Oj, första TIO dragen...haha...jadu...
•pave paradise•
jo, men sen ökar variationerna då varje bonde vid varje punk x mellan 1-10 kan flyttas, plus övriga pjäser, säg t ex löparen som kan röra sig diagonalt hur långt som helst, varje stopp den kan göra (inom 1-10-intervallet) är en variation, osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just det.. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så mycket kunde inte grabben, men han kan däremot ca 25 olika sätt att göra schack matt på inom 20 drag.
•pave paradise•
kown, jaha, det missade jag =) och jo, jag kunde faktiskt det i huvudet =) lärde mig det av en språklärare på högstadiet, =) det där med schack är helt möjligt, finns ju sjukt mkt kombos, och tiodrag räknar man då med 10 vita och 10 svarta? annars är ju en klassiker, "det var en kejsare som erbjöd en bonde vad han ville för hans "valfritt subjekt", och då sa bonden att han ville ha ris, ett riskorn på första schackrutan på brädet, 2 på den andra, 4 på den tredje, 8 på den fjärde osv," kejsaren sa att det var lugnt, när han samlat ihop allt ris i kina så var det fortfarande inte nog mkt" och det blir typ 19 upphöjt med 17 noller eller nå sånt... helt bisarrt mkt iaf. kanske inte hade något med schackdragen att göra, men även det onödig fakta ;)
((MAAD))
Strax över 18*10^24 kanske? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Konstigt att man ännu inte skådat några konspirationsteoretiker här inne. Det är ju ändå tråden "Onödig fakta" det handlar om. Funderar på att göra en "Obefintlig fakta"-tråd istället, det kanske är mer lockande.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
mabande, mkt möjligt, även det där var en sak jag lärde/räkna på i högstadiet :)
((MAAD))
Om man ska finslipa ett golv måste man har vatten ....
vad händer annars då? =)
((MAAD))
davve_d P22 Det blir för grovt annars :( & om man verkligen ska finslipa ett golv så finns där en maskin som kallas för "hästen" & då måste du ha vatten OCH tvål ..
vad händer om man använder det finaste sandpappret som finns på träslöjden och sedan gör det för hand jättejättenoga?
((MAAD))
Den gröna och röda linjen i Stockholms tunnelbana drivs på 750 volt, medan den nyare blå linjen drivs på 850 volt. Den blå linjen är den enda av linjerna som samtliga perronger är tillräckligt långa för att köra 12 vagnars tåg på. (De gamla vagnarna, ej vagn 2000) Bara fakta som fastnade i mitt huvud sen nån SL-dagen nångång på 90-talet:P Det där med hur mycket man bajsar på en livstid tyckte jag var spännande, jag gjorde en egen uppskattning. Om man bajsar 500g bajs om dagen, så blir det på ett år 182.5kg, och om man tar det gånger 80 år blir det 14.600kg Alltså över 14 ton! Det är lika mycket för att fylla en 20kubiks container, som man ofta ser lastväxlare köra till och från byggplatser med t.ex. jord på. Tänk på det nästa gång ni ser en lastbil:P
Producent
2008-08-14 15:25
"en dag kommer jag att ha bajsat så där mycket" :P
så bajs har lägre densitet än vatten?
((MAAD))
davve_d P22 Vi använder finare än det. 3000 & uppåt ibland :)
stabbe, då vet jag när jag ska slipa golv, =) ska man då bara skura golvet med vatten alltså? =)
((MAAD))
davve_d P22 Nä du får använda slipmaskin som du kan koppla in vatten i. Sen får du ta sandpapper på det, börja på 300, sen 500, sen 800, sen 1000, sen 1500, sen 2000, sen 3000. ja du kan hålla på ganska länge :) Beror på hur golvet ser ut. Och, stabbe? :D
stabbe = stabilt ;)
((MAAD))
davve_d P22 aa, jaha :D haha. Kan ju säga nu att slipning är jävligt tråkigt! Tur att jag blästrar också. Här är onödig lite mer onödig info. Om du kör med en slungbläster på fuktig mark så går den sönder :(
All information om bajset är ju knappast onödig fakta, snarare jävligt nödig fakta om jag får sänka mig till den nivån.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
slungblästeR? sa mig inget alls, eller blästra vet jag ju. =)
((MAAD))
potatissuger P21: Barradisch!!!;P
hmm.. längsta ordet på finska där man bara använder en bokstav en gång är - juhlapöydänkoriste .. hur vet jag de? hmm. ingen aning.
jag levde för kicken , precis som du
svensk översatt : festbordsprydnad..
jag levde för kicken , precis som du
vad betyder ordet ? =)
((MAAD))
Die Superzipfelmütze = Supertoppluvan. Värt att veta om ni drar till tyskspråkiga länder och tappar bort er.
davve_d P22 Slungbläster. svårt att förklara :( wikipedia är din vän
I den egyptiska staden Nakhla år 1911 blev en hund träffad av en sten från Mars, hunden dog.
Läs mer.
Alltså what's up med bilden längst till vänster? Ska den vara övertygande, eller? Haha. Jävla månfläck ditphotoshoppad (*hittar på egna ord*) på någons jävla lab.
Eller sorry, det är ingen lab. Tror jag inte.
Producent
2008-08-14 22:18
haha, hur kan märket på hunden vara helt rund, när stenen inte är :)
*om man vrider ett varv på muttern på westgatestaget på en b230ft motor så ökar laddtrycket med 0.04 bar *Beats går nästan alltid i 4/4 takt, i enstaka fall kan det var 3 takt
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Ang. att inte kunna lägga höger hand på höger axel och att inte kunna slicka sig på armbågen så är det lögn, jag kan utan problem utföra båda.
Jag har för mig att ett uttav svenskans längsta ord är "Flaggstångstoppspoleringsmedel" :)
flaggstångsknoppsinstallationstekniker är rätt långt åxå ;)
((MAAD))
Ja men finns det på riktigt? :) kom på att det nog stavas "flaggstångsknoppspoleringsmedel "
Dags för en avspinnare på denna tråden? "de längsta orden som går att skrivas på en rad på tangentbordet" Ett krav borde väl vara att det finns i svenska akademiens ordbok...
jag vet inte, den som sätter på flaggstångsknoppar måsta väl ha en titel ^^ typ som "flaggstångsknoppsfabriksrepresentant" fast då är frågan, finns det poleringsmedel som heter så då? :P
((MAAD))
Skriv: "Adolf handlar ludd på ica maxi" med t9 i mobilen :) Visste ni att om man skulle ha ett par glasögon som gjorde att man såg uppochned, skulle blicken vändas efter ett tag och man skulle se vanligt, sen när man tar avsig glasögonen igen så ser man uppochner, igen.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Visste ni att man kopte lakrits pa apotek forr i tiden?
Visste ni att bin har samma biologiska klocka som manniskor?
Visste ni att man behandlade idioti med gymnastik och kallbad forr i tiden?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
che_ då är du en tjej!
One chapter a day
från roligfakta.se: "De flesta människor somnar inom 7 minuter" WTF? jag måste vara unikt extremfall isf.. tar typ en halvtimma för mig om jag är riktigt trött och flera timmar för mig annars :p
"Korta personer har i genomsnitt snabbare reflexer eftersom det inte tar lika lång tid för signalerna från hjärnan att nå ut till musklerna" hm kan va därför jag suger så hårt på skateboard
"I like turtles"
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Mina gitarrsträngar är fransiga vid stallet :(
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
"Korta personer har i genomsnitt snabbare reflexer eftersom det inte tar lika lång tid för signalerna från hjärnan att nå ut till musklerna" lol, och hur många nanosekunder är den genomsnittliga skillnaden på?
flaggstångsknoppspoleringsmedel Tas ut av:
Artillerilokaliseringsradarpluton (Vilket var ett helvete att säga vid avlämningar till högre befäl...)