hur äter du tacos?
tacos har väl blivit lite av en svensk, skulle väl inte säga nationalrätt men medelsvensken äter nog en hel del tacos numera under sitt liv.. min lillasyster älskar tacos och kräver det i stort sett VARJE helg. lite lagom trist så därför undrar jag vad du brukar äta när du äter tacos..nått skumt tillbehör eller what so ever, droppa det! jag är ute efter nya tacos-influenser!
jag är discoverys ansikte utåt
Banan hackad i bitar brukar gå hem hos min flickvän.
work some magic
Dränk den i tacosås och du får en goood taco. Annars om du kör med det hårda brödet, det "båtformade" testa att köra de mjuka runda bröden. Vet inte vad de heter men det är nästan, eller det ÄR godare! Annars har jag bara det vanliga (enligt mig). Gurka, tomat, sallad, majs, överdrivet mycket tacosås (Halva burken nästan) och inget mer! Mmmm, fan vad sugen jag blev nu!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Brodin1 banan lät lite skumt..men testa skadar inte..antar jag magnetism jag brukar inte ens ha tacosås på, så får pröva att dränka den jäveln ikväll!
paprika och avocado tillhör väl ändå det vanliga?
Köttfärs - Annanas - Gräddfil - Tacosås Sen kan man ta på vad man känner för, men det dära är ett måste.
be the change
Du kan äta Tex Mex på många sätt och blanda vilt, tacoskal, enchiladas, nachos, tortillas, fajitas, quesadillas etc etc. Bara kolla Santa Marias eller Old El Pasos avdelning på hemköp/ICA så ser du massor av tillbehör och salsa.
Crème fraiche äger gräddfill alla dagar.
spliff macht frei
Du kan få tips på en god salsa från mig. * 3 små röd chili färsk. * 3 pepperoni. * ½ vitlöksklyfta. * 10 färska champinjoner. * 1 röd paprika. * 2 scharlottenlökar. * Ett par haricot verts (gröna ärtskidor). * Pesto. * Svartpeppar, tabasco och salt. * Matlagningsyoghurt. Hacka upp och bryn vitlök, scharlottenlök, champinjoner, paprika, chili och pepperoni i smör. Lägg på ärtskidor och häll på en halv deciliter kallt vatten. Krydda med salt och peppar. Häll i ett par matskedar matlagningsyoghurt samt några teskedar tabasco. Låt såsen puttra lite och häll på några teskedar pesto på slutet.
Puls, ingen tacosås?! Oh, det är ju ett måste! Den gör hela tacon!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
brukar ha i lök paprika majs (vitlök ibland) i köttet, till det har jag sallad, gurka, tomat, avocado, sås, ost, dipp som man har till nachos brukar jag också ha ibland..Mumma!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mjuka bröd gurka tomat paprika ananas gräddfil medelstark tacosås köttfärs givetvis sallad rödlök
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bara jag (våran familj) som brukar ha honungsmelon?=) fett gott iaf!
((MAAD))
dawe_d -vi testa det en gång, alla gillade utom jag :/Puls - det finns ju massor med olika bröd och chips och grejer, testa byt lite sånt vetja.
"life's a garden, dig it."
Arabiskt pitabröd (minns inte namnet nu) är också mad fresh att ha som bröd-tillbehör.
ananas och honungsmelon var inte helt tippat (enligt mig iallafall) sjukt bra tips från alla i alla fall!magnetism, jag har fått för mig att tacosåsen smakar endast tomat? inget fan av tomat.. gräddfil vs creme freish? jag röstar på det sistnämnda!
köttfärs, majs, gurka, aioli, salsa vet en del som kör med guacamole i... dipmix som t ex holiday eller tortilla blandat med creme fraice är sjukt gott också tycker jag...
holidaydipp, woh där tror jag att det finns potential!
i promise you that. tzatziki är inte dumt det heller du
TZATZIKII!!!!!!
En annan salsa! (Ja jag tycker det är kul med mat, ;) * 1 paket krossade tomater 400 gram. * 2 små röda färska chili. * ½ vitlöksklyfta. * Grönpeppar i lag. * 1 Gul paprika. * ½ liten burk majs. * ½ liten burk krossad ananas i lag. * 10 svarta oliver. Hacka upp oliver, chili, vitlök, paprika och bryn lätt i smör. Häll på majs, någon tesked grönpeppar i lag och ananasen plus lite ananaslag. Avsluta med att hälla på krossade tomater och låt puttra.
haha nu har jag snart info så det räcker för att skriva en tacobok!
Fan vad jag är hungrig nu.. :|
Puls Nja, lite tomat smakar det nog. Men brukar ha den medelstarka såsen man tänker inte på tomatsmaken då utan mer att man vill ha mer och dricka :). Men om du inte gillar tomater kanske det inte är något bra val ändå. Jag älskar fan tomater! MMUMMS!!!
Tacosås är en jävla självklarhet för mig! sen brukar jag också, efter att fint ha byggt upp hela tacon, krossa hela skiten på tallriken.. kniv- och gaffelpower :)
Gräddfil äger creme fraiche varje dag i veckan ;) Lök ska man oxå ha på, det är ett måste.. Sen får man blanda hur man vill
be the change
undra om det finns någon riktigt sjuk otippad grej som gör sig bra i tacos..typ senap..dåligt exempel nudå, men ja, nått otippat iallafdall
Tror ingen har namnt riven ost? det ar iallafall festligt gott (gouda) ska vara kraaaaaaaaaaamigt!! tjo
-ò_ó-
Brukar köra vanliga med typ, Ost Gurka, Tomat, Lök, Majs och brukar ha Chips dipp typ Tortilla eller vad den heter, sjuuukt gott!<3
B
en otippad grej som gör sig bra är sån chips dip... ranch smaken är fiin
en otippad grej som gör sig bra är sån chips dip... ranch smaken är fiin
awesome! den här tråden ska jag använda ikväll!! skitsmart tråd! Jag älskar å ha advokado till... brukar även steka köttfärsen ihop med majs och massa spännande kryddor... min farsa provade stekt ägg i också en gång, skitgott vare...
Puls F19 Banan är faktiskt riktigt gott till tacos, tro det eller ej! :) Tycker du ska testa det.
Live Hard, Die Young
med tårna och hink
ett äpple, två äpplor
Salsa Avokado Cream Frääshh .. nötter .. ett måste ,, såklart köttfärs också tomat i också kanske .. sen random shit
Get Random!
ja alla äter tacos i sverige och ändå har vi ingen mexikansk kedja. är de inte konstigt? borde ju finnas marknad för det? tycker de är konstigt speciellt iom att taco material är såå dyrt här. den 08-an som säger tacobar stryper jag.
Producent
2008-11-07 19:57
guacamole som någon sa. eller en jalapeñoblandad ostdip. finns oftast att köpa färdig ostdip och sedan är det bara att hacka jalasarna och strö ovanpå. eller ost överlag borde väl vara ganska grymt, har itne testat. men ska testa att riva ost nästa gång. men det borde väl vara relativt vanlig grej att ha på antar jag? och jag håller med om att tacos är jävligt svennigt. :D men gott! fast jag diggar nachos bättre, men det är ju ungefär samam grej. förutom att man itne spiller allt över sig.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
jag jobbar i matbutik o varje fredag köps det så inåt helvete mycket tacogrejer så det är nog fredagsrätten nr 1 i det här landet.
Vi brukar ha kycklingkebab istället för köttfärs, okej att det kanske inte heter tacos då men vi har allt annat som brukar kallas tacos i folkmun som tillbehör. Tycker köttfärs är så tråkigt... Sen mjuka bröd och chilivarianten av nachochips, sourcream och vårlök dip...ost...grönsaker...och stark sås!
fajitas tänker du på Frozen :) låter gott som fan det
Mitt bästa tacotips är att inte använda den sedvanliga kryddmixen utan att göra en själv. Dessutom är det så jävla tråkigt att bara steka köttfärsen och hälla på kryddor. Jag brukar steka köttfärs med lök, vitlök ibland lite vitkål och så på med massa spiskummin, mer vitlök om det behövs, chili, paprikapulver osv tills jag är nöjd. Sen gillar jag inte min köttfärs torr så lite tomat är najs att ha i och BÖNOR!!! och det är ett måste. annars äter jag mina "tacos" på varierande sätt och med variernde tillbehör. Quesadillas är en favorit.
Gerdaman
Moderator
2008-11-08 19:20
Vafan skulle jag hitta in till denna tråd nu för :/ Blir ju galet sugen. Till topic. De händer att jag har majonäs i när jag är sådär riktigt hungrig och vill vara lite extra fet. Faktiskt ganska gott :)
myspace.com/jiahprod
jalapenos, ostsås, salsa, ost, tomat, guacamole, tunnbröd, turkisk yoghurt.. mmm jag äter fajitas men om jag gör tacos gör jag det på samma sätt fast utan tunnbröd och med nachos. Då lägger jag kött på nachos och sedan ett lager ost. Sen på det lägger jag ostsås, ost och chili o in i micron
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
God köttfärs med massa mexikanska kryddor Mjuk tortilabröd Sallad Tomat gurka lök paprika riven lagrad ost HET salsa STARK vitlöksdressing (gör den själv, Turkisk yoghurt,lite majonäs, mycket vitlök,salt peppar, cayenne peppar) Blanda och slå ihopp i en tortilla och njut. Har gärna mer grönsaker men kommer inte på så mycket atm
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Mjukt bröd, ketchup och grönsaker. Så exotisk är jag.
Jag kör väl som alla andra vanliga, men vissa grejer förstår jag verkligen inte, som t.ex. banan eller gurka. Blir bara fel gentemot köttfärs/sås
men snälla sluta !? känns detta värt att diskutera vad fan är det för fel på folk
Rastasite : Hur blir gurka fel menar du? banan kan jag också ställa mig skeptisk till, men gurka..? ser inte problemet..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Idag blir det tacos, mumsfillibabba!
be the change
Nachos, köttfärs, majs, ost, sås. Allt som behövs.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
EmCi_Emm F20 - ketchup? det lät fan sjukt nasty
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)