förövrigt skulle turtles aldrig ge sig på skalman då de är på samma sida av ont och gott plus att skalman har backup av världens starkaste björn Bamse..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Joel413 P24 Svårt att ta Bamse menar du? Bina är världen håller för tillfället på att dö ut, inga bin, ingen honung, ingen Bamse. Och utan Bamse blir Skalman hjälplös och än mer meningslös. Sorry gubbs and girls, men er älskade padda suger.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
skalman kan skapa något som får bina att bli fler.. och dessutom har han honung i skalet
Get Random!
HATER! skalman uppfinner ju en tidsmaskin och en rymdraket hel själv!!!!!!!!!!!!
Big up!
cry me a river! --> thcrew
skalman är bäst, han har alltid färsk frukt i skalen sörru! Jag ansluter mig till teh King-phil side! Länge leve skalman. ps. kolla bara hur han softar likzåm!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Skalman; den första slackern i Sverige.
Sjävklart är Skalman en skön jävla slacker, vem fan skulle inte vilja ha en mat och sovklocka liksom? Men att säga att snubben spöar Turtels, dom muterade sköldpaddorna, det är bara skitsnack! Nuff said!
Can't break necks in boxes
hade lätt bytt allt jag har mot hans skottskärra^^ .. bara ligga där i och "slacka" : ) han vet hur man lever! LÄNGE LEVE SKALMAN! <3
Get Random!
BountyBoo F28 You don´t mess with ze' turtles!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skalman förstod sig på det här med en strikt diet, därför uppfan han Mat-och-sov klockan, han var långt före sin tid med detta och har bidragit starkt till utseendefixeringen i dagens samhälle. Folk kanske inte minns Skalmans dansskor som Bamse tar på sig i ett avsnitt, det leder endast till galenskap... GALENSKAP!!! Han gör korkade uppfiningar till korkade uppgifter! TURTLES däremot, dom kan spöa skiten ur allt!, äta pizza med grädde(med gott samvete), dra lattjo skämt... Dom uppfan även frasen COWABUNGA!!!, Dontello bygger bilar,super-sepelinare m.m m.m. Dom har allt som Skalman önskar att han hade...+ April! Till skalmans försvar kan man ju ge han en eloge för att kunna somna var som helst!
Skalman har minst tre...TRE! super-sepelinare i sitt skal. Fem stycke April. Sjutton uppsättningar med turtles och världens största ordbok med nya häftiga och catchiga ord han kan plocka fram när han vill.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
candide: senaste jag kollade var honungsproduktionen i rullning fortfarande, du får ju utgå från hur läget ligger nu och inte hur det kommer ligga.. dessutom har ju skalman bin i sitt skal han kan plocka fram närsomhelst, han har som påpekats innan allting utom atlantgångare och tåg i sitt skal, utöver det har skalman en tidsmaskin och kan alltså när han vill åka tillbaka i tiden och hämta honung, han kan även åka tillbaka och hindra gegget som fick turtles att muteras fram från att rinna ut där i kloaken.. iförsig är skalman en vis och god man och skulle inta the higher ground, vara the biger man och lösa situationen mellan honom och utles med hjälp av goda argument, respekt och ett gott humör.. turtles hade självklart sätt skalman som en sann sköldaddsförebild och aldrig krökt ett hår på hans huvud..
Joel413 P24 precis .. han hade ersatt Splinter och varit deras mästare istället.. Splinter hade blivit Skalmans slav för han avgudar Skalman också! : )
Get Random!
mjae jag tror nog att splinter och skalman skulle finna en ömsesidig respekt för varandra, de verkar vara i ungefär samma ålder, de är båda visa och sansade, kan helt klart se framför mig hur skalman och splinter sitter på verandan med en kopp the och ojjar sig över dagens ungdommar (turtles) men sen le lite överseende när de minns sina egna äventyr som unga råttor och sköldpaddor..
splinter var väl människa som ung? eller minns jag helt fel?
cry me a river! --> thcrew
råtta, människa är skillnaden så stor egentligen? teknikaliteter.
en sködpadda med väckarklocka är ju bara det mer än vad man kan förvänta sig. faktiskt
Tack för bilden. Som ni kan se sitter ju Skalman och sover på besticken utan minsta tanke på att äta. Skalman äter inte.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
haha skalman är den lataste av de lata. va kung han är. "åh bestick, jag använder dem som huvudupphållare!"
One chapter a day
jaquil P20: DU HAR FEEEEEEEEEL...bäääääääääääääh!
Men skicka iväg ett sms till 118 100, då får vi svaret!
Vikktorius P21 nevahhhhhhhhhhhhhh!
Skalman är ju som sagt en skön slacker och därför har han mat-och-sov-klockan. Skalman fixar det alltid ändå, så varför ska han anstränga sig mer än han behöver? Skalman är en skön snubbe helt enkelt. Skalman skulle inte spöa Turtels. Han skulle göra så att de skadade lite och fick ont. Därmed skulle de lära sig en läxa och alla skulle bli kompisar på slutet. Skalman skulle även förklara på ett pedagogiskt sätt varför det är dåligt att bara äta pizza. Skalman is the king! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Det kommer inte direkt som en chock att en lat sköldpadda är allas förebild på ett forum där samhällets dekadans är som mest påtaglig. Lathet uppskattas mer än "crime fighting" och "pizza eating". Finns bara ett sätt att förklara varför det är dåligt att bara äta pizza, och det är ett lögnaktigt sätt.
candide: ja det är mycket mindre degraderat att hylla ett gäng pubertala tonåringar som löser alla sina problem med enbart våld och uppmuntrar till onyttigheter än att sätta sin tilltro till en mogen, pedagogisk men fortfarande äventyrlig vetenskapsman som är i princip pacifist.. ungefär som att du tycker att spänniga unga snutar är coola och resten hellre ser einstein (skalman har ju iförsig löst tidsmaskinen så han är ju en bit fram jämfört med einstein) som förebild.. men men alla får jag uppskatta vilka egenskaper de vill..
Toastare
2008-06-30 17:41
dirtyfist, hahaha bästa bilden!! word på Joel413! Sen undrar jag lite hur relationen Splinter och Husmusen skulle bli? Jag skickade iväg ett sms till 118100 "Vem skulle vinna fajten? Skalman från bamse vs. ninja turtles?" får se vad jag får för svar.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-06-30 18:17
118100 svarade så här...
"118100 tror att teenage mutant ninja turtles skulle besegra skalman ganska enkelt i en nävkamp. Skalman är nämligen både sömnig, långsam, pacifistisk och utan synbara fysiska fördelar. Däremot kan man tänka sig att Skalman skull kunna uppfinna ett förintande vapen och skjuta de muterade sköldpaddorna tillbaka till kloakerna" ingen hjälp där.
Jag skyller allt på Emma!
Är ju bara panga bamse med en tranq picka sen så har skalman nada backup Dock är skalman en för jävla laidback uhm sköldpadda
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
BountyBoo F28 HAHAHHA :D ORKA MED 2 SVAR!!! HAHAHHA GARVAR FAN PÅ RIKTIGT HÄR!! xD sen har ju Skalman deltagit i en boxningsmatch där han faktiskt vann.. han hoppade in i skalet och den han mötte(som var stor och biffig och alla trodde skalman inte hade någon chans) slog på hans skal och fick ont sen åkte på boxhandsken och förlorade!!.. SKALMAN FTW!
Get Random!
Jag lägger fortfarande mina slantar på Turtels, även om skalman skulle dra fram sin boxningshandske skulle Leonardo snabbt vara där och strimla den i bitar. Det är faktiskt ingen som kan matcha hans svärdattacker. Sen spelar det ingen roll heller om Skalman fegar ur och gömmer sig i sitt skal. Donatello kan bara peta in sin bo staff i hålet på skalet och svinga iväg Skalman till helvetets avgrund!
alltså det ni snackar om är som sagt orealistiskt.. finns ingen chans att turtles skulle ge sig på en vänlig vis gamling från första början, särskillt inte en som själv är känd för att stå på den goda sidan.. turtles beter sig inte så.. ni får fan får ner fötterna på jorden lite.. löjligt.. utöver det kvarstår fakta, skal man har allt i sitt skal förtom oceangångare och tåg, han har kanoner som får svärdattacker och pinnar att framstå som leksaker.. kanoner, biologiska vapen, kärnvapen, hungriga tigrar m.m.. dock skulle han ju aldrig använt sånt då han är god..
hmm. frågan om skalman vs turtles känns tämligen svårlöst. å ena sidan: skalman har ALLT i sitt skal (utom tåg och skepp, men inge bra vapen ändå) och kan således plocka fram både det ena och andra. å andra sidan: han har en rejäl akilles i sin klocka samt att inställningen att "jäkta" är ett fult ord och våld en ful företeelse inte ligger till hans fördel. men som någon sa tidigare: turtles och skalman lirar i samma lag, om de var en cowboyfilm skulle de alla ha vita hattar etc. alltså är själva scenariot hyfsat otänkbart. däremot skulle de säkert ha kul med en ballongtur eller pannkaksätning på höga berget med katten janson! (fö är det här nog den bästa tråden sen "ankeborg" för några år sedan. gj!)
enda chansen att tutles skulle vinna är om skalman får gå in i fighten utan skal eller uppfinningar.. då kan jag gå med på att de hade vunnit lätt men vad fan de är ju 4 stycken så inte så jävla tufft av 4 tonåringar att spöa en naken gamling.. inte i mina ögon iallafall.. turtles hade gråtit blod om de såg vad ni tror om dem, i era ögon verkar de ju ligga på samma moraliska nivå som Krang..
Okej 2 saker jag vill lyfta fram här. 1. Donatello är ocskå uppfinnare, snubben håller ta mig fan på med lite mer sofistikerad tekonologi än Skalman nånsin skulle kunna tänka sig. 2. Till alla som säger att Skalman har ALLT i sitt skal, då måste han ha en massa jävla lousy shit där också? Har Skalman alltså herpes i skalet? Michael Jacksons näsa? Roger Pontare samt SARS? för min logik säger att fine dom kanske inte skulle slåss för dom är goda, men Skalman är ju en tickande bomb med massa otäcka saker i sig, vem vet han kanske har Jimmy Hoffa i skalet ocskå?
Jag måste bara säga att skalman är den bästa och skönaste uppfinnaren som finns, sen att ens jämföra han med "uppfinnar-jocke" är som att säga att grisar kan flyga och att månen blöder. Sen angående Ninja turtles vs skalman måste jag hålla me Nickemannen och alla som är pro skalman + att han skulle slänga paddorna i finkan.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Lelle_Z han har allt , förutom lokomotiv och atlantgångare eller nått sånt.. vad är det som är så svårt att förstå?
Get Random!
KinG-PhiL X2 Jag försökte göra en poäng där. Han har inte bara positiva jättebragrejer som ni snackar om, han har en jävla massa skit i motorn ocskå. Vad säger att alla bra saker i hans skal väger upp dom dåliga? Skalman har bara aldrig mött en värdig fiende förut, Turtles skulle vinna utan problem.
Lelle_Z bara för att han har dåliga saker behöver han ju inte använda dom. Jag ser inte din poäng? Varför skulle han använda en vattenpistol bara för att han har den liksom?
Get Random!
Ska han skjuta turtels med en vattenpistol?
KinG-PhiL X2 Ifall han har allt i sitt skal kan han möjligtvis ha en sjukdom där t.ex.? Inget som han väljer att använda tänker jag mig då utan det finns där per automatik.
118100 är ju skit. De kan ju inte svara både ja och nej.
Lelle_Z en sjukdom? .. asså wtf.. . har du ens lite IQ? .. han har saker, ting, prylar inte sjukdomar .. han har medicin mot sjukdomar därimot... han har ju inte direkt lava och ett hav där inne.. sheeet
Get Random!
jag citerar "han har allt , förutom lokomotiv och atlantgångare eller nått sånt.. vad är det som är så svårt att förstå?" I min värld är ALLT bokstavligt talat ALLT. han har ju t.ex. turtles där inne var det någon som skrev?
Han har inte mig i sitt skal... eller?
Lelle_Z Allt är alltid allt och inget annat. Vart är det så svårt för dig att förstå? whosa P2 Jo.
jaquil P20 Jag tror du missuppfattar vem som har svårt att förstå något. Man kan inte säga att han har allt i skalet och sen säga att han bara har ting get it? Det jag syftar på är att Skalman har skavanker i sitt skal, det har inte turtles ergo håller jag på turtles.
Lelle_z: dummaste argumenten nånsin.. hur är det inte bra att ha SARS att slänga på sina fiender i en fight? och om han har sjukdommar i skalet, avilkt inte betyder att han är sjuk då de bara ligger där nånstans i hans oändliga skalutrymme.. bra att kunna plocka fram lite aids ibland vad fan..
jaquil P20 mao lever vi alla i.....ett skal! om matrix fick en att tänka till så får den här tråden en att inse sanningen. HUR KOMMER VI UR SKALET?