Ny trend? Spela upp musik genom mobilens högtalare.
Ser allt oftare att kidsen går runt och spelar musik högt genom telefonen. Kan vara allt från gäng på bussen eller nån ensam rackare på promenad. Får man inte headset till i princip alla telefoner idag? Jag har slutna hörlurar just för att inte störa. Är det bara jag som stör mig på det här fenomenet? Börjar jag bli för gammal för att lära mig att sitta?
Thats so 97 Le Life Quiet ---Input Moustache Here---
Helt sjukligt irriterande! Dom går ju runt så i affärer, på bussen, på stan. Vad fan är grejen med att gå runt och låta hela ens omgivnings störas av irriterande skitmusik när man dessutom får bra mycket bättre ljud genom ett par hörlurar?! Och ja, detta stör mig enormt!:p
I got more kicks than Jackie Chan.
När det gäller gäng på bussen förstår man ju att hörlurar inte är det bästa alternativet, då hörlurar vanligtvis består av två lurar och inte sju stycken. Däremot när det sitter en ensam jävel och pumpar skränig musik på högsta volym ur sin mobil, blir jag heligt förbannad. I cirka tre sekunder tills jag sätter i mina egna hörlurar och inte störs längre. Ibland när jag fylleåker buss hem på helger får jag inte pli på hörlurarna, så då drar jag själv upp volymen i mobilen till max och lyssnar på fet musik.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
de är väll knappast en ny trend detta?
Psk Hur länge har det egentligen hållt på då? Vad jag kan minnas har jag stört mig på det sen i somras men inte direkt tänkt på det som en trend förrän nu.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Jag uppmärksammade detta som ett "problem" för första gången i Februari 2008 iallafall.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Varje gång det händer på spårvagnen får jag lust att ta mobilen ifrån den och kasta ut den genom fönstret.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
har väl hållt på i 3-4 år, säker mer för andra. 807:an är ju fan alltid olidlig om man inte har lurar.
DIF!
hörlurar/snäckor finns av en anledning! ANVÄND DOM GOTT FOLK!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
det e ju lika gammalt som mobilen med mp3 spelaren!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de borde fan skaffa sig vettiga högtalare om de nu ska låta alla höra musiken. ingen blir glad av att bara höra diskant o nåt brus som ska föreställa bas. förövrigt ska dom nästan alltid spela upp senaste hit-hiphopen,rnb eller vidrig reggaeton där man enbart hör trummorna o nåt ey ey rop i bakgrunden.. ja jag hatar reggaeton!
Upplevt det här på 807an som bob nämner sedan 05. Väldigt, väldigt irriterande då de som håller i på skriker på något som låter som svenska samtidigt och musiken är typ det sämsta ur den redan smått skrattretande genren reggaeton.
•pave paradise•
danet WORD!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Jag tycker att kopplingen mellan reggaeton och mobilhögtalare är tämligen intressant. Kan det vara så att det handlar om så kallade dumjävlar? :D (Förlåt till de som gillar reggaeton, men allvarligt...)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Kan det vara så att det handlar om så kallade dumjävlar? :D Haha...mjo, så är det nog. Ville inte säga det själv men...haha.
•pave paradise•
Ny trend? Det här har jag stört mig på i ett par år nu... dessa barns föräldrar borde rullas i tjära och fjädrar.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
folk på mitt jobb brukar spela musik från sina mobiler.. som sagt, hur kul är det att lyssna på diskant brus? folk verkar bry sig tji hur det låter. I don't get it
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
papi papi, papi chulo papi, papi, papi veng a mi.!!
DIF!
felet är att man inte riktigt vågar sig till dem här 14 åringarna att köra upp telefonen i röven för man inte vill framställa sig själv som en grinig gubbe. Man vill ju fortfarande vara "hipp". Nej men varför säger man inte till?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
stör mig på detta också.. satt på bussen påväg hem på träningen .. satt en hobbiegangster där bak, jag satt lite längre fram .. allt var helt tyst ,sen från ingenstans, HEELT random: GHEEEEEEEEEETOOOOO, GHEETOOOOO!!!! these streets remind me of "kvicksand" .. -.- I feel you hate boi!
Get Random!
jag stör mig spec när det är typ 13-14 åriga killar som sitter och skryter för deras tjejer hur bra musik dee lyssnar på. eller små tjejer som lyssna på nån jätte dålig diss och tror att dem är ghetto med deras falska new era kepsar! jag sa till en bonde att stänga av deras musik en gång för jag var väldigt trött, och jag fick svaret "nää, gör det själv". och jag hade inte ens musik på .... succchh
promoe sköt palme
Var en gång två yngre tjejer som kom in i en buss som jag satt på. En av brudarna satte på någon skitfjortismusik som överöstade min musik som jag hade i mina hörlurar så jag satt och blängde på dem i ett par minuter och tjejkompisen till ägaren av mobilen kände nog lite obehag där. Så hon sa till sin vän: "Snälla, kan du inte stänga av musiken? Dem andra på bussen kanske inte vill höra..." Fett med props till henne!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Typiskt förortsbarn. Kanske den enda glädjen dom har iofs. I berlin sitter det skyltar i t banan att man inte får spela musik från mobilen. Det borde införas här med.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
I London finns det skyltar som ber resenärer att hålla volymen i lurarna på en respektabel nivå som inte stör andra i vagnen. Också ett bra initiativ.
•pave paradise•
jag irriterar mig också på detta, mest för att ungarna idag har så jävla dålig musiksmak. det kan väl hända att en låt på fem är bra, men det är fan ingen förmildrande omständighet. dom vill dela med sig och visa att dom är kola, eller så vill dom testa gränser och se om ngn säger ifrån. vem vet?
Irriterar och stör mig på detta sjukt mycket. Som medoria sa, fjortisarna har för i helvete ingen jävla musiksmak som eventuellt skulle kunna förlåta bristerna. Fattar inte problemet med att sätta på sig ett par hörlurar så vi andra slipper höra på deras absolut jävla skit till musik.
Meep meep
Det är bara att snatcha mobilen lite smidigt, slänga den i väggen och asgarva.
kör med högtalarna på mobilen dock inte på bussen eller tuben för mina hörlurar är paj
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
I berlin sitter det skyltar i t banan att man inte får spela musik från mobilen. Det borde införas här med. I London finns det skyltar som ber resenärer att hålla volymen i lurarna på en respektabel nivå som inte stör andra i vagnen. Också ett bra initiativ.Varför inte bara förbjuda allt? Allt som går att göra ska förbjudas. Stör man sina "medmänniskor" ska man avrättas med stenkastning.
Jag har hög volym i mina lurar, stör jag dig? Synd.
Fattar inte problemet med att sätta på sig ett par hörlurar så vi andra slipper höra på deras absolut jävla skit till musik.Det spelar ju tydligen ingen roll, folk blir irriterande ändå om ljudet låter igenom.
FÖRBJUD MUSIK!
ny trend? Kan sakna gamla 80 talet när folk gick runt med boombox
Jag har hög volym i mina lurar, stör jag dig? Synd. Nej, stör du mig efter att jag har bett dig att sluta så får du en smäll på käften, speciellt om du har samma attityd som du har här. Köp lurar som inte läcker ut, ditt spån.
Herregud, du fattar väl själv att det inte handlar om att det läcker ur litegrann utan när man kan i princip höra varenda jävla gitarr-riff som spelas trots att man är flera meter ifrån dig, exempelvis. Tänk lite.
•pave paradise•
ny trend? Kan sakna gamla 80 talet när folk gick runt med boombox Då lät det iaf inte som myroras krig på tv. Inte för att jag fanns då, eller du.
Man stör sig mer som lärare...
Just det, jag glömde att jag skulle tänka på alla utom mig själv när jag köper hörlurar, jag får väl tänka lite mer rätt nästa gång.
folket, folket! har ni redan glömt boomboxen? det som dock är irriterande är att de spelar dålig musik. eller ringsignaler och "roliga" ljud. gissa vad, så jävla roliga är de inte.
We call them winerbrods.
Just det, jag glömde att jag skulle tänka på alla utom mig själv när jag köper hörlurar, jag får väl tänka lite mer rätt nästa gång. Jag har lurar som inte läcker ut. De är bättre än alla andra lurar jag har någonsin köpt och kostade mig 600:-. Definitivt värt det, både för mig som får en helt annan ljudupplevelse med dessa lurar, och för folk omkring mig på tåg/buss/etc då jag har höjt ljudnivån på min iPod. Easy.
•pave paradise•
På sträckan Vällingby-Hässelby Strand på gröna linjen finns det alltid en massa smågrabbar i 12-15-årsåldern som terroriserar vagnarna med olika li'l wayne-hits. Jag fullkomligt älskar de där killarna. Hela grejen med att väldigt unga människor i samhällets utkanter som irriterar en oförstående omgivning med ny konstig dansmusik är så hiphop att det svider i skinnet. Känns som jag bor i Bronx 1981!
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
skunkafied: word!
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
PortZebie: Det är skillnad på Lil' Wayne (som jag skulle ta betalt för att lyssna på, förövrigt) och reggaeton ;)
•pave paradise•
hade dom haft en boombox hade problemet vart mindre irriterande faktiskt. oftast är det den kassa ljudkvaliteten som gör att man blir satans irriterad över mobilterroristerna.
lhabia: Båda är ju ny konstig dansmusik för genomsnittssvensken, inte sant? :) (Personligen har inget emot weezy eller reggaeton, kanske inte den musik jag väljer att lyssna på hemma bara)
PortZebie: Mjo iofs, och möjligen även lika dåligt, men det ena går ju nästan att lida igenom. Det kan iaf jag inte göra med reggaeton. Jag vet inte riktigt vad de flesta har emot det där, jag brukar inte höra något ändå eftersom jag i princip alltid lyssnar via lurarna när jag åker någonstans. Minns däremot att jag spelade upp del av en The Who-konsert via mobilen till en polare som har var lite nyfiken på på lägsta volym förra året och fick en utskällning från en medelåldersman som sa att "alla nog inte gillar min musik", så han vågade inte riktigt be mig att stänga av utan försöka avväpna mig på det sättet var på jag bara mumlade "vem fan tycker inte om The Who egentligen..." och stängde av.
•pave paradise•
vad spelar det för roll hur länge det pågått? JA det är fruktansvärt irriterande. det är nog att man ska behöva stå ut med fjortisarnas jävla skitsignaler som dom låter ringa så länge det går och på högsta volym. hoppas mobilhysterin lägger sig snart eller att strålingen ger de som förtjänar det en tumör eller två.
.....alltid skitmusik med.. Skitjobbigt... Skaffa ordentlliga högtalare eller spela något som låter bra med bara diskant, typ breaks eller något för fan...
Här i "orten" så cyklar dom runt med telefonen i handen och högsta volym =)
Jag har ingen personlighet
Jag ogillar detta också som fan. Senast jag hörde var några 15åriga tjejer som "dunkade" någon riktig jäkla skitmusik, verkligen HEMSK! Var någon blandning av typ arabiska och engelska, något skit var det iaf. Sen satt de och snackade med varandra som om de var döva, pratade högt av bara fan och skröt om hur mycket de skulle dricka medans skitmusiken låg på i bakgrunden.. Har iofs upplevt detta en hel del gånger, mest är väl en fredagskväll/eftermiddag när folk ska röra sig till sina lokalfester och är skit pepp.. Ska fan börja gå runt med en fet högtalare i ryggsäcken kopplad till en mp3 nästa gång med någon lortig technolåt. När jag hör deras dåliga 50cent or what ever ska jag bränna av med lite gnisselmusik på högsta volym så hela vagnen skakar. Det vore underbart att se deras miner då. Muhaha >:-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Hangaround
2008-10-15 09:22
Detta är något som verkar hända mig med mig jämna melanrum. Och varför är det bara kids med dålig musiksmak som vill sprida sin musik över en hel tunnelbana, buss etc. ? Varför har jag inte hört en enda bra låt ur dessa ungdommars små högtalarsystem i deras mobiler?
Det händer väl om man är själv/ med nån polare och ingen annan är i närheten.