I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Man poppad på Möllan idag av snutan

Övrigt - Blandat

Poet

2008-08-13 22:19

Man poppad på Möllan idag av snutan

Länk till http://sydsvenskan.se/malmo/article356554/Polisen-skot-man-i-Malmo-.html

Någon som bevittnade detta kanske? Låter ju som om han var hög på något konstigt ämne :S

Love!

At the gates of Eternity...

2008-08-13 22:26
låter som dem agerade helt rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 22:29
Gött, var en man som blev stabbad i halsen med en glasflaska igår på värnhem dessutom.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-08-13 22:32
låter så ja om man tror på påståendena under artikeln om när polisman får avlossa skott.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2008-08-13 22:33
är det bara som det känns, eller har våldet i malmö eskalerat totalt de senaste få åren? :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 22:49
SunTzu
Det händer ju mest våld härnere än någon annanstans i Sverige nuförtiden iaf... Har konstigt nog inte hört något förrän jag läste detta hehe
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-13 22:50
var det sen Promoe flyttade ner eller?
Poet

2008-08-13 22:55
SunTzu: Tror det började redan då Rickard Wolf skaffa en lya på Möllan.

2008-08-13 22:59
Jag tror det började när Timbuk plötsligt kom från möllan och inte från lund.

2008-08-13 23:00
Nej men den här typen av våld kan man nog inte knyta till malmö som stad, psykopater med knivar kan poppas på landsbygden också.
Poet

2008-08-13 23:26
ASUL: Fast jag måste säga att det känns som diverse "dårar" har ökat sen de senaste åren. Känns som om inte en enda dag passerar utan att jag stöter på en och annan tok som uppenbarligen behöver hjälp.

2008-08-14 14:25
Det är säkert sant, men dom har nog inte ökat. Snarare släppts ut från sina celler på de ekonomiskt tyngda institutionerna.

2008-08-14 14:34
Eftersom han fortsatte efter blivit skjuten i benet kan vi ju anta han _troligen_ var lite... hög. Alltså ingen psykopat utan beväpnad "junky", om det gick till som det stod i artikeln var det ju berättigat att panga han i benet.

2008-08-14 14:46
Målmedveten kallas det, inte hög!
Skivsamlare

2008-08-14 14:57
Men hon blev "jätterädd" när hon hörde det första skottet.
– Jag trodde att det kanske var oss han var ute efter.

vadå "jätterädd", haha? " " ?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-08-14 15:33
ASUL P21

mja, visst kan han bara varit väldigt envis också men dem flesta människor pallar nog inte 2 kulor i benet. Dem flesta får nog panik efter första. Och läser man hela artikeln framgår det att han sprungit runt som en vettvillig...utan tröja? wtf? Låter som någon som snetrippar men, men, jag kan ju givetvis inte vara säker.

Psykopat är hur som helst helt fel benäning då det syftar till en person med avsaknad utav att känna empati.

2008-08-14 15:39
hehe, men det finns väl inget som talar emot att en man som går banans på möllan med kniv saknar empati?

Begreppet är ju dessutom lite vidare i folkmun, och det finns en skillnad mellan begreppsapparaten i blandatforumet och "psykologi - en grundkurs 30hp".

2008-08-14 15:54
Den 21-åriga man som på onsdagen blev skjuten i benet av polisen på Slöjdgatan i Malmö är inte längre anhållen. Mannen anses inte farlig, men han är fortfarande misstänkt för hot mot tjänsteman.

Shit vad stört. Så mycket i bagaget & redan utsläppt.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-08-14 16:34
Shit vad stört. Så mycket i bagaget & redan utsläppt.

Det var väl inte så mycket?
Vad jag förstått så gick han bara omkring med en kniv och betedde sig underligt?
Hot mot tjänsteman begick han väl i typ samma sekund som polisen beordrade honom att släppa kniven och han fortsatte vifta... Det är ju inget allvarligt brott direkt.

Eftersom han fortsatte efter blivit skjuten i benet kan vi ju anta han _troligen_ var lite... hög.

Hade han varit narkotikapåverkad hade han nog varit misstänkt för ringa narkotikabrott iockså eftersom de med 100% säkerhet tog prov på honom.

2008-08-14 16:59
lifeforms:
I bagaget sa jag. Han har ett flertalet gånger blivit dömd för rån, misshandel och narkotikabrott. Så sent som i höstas dömdes han för ringa narkotikabrott.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-08-14 19:23
21 år, springer runt topless och hotar folk? synd att inte snuten poppa en kula i skallen på honom... palla ha massa psykon som han som springer runt.
har mer sympati för en bankrånare, dom har iallafall en mening med deras brott, det här är bara flippat.
Toastare

2008-08-14 20:37
INOK, om du ser en galning med kniv och hör pistolskott så skulle du, om du inte såg tydligt att polisen sköt, bli lite rädd och tro att han kankse hade pistol också.

Känns inte som det händer mer saker än vad det händer i gbg.. våldet har ju enligt statistiken inte ökat.

FatBastard, ja för att avliva pysksjuka är ju det bästa man kan göra. eller?

Jag skyller allt på Emma!

2008-08-14 20:38
pimpslap
My bad. Jag misstolkade dig...

2008-08-14 20:40
fatbastard:

va? så bara för han inte mådde riktigt bra, och fick nån tillfällig psykos eller liknande (vad vet jag) och fick för sig att gå runt med kniv... så ska man avliva honom ?

Toastare

2008-08-14 20:42
Kul också med rubriken på tråden BC där det låter som någon som varit oskyldig bara blev skjuten av polisen.. inte att det var en knivbeväpnad dåre eller missbrukare (vilket jag också tvekar på att det är då det inte står nått om ringa narkotika i artikeln som lifeforms sa)

2008-08-14 21:55
BountyBoo F28

Du missuppfattade INOK, det är i artikeln som det är citat tecken.
Det står
'Men hon blev "jätterädd" när hon hörde det första skottet.
– Jag trodde att det kanske var oss han var ute efter. '

: )
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-14 21:56
förövrigt så trodde jag att detta skulle handla om nåt gang related.. de här e ju bara tråkigt.. benet, kom igen nu
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-14 22:00
ASUL P21 Landet, där alla bönder har skit tråkigt en dag. Bege dig ut till någon småstad en fredag kväll vid korvmojjen. Där tar alla bönder ut sin ilska på varann efter 10 stark. Betydligt mer ute på landet än man tror , bönder är crazyyyy haha :D

2008-08-14 22:23
bountyboo

Om dom är en fara för allmänheten så ska dom antingen vara under behandling, inlåsta eller döda.. och dom 2första alternativen sket sig så då får dom väll gå med alternativ nummer 3.

AEAP

Tror faktist inte detta var en tillfällig pyskos... men å andra sidan så vet jag inte. Så du har rätt.. han förtjänade inte döden. Men fattar inte varför dom släpper en sån labil snubbe fri?
Graffare

2008-08-14 22:43
För er som inte är rädhågsna av er finns det som alltid detaljerade bilder på PPPress.se, din guide till Malmös happenings :)

Även youtube har coverage!

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare

2008-08-14 22:47
BC99 P25

Tycker faktiskt att de flesta fuckups i Malmö har försvunnit, 97-2003 vad det horder av dem kring Värnhem, men kommunen har demolerat alla deras läger. Tror faktiskt att många av dem är metadonflyktningar i Köpenhamn idag. (Tack skånetrafiken)
Graffare

2008-08-14 22:54
Poet

2008-08-14 23:48
Uppföljning av det som hände igår.

Länk till http://sydsvenskan.se/malmo/article357115/Polis-vill-ha-nya-vapen.html

Nattugglan: Tycker du det? Kanske är som du säger att de har re-located, men när jag flyttade hit 2004, så kändes det inte lika "dår-tätt" som idag. I mitt fall går det verkligen inte en endaste dag (och nej, jag överdriver inte) utan att något white trash står och skriker på busshållsplatsen, någon tokig snubbe grälar med sig själv eller någon gravid heroinist frågar om man "vill ha lite kul".
Toastare

2008-08-14 23:49
Lollarn, haha såg det nu...vad sjukt.

FatBatard, det är aldrig rätt att ta någons liv.

2008-08-15 02:34
Suntzu
, jag tror att våldet/kriminaliteten har eskalerat i hela skåne, även när jag tittar på min lilla ort så har allt skjutit i höjden me kriminalitet/våld o annat.

Läste om detta i bladet imorse, dock hade jag inte släppt en sån man fri efter hans tidigare brott, de är nog inte så bra att vara tidigare dömd för narkotika brott o annat sen bli tagen me en kökskniv i handen som man går o viftar med i bar överkropp..
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-08-15 03:15
poppin them thangs
Graffare

2008-08-15 11:02
BC99 P25

Hehe, det låter som det brukade vara på Värnhem innan :) Gravida heroinister som bajsar ner sig vid överdoser och galna jonkare som jagar en med järnrör för att man råkat gå förbi deras stöldgömma. Man blir nästan nostalgisk!

Fast nu bor jag i Limhamn så och här finns bara några alkisar som super vid Willy:s.
Toastare

2008-08-15 11:07
vidar, som sagt har inte våldet ökat de senaste åren..

2008-08-15 14:09
bounty
Jag kan inte prata exakt för hela skåne men i min stad har det skjutit i höjden. Sen på ett sätt känns det faktiskt som våldet/kriminaliteten har ökat i hela skåne, eller så är det kanske bara är för de satsar mycket mer på att haffa folk..

jag säger inte att det behöver vara rätt att de har ökat men de är så jag känner det..
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-08-15 14:12
brunettpolisen såg söt ut :)
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-08-15 15:15
Jag bor på Slöjdgatan. Såg inte själva skjutande, trodde det var smällare som vanligt eftersom det bor en massa skitungar som inte verkar ha andra saker för sig..
Sen hörde vi folk skrika och när jag tittar ut står det en heeel del poliser.
Snubben hade löpt amok med kniven på innergården mittemot och sen vägrat släppa den...när jag väl kom ut låg han kring en blodpöl på marken :S

Sen stängde de av hela min gata fram till kl 23 typ så man fick inte gå någonstans.

Känns rätt scary att det är så mycket skit såhär nära en då just denna gata är ganska lugn med sånt. Tycker att polisen agerade helt rätt eftersom mannen var beväpnad och på väg mot en större gata och Fiskartorget och faktiskt hade kunnat skada någon om han inte hade blivit skjuten.

2008-08-15 16:55
hur kan snubben BARA vara misstänkt för hot mot tjänsteman?
Brott mot knivlagen?

känns som de finns 10 andra grejer o anklaga honom för. .
AIK
ARSENAL

2008-08-15 18:22
lifeforms

Hade han varit narkotikapåverkad hade han nog varit misstänkt för ringa narkotikabrott iockså eftersom de med 100% säkerhet tog prov på honom.

Sant, men jag skrev mitt inlägg innan jag visste han blivit släppt, vid det laget skulle polisen så vitt jag visste fortfarande suttit och inväntat provresultat för narkotika.

ASUL P21

Saknar du empati på samma sätt som en psykopat är du ju fuckad från födseln. Killen kanske vid tillfället inte tänkte klart av flera anledningar, kan ju inte anklaga honom för att vara psykopat för det (tror det rätta benämningen är sociopat nu för tiden dock).

Visst, jag hajjar ju vad som menas men ville bara anmärka då jag itne tycker man ska kalla vem som helst för det. Kanske bara jag som är petig.

2008-08-18 12:06
jaa han var säkert "hög" på "hasch"
Street savvy

2008-08-18 12:21
psykopater med knivar kan poppas på landsbygden också

Såklart, men varför då? För att de springer runt och beter sig hotfullt mot vegetationen? ;)

Äh, sånt här verkar vara a dime a dozen i Malmö. Sinnes att folk målade upp Rosengård som ett helvete när jag flyttade dit egentligen med tanke på att allt skit sedan dess har hänt utanför Rosengård. Vi hade bara en avrättning där liksom, vad är det på en skala? Hmpf.
•pave paradise•
Poet

2008-08-18 14:38
Ihabia: Fast glöm nu inte att mycket av det som händer i ytterområden som Rosengård, Lorensborg, Kroksbäck, Hermodsdal mm, inte får samma exponering eftersom de inte är ställen där cirkulationen av folk är hög, som Möllan och diverse andra centrala platser.

2008-08-18 14:43
Mjo, visst. Just sayin' though.
•pave paradise•
Manager

2008-08-18 17:46
..
lite på samma ämne så hittade jag en karta på folk som blivit mördade i malmö hittils 2008.
nån kanske är intresserad.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Poet

2008-08-18 17:53
Vad fan, är det där Tunagården ligger? Bott fyra år i Malmö, alltid trott att Tuna legat utanför Malmö.
Manager

2008-08-18 18:52
tror skiten ligger långt åt helvete. vet inte ens om det räknas till malmö
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-08-18 18:59
what the fuck is tunagården?
Jag har bott här i 5 år o aldrig hört talas om det och jag ser att jag inte är den enda....
I dont trust you :O