vara trött efter det... :D Bytte vattenpump på den, tog tamigfan typ en hel dag med alla rostiga skruvar och skit. Packboxen till vevaxeln gick också, inte heller helt smidig att byta! :P
Signatur får rum här
Lexicon P21 Jag har samma motor i min bil, fast jag har en -93:a. Men om du har 1.8l 16v tror jag du blott haver 128 hk original :O Vet du om du har elektronisk eller mekanisk insprutning i din? (Om du har mekanisk (K-jettronic) så har du en stor "insprutningsfördelare" med massa rör i från mitt på luftburken. Tänkte att du kanske visste det eftersom du hade sportfilter på)
Signatur får rum här
åffer Haha... vi hade vår beskärda del av missöden på Europaresan som detta eminenta forum tog oss på. Nog att vi svor en hel del redan innan vi kom iväg, då diverse saker behövde bytas och ja, den var tämligen rostig på sina ställen. En sammanfattning om vad som hände med den på Europaresan: - Sprängt batteri - Död startmotor - Punktering på ett däck - Ett fäste till generatorn brast, således fick vi sätta fast skiten med ståltråd (dvs. från fast punkt i motorrummet till motorn, som bekant är föga fast) - En generator som på slutet började ge upp, dvs. vi kunde inte köra snabbare än 100-110 km/h Men faktum kvarstår att jag KOMMER att äga en folkabuss igen i mitt liv, fast ja, sannolikt med en B20 eller dylikt istället :)
Look with your own eyes - See with your own mind
åffer har inte 1.8 L motorn utan 2.0 liters motorn. min bil har 150 HK orginal. okej min är en 98.a har du en seat ibiza cupra verkligen om du har 1.8 liters motorn? hmm. det är samma motor som i en golf gti.
www.RekFoto.se
SickBoy Då förstår jag. Jag har lite samma problem. men jag VILL INTE sälja min bil. lånar ut den istället.
www.susei.blogg.se
PenDragon P25 Haha, men de är ju så fina, folkabussarna! Men b20 är helt klart rätt, de motorerna går inte ens att döda om man försöker. Har en kompis som körde en gammal Volvo med b20 i utan kylarvätska i över ett halvår :D
Signatur får rum här
Lexicon P21 jaså, på så sätt. Jag har haft en med 2.0-litersmotorn också. Då har du en motor som heter 2E, och då är det mycket riktigt 150 hästar :) Jag har inte haft en enda Ibiza, men är däremot ägare till två Seat Toledo. En GT och en GLX. En -93 och en -95
Signatur får rum här
Skivsamlare
2009-06-18 18:23
Kom nyss hem med denna lilla gocart :D
Ford Fiesta ST 150 -06. går som ett spjut, låter fint med feritta sport avgassystem hela vägen och öppet luftfilter :D
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
åffer Ja som sagt, trots dessa missöden älskade vi bussen innerligt! :D Sån karaktär... och att man sen satt som en kung i framsätena skadade ju inte heller, king of the road-känsla ;) Mhm, och att vilken mekaniker som helst som jobbat de senaste 50 åren kan laga en B20 vid behov skadar ju inte heller :)
PenDragon P25 Haha, B20:n är en så gammal, svensk klenod att min mormor klyver den på under en timme... =)
Signatur får rum här
Jag är verkligen inget fan av Volvos överlag, men en bättre motor (prismässigt och gällande hållbarhet) för en folkabuss kan jag inte tänka mig :)
spex: MAN asså!;D
Min Saab 95 2002a sport sedan 250 hk dumpventil bl.a.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
INOK Grattis mannen. Den måste vara riktigt kul och köra.
Skivsamlare
2009-06-20 22:45
Fast den kostar en slant 8,5 miljoner kr
Beskrivning: CCXR hästkrafter: 1018 Pris: 8,5 Miljoner kroner
säljer min bil nu;) andra bilen i tråden
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Jenova Bensin eller etanol?
Two Face Etanol. Körs den på besin trycker den ur sig ca 800HK.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Har nu sålt min bmw, men köpt en ny pärla :D
my name is xelly smelly
min merca, 300ce 24v.
3 liters rak 6a på 220 hk:
Feint med hardtop nu när det äntligen är väder för det :)
Haters gon' hate...
Den är kalasbra att parkera pga storleken.. :D
Ja, det är sant! Det är sant!
permobil: den ser riktigt fresh ut :) Kaal: lyx :)
Jag hade velat ha en seat leon nån nyare modell...lide feta o tunga när folk kittar dom också
Sådär, ny bil! :D Honda crx Vtec:)
oneoo, något speciellt med den bilen eller? är inte alla motorer vtec på hondas? Kanske vtec är prestanda aka sportklassen? Hooka bild!
Kaneida: nej nej, vtec är väl hondas svart på "turbo" alltså motorn öppnar insug och soppaflöde max och spruttar upp till 8300varv går plåga mer...
150hk på 980 kg känns som en gocart att köra.
ska lackeras om och vårdas lite nu i slutet av månaden
Mmmmmmmmmmm, CRX Vtec, så jävla nice :)
oneoo sjukt nice, grattis :)
ser inte så jävla najs ut på nära håll;)
lagt upp fler bilder och en film
Här
Så länge den går som en CRX Vtec ska struntar jag i hur den ser ut ;)
Sen kan man ju argumentera över huruvida det var en intelligent idé att förstöra den perfekt balanserade bilen med en ful jävla baslåda ;)
De är ingen baslåda i;) den går ut i skuffen och har ingen låda i mds eller plyfa. Alltså bara ett bas element som sitter där... köpte som sagt bilen i förra veckan så de är inte jag som har vart o klåpat;)
Ah, ja men då är det ju faktiskt ok ^^ Bilden var lite otydlig.
Yes förstår det, jag trodde först när jag va o kollade på bilen att hela skuffen va en stor jävla låda (med tanke på basröret).. ne men de ska nog bli ordning på denhär högen med ska ni se
oneoo så du fick din audi såld? till nån här på whoa? :D
Fan jag kollade ju på crx för 4 år sedan och vart sjukt sugen, smått glömt bort när jag skaffa en 325 e36 istället. Har siktet inställt på civíc type-r EP3
Har varit sugen på en CRX sen day one, och det är jag fortfarande. Det är fortfarande ett rätt unikt koncept :) Just den extremt låga vikten. För i princip alla småbilar i dagsläget väger bly i jämförelse. Och ja, högvarvade fordon är helt enkelt jävligt kul ^^