I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inavel it is!

Övrigt - Blandat

2008-08-23 21:28

Inavel it is!

Är dina föräldrar kusiner? Din mamma också din farfars syster? Jag vägrar tro att jag är den enda på Whoa med lite inavel i släkten. Själv skäms jag inte över det, även om det självklart är lite sjukt att min farfar gifte sig med sin kusins dotter, men kan inte annat än skratta åt det, just för att är så sjukt. Så, hur är du släkt med dig själv?

2008-08-23 21:31
Ahaaaaa! Det är därför du har så dålig statistik!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-08-23 21:33
Morsan och farsan föddes på 600 mils avstånd, mormor och morfar föddes på runt 100 mils avstånd och farmor och farfar skiljde det 200 mil mellan födelseplatserna för.
Så i korthet: nope, inte så värst mycket inavel här inte :P

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-23 21:56
kallemio: min statistik knäcker.du är bara avundsjuk.

2008-08-23 22:01
medoria: hoppas hon var laglig i alla fall :)

2008-08-23 22:11
Daniel och Sandra!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-08-23 23:11
ehh wtf..? jag vill inte ens veta. fan vad vidrigt.
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-08-23 23:15
Hehe jo min syster håller på föda min unge, samt min pappa och mamma är syskon oxå hehehehehe
be the change
Toastare

2008-08-23 23:24
Nej ingen inavel här...

vad tyckte din farfars kusin om det då? eller ännu mera farfars mamma/pappa och moster/morbror/faster/farbror som ändå var syskon?

och ja.. hur gammal var kusins dottern när de gifte sig?
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-23 23:30
men fan, varför startar du en sån här tråd? du är ju söt och allt.
inte vill vi veta att du har avlats fram via släktingar.
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-08-23 23:36
Har du 3 armar? Blödarsjuka? Eller kanske någon kromosom för mkt.. :/
Toastare

2008-08-23 23:37
alltså jag tänker mer på det och det är ju ett rätt nära släkskap. Jag träffar mina kusinsbarn hela tiden OCH mina kusiner känns som mina syskon tycker jag.. man är ju rätt lika liksom, i utseende och även värderingar. Man märker att man kommer från samma släkt.

2008-08-23 23:49
jag har en väninna vars morfar även är hennes mormors morbror. samme morfar förgrep sig f.ö. på sagda väninna när hon var 10 år. hade tydligen varit på mamman hennes också. det är en trevlig familj det där.

men själv är jag ytterst blandad. tror vi iaf. vi har typ 5-7 generationer med sven svensson i julitta, som är en liten liten ort, så vi vet inte. men det är på aslångt håll. det är märkligt att vår släkt inte har mer inavel iom att vi inte har minsta blod från utlandet ända bak till 1603 (som vi lyckats forska fram) och längre bak kommer vi inte just nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-23 23:50
Min kusin och min storebror var ihop, men dom är inte släkt.

Det var ändå konstigt i mina ögon.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-08-24 00:23
Nog är man väl litte inavlad alltid ;) Morsan och farsan kommer från helt olika delar av landet, men det finns nog nåt gift kusinpar en bit bak på nån sida

2008-08-24 00:27
har för mig att min farmor och farfar var 4-meningar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 00:28
Jag har säkert också inavel i släkten men det är nog långt tillbaka då vi kommer från en liten by där inavel faktiskt är rätt vanligt. :S

Annars så har jag en kompis vars morfar är hans pappa. DET ÄR SJUKT! Men jag är inte så säker på att han vet om det och jag har fått veta det från säkra källor. Han är dessutom rätt missbildad. Han är skitkort, ser konstig ut och har diverse medfödda hjärt och njurproblem.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-24 01:48
jag tror att det är vanligare än vad vi kan föreställa oss. iaf att det är på hyfsat långt håll. i farfar och farmors fall så tror jag inte dom hade så mkt kontakt med varandra förrän dom träffades och blev ihop. däremot bodde dom på landsbygden och jag är i stort sett släkt med alla i det samhället dom kommer från.

nej jag har inte blödarsjuka, men så väl jag som min kusin har simhud mellan fötterna.svårt dock att veta om det beror på inavel eller inte.
Toastare

2008-08-24 01:56
kan nån visa en bild på simhud mellan tårna.. för jag fattar inte det. har de grodfötter?

2008-08-24 02:01
simhud är väl inte rätt benämning. tänk dig att pekfinger och långfinger sitter ihop halva vägen,resterande väg upp spretar de ifrån varandra. så är det för mig fast på tårna. på både vänster och höger. langar upp bild på bloggen när jag kan.
Toastare

2008-08-24 02:02
medoria, ah då är jag med... ja gör det så får jag spana in det!
Poet

2008-08-24 02:07
Sånna defekter är inte alltid ett tecken på inavel. Utan ny forskning visar att ibland går evolutionen tillbaks. Den gör liksom ett "bakåt-språng" till en och annan individ. Simhud, en extra bröstvårta, eller en extra tå/finger mm.
At the gates of Eternity...

2008-08-24 02:12
Men vad är sannolikheten att två stycken i samma familj får samma defekt? min kusin har också det?

2008-08-24 03:35
Euw
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-08-24 06:17
Inte för att döma någon, men dessa saker håller man jävligt tyst om.

2008-08-24 06:34
inavel is the shit?
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-08-24 08:58
Nej tror inte det, är o andra sidan inte säker på om mina föräldrar är mina biologiska föräldrar :P
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2008-08-24 13:19
inte en jävla aning på pappas sida. men inte allt för troligt iom att farmor o farfar kommer från heeelt olika sociala klasser. tror inte de släkterna beblandats innan direkt.

mammas sida har de gjort massa släktforskning på, och hehe, allt har kommit till ytan, men ingen inavel mig veteligen, inte de senaste 700 åren iaf...

2008-08-24 13:24
Jag har en kompis som är tillsammans med sin obiologiske bror. De har en gemensam lillebror också, och är fett seriösa, bor ihop och grejer...förut bodde de tillsammans med sina föräldrar. Alltså egentligen är det inte alls äckligt eller onormalt eftersom de inte är släkt på något sätt alls, men jag tycker ändå det är lite skruvat....
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-08-24 13:30
Förr återvann vi gener. Nu återvinner vi burkar. The more things change...
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-24 13:41
När cykeln blev populär minskade f.ö. inaveln på den svenska landsbygden eftersom man enklare kunde ta sig till dansbanor längre bort istället för att hänga runt samma byar som tidigare ;)

Extremt fall av "simhudstår":

10-4, over...

2008-08-24 14:03
Justja. Min helsyster och min styvbror(som för övrigt är 15 år äldre) har varit tillsammans sen syrran var ca 13 och hon är 20 nu. Det tycker jag är lite skruvat men så länge dom är lyckliga så är jag glad för dom. :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-24 14:17
När jag tänker på inavel så tänker jag på Hills have eyes..

Poet

2008-08-24 14:27
HighSuck: Men de var också exposed to radiation och inte bara inavel?
At the gates of Eternity...

2008-08-24 21:40
Jag har simhudstår! Fast inte så extremt som på bilden. Det är två tår som sitter ihop lite grann, och det är samma tår på båda fötterna.

2008-08-24 21:45
Siveri: ska vi starta en klubb? Jag har också på samma på bägge, dock mindre höger än vänster.

2008-08-25 00:17
Jag är inge inavlad, hela släkten hatar varandra så de lär knappast förekomma i framtiden heller.. Men min kompis familj är lite små knepig, minns inte hur de hänger ihop men hon har två stycken halvsyskon som både är syskon och kusiner på samma gång... Mamman har haft de mys med två bröder
Leker live eller?

2008-08-25 16:59
O___o?? Varför flashar man med att man har simhud mellan tårna eller inavel i släkten? =/ Inte för att jag är den som dömmer er för sånt ni inte kan rå för, men själv hade man ju varit lite tyst om det då man vet hur vissa människor tänker.. bara ett litet tips sådär. ;)

2008-08-25 17:05
Vad är det för fel med simhud? Förr eller senare så får ju folk se det.

2008-08-25 17:18
men hallå..

:(

sometimes i dont understand this world:((

"skryta" om att man e inavlad och har simfötter :O

2008-08-25 17:43
Siveri P16

Fel och fel. Jag menar inte på att det är något man bör skämmas över, bara att det är något som iaf jag inte skulle flasha med då det faktikst är en s.k defekt, om än en lindrig sådan. Lite som att flasha med att man har utåtstående öron, näshår, utåtpekande navel, är skelögd etc etc.
Visst, många av oss har någon liten missbildning men som sagt, inget man brukar flasha med. Detta är visserligen anonyma whoa, men endå!

2008-08-25 19:23
illsnidig: om du uppfattat att jag skryter med att jag har inavel i min släkt så har du missuppfattat mig. jag tycker bara inte att det är något att skämmas över, och inte heller något jag ska vara tyst om. det finns liksom ingenting jag kan göra åt det i nuläget, gjort är gjort. faktum är att det förmodligen är vanligare än vad vi kan förställa oss och därför är det snarare bättre att prata om det. jag har inget att skämmas för, men om du vill skämmas åt mig så är det upp till dig.

2008-08-25 19:44
medoria F26

Du misstolkar mig. Jag säger i inlägget ovan att det inte är något man bör skämmas över, du kan ju trotts allt inte rå för det. Men, det är enligt mig en sån sak som man kanske inte skulle flagga med då det är en sån sak som, vare sig man vill eller inte, blir "dömd" för i vårt samhälle.

Var mer utav ett vänligt tips än en pik så ta det inte fel nu.

2008-08-25 19:46
Illsnidig: och varför ska man bry sig om vad folk tycker om något som man själv inte kan rå för? det är hela poängen med mitt resonemang. jag kan inte bry mig om att folk kommer döma mig för något jag inte kan rå för, det är ju ofattbart korkat att göra en sån sak.

2008-08-25 19:55
medoria - De behöver inte döma dig, men risk finns att delar av din släkt ses som suspekt ;)

10-4, over...

2008-08-25 19:55

2008-08-25 19:56
medoria F26

Ack, det är en fin tanke och jag vet många säger "jag bryr mig inte om vad folk tycker om mig", men jag tror er inte. Skulle någon snäsa ur sig "du är ful" eller "vad lössläppt du är" etc, det är klart man tar illa upp. Alla människor med känslor tar illa upp och bryr sig om vad andra tycker och tänker om dem.

Uppenbarligen bryr du dig även lite vad jag tycker eftersom du startade en disskusion kring ämnet. Givetvis bryr man sig kanske mindre om vad någon anonym person på internet tycker, men, alla vill bli uppskattade och omtyckta. Det liggeri vår natur som flockdjur. ;)

2008-08-25 20:05
Nu börjar vi ju komma ifrån ämnet helt och hållet men here goes.

Att döma mig som dum,äcklig,eller på annat sätt motbjudande för att min farfar inte hade bättre omdöme( eller större urval) än att gifta sig med sin kusin dotter, det är korkat.

Att säga till mig att jag är ful, eller lössläppt ( vem som nu kan avvgöra det), är en fråga om personliga preferenser. Sånt jag kan ta på allvar är om någon säger jag är tjock eller korkad, alltså saker som faktiskt går att mäta. ( Ja jag är tjock, nej jag är inte korkad).

2008-08-25 20:35
medoria F26

Alltså, jag ser ingen skillnad på kommentarar som "du är ful", "du är inavlad" eller "du är tjock" för den delen. Kan man rå för man är inavlad? Nej det kan man inte. Kan man rå för man är ful? Nej, det kan man inte heller (om du inte medvetet skurit sönder ditt ansikte eller dyl då). Även tjocka människor kan i många fall inte rå för det, vore det busenkelt att vara smal skulle alla vara det med vädigt få undantag.

Samtliga är ju förolämpningar som syftar till att nervärdera personen ifråga. Även om man vet att det inte är ens eget fel så blir man ju ledsen med den vetskapen, någon försöker hacka ner på en/någon "äcklas" av ens utseende.

För att ta ett extremt exempel.

Hade jag en stortå utväxandes ifrån magen skulle jag inte bli glad om någon dissa mig p.g.a det. Visst det är inte mitt fel, men, det jag jag som blir dissad, inte min pappa, eller farfar som gick i säng med sin kusín/dotter/syster eller hur det nu var.
Som tur är har jag ingen stortå i magen men om jag hade det hade det nog inte varit något jag skyltat med. varför kan man då fråga sig, jag borde ju lära mig acceptera vem jag är? Andra måste väll acceptera mig för vem jag är?

Ja och nej, det är bra att lära sig acceptera ens dåliga sidor, men bara för att man själv lärt sig göra det så ska man veta att det alltid finns människor där ute som inte gjort eller kommer göra det. Och vem är det som blir ledsen om dem ger mig snäsiga kommentarer eller trackar mig för någon slags "defekt" jag har? Mm, just det det jag jag som blir det.

Så du får göra hur du vill men jag föredrar att hålla mina mindre attraktiva drag i så god skymundan som möjligt då jag inte tjänar något på att visa dem. Det vara bara ett gott råd från min sida.

2008-08-25 20:43
just för att jag avdramtiserar att jag är inavlad så tar jag det heller inte som en förolämpning om någon konstaterar det.det är ju ett faktum! det är så man ska göra med allt som man upplever som förolämpande för att stålsätta sig mentalt. det är iaf så jag gör. självrannsakan kallar jag det.

2008-08-25 21:45
Vafan i Sverige äre ju lagligt att gita sig med sin kusin! Fyy!
Highfive anyone, anyone?