I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny trend? Spela upp musik genom mobilens högtalare.

Övrigt - Blandat

2008-10-15 12:39
SpT

Det hör till när man blir gammal o bitter att tycka att ungdomars musik är dålig o konstig;)

2008-10-15 13:08
Snälla små människor i denna tråd, ni inser att detta inte alls är ett nytt fenomen, snarast tvärt om, kommer ni inte ihåg de stora SUPER BASS OMFG ON MY SHOULDER, also known as bergssprängare, som alla hade 80-90. Tuut tuut.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2008-10-15 14:23
tututututtuututtututu ooooooh! ututututututututut ooooooh!

Klart mer än bara störande, men man gjorde väl värre saker själv som knodd för att få uppmärksamhet.

AIK

2008-10-15 16:30
Om jag är på väg hem och inte har hörlurar med mig sätter jag oftast på genom högtalarna för att jag itne gillar att gå med hörlurar ensam för att jag inte ser vad som händer omkring mig, inte kul o gå runt mitt i natten med hörlurar.. man hamnar i sin egna värld och det är aldrig bra klockan 03.00 ..
men jag stänger alltid av/sänker om någon kommer..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-10-15 16:52
Alltså, alla borde dra en lina kola och gå loss på deras jävla mobiler (eller så haffar ni dom, bara ni kan veta själva vad ni väljer...)

minns att jag blev utkastad från bussen för detta. borde vara dödstraff! (chauffören tackade mig faktiskt. kände han dock)

Moderator

2008-10-15 17:35
Jag brukar tycka det är är bra att spela i högtalaren när man typ är påväg ner till stan eller bara tar en promenad med en polare. Men det är sjukt störande på affärer och stan..
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Manager

2008-10-15 19:38
Man kan väl skicka låtar med såna där nymodigheter till mobiltelefoner? Ladda din egna lur med ett gäng feta låtar och erbjud de till kidsen med kass smak och förklara varför deras musik är skräp medan din är bra. Är du en skicklig retoriker (eller medelmåtta kanske räcker med kids) så har du lärt någon värdet av bra musik :)
Redline!

2008-10-15 19:47
Vad goa ni låter... Häromkring är det bara ungar med astaskiga attityder du typ måste hoppa på för att bli av med skiten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-10-15 21:42
POSTAL: För du har prövat den mjuka vägen först eller är det kanske bara en klassisk "judging the book by it's cover"? Allt handlar om hur man lägger fram det.
Redline!

2008-10-15 21:46
Nä, jag bryr mej inte så enormt.. Men har sett andra som har försökt.. Skittrötta som har jobbat natt och måste stå ut med senaste sämsta reggae'n på nattbussen och allt vad det är..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-10-15 21:50
POSTAL: Jag kan tänka mig att de inte direkt har lagt fram sitt argument på det smidigaste sätter om de är skittrötta för att de har jobbat. Ungdomar (och folk generellt) tar inte direkt kommandon och sura uppmaningar på ett snällt och medgörligt sätt.
Redline!

2008-10-15 21:52
Nä men alltså, det duger inget till tt be folk stänga av snällt vad jag har sett... Sen behöver ju inte du tro på det, nä...
Manager

2008-10-15 22:58
POSTAL: Man kan be snällt på flera miljoner olika sätt. Som sagt, det beror på hur man lägger fram det.

Jag kan fortfarande lova att du får sämre resultat genom att be o-snällt (haha, kom inte på ett bättre ord).
Redline!

2008-10-15 23:12
NY trend ? vart har du varit dom senaste åren.
AayFukYuuuu :@

2008-10-15 23:14
ChewwY_
Under en sten, det var hårt och kallt.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2008-10-15 23:14
Jag misstänkte nåt sånt ^^
AayFukYuuuu :@

2008-10-16 01:55
skaffa en riktig jävla högtalare och överrösta dom med bra musik då?? då skulle ja bli glad, är sjukt trött på dessa jävlar som inte har något sinne för musik, samtidigt som dom leker nån sjukt jävla dålig lek med att slå på rutan på tuben så fort det åker ett annat tåg utanför..fattar inte grejen..men det har samma konsekvener som "gul bil" leken... sjukt sugen på att dunka rutan först och slappa dom allihopa... om någon har mer info om denna "lek" så förklara gärna så ja kan ge mig in i den...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-10-16 13:04
ja det ska vara ordning, lugn och ro när man går sin dagliga promenad.
Street savvy

2008-10-16 13:23
Jag fullkomligt älskar de där killarna. Hela grejen med att väldigt unga människor i samhällets utkanter som irriterar en oförstående omgivning med ny konstig dansmusik är så hiphop att det svider i skinnet. Känns som jag bor i Bronx 1981!

hahahaha du gav mig en aaaaning mindre hat gentemot dessa kids nu

2008-10-17 22:06
haha är ju bara säga till om ni stör er på det?
själv e ja brevbärare o cyklar runt eller springer runt i portar med musik från luren på eftersom lurarna trillar ur öronen eller så åker sladden ur luren..

2008-10-18 21:11
haha när jag gick i plugget körde vi med billiga headfones stoppade i dem i coca cola burkar o bara blastade

wu tang aint nothing to fuck wit ja hela 36 chambers plattan gick varm i uppehållsrum cafeteria o på bussen. vi rökte hash då mm ljuva 90-tal

sen ibland så hade vi externa högtalare, men det var ju drygt o de gick alltid sönder
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-10-18 21:22
samtidigt som dom leker nån sjukt jävla dålig lek med att slå på rutan på tuben så fort det åker ett annat tåg utanför..fattar inte grejen..men det har samma konsekvener som "gul bil" leken... sjukt sugen på att dunka rutan först och slappa dom allihopa... om någon har mer info om denna "lek" så förklara gärna så ja kan ge mig in i den...

När ett tåg åker förbi utanför ditt tågs fönster ska du knacka på rutan, den personen i ditt sällskap som sist knackar på rutan blir slagen på armen/magen/benen.
Är tåget på väg in/ut eller på en perrong så får du inte slå, även om det är ett tåg på precis bredvid. Om du nu skulle slå när tåget är på perrongen så kan dina vänner skrika "HAHA PERRONG" Och då blir du slagen, det kallas för straffslag.

Ett tips är att när du åker in på perrongen, kolla när tåget mot motsatt riktning ska komma, så om det står typ "Norsborg 3min" Då vet du att ditt tåg kommer att möta ett tåg om ca 2min, då kan du vara beredd.

Have fun!
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Producent

2008-10-18 21:44
Det spelar ju tydligen ingen roll, folk blir irriterande ändå om ljudet låter igenom.

Sådana hörlurar låter INTE genom såvida det inte är helt tyst (vilket det aldrig är på ett tåg/en buss) och man har på max volym.

Ontopic:
Inte mycket att säga som redan är osagt, håller med om att det är sjukt jobbigt.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2008-10-18 23:23
SpT P21: for att dom med dalig musiksmak ar korkade?
inte vet jag,
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-10-19 02:23
Jag håller med om att det är respektlöst men fyfan för att låta sig bli irriterad på att höra lite skränig ungdomsmusik. Alla som har skrivit i den här tråden är på tok för unga för att inte ha förståelse och bara le åt det.

2008-10-19 20:33
Lollarn

haha thx ! nu ska ja vara med i leken ! dom fanskapen ska få ! dom sprang senast igår runt i vagnen å körde den här leken så en av snorungarna ramlade över mig...

2008-10-19 21:07
Om detta är ett nytt fenomen så undrar jag vilken mossig gammal sten ni legat under dom senaste åren.

2008-10-19 21:18
det finns en anledning till vapen lagarna i USA.. denna trend är en av dem..

2008-10-19 22:53
folk som gör så här vill ha uppmärksamhet. Antingen är det ett gäng blattar som sätter på skithög musik för att visa hur coola dem är när dem lyssnar på 50cent där han berättar att han skjuter folk.

Eller, så är det fjortisar som sätter på skithög musik så folk skall titta på dem.

väljer att inte göra de, för jag själv hatar när folk gör de, men det är speciellt blattar och fjortisar.

varför dem inte har hörlurar? det har dem, men dem vill inte använda dem, dem vill vara så jävla coola med 50cent wanksta och spela gangster på torget genom att krossa busskurar.

Jag va på en buss då 3 st 16 årskillar dunka skithög musik ur högtalaren, en gammal man i 45-50 årsåldern går fram, tar mobilen och stampar på den. de låter inte verkligt, men det är sant. Jag njöt den stunden fruktansvärt, se den lilla skitungen att inte störa fel människor..

Nu jävla börjar de gå över styr, go natt
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-10-20 03:11
jag gör det när jag är ute och går..
fast bara om ingen hör :e

anledningen är att jag gång på gång super bort mina lurar och fan inte har råd att köpa nytt stup i kvarten..m
cry me a river!
--> thcrew

2008-10-20 08:35
det är inte bara yngre människor som sysslar med detta, sett många 20+ göra det också..
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-10-20 17:03
Så länge man spelar schysst musik så är det ju lugnt, men att folk i 9 fall av 10 enbart lyssnar på skit gör ju saken värre.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2008-10-20 17:44
vadå så länge man spelar sjysst musik ? grejen är att den musik dom spelar tycker ju dom är sjysst och om dom nu spelar nått du tycker är bra så är det kanske flertalet andra runtomkring som inte gillar det ? det är ju nästan alltid ett störmoment för någon, men så länge det inte stör dig så är det ingen som blir störd eller ?

2008-10-21 21:53
Min bror, precis fyllt 14 springer runt här hemma med sin mobil och lyssnar på basshunter.. Han har dator, han har stereo men ändå envisas han med att lyssna på sina spräckta högtalare på sin skitmobil..
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2008-10-21 22:47
Det är otroligt jobbigt fenomen, men det är inte nytt. När jag var i spaninen så var det exakt samma sak men då var det seriöst varenda person som spelade musik från mobilen
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-10-21 22:55
det e bara i sthlm som ni har problem med efterblivna knastar som inte vet hur man använder hörlurar....=P
http://teachmesoul.blogspot.com

2008-10-21 23:16
nä fan gillar itne heller det där! Speciellt inte alla jäkla fjortisgäng på pendeln som ska väsnas som aldrig förr! Hörlurar....HÖRLURAR.....H-Ö-R-L-U-R-A-R!!
har dom hört talas om det eller?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent

2008-10-22 02:21
inte en speciellt ny trend. stötte på det första gången i kista. och det måste vart typ sena 2004 eller någon gång 2005. fast vet inte om det var en trend då

i tyskland sprang ALLA snorungar runt och spelade sin arabtechno sådär rakt ut. man dog.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2008-10-22 02:24
.. ska fa alltid ha med mig en boombox från och med idag. ska spela in band med onkel kånkel och grind bara för att jävlas med dom. skiter i om dom stämplar mig som djävulsdyrkare
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-10-22 18:40
Magnetism, hahah så jävla skoj det skulle vara!

2008-10-22 22:32
Just det, jag glömde att jag skulle tänka på alla utom mig själv när jag köper hörlurar, jag får väl tänka lite mer rätt nästa gång.

Du har typ aldrig tänkt att det blir bättre ljud i ett par lurar som inte läcker? Vad är poängen med hörlurar om dom läcker? Spåån!
-- Mellanslagsanvändare --

2008-10-22 22:36
om man spelar musik högt för eget bruk så kan det vara olagligt! :o

nån borde kolla upp det och stämma skiten ur dom :p

2008-10-22 23:01
Ja jag hatar det så sjuuuukt mycket. Det toppar min lista på saker som stör mig mest. Och ja det är nästan alltid reggaeton av nån konstig anledning. Inte för att jag skulle bli mindre irriterad om det var någon låt jag tyckte om.. alla andra blir störda av det iaf. Förstår inte grejen med det! argh