I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ditt Ultimata Groggning

Övrigt - Blandat

2008-09-14 21:47

Ditt Ultimata Groggning

Tjena!

Jag utgår från att iaf 50% här på whoa festar te't lite då och då iaf. Så vad är ditt absolut godaste recept som du groggar?

Mitt just nu är iaf.

Absolut pears ca 10 cl -> 1 piggelin ( Ja glassfanskapet) och sen sprite / sockerdricka / exotiska frukter

Från i torsdags -> Länk till http://img205.imageshack.us/my.php?image=bild792ri1.jpg

(Inlägget flyttat av Mabande 2008-09-17 09:21:27)

2008-09-14 21:51
oj, la tråden lite på fel ställe

2008-09-14 22:03
Låter jävligt sött, jag föredrar White Russian.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-09-14 22:19
Skapade du tråden för att berätta att du brukar dricka?
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-09-14 22:25
Fick också den känslan.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-09-14 22:51
10cl?

Brukar köra screwdriver eller vodka redbull. Ofast fyror i ett highball med massa is.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-14 23:02
eh, Dansk fadöl är väll en höjdare, Eller vitt vin och sprite.

Yupp, Im a low life...
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2008-09-14 23:51
Jack Daniels
Cola
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-15 07:15
KungenKrook P20 & Mögelfar

Nej, för att få lite tips? de ja använder mig utav börjar bli lite utjatat nu.

2008-09-15 08:11
jag brukar aldrig lyxa till det sådär, jag köper min whiskey, min cocacola, sen har jag mina ½litersglas som jag slänger i en skvätt whiskey i (ca 10 cl kanske) och sedan dricker jag det, sen brukar det hända saker med kroppen!
Niceness!

2008-09-15 09:30
som sagt: tråden flyttas nog snarast =D

redbull+jaeger fungerar alltid
Öl (behöver man egentligen något annat)
Bacardi Apple + äpplejuice + sprite = klassiker
Äpplejuice + Tranbärsjuice + Lime + päronvodkan = sliskig men göööööttmos.
Bacardi Razz + vafan du vill, fungerar även utan någonting alls.

fan vad jag är inne på äpplejuice för övrigt :O har fler på lager som jag kör ibland men jag måste nog tagga ner på mitt äpplejuice blandande...hmm...

låter också som att jag super till ofta hahahaha händer väl typ 1 gång varannan månad hahah
tut!

2008-09-15 09:34
Berätta hur stor andel/hur stora proportioner ni har av allting.

Jag brukar köra på mörk rom och cola. 1/4 Rom och 3/4 Cola, plus en limeskiva eller två om jag orkar.
Twang System fi de werl

2008-09-15 11:55
proportionerna beror ju oftast på hur full man är.....på något skumt sätt så blir man oövervinnerlig och tar alldeles för lite slödryck och mer sprit ju längre in på kvällen det går...

moget!? Nej, skoj!? Ja =D
tut!

2008-09-15 12:30
Tja, om jag någon gång dricker drinkar så är det Gin tonic eller Vodka tonic som gäller.

Blandas så enkelt som att man tar en 6-8 cl av endera spritsorten (Gin är ju godare i detta läge), lägger till tonic i rimlig mängd och avslutar med saften från en halv citron.

Förövrigt kanske du ska tänka lite mer på valet av rubrik nästa gång, den "ultimata groggen" klingar lite illa kanske? Om du inte menar den slutgiltiga, sista groggen?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-09-15 14:23
Haha, jo jag vet. Var en aning schleten när jag gjorde tråden och kunde knappt formulera någonting rätt.

Hangaround

2008-09-15 15:03
Konjak och Sprite.

2008-09-17 01:40
Rom + cola
What else do you need...? honestly
*snaark*
Rappare

2008-09-17 09:14

2008-09-17 10:07
Jag är arbetslös så det beror på vad polarna har i kylskåpet!

2008-09-17 10:09
Cola Rom, ingen jävla jack daniels som det tipsas om längre upp i tråden.
White Russian är ju en klassiker men den blir man mätt på efter en pga mjölken.
Spritzer = Vitt vin och sprite eller fruktsoda kanske t.o.m. sockerdricka!
Sen gillar jag Appletini bara för att den är så sjukt syrlig! :D

egna recept är jag dålig på att komma ihåg, brukar slängat ihop saker på fyllan och ibland blir det gott senast kommer jag ihåg att det blev mkt ananas
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-17 10:12
Är det bara jag som föredrar det mesta rent?

Jack Daniels och cola är ju förfan helgemord, isåfall ska det vara en Jack daniels + en cigarett, rekommenderas för alla ickerökare.
Follow the dao, right about....NOW!

2008-09-17 10:22
Jag förstår inte varför alla dricker Jack Daniels? Känner man sig som motley crue då eller?
Fattar inte hur man kan lägga ner så mkt pengar på en skit whisky när du kan köpa en minst dubbel så bra för samma peng eller en lika bra för halva pengen.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-09-17 10:23
Brukar köra screwdriver eller vodka redbull. Ofast fyror i ett highball med massa is.

samma här. Men byt ut 4.orna & tillsätt 6.or istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-09-17 11:54
inget medhåll på Konjak & Sprite, ni vet inte vad ni missar!
höll på som alla andra, rom&cola, vodka&redbull, bourbon&cola osv osv..sen lärde jag känna en barägare och den snubben häcklade mig för att jag inte drack riktig grogg, "vad fan är det då" undrade jag, varpå snubben skickade fram en konjak&sprite..grymt god, alla borde testa.

2008-09-17 13:20
Mojito.

I dont think its a gaydrink
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Hangaround

2008-09-17 13:56
haha t.o.m Mojito vet att Mojito är en gaydrink:)

2008-09-17 14:05
Jag dricker bara öl. De få gånger jag dricker annat än öl är det rom och kola eller white russian, men det är extremt sällan, en gång per år om ens det.

Öl blandat med lite saliv, kan inte bli bättre.

Och att för övrigt som snubbe gå omkring med en jävla glass i drinken känns lite sådär... skärpning.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-17 14:09
ingen i den här tråden som groggar... en grogg är lite vitsprit och en skvätt läsk.

"irish coffee"... wtf.. eller en rödorange parasolldrink med en halv djungel i?... vem fan har mage att kalla det grogg?..
mama said knock you out

2008-09-17 14:14
DegenereraD P28

En person man kan relatera till, det är vad du är. Snart kommer någon in här och kallar cosmopolitan för grogg, kanske en manlig grogg t.o.m.

Gränsen för vad som borde få kallas grogg är lite luddig, men jag skulle säga att den går någonstans då köpesprit hälls i. Nästan all köpesprit är drinkmaterial.

Groggvirke kan innefatta mycket men jag tror inte att glass faller in under den kategorin.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-17 14:24
KungenKrook P20
Skapade du tråden för att berätta att du brukar dricka?
..!.._{-,..,-}_..!..

2008-09-17 15:14
Vodka & Baileys

Konjak och sprite låter spännande, det får nog prövas i helgen.
Walking the street of dreams

2008-09-17 18:23
ja e tyvärr lite gay på spritfronten!

Pisang Bong me mjölk, smakar milkshake!
www.samyprod.com

2008-09-17 18:41
vanligtvis öl, men ibland känner man ju för att schteka till det med lite spiritus, men det blir oftast klassiker.. rom + cola eller gin + tonic :)

brukar mäta upp groggarna såhär: det går 3 groggar på en kvarting och 6 eller 7 på en sjuttis. sen beror det väl på storleken av glasen också, men som den gottegris man är så föredrar jag pint-glas, både till öl och grogg.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-09-17 18:42
DegenereraD

Grogg!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2008-09-17 18:44
Nu ska jag vara hård och säga Jameson + Vatten fastän jag är 16 år.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-09-17 21:29
Likör 43 och mjölk :)

2008-09-17 23:54
vodka + mjölk + oboy mohaha, gott ibland.
öl är annars de bästa som finns.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-09-18 01:22
malibu + mjölk eller öl ^^

2008-09-18 02:25
vodka+valfri läsk.

gott? inte alltid?
onyktert? javisst :)
cry me a river!
--> thcrew

2008-09-18 08:40
Siveri P16

Nu ska jag vara hård och säga Jameson + Vatten fastän jag är 16 år.

Ha ha ha ja det är rätt hårt att blanda ut sin sprit med vatten.

Dom få gånger jag groggar är det busgrogg som gäller för att öka alkoholhalten i ölen.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-09-18 12:56
Pajala Sunrise - HB och en falukorvsskiva!
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift

2008-09-18 13:34
mojito förtjänar väll inte att dissas, skitpuligt ju

2008-09-18 17:59
Jag måste variera, tröttnar på att dricka samma sak mer än 3 ggr i rad.

2008-09-18 18:18
ayatolla P30
Vi snackar ju ändå om blandningar, och det är hårdare än att blanda med läsk.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-09-18 18:21
vodka rohypnol

2008-09-18 18:46
Monkey Business

Lika stora delar:

Bacardi Limon.
Passoa.
Tranbärsdryck.
Red Bull.

I ett highball glas, is om du vill. Blir en rödrosa drink som smakar exakt som -->

Smällgod.

TRE

Bacardi Razz (eller Grand Melon)
Captain Morgan - Parrot bay Pineapple
Sprite

Lika stora delar av alla tre, smakar inte sprit alls och du är bra på lyset efter TRE st av denna + att det bara är tre ingredienser har gett namnet åt denna favorit.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2008-09-18 19:03
dricker minst en flaska vad som helst om veckan, brukar bli en halv 70is dagligen vissa veckor. farsan hämtar billig sprit från tyskland så jag dricker gratis mestadels. queen margot 3år lr statesman whisky, billig tysk vodka. har lite finare sprit i skåpet men den dricker jag sällan, whisky å absinthe osv.
groggar gör jag sällan, föredrar rent. men sprite/ginger ale + lime + valfri sprit går det att göra mycket nice med. bara sprite, whisky och lime ger en helskysst variant. helst irländsk whisky dock. men finns så mycket som enkelt men gott. bara man har någorlunda koll på grunderna så kan man få till riktigt fina groggar.
mölk/grädd groggar går fetbort, visst irish coffee för all del, men man dricker inte 10 sånna när man festar. gör man det endå får man fan skylla sig själv.. jag menar, SÅ gott är det endå inte....

Fuzz P20,
du är inte ensam om att dricka rent..
jack daniels + cola säljs tom på burk i tyskland, har en tom burk jag kan fota om du vill ha bevis ;) just burk varianten är inge vidare, riktigt usel cola. men jag förstår vad du menar.
dock är J.D ingen höjdar whiskey öht, den duger rent men behöver nästan något till för att passa in i sin omgivning. amerikansk sprit i All ära, J.D är dock inte till för annat än att skölja ner annan spit med.
ska ta mig ett glas bara för det, blev ju nästan sugen. kanske blir ett glas jim beam på köpet.. när man ändå är i farten ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-09-18 21:25
sweet, var väll dags för ett troll eller en missbrukare.

2008-09-18 22:01
Ska det vara grogg så är det antingen rom&cola eller Gin&Juice som gäller, sen kan man annars köra på en fyra gin, en tvåa campari, en etta roseslime och så groggar man skiten på russianwater... busgott...

Men om det ska vara en drink så håller bloody mary i alla väder...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-09-18 22:20
Vodka Lime
Vodka Russchian
Vodka Tranbärsjuice

Keep it simple!

Annars är Absolut Pears, Sourz apple, fruktsoda och en skvätt lime förbannat gott en het sommardag.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-09-19 09:08
känner att jag vill dela med mig av en liten lista som stod i metro för några veckor sen. den var så dålig att jag var tvungen att riva ut den och spara.

KROGLISTAN
Nöjet listar fem drinkar som startar kvällen

1. Whiskey sour
2. Horses neck
3. Champagne-drinkar
3. Tequila
3. Vitt vin och räkor

den har så många fina fel, jag blir nästan tårögd.
o rly?