Oj! fan vad grymt av dig. jag e verkligen sämst, beundrar människor som kan spara .. jag bränner hela min lön på 10 dagar typ, sen får jag låna o va pank resten av månaden. har försökt med sparkonton o sånt, men slutar bara att jag tar utn därifrån till sist. skulle kunna skära ner taxiresor, alkohol o kläder, men egentligen liksom, varför.. jag betalar ingen hyra just nu o vill ha så kul som möjligt, har jag svettats ihop degen vill jag ju ha roligt för dom. sen att bränna typ 5000 i veckan är inte direkt smidigt. och man fattar inte riktigt vart alla pengar tar vägen heller. men grattis till dig!
spara.. jag drar in ca 14 efter skatt, bor hemma.. lägger undan allt förutom 2000 kr som jag lägger på några luncher på jobbet och festa.. brukar alla få in lite extrapengar, vet inte hur men det går alltid runt iaf.. tänka fixa ihop 60-70 k och sen dra nånstans..
Redaktionen
2008-09-14 22:34
Jag har en såndär magisk lön som räcker precis till att känna sig rik i två dagar för att sen leva budget resten av månaden. Och då bränner jag inte överdrivet mycket på "onödiga" saker, mest på saker jag behöver när jag är pank. Galet tråkigt liv och det ska upphöra snarast!
namaste
Utan att ha läst igenom tråden så anser jag att du ska köpa alla dom här grejjerna du vill ha nu när du är ung.. som en mpc och kläder ! SPECIELLT om du fortfarande bor hemma. Sedan när du har egen lägenhet , egna utgifter osv ... Så kommer det bli svårt att köpa dom här prylarna! shopping spreeeeeeee!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Jag har sparat 2500 i månaden, plus 500 till pension. Nu när jag står utan jobb om två veckor så känns det bra att jag klarar mig med de pengar jag får när jag stämplar plus att jag har sparat undan, fram till dess att jag får nytt jobb. En liten buffert känns bra att ha, men självklart ska man inte leva snålt om man slipper.
Sålänge man har ett jobb så är det ju inte alltfør avancerat att spara pengar. Nu sitter jag iofs med 500 på fickan tills den 25:e men det beror på mina misslyckade arbetsgivare som slarvar med papper. Med hyra, räkningar samt utgång ibland och en hel del hämtmat så går det ju runt 12k per månad, resten sparas.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag är nog världssämst på att hålla i stålar, när jag var på mitt tidigare jobb och fick ut 12-15000 i månaden efter skatt gick det hur bra som helst, men den här månaden fick jag ut 28000 och har bränt hur mycket som helst på skit...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
jag blåser allt, och fort ska det gå. tyvärr, det suger faktiskt, men det går inte att hindra
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
spelar ingen roll nu när ja tjänar rätt bra jämfört mot när ja börja knega för nåra år sen, de bara rasslar till så har man typ X kvar å leva på resten av månaden. och nej, jag har inte sparat ett jävla skit än, känns värdelöst. pengar är till för att spenderas och jag älskar att konsumera.
jag har inte rört min lön på nästan 4 år. dricks ftw
min lön försvinner från mitt konto samma dag den kommer in.. tar ut pengar till hyran och mat, hyran betalar jag in och matpengar har jag liggandes hemma..sen resten av pengarna drar jag och köper något kul för, köper upp några flaskor sprit som räcker under månaden, kläder m.m.m kan tillägga att jag inte bor i sverige. pengar kommer och pengar går, löser sig alltid i slutändan!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Jag betalar mina räkningar när lönen kommer, sen sätter jag över allt till min syrra. Tar ut en tusing och super för varje helg, och har aldrig något över.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
super upp varenda spänn.
mama said knock you out
Lätt vunnet lätt förgånget
Meep meep
Sen jag blev arbetslös för tre veckor sedan så har jag varit väldigt sparsam! lär fortsätta med det tills jag hittar ett nytt jobb också.
Lön ~15.000:- efter skatt. 3300:- Amortering/Ränta 2000:- Whatever-besparingar 2000:- Hyra 1000:- Resebesparingar 1000:- Random avbetalning pryl 500:- Mobilräkning (mkt bussbiljetter också) 200:- Bredband 5000:- Summan delas på 30 dagar vilket blir ~160:- om dagen att spendera på vad jag vill. Även pengar från detta dagliga belopp sparar jag ibland undan till något av sparkontona.
ilandproblem2000. köp heroin så behöver du inte tänka på vad du ska lägga pengarna på i framtiden.
Är ju inte vidare svårt att spara om man bor hemma. Kör på att inte spara nu, så får du se om ett två år när du bor ensam och tänker tillbaka på den här tiden om du minns vad du la pengarna på. Och om det kändes värt det. Jag säger inte att du måste spara, däremot att du inte borde gå runt och slänga bort pengarna saker du inte behöver bara för att du har råd. Sen kan du ju basera dina beslut lite på vad du tänker göra i framtiden. Ska du plugga är det riktigt bra om du lägger undan lite. Dels för att leva lite bättre under studietiden, dels för att kanske slippa jobba extra om du drar dig för sånt, dels för att kanske slippa studielån. Att vara skuldfri är skönt. Risken finns ju att du inom 5-10 år sitter med studieskulder på 200-300k och ett bostadslån på en miljon eller två. Det blir dryga avbetalningar varje månad. Lägg sen till om du planerar att skaffa barn. (=kallas svenssonliv, som de flesta kommer trilla dit i förr eller senare).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Skaffa dig en budget ftw. skriv upp dina största utgifter och välj ett lämpligt belopp du kan spendera på vardera varje månad. T.ex.. Festa - XXXXKr Magen - XXXXkr (antar att du kanske inte äter hemma varje dag.. eller vad vet jag) Prylar - XXXX Kr Kläder - XXXX Kr Säger väll sig själv men resten utav pengarna spar du såklart.. vad du spar till är upp till dig men jag tycker det är mysigt att veta att jag har pengar på kontot om nått "dyker upp". Sen kan det vara bra att ha en liten spargris tills då man är pensionär också, men antar du är rätt ung så det är väll inte super duper nödvändigt just nu. Skaffa dig ett "fast jobb" först.
köp heroin så behöver du inte tänka på vad du ska lägga pengarna på i framtiden. hahaha wtf!
För du lär vara död ganska snart med det tankesättet:D
Meep meep
Syfta på personen du citera^^
Meep meep
vad har mitt inlägg med mej som person och göra? varför skulle jag dö av att ge ett tips? va?
beställde kläder för 8 papp nyss, vet verkligen inte vad jag ska göra med mina pengar? men varför spara nu, det kan man göra när man blir lite äldre, nu ska man ju leva livet :)
håller med :) ska också beställa kläder snart
köp aktier för pengarna, satsa på stora, stabila bolag som har sjunkit naturligt med börsen, sem kommer att ta igen och där har du minst 20% utan att lyfta ett finger, sen spenderar du dem 20 och lägger resten i fonder, så när du flyttar hemmifrån så köper du allt som poolarna fick önska sig i julklapp och lite därtill.. så gjorde jag iaf..
And your fat friend, her nickname is Mini-van.. http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120