I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nedladdning och samvetskval

Övrigt - Blandat

2008-12-01 00:27
Jag laddar ner väldigt mycket musik. Köper dom bästa skivorna, för att det är roligare att ha som cd.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Rappare

2008-12-01 00:36
ASUL

Igen, så får du gärna sluta klistra värderingar på mig, om du har lust att fortsätta den här diskussionen.

Jag har heller inte sagt någonting om hur försäljning och artisters inkomst går ihop, så det vet jag inte var du har fått ifrån.

Nej, jag har inte så stor koll på hur musik och musikbransch fungerar, men du är mer än välkommen att redovisa det för oss.

"Nedladdning ökar - - - - - - > Musikförsäljning minskar.

Sambandet finns tydligen inte enligt dig."

Rättelse; Sambandet finns tydligen inte enligt Harvard och KTH's undersökningar. Sambandet finns, enligt min information, inte i några undersökningar som gjorts i ämnet under de omkring tio år som frågan har debatterats.

Kan man inte förresten se det såhär också, isåfall;

Fildelning ökar - - - - - - > Musikintresset ökar
Musikintresset ökar - - - - - - - > Musikförsäljning ökar

Finns inte det sambandet, tror du?

2008-12-01 15:29

haha

2008-12-01 16:37
jag laddar ner, det jag tycker är bra köper jag på vinyl (om det finns).
Cd skivor har förlorat sin charm om den nu någonsin haft någon, cd köper jag bara om det inte går att hitta på internet eller på vinyl.

Går ni på konserter betalar ni för en vara i realtid, allt det jobb som artisten lägger ner innan bör ju också bli betalt.

och pga fildelning har väl ändå priserna på konserterna gått upp en del.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-01 16:38
och om jag har dåligt samvete för detta, hell no.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-02 07:48

haha

2008-12-02 09:55
Yes spotify är smidigt, tillochmed ri-fa finns ju där :)
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-12-02 15:55
jag tycker nedladdning är bra även om det är svårare att få tag i det man vill ha nu än för några år sen. jag köper det jag gillar, precis som jag alltid gjort, och jag tror inte jag skiljer mig så mycket.

däremot är hotet mot musikbranschen alla jävla house klubbar. hur kunde det få hype?

2008-12-02 17:16
Kaneida
Ja?