Yun : Jo det ligger i Husie enligt kartan, vilket är en av Malmös stadsdelar.Azziz : En kvinna blev ihjäl stucken av någon ynglig tidigare i våras på Tunagården. Hade heller inte hört talats om det riktig.
At the gates of Eternity...
Ha! T o m jag som är 08 har varit i Tunagården...
•pave paradise•
Toastare
2008-08-18 21:32
LJUG INTE!Tunagården är ett LVU-hem INTE ett bostadsområde...
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-08-18 21:33
och det ligger i Tullstorp om ni vill veta det, det är också Tullstorp som är markerat på kartan.
Ja? Jag har åkt förbi det. So?
•pave paradise•
Toastare
2008-08-18 21:39
Ha! T o m jag som är 08 har varit i Tunagården... och om du åkt förbi borde väl du sagt att det inte var ett bostadsområde eftersom man märker att man är i Tullstorp.
hahah åh. ett boende alltså. inte konstigt att man inte varit där då. sen att man har åkt förbi ett boende betyder ju inte att man varit "i" det. Men ok
BountyBoo och den där andra: Jag hann inte editera inlägget.
•pave paradise•
Toastare
2008-08-18 21:47
lhabia, eller hur...ta det som en man, du tappar ansiktet! Azziz, Det var en 15 årig kid som dödade en kvinnlig vårdare där, stod rätt mycket i tidningarna.
BountyBoo: Öh...? Aa visst..:S
•pave paradise•
Bb: ah, now it rings a bell.
"The lone nutcase" kan ju förekomma i vilken lanthåla som helst (eller stad). Däremot så är det ju knappast en hemlighet att malmö (ihop med andra platser i sverige) i raket-fart fått mer rå vardags-crime som org. brottslighet, misshandel, personrån, uppgörelser med skottlossning, etc. Jag skyller på politiker och deras totala oförmåga att ta rätt beslut, till förmån för att ta inga beslut eller dåliga. "Detta är inte bra och vi måste verka för att this&that bla bla." Kriminaliteten leder med hästlängder framför politiskt blaha-blaha vars minsta lilla förändring tar åratal att genomföra. (Och när det väl sker, så är den förändringen redan är utdaterad i förhållande till situationen förändringen var tänkt att påverka). Och så eskalerar skiten i vanlig ordning tills... ja , jag antar att vi får vänta och se!
Hellspawn : Med den regeringen vi har idag lär det ju inte bli bättre, då de har som policy att bekämpa röken, snarare än elden.
Sen missar man mörkertalet. Har sett folk skjuta mot folk både i Lindängen och Bellevuegården utan att polis kommit eller att tidningarna tagit notis. De e sjukt det där. Vad hände med han 15 åringen som blev poppad rakt i huvet med skarkalibrigt vapen, totalt utan anledning, på väg till fotbollsträningen? Drygt ett år sen. De fick aldrig tag i förövarna men han överlevde med kulan i huvet. Kul liksom... Förra året var ju polisen så stolta när de visade upp statistiken med minskat antal personrån. Vad de totalt missade är att nissarna inte bytte karriär utan tog bara sabbatsår 2007 för att planera det massiva antalet bankrån på sistonde. Det börjar bli helt 'smarta' rån nu. Slog till ovanifrån mot MC-huset, lyfta upp ett kassaskåp rakt upp och transportera ner det från taket... Polisen vet ännu inte hur. 1 timme efter rånet mot en bank här i Köpenhamn, där rånarna fick tag i 60 miljoner danska, siktades danska polisbilar vid Nydala, helt säkra på vilket håll förövarna kom ifrån...
Graffare
2008-08-19 13:12
Haha, jag har bott 12 år i Malmö och kan nästan svära på att jag kan Malmös alla udda hörn från Riseberga, Nordanå och Toarp till Klagshamns udde, men jag vet inte vart Tullstorp ligger hahah
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Toastare
2008-08-19 19:28
Nattugglan, jag skrev ju att det är ett behandlingshem... lääääs.
Bounty Klart att det rätt att ta någons liv om någon tar ditt? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ganska svårt att ta någons liv om någon redan tagit ditt....
Graffare
2008-08-20 11:15
BountyBoo F28 Haha, Bounty, nu skrev jag faktiskt Tullstorp och inte Tunagården :) Lääs!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2008-08-20 11:15
BC99 P25 Hahahahahaha!
Varför är alla "tungt kriminellt belagda män" i 20-21-årsåldern i Malmö?
•pave paradise•
Ihabia : I den åldern har man typ slutat gymnasiet (19-20 år gammal), betygen räcker oftast inte till för att söka vidare, eller så har man ingen lust att plugga. Sen söker man diverse jobb, får inget och då blir man förbannad på sig själv och samhället. Och då börjar kolla på filuren i sitt område som har den senaste bilen, alltid pengar på fickan, brudar osv. Då blir det att man vill ta den snabba vägen till allt.
Det förklarar bara varför de blir kriminella, inte varför de målas upp som Sveriges svar på Bloods/Crips. Förstår inte hur man kan vara tungt kriminellt belagd och ändå springa omkring på gatorna när man är 20-21. Verkar mest som att polisväsendet inte gör ett piss i Malmö.
•pave paradise•
Toastare
2008-08-20 14:07
lhabia, för de räknas som tungt kriminellt belastade när de inte är förstagångsförbrytare. Dvs. de har säkert åkt fast för massa småsaker hela tiden. Men det är skillnad på tungt kriminellt belastade och yrkeskriminella. Även om dessa unga herrer säkerligen gör småjobb under andra. Nattugglan, haha sorry..
Toastare
2008-08-20 14:08
Fast nu handlade ju BC99's artikel iof om yrkeskriminella...
Toastare
2008-08-20 14:09
och att de fortfarande finns på gatorna beror ju på att de klarar av att hålla sig undan, bra advokater och att det kan finnas andra som får ta på sig dera smällar så att säga..
BC99 P25 Hellspawn: Med den regeringen vi har idag lär det ju inte bli bättre, då de har som policy att bekämpa röken, snarare än elden. Så blir det i ett samhälle där politiker måste gå balansgång på korrekthetens tunna tråd,
ständigt bevakade av medians gamar. Oförmögna att göra något vettigt, för det som är
vettigt att göra är inte alltid det som är populärt att göra - eller inom ramarna för
vad media mer eller mindre "bestämt" att man får tycka i frågan.
Exempel:
Att en enskild politiker skulle föreslå ett ökat polisiärt samarbete, med öststatsländer där många av de yrkeskriminella ligorna som kommer hit och begår brott kommer ifrån, skulle inte osannolikt omnämnas som "fördomsfullt" och "rasistiskt" av de många som är caught up i korrekthets-hysterin. Och därför inte föreslås från början, eftersom politiker vill sina karriärer väl - inte nödvändigtvis folkets.
Ihabia : Det handlar inte alltid om att polisen inte gör ett piss. Utan mer också att ingen snitchar ut en i det område man bor på. Som tidigare skrivet i tråden, så har det hänt skottlossningar, knivbråk mm i ytterområden, utan att det ens skrivits om det i tidningen. Just för att ingen ringer snuten, då de antingen är i relation med förövaren, i relation med offret (som inte vill blanda in polisen i deras skumraskaffärer) eller så tänker de förbipasserande bara "det angår inte mig".
Om polisen inte blir inblandad i vissa situationer för att de inte blir kontaktade så går det ju inte alls ihop med hur dessa personer anses vara tungt kriminellt belastade eftersom dessa kriminella handlingar aldrig registreras. Men jaja, jag bor ju inte där så jag ska väl inte lägga mig i egentligen.
•pave paradise•
Ihabia : Nej men snuten har diverse informatörer som gör de här filurerna misstänkta för brott, även om de inte kunnats dömas för dem.
Graffare
2008-08-21 09:52
Verkar vara lite av en stalker den där grabben.
•pave paradise•
Haha PP! Den snubben är först på plats oavsett vad!
Hört att han inte betett sig vettigt under Malmöfestivalen däremot.
•pave paradise•
Toastare
2008-08-21 16:59
hm &bar... då vet jag vilka det gäller.
Graffare
2008-08-21 18:47
Toastare
2008-08-21 19:07
Ringde min pappa och sjukt nog stod han precis utanför &bar. Han hade hört smällen i natten, iof bor han nere på bankgatan så det är inte så långt bort.
Jag såg det som hände först i tråden.. men det har ni säkert gått igenom en massa... Det var gangsta iaf...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Toastare
2008-08-23 16:02
BC99, jag säger inget... men det är skåne, inte så svårt att räkna ut. Kryllar inte av ligor här utan de flesta kan kopplas till samma organisation. Vad som ligger bakom vet jag inte. Men antagligen en affär eller ett samarbete som gått fel på vägen. man behöver liksom inte veta känns det som.
Förhoppningsvis utrotar gängen varandra så slipper ni det hela allt som allt.
•pave paradise•
Graffare
2008-08-23 19:17
Graffare
2008-08-23 19:41
Förresten, folk snackar om att en massa ryssar har precis kommit till Malmö. Tror att det handlar om att bygga en ny fraktion inom heroinhandeln. Det har visst varit lite vakuum sedan polisen slog ut stora delar av Malmös heroinligor.
albaner har väl hand om heroinet oftast? eller hur är det?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Graffare
2008-08-23 19:51
Yun_DI P18 Ja, hittills, men malmöpolisen har haft för en gångs skull varit effektiva. Hörde att en snubbe som skulle sälja rökheroin i Jesusparken och så dök 30 jonkar upp :)
Kom igen Bounty , give a niggah a clue! Är det MC gäng?Nattugglan : Jesusparken haha, vart annars liksom? :D
Om det är så att ryssarna brutit sig in på marknaden, så är det bara en tidsfråga innan de råker i luven på polackerna. Har aldrig i mitt liv träffat en polack som inte ogillat ryssar.
Toastare
2008-08-23 22:51
men hur mycket har polackerna med droghandeln att göra? och BC99, jag säger inget. Bara önödigt.