I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mat-och-sov klockan?

Övrigt - Blandat

   

2008-06-27 13:41

Mat-och-sov klockan?

En sak som slog mig som underlig under min uppväxt var den snillrike Skalmans mat-och-sov klocka. Den kändes ju som ett riktigt mästerverk när man läste Bamsetidningar och såg de där (egentligen skittråkiga) filmerna när karaktärerna inte rör sig nämnvärt. Så här i efterhand när man fått lite perspektiv på saker och ting tycks dock inte den här uppfinningen vara särskilt speciell. Jag menar, en iPhone kan ju göra allt det som mat-och-sov klockan kunde göra och den kan dessutom spela musik och hjälpa hålla kontakt med vänner. Så egentligen, uppfann Skalman någonsin ett användbart objekt? Eller kallade han sig bara uppfinnare för skojs skull?

En annan sak jag undrar över är varför, när nu mat-och-sov klockan ringer, är det aldrig tid för mat. Varje gång den ringde gick han och la sig, det får mig att tro att hans kanske största uppfinning var något defekt och kanske inget annat än en vanlig väckarklocka som han desperat bytt namn på för inte framstå som en så misslyckad uppfinnare. Har någon annan information än jag? Åt Skalman någonsin? Och i så fall. Vad åt Skalman?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.