I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Onödig fakta

Övrigt - Blandat

2008-08-13 18:54
de mesta jag känner till här i världen är rätt onödigt hehe
I can go on and ooon and oooooooooooon

men....hum.
kan ju en jävla massa onödigt om hundar

Titeln SUCH i en stamtavla på en hund står för Svensk champion vilket betyder att hunden fått 3 stycken Certifikat på tävling (dvs vunnit i sin klass)

extremt jävla onödig info...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 19:01
"tre bra brassar bar bert" blir också samma baklänges läste jag i sportbladet för ett par år sen, där dom hade klippt in bert karlsson ovanför ronaldinho, ronaldo och roberto carlos.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-08-13 19:22
Man kan skriva "nazistparkering" med t9

Producent

2008-08-13 19:26
Det är över en miljon människor som aldrig kommer läsa den här tråden.

2008-08-13 19:42
ehe schysst tråd!

*En cigarett tar i snitt 5 min att röka upp
*1 av 4 amerikaner har varit på tv
BAHA!

2008-08-13 19:44
den stora frågan i en tråd som denna är ju om statistisk "sanningar" kan räknas som fakta? Jag menar som någon skrev sitter vi 6 år på toa under våran livstid, men detta är ju inte något allmängiltligt fakta, kan lova att standardavvikelsen i detta fall troligtvis är ganska markant.
Japp! jag är en trollkarl!

2008-08-13 19:52
det mesta är antagligen urban legends, eller urban anecdotes. det är ju uppenbart hur mkt BS man hör i såna här sammanhang.

skulle t ex inte förvåna mig om genomsnittstiden att röka är 5 min, men vem har gjort den undersökningen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 19:54
vad Xeodorf sa...

vad var nu siffran på hur mkt bakterier och skit det är en vanlig skål chilinötter på en pub, allt sånt är ju skitsnack.

man äter X antal flugor/insekter under en livstid är också en klassiker.

2008-08-13 20:03
En humla slår i genomsnitt 120 vingslag i sekunden.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2008-08-13 20:11
josef stalin slapp göra rysk militärtjänst under första världskriget eftersom hans ena fot var missbildad och hade två ihopväxta tår... x)

2008-08-13 20:16
längsta ordet som går å skriva på en rad på tengentbordet är typewriter

2008-08-13 20:17
haha den fanns fan redan

2008-08-13 20:25
tupac var gay

2008-08-13 20:41
Brännmaneter blir ledsna om man kissar på dem.
Göteborg på låtsas.

2008-08-13 20:45
hahahahaha hobbs :P hur ere om man kastar bajs på dom? tkr dom om bajs?

2008-08-13 21:21
Det finns inget ord på engelska som rimmar på month.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-08-13 22:18
typewriter = 10 tecken från qwertyuiopå-raden
kalasälskad = 11 tecken från asdfghjklöä-raden
(eller om man så bara vill tangera så går det med dödsskakad, köldskadad eller glasskalas) ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-13 22:22
ajjja. Jag har inte testat, men jag tänker mig att de gör det.

Mabande. Köldskadad är väl det enda av dem som är ett riktigt ordlisteord?
Göteborg på låtsas.

2008-08-13 22:34
Haha, Mabande just got himself a new hobby!

2008-08-13 22:52
jag tyckte i alla fall att dessa onödigheter var riktigt roliga att läsa =)

..Skriv in 38223534882 i mobilen medan du har T9 på så får du en hälsning av mig.

..När du är sur på någon så används 42 muskler i ansiktet, men bara 20 muskler till att slå till den personen.¨

..människor tenderar att skrika ut sina hemlisar i telefonen för allmänheten att lyssna till

när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-08-13 23:26
Det finns 3 golfbollar på månen.

Har faktist en hel bok med sånt :O
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-08-13 23:39
jag är en apa: Fan! Jag har en så gammal mobil att jag inte har t9! & nu förgås jag av nyfikenhet. Fan igen.

Fatceasar:
Jag vet vilken du menar, men jag har den inte. Har bara bläddrat lite i den. Langa dina favoriter från den!

2008-08-13 23:48
vilket är de längsta ordet ni vet?

längsta ja vet är ett på finska:

Epäjärjestelmällistämättömyydellänsäkään

40 bokstäver :p

OBS! Fråga inte efter översättning haha, hjärnan får typ kortslutning av o tänka på det, ordet säger emot sig själv i form av ändelserna :)
 Haters gon' hate...

2008-08-13 23:50
jag är en apa

HAHAHAHAH vad fan är en sån för nått? :S :P

SpoilerDubbelfitta

2008-08-13 23:51
jag är en apa
Visste det redan, nån komiker som nämner det, roligt är det :)
SpoilerDubbelfitta
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-08-13 23:53
man skiter i snitt 3ton bajs under en livstid!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-08-13 23:53
..ne jag skämta bara!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-08-13 23:56
hahaha :D skulle vara kul o veta hur mkt man bajsar faktiskt ;)

riktigt nice tråd förresten, trådskaparen :D
 Haters gon' hate...

2008-08-14 00:01
läs mitt nick baklänges så haru svaret !

2008-08-14 00:04
kown

Det är den blåa med Che Guevara på framsidan :P

Ska vi se om jag kommer ihåg några..

I usa är det 30-40% (kommer inte ihåg siffran) som duschar med sina husdjur :P

Kan hämta boken sedan så får jag se mer.

2008-08-14 00:16
Skaparen av mangan Bleach döpte serien efter nirvanas debutalbum för att nirvana var hans favoritband

2008-08-14 00:17
Fatcaesar P21
fan vad sjukt, nu när du säger det så har jag ju lånat den av en polare och den ligger här precis. ballt

2008-08-14 00:18
mange schmidt har jobbat på bugerg king

2008-08-14 00:19
! P20

hehe, den är sjukt rolig :)

2008-08-14 00:27
Alla Harry Potter böcker "översattes" innan de publicerades i USA. Det ni!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-08-14 00:30
Termen hat trick kommer från cricket. om en spelare gjorde poäng tre gånger i rad så fick han en hatt.

2008-08-14 01:00
Kaal: Jag vet att det fanns en sida där man kunde uppskatta hur mycket man skitit under sitt liv hittills. (En stilla undran: hur fan hittade jag den sidan?)
& tack!

Fatcaesar: You do that, chick. I've got a lamp to buy.

2008-08-14 11:29
hobbs - Jag vet, men glasskalas borde vara det ;)
Ett annat sammansatt ord är det svengelska "typewritertyper" d.v.s. typer som används inom tryckindustrin för att sätta typewriterteckensnitt :)

retroutopier = 12 tecken :)

10-4, over...

2008-08-14 11:48
Det finns bara 5 personer i hela världen som vet vad receptet på heinz tomatketchup är. :)
prefix for death.

2008-08-14 11:53
Dags för mig att äntra tråden...

- De flesta toaletter spolar i E moll.
- En CD innehåller lika mycket plats som 400000 sidor skrivet material på papper.
- Världens längsta albumtitel är:
"When The Pawn hits the conflicts he thinks like a king
What he knows throws the blows when he goes to the fight
And he'll win the whole thing before he enters the ring
There's no body to batter when your mind is your might
So when you go solo, you hold your own hand
And remember that depth is the greatest of heights
And if you know where you stand, then you know where to land
And if you fall it won't matter, cuz you'll know that you're right" - av Fiona Apple.
- Kanada är egentligen ett ord använt av amerikanska indianer, som betyder "stor by".
- Los Angeles fullständiga namn är "El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de Los Angeles de Porciuncula".

I have spoken. Carry on.
•pave paradise•

2008-08-14 12:00
lhabia - Nja, det stämemr inte riktigt. "When the pawn hits the conflicts he thinks like a king / What he knows throws the blows when he goes to the fight / And he'll win the whole thing before he enters the ring / There's no body to batter when your mind is your might / So when you go solo, you hold your own hand / And remember that depth is the greatest of heights / And if you know where you stand, then you know where to land / And if you fall it won't matter, cuz you'll know that you're right" knäcktes av Soulwax förra året med "Most of the remixes we've made for other people over the years except for the one for Einstürzende Neubauten because we lost it and a few we didn't think sounded good enough or just didn't fit in length-wise, but including some that are hard to find because either people forgot about them or simply because they haven't been released yet, a few we really love, one we think is just ok, some we did for free, some we did for money, some for ourselves without permission and some for friends as swaps but never on time and always at our studio in Ghent."
Det där med att hitta en kort titel som sammanfattar skivan...

10-4, over...

2008-08-14 12:07
Mabande:

Ah, skönt att veta. Tänkte att Fiona Apples album var alldeles för gammalt för att kunna hålla det där rekordet. Synd att Soulwaxs titel inte var kul alls däremot...
•pave paradise•

2008-08-14 12:14
Det är ju en beskrivning av vad som finns på plattan, men men... Har för mig att Owe Thörnqvist har det svenska rekordet f.ö. :)

10-4, over...

2008-08-14 12:27
Länk till http://www.roligfakta.se/ <-- kanske förstör lite känsla i tråden?

men kan droppa några,

grodor hoppar - paddor går,

världens längsta ord är inte det där finska utan;
llandwairgwyngylgogorydwyrnollantisiliogogogoch (ska va 47bokstäver tror jag) förkortas - gogogoch, som betyder något med "blabla i dalen mellan blabla" eller dylikt, inte helt säker på stavningen heller då jag inte skrivit ordet sen i högstadiet =)

'laser' är inte ett ord utan en förkortning på 'light amplification by stimulated emission of radioation"

fast nu stod det stilla, jagj brukar vara on fire med onödig fakta, fast just nu känner jag mig tom ;/ måste kanske sova lite^^
((MAAD))

2008-08-14 12:51
davve_d: Jag smyglänkade faktiskt den där tidigare. :]

Det är bara att fortsätta langa när du sovit lite på saken. Imponerande ändå att du faktiskt verkade kunna det där ordet i huvudet(?).

Producent

2008-08-14 13:02
I schack finns det 169,518,829,100,544,000,000,000,000,000 varianter att göra de första 10 dragen... är det verkligen sant? haha

2008-08-14 13:21
Testa? ;D

2008-08-14 13:44
Konstigt:

I'm on it! Lillebror är Svensk juniormästare i Schack, han ska få svara.
•pave paradise•
Producent

2008-08-14 13:46
lhabia X1
håller tummarna för att det ska vara sant :)

2008-08-14 13:46
Han hävdar att det inte är över 20, högst 30. Bönderna kan ju ta ett steg i början, vilket är 8 variationer. Sen kan de välja att ta två, vilket gör det till 16. Varje springare kan från start köra 2 steg ut, vilket gör det till totalt 20 variationer.
•pave paradise•