I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kebabpizza (färdig-att-värma-varianten)

Övrigt - Blandat

Admin

2008-08-03 00:08

Kebabpizza (färdig-att-värma-varianten)

Dagen då jag upptäckte att det finns frysta kebabpizzor att värma i ugnen hemma var en stor dag, och efter den dagen har min livskvalité höjts avsevärt. De är perfekta både att slänga i sig snabbt innan jobbet och att äta i sängen framför en film på aftonen.

Det finns ju dock ett utbud, och här kan vi diskutera vilken som är bäst. Jag har provat Icas, Coops och Grandiosas.

Coop: Duger att äta, men inte mycket mer. Vad jag minns hade den ingen fefferoni vilket förstörde allting.

Icas: Den är god, riktigt god. En salig blandning av kebabkött, fefferoni och röd lök. Även förpackningen är snygg, med en bild av pizzan rakt uppifrån vilket lockar till ätande. Avsaknaden av sås är dock lite trist.

Grandiosa X-tra allt: The best of the best. Visserligen dyrare, men det är den värd (särskilt när föräldrarna sköter matinköpen!). Förpackningen för tankarna lite till 90-talet (halvful med andra ord), men texten "Pizza med 40% mer fyllning: Kebab, Fefferoni, Krämig sås" vittnar om en kulinarisk upplevelse. Plus: Den är stört god, och riktigt maffig. Minus: Såsen blir lite äcklig och kall efter ett tag om man som jag äter långsamt.

Så, dela med er av era kebabpizza-upplevelser! Vilken föredrar ni? Har jag missat några andra märken?

För att undvika missförstånd: frysta kebabpizzor får man ta för vad de är. De kan ju egentligen inte mäta sig med pizzan man får på sin lokala kebaberia. Meningen med tråden är alltså att man ska se det som frysta färdiglagade kebabpizzor, och inte som riktiga kebabpizzor. Men diskutera gärna vanliga kebabpizzor om ni känner så, var får man den bästa?

Nej jag jobbar inte med att PRa kebabpizzor, I'm just a fan.

Frid!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-08-03 00:14
Jag kan lova dig, i Jönköping/Huskvarna får du den godaste kebabpizzan i världen, det kan jag sätta mina sneakers på. Det finns också en specialare, en kebabpizza med isbergssallad, pommes o skinka på, asgod.

Dem gånger jag har käkat kebabpizza i Stockholm har dem inte ens haft den riktiga såsen på, och dem skär köttet kefft.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-08-03 00:14
frysta pizzor... eeeeew!
Mabuhay!

2008-08-03 00:39
Goa till viss stadium men när man vet hur jävla mycket söndersprängda dom är med mättade fetter mår jag illa.. Det är Hjärtinfarkt i paket typ
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-08-03 00:41
även jag är ett stort fan av frysta kebabpizzor

Jag gillar icas bäst, grandiosan är god med men jag vet inte, nånting med den stämmer inte. coops ska jag inte uttala mig, kan inte minnas att jag ätit den nångång faktist, blir till att testa!

Brukar köpa icas, sen när den är klar klipper jag den i 4 delar, och duttar på grädfil eller creame fraiche

stigili dang dang didan
Admin

2008-08-03 00:46
Fatcaesar: Jag sätter livskvalité före hälsa! (fan vad jag kommer ångra mig om 10 år)

Bökcrew: Lät intressant, blir den godare med gräddfil? Bemöda dig inte med att köpa coops pizza om du inte typ kan värma en ica direkt efteråt, för den är ingen höjdare. Kan ju vara värt upplevelsen och visdomen iofs!

2008-08-03 01:12
Enligt mina erfarenheter kan man bara få godkänd kebab/kebabpizza i sveriges storstäder, så fort du kommer ut på landet så fuckar dom upp såserna o köttet rejält.

Fattar inte hur bara
Antoine "Flash" Howard (1975 - 2004) R.I.P

2008-08-03 01:43
Nåt ska väll förortena vara bra till :)
Vi finns i varje hörn
Admin

2008-08-03 01:52
Kraizy: Jävligt sant, försökte greppa en kebabtallrik i Visby nu i veckan. Hade inte gått att äta om jag inte varit så jävla hungrig, fett äckligt.

2008-08-03 01:54
Testosteron P18

Måste faktist säga att om du prioriterar livskvalite så är hembakad pizza x0000 gånger bättre.. Men vafan vi har alla olika smaker inte sant?

2008-08-03 02:21
Testosteron
Om du tänker lite på hälsan också så kanske din framtida livskvalite blir bättre än om du inte gjort det :)

Admin

2008-08-03 02:26
Fatcaesar: Jag lyckas aldrig få mina hembakta pizzor särskilt goda :/ några tips?

Kanel: Alltså du missuppfattar, det är inte som att jag äter fryst kebabpizza morgon-middag-kväll och ser ut som ett slaskigt jävla vårtmonster. Sen känns det viktigare att min livskvalité är hög nu, men det är ju bara för att jag är ung och dum i huvudet.

2008-08-03 02:31
Testosteron P18

Oh ojoj jadå!

Vad är felet att börja med? konstitensen? smaken? pizza såsen? etc! langa info först

2008-08-03 10:34
alltså. frysta pizzor i all ära.
men jag brukar alltid snabbkoka ihop massa tomatsås (krossade tomater, lite olja, salt o peppar) och ha på och ha på mer ost, för de e fan alltid för lite tomatsås på de där frysta.

har inga bra erfarenheter av kebabpizza då de brukar vara vitlökssås på som sedan värms upp...bläää
kebabpizza ska vara rykande färsk o california style- dvs med färska råvaror man lägger på en tillagad botten mer eller mindre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-03 11:49
När jag var på besök i england så hade dem ungefär samma sak, fast i mängder av varianter. Godast var nog en som hade blandad ost typ Mozzarella, Cheddar, Feta. Sen så lade man balsamvinäger på, var det godaste jag käkat på länge.

Fast on-topic, Om man vill ha god kebabpizza så ska man gå till en pizzeria. Är ganska konservativ när det gäller pizzor.
- Sarcasm is the lowest form of wit!
- Aha, but its still a form of wit.
- Darn, you got me there.

2008-08-03 14:41
Skönt att kebabpizza innebär livskvalitet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2008-08-03 15:53
Vad är felet att börja med? konstitensen? smaken? pizza såsen? etc! langa info först

Hm jadå. Brukar köpa en sån där avlång förpackning som innehåller en ihoprullad färdigbakt deg och en burk sås. Bör man baka egen deg och göra egen tomatsås? Kan vara där felet ligger.

2008-08-03 16:13
haha, snart kommer väl en tråd om 50öres tuggummi..

2008-08-03 16:15
degen är ju grym i dem färska ihoprullade man köper. däremot är ju såsen inget att hänga i julgranen idrekt. häll i den burken eller vad de är man får i en vanlig sås du gör själv.

enklaste tomatsåsen:
hälften passerade hälften krossade tomater (typ en burk av varje för med än en pizza)
pizzakrydda / färsk basilika och orogano
tomatpure
olivolja
ev vitlök.
salta peppra
ha ev lite socker i

koka länge.

2008-08-03 16:17
Testosteron P18

hehe ja det blir betydligt godare :P

2008-08-03 16:29
Brukar alltid hata dom groteska vitlokssaserna pa kebabpizzor, i ovrigt ar dom dock helt okej man maste bara pilla bort sasen forst.

Dock har dom inte en suck emot pizzorna som saljs pa Iceland (en britisk butikkedja)

80 pence pizzor(Cirka 10kr) som ar samma size som vanliga 40 kronors frys pizzor har, fy satan va jag saknar dom :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-08-03 17:19
Va snackar ni om? Ge mig en Dr.Oetker tre ostar pizza
shit så pulig den är
löglög

2008-08-03 19:56
köp deg på din lokala pizzeria.
thats the shit!
cry me a river!
--> thcrew

2008-08-03 19:56
(du får säkert köpa tomatsås också om den är värd pengarna)
cry me a river!
--> thcrew

2008-08-03 21:13
tack vare den här tråden, gick jag till hemköp endast för köpa Grandiosa X-tra allt. nu ska jag ta första tuggan.. återkommer!!
work some magic

2008-08-03 21:28
nää lär jag säga, alldelens för mkt fefferoni, osten är smaklös, den smakar billigt. Klart det går att äta när man är hungrig som fan. Men inget jag kommer köpa igen.

work some magic

2008-08-03 21:50
lite halv OT så är coops vanliga pizzor iaf riktigt schyssta tycker jag.. tror det är coop iaf..
det smakar inte så mkt pizza kanske men brödet är kryddigt och gott.. brukar köra sån salamigrej den är nice :)

typ lila/mörk förpackning tror jag.. kan det va coop?
cry me a river!
--> thcrew
Admin

2008-08-04 00:22
Brodin1: Haha okej, synd att du inte gillade den :) men nu vet du det iaf, så jag känner att jag har bidragit till att utveckla dig som person!

2008-08-04 02:35
du kan aldrig smakat en riktig kebabpizza. jag förstår inte varför det inte bakas några riktiga kebabpizzor norr om småland. kokt kebab med mera vad är det frågan om?

2008-08-04 06:02
Är inte typ alla pizzor färdiga att värmas. Finns det sådana som måste förbehandlas med spray eller strålning eller nått innan dom värms?
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-08-04 06:09
Testosteron P18

its cool, nu vet jag liksom! Det var ett shysst tidsfördriv igår kväll iaf!
work some magic

2008-08-04 13:54
x-tra allt pizzan med kebab,pepperoni och "krämig sås" är god som fan men antagligen full av transfett
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-08-04 19:44
I Vänersborg finns feetaste kebabpizzan, svensson kebab!
kebabpizza med isbergsallad (alltid på kebabpizzorna där nere), färsk tomat, feferoniii och grillchips! så stöööört god!!

annars har jag inte provat någon fryspizza som vart kebab, men...
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-08-04 19:47
iii grillchips...på pizza?
haha

2008-08-04 20:06
ähh söder om norrland har ni ju knappt pizzabröd till rullkebaben.. tacka vet jag norrland!
cry me a river!
--> thcrew

2008-08-05 14:25
Peppis
jaa, men chipsen läggs ju självklart på efter pizzan vart i ugnen! : )
+ att det är RIKTIG kebabsås, ingen jävla rödsås & vitsås. blä för de!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Admin

2008-08-05 15:06
du kan aldrig smakat en riktig kebabpizza.

Jo, jag har ätit riktigt kebabpizza. Men nu var det fryspizzor vi pratade om.

2008-08-06 00:28
Ska handla i morgon, så vad är det för nån man bör köpa?
Vi finns i varje hörn

2008-08-06 23:56
Grandiosa X-tra allt... riktigt vacker pizza. MVG!
Vi finns i varje hörn
Admin

2008-08-06 23:58
Safiroz, härligt att du gillade den :) den är smaskens!