I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jag vill ha nya vänner!

Övrigt - Blandat

2008-07-12 14:40

jag vill ha nya vänner!

Jag är så trött på hela min bekantskapskrets! Nu när det är sommar vill jag sitta på en uteservering hela dagarna och dricka öl, åka till härliga sommarstäder osv. men mina vänner är galet tråkiga!

Nu kanske det här beror på att dom flesta har förhållanden. Är bara jag och en till som är singlar. Men det känns som om jag har glidit ifrån mina kompisar, vi vill inte samma saker. Jag vill leva livet, festa och bara leva för dagen!
Om jag ringer en polare en fredagseftermiddag och frågar vad som händer på kvällen blir svaret oftast: jag ska bara vara hemma!

Jag fattar inte. Är jag för gammal eller? Eller är det mina kompisar som har gett upp?

Finns det några likasinnade människor här som är lika gamla som mig så hör av er, tjej som kille =) För jag är trött på det här....

Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2008-07-12 14:59
Ujuj, det där känner jag igen, det kallas i dagens samhälle för att bli "vuxen" tror jag. En allmänt känd folksjukdom som dem allra flesta människor tycks insjunka i efter det dem fyllt 20. Exakt när det sker är svårt att veta på förhand, men forskare är eniga om att en tillfällig svacka eller en alltför inrutad vardag ökar risken för smittning.
Vidare är det känt att mycket få av dem redan smittade individerna någonsin återhämtar sig, trotts medicin och terapi, i dem allra flesta fall förbli dem sjuka hela livet.

Så akta dig så du inte blir smittad, sjukdomen är ytterst smittsam som sagt.

2008-07-12 15:05
har man fått smittan kan man bota den genom att ha sex med en oskuld
stigili dang dang didan

2008-07-12 15:08
Men seriöst.. man måsté inte vara hemma (varmkorvén btw) en hel helg bara för att man har förhållande.. det inte är (jag är full och kan inte skriva) att vara fuxen vuxen. det är att vara tråkig! men EN polare måste du väl ha som vill gå ut nån gång? och den kompisen kanske har andra kompisar som gillar att gå ut. bara att hooka med dom då. sina bästa vänner skaffar man på fyllan och det vet alla
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-07-12 15:18
Jag är i och för sig varken eller, men jag tycker det är skönt att vara hemma ibland och inte gör någonting, och jag har inget föhållande. Sånt förstår inte mina vänner alls. De vill alltid göra saker. Det finns liksom inget mellanting och det är jobbigt. Jag är ett mellanting. Det är bra att göra saker men man behöver lite egentid ibland också.

Var i Sverige befinner du dig då? Är lättare att få nya vänner om man vet det...
What we do in life echos in eternity.

2008-07-12 15:23
sina bästa vänner skaffar man på fyllan och det vet alla
- Ett typiskt citat utav en full människa.

BöKCreW P66

Jag ställer mig tveksam till din alternativ medecin, och eftersom den troligen innehåller stora mängder pedofilin så tror jag inte den är varken hälsosam eller laglig heller för den delen. ;)

2008-07-12 15:37
jag är i nästan samma situation :/
man lever bara en gång jag vill leva till fullo, men många kompisar tråkar sig
"three can keep a secret if two are dead"

2008-07-12 15:41
Känner igen mig.. någon som vill supa idag? :).. tanto 17.00!
Follow the dao, right about....NOW!
Manager

2008-07-12 15:45
ja jag har massa bangare till kompisar också.. såna som inte ens pallar vara kvar på klubben tills 3 utan vill hem o sova.

men ah, det brukar lösa sig efter lite tjat.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-07-12 15:57
har inga vänner kvar öht, palla vara en del av det här efterblivna svensson samhället ens?
har roligare på egen hand å njuter varje dag
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-07-12 16:16
kom ner till landskrona, KARNEVAL MANNEN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-12 16:30
finns inget värre än kompisar som har förhållanden eller en själv som har förhållande under sommaren. Speciellt när man vill leva livet .

Du är fan inte gammal du borde leva livet innan just förhållande barn hus bla bla bla "vuxen livet" ..

Att skaffa förhållande för tidig och missa allt man kunde gjort/göra som singel e bara slöseri med ungdomslivet..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-07-12 16:39
Synd att du bor i sthlm annars skulle jag varit på :) Om någon vill dricka öl nere i skaune så tackar jag inte nej!
aaa

2008-07-12 20:03
jag kan bli din kompis!

2008-07-12 20:47
bli min koompis, jag k'nner ingen i sthlm

2008-07-13 00:09
Jag behöver tjejkompisar.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-07-13 00:33
Är man inte alkis så är man tråkig
my name is xelly smelly

2008-07-13 02:09
vafan det är sommar o sol nu jue :D haka på till gotland, vi drar inatt! RÖJJ RÖJJ VECKAN LÅÅÅÅÅÅNG

2008-07-13 11:26
Jag är rätt duktig på att inte göra nånting alls och kan behöva extra vänner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-13 11:50
kom till gotland! rööjjjjj!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-07-13 12:01
give me a call!
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-07-13 17:00
Jag med! vet precis vad du pratar om, tycker om mina polare som fan när vi väl hänger men att få dem att hitta på något kräver alldeles för mkt övertalning, riktigt trisst, sommaren slösas ju bot framför datorn..

2008-07-13 19:49
jag behöver fan oxå mer tjejkompisar...
Wisdom is wonder

2008-07-13 20:10
Hej vaniljj, ska vi bli kompisar?

2008-07-13 20:22
JA! Känner precis samma sak. Vill träffa spontana sköna människor att softa med och även hitta på en del galna äventyr med...
Trött på att höra "nä alltså eeh jag vet inte borde inte nej fan jag kan inte blablabla.." och att man själv ledsnat på idéen när man lyckats övertala någon..

Finns i Stockholm, hör av er! :P

2008-07-13 20:27
tur att man bara har alkisar som vänner=) dom bangar aldrig,.men det tråkiga är att man bor i västerås å det finns aldrig någonting att göra,.förutom att dricka öl=)
csavargo från ruff runkers

2008-07-13 20:29
glömde ju pallar du pendla kan du ju alltid komma förbi bobban på en freda eller lörda då spelas det reggae =)
csavargo från ruff runkers

2008-07-13 21:39
fyfan jag förlorade min sista partybroder till "flytta ihop med flickvännen sjukan" den här helgen.... men jag antar att så är det här livet runt 26...
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
Graffare

2008-07-13 21:59
Jag är arbetslös och alla mina bästaste vänner är riktigt tråkiga knegare och tofflar.
Men jag har kommit underfund med på senaste att vill man göra något så får man göra de ensam helt enkelt och inte vara beroende av andra människor. tänker fan ta och åka till Amsterdam och bo på hostel och röka spliff varenda dag helt jävla ensam och trivas.
Alltså. man får va sin egen bästa vän.

http://beltontorsk.tumblr.com/

2008-07-13 22:06
sant som fan, hostels är jävligt bra, där hittar man alltid nån jävel att partaja med...
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället

2008-07-13 22:09
Att åka själv är nice... drog till Hawaii i våras själv och hade hur grymt bra som helst.
Toastare

2008-07-13 22:10
Det är då man skaffar yngre vänner ;) Som fortfarande gillar att dansa och gå ut och inte skaffat barn eller en sambo som får dem att banga efterfest!

det gjorde jag, så nu kan jag fika med mammorna i min hemstad på dagen och festa med de andra folket på kvällen. Och här i GBG festar man ändå.. så här är aldrig problem.
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-13 22:14
bounty det där känns som ju som en jävligt tillfällig lösning, den generationen blir ju också äldre och faller in i mysig filmkväll med frugan livet

2008-07-13 22:28
Give me some!

Att åka iväg ensam och resa är det bästa sättet att träffa nya människor eftersom man tvingas övervinna sin "rädsla/blyghet" och tar kontakt då man vill ha sällskap. Samt att människor utomlands oftast är mer öppna för "hey, vi känner inte varandra alls, men let's haaaang!"
Toastare

2008-07-13 22:58
Basie, men jag blev ju inte bara kompis med dem för att de är yngre. De är ju bra vänner också.
Jag blir ju också äldre...
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-13 23:47
nu ropar alla desperata tjejer ser jag :)
lets go

2008-07-14 14:43
och alla desperata killar ropar också! sikken röra det blev=)

2008-07-14 16:44
breaky_grl

jag bor i kallhäll utanför sthlm

2008-07-14 16:50
men fan vilken bra ide det här var =)
visste inte att det fanns så många som hade det likadant som jag. Alla som behöver någon att hänga med i sommar: skicka mess till mig här så styr vi upp det....och inget tomt snack utan på riktigt!

2008-07-14 16:51
GreAt_rEtarD

dig följer jag gärna med till amsterdam, vi verkar vara likasinnade =)

2008-07-14 17:42
Hems2
Kommer inte kunna hjälpa till så värst mycket annat än att jag önskar dig lycka till med att hitta nya vänner som du kan drivas med.
Du har inte funderat och leta dig ner i åldersgruppen efter vänner a la folk i 18-20 års åldern?

2008-07-14 17:55
Synd, det ligger lite för långt från Västerås... Annars hade jag varit villig att stifta bekantskap med dig.
What we do in life echos in eternity.

2008-07-14 18:03
i ditt fall tror jag medicinen ligger under utveckling och kallas trettioårs-kris så snart ska det nog vara löst
http://www.kommandot.se/wp/

2008-07-14 19:14
skulle seriöst behöva nya vänner...

2008-07-14 20:04
Jag vill också ha nya vänner :) flyttar till sthlm till hösten och lämnar alla jag känner 45 mil bakom mig...

2008-07-14 23:07
Jag måste ha tur. Känner inte alls av det där. Kanske har för många kompisar typ haha. Ne men finns alltid något att göra.. Man behöver inte alltid hitta på saker heller, att bara laga lite god mat och hänga lite. Man kan ta en drink nånstans. Ut å dansa hela natten lång. Åka iväg till ställen. Träffa andra. Njuta av vardagen tillsammans. Dricka massa vin och snacka skit. Träna. Promenera runt i stan. Gå på bio tillsammans. Kolla film och äta massa chips. Snacka skit om allt och inget. Ta en öl på ngn uteservering. Dricka vin i en park. Bada på en brygga. Spontan dra ngnstans. Ta det lugnt och inte göra någonting alls dvs njuta av tystanden en vardag typ.

Asså det finns så sjukt mkt man kan göra med sina vänner. Har juh knappt tid för alla längre.
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-07-15 05:19
Hems2 F23
Jag jobbade några månader, samla på mig pengar.. köpte ny fin bil.. har rätt bra ekonomi nu trotts att jag är arbetslös, men jag känner exakt som du!
Dock är jag väl för ung för din kompis krets kanske.. men man ska väl börja leva så tidigt som möjligt..

Hoppade av gymnasiumet och började jobba, sam hade jag nog inte kommit någon vart på endå, för högskola is not my thing..

Funderar på att åka till norge och börja jobba i aug eller något liknande, tjäna fint med pengar, eller bara bila runt jorden eller vad fan som helst!!

hör av dig om du e taggad;D
Behöver ny kompis som är lite vildare av sig, ingen liggsårs människa:]

2008-07-15 20:34
Hah! Jag är också så jävla trött på mina kompisar. De singlar man känner skaffar någon summerlove över sommarn och man sitter här ensam och dumpad medan de tofflar sig.
Sen är man själv likadan när man är kär i o f s.
Och jag är egen företagare/slacker över sommaren så jag har aldrig något att göra om dagarna men mina kompisar verkar leva efter mottot "jobba sönder dig tills du inte får jobba mer" eller något.

Skaffar man kompisar som har pojkvänner så måste man helt plötsligt bli bästa vän med pojkvännen också, och när den killen är en jerk blir det tufft.

2008-07-16 10:12
NI kan alla komma ner till danmark. :D så kan vi dricka öl å chilla! mina kompisar e också väldigt tråkiga..
prefix for death.

2008-07-16 18:17
dom har kanske forstat att alkohol ar djavulens avkomma?!=) nae men seriost det ar ju sa javla vardelost o va full altsa.
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2008-07-16 18:20
jag och mina polare kommer alltid vara som vi är tyvärr och vi är runt 20-30 år.

bara haka på ut haha
 Greenline/Uffline