I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nedladdning och samvetskval

Övrigt - Blandat

   

2008-11-26 22:34

Nedladdning och samvetskval

Som många andra här så laddar jag ner all min musik. Det är praktiskt, enkelt och framförallt billigt. Jag går gymnasiet och jag får alltså klara mig på 1050 i månaden. För mig går det ihop men om jag hade börjat köpa musik så hade jag ju snabbt varit pank. Däremot betalar jag gärna för att se artister live. Men eftersom jag bor i Norrbotten så är det ju inte så gott om den varan.

Men det är inte det att jag aldrig funderar över huruvida det är okej att ladda ned eller inte. Jag känner dåligt samvete över att jag inte stödjer musikerna men mitt sunda förnuft talar ändå emot att köpa musik.
På ett sätt känns det ju bättre att jag laddar ner en artists musik än att jag inte alls lyssnar på den artisten För jag hade inte kunnat börja köpa skivor bara för att jag slutar ladda ned.

Så vad tänker ni andra om nedladdning?

Nu skrev jag bara om musik, men det kan ju lika gärna handla om film eller annat.