I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mat-och-sov klockan?

Övrigt - Blandat

2008-06-27 13:41

Mat-och-sov klockan?

En sak som slog mig som underlig under min uppväxt var den snillrike Skalmans mat-och-sov klocka. Den kändes ju som ett riktigt mästerverk när man läste Bamsetidningar och såg de där (egentligen skittråkiga) filmerna när karaktärerna inte rör sig nämnvärt. Så här i efterhand när man fått lite perspektiv på saker och ting tycks dock inte den här uppfinningen vara särskilt speciell. Jag menar, en iPhone kan ju göra allt det som mat-och-sov klockan kunde göra och den kan dessutom spela musik och hjälpa hålla kontakt med vänner. Så egentligen, uppfann Skalman någonsin ett användbart objekt? Eller kallade han sig bara uppfinnare för skojs skull?

En annan sak jag undrar över är varför, när nu mat-och-sov klockan ringer, är det aldrig tid för mat. Varje gång den ringde gick han och la sig, det får mig att tro att hans kanske största uppfinning var något defekt och kanske inget annat än en vanlig väckarklocka som han desperat bytt namn på för inte framstå som en så misslyckad uppfinnare. Har någon annan information än jag? Åt Skalman någonsin? Och i så fall. Vad åt Skalman?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-27 13:44
Skalman har ju uppfunnit en mängd fiffiga mojjänger.
Don´t hate on skalman.
Minns att jag har sett honom äta bullar med saft ett flertalet gånger hemma hos Bamse och Brummelisa.

Filmerna är dessutom kungligt gjorda med tokigt sköna röster till alla!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-06-27 14:10
nog åt dom väl nån liten gång... dock så har ju inte en matpaus samma dramatiska effekt som när skalman somnar mitt i ett kritiskt skede, typ när sjörövarna har fångat bamse och enda räddningen var dundertuben i skalmans skal. klockan är en akilleshäl, skalman hade ju vart helt oövervinnerlig utan den. killen är smart, har ett skal fullt av deus ex machinaprylar, han kan ju tom bli skjuten av en kanon!
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-06-27 14:36
Han äter ju visst? du har ju inte alls läst bamse.. många gånger har den ringt för att han ska äta... HATER!
Get Random!

2008-06-27 14:42
Ok, jag har kanske inte fullständig information. Jag erkänner att jag endast läste Bamse under tråkiga besök i tandläkarväntrum (jag gillade Gustaf bättre). Men de gånger jag läste Bamse åt Skalman aldrig.

Jag står fast vid att han är en självsvältande misslyckad "uppfinnare".
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-27 14:46
Filmerna är dessutom kungligt gjorda med tokigt sköna röster till alla

Det är väl typ samma snubbe som gör röst till alla? Exakt samma röst? :)
Skratten dock, eller när nån gör ett ljud öht, är psykopatiska.
Såg faktiskt bamse på tv för någon dag sedan, och blev lite rädd :(

...och Skalman äter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-27 14:46
du är helt oerfaren.. mat och sovklockan var hans första uppfinning.. han har ju hur många som helst, han har för fan uppfunnit en tidsmaskin, EN TIDSMASKIN GOD DAMN IT!!!! ofta han är misslyckad då?!?!? : O
Get Random!

2008-06-27 14:48
Dieallot X21

Haha, ja asbra är det :D
Ljudeffekterna är off the hook!

2008-06-27 14:48
Har han inte uppfunnit flera tidsmaskiner dessutom?
Snubben har ju en raketmotor i sitt skal, bland annat.

2008-06-27 14:52
precis!!!... Candide who are you to say att han inte är en uppfinnare!!!?!?!?
Get Random!

2008-06-27 14:58
Skalman gjorde även den helt otroliga ihopfällbara helikoptern, och vilken normal människa behöver inte en sådan?
Skalman är livet.
My heart lives in my vagina.

2008-06-27 15:06
Han må ha uppfunnit en del användbart men har står sig inte emot andra historiska uppfinnare. Ta exempelvis Alexander Graham Bell som uppfann telefonen, Uppfinnar-Jocke som hade en liten hjälpreda robot, han uppfann dessutom Gizmoquack. Oppfinnar-Jocke är så mycket uppfinnare att hans mamma gav honom ett passande namn.

Mat-och-sov klockan är förövrigt en av de mest korkade och kontraproduktiva uppfinningarna jag hört talas om. Han somnar ju som sagt i kritiska situationer. Som någon redan sa, Akilles hade sin häl och Skalman sin klocka. Skillnaden är dock att Akilles inte självmant valde sin svaghet, detta gjorde idioten Skalman.

En annan sak som dyker upp i tankarna är ju en slutgiltig fight mellan Skalman och Turtles. Vilken sköldpadda är bäst?

2008-06-27 15:08
Kunde inte hålla med KinG-PhiL mer :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-06-27 15:11
Skalman vinner i alla lägen. Han har ätit smörgås många gånger. Jag prenumererade på Bamse så jag vet. Kalle Anka och Katten Gustav är för loosers, där fanns inga inbakade moralkakor.

Ninja turtles är ju bara feta pizzaätande, två tåade, sköldpadds guidos!

Jag skyller allt på Emma!

2008-06-27 15:20
Jag prenumererade på Bamse också! ... Han uppfann mat och sovklockan för att han ville och för att han tycker den är nödvändig.. han uppfann den för eget bruk och är inget som någon annan ska använda.. enligt han är det den bästa uppfinningen han uppfunnit så om man uppfinner något som man själv tycker är så pass bra borde man klassas som en bra uppfinnare, eller?

Sen slår han uppfinnar jocke vilken dag som helst .. en liten hjälpredorobot? Skalman klarar sig själv..
Get Random!
Toastare

2008-06-27 15:25
precis, en riktigt sköldpadda reder sig själv...

2008-06-27 15:29
BountyBoo F28

Vad sa du om Turtles :o
Toastare

2008-06-27 15:30
hansomknarkar, att de är töntiga sköldpadds-guidos...

2008-06-27 15:33
hade inte skalman en oändlig uppsättning grejer i skalet? har för mig att han har dragit fram några riktigt mäktiga saker ibland, typ en blåval.....troligen minns jag fel. men han är ju ganska nonchalant cool liksom, somnar när han vill och ingen kan säga nåt om det...hade han inte också fixat ihop en skön saft som gjorde bamse och lille skutt små? eller var det nåt som gick fel?

2008-06-27 16:05
jag får känslan av att king-phil har ett alterego som heter skalman för han verkar nämnvärt offended när man talar illa om skalman....

2008-06-27 16:18
Folk är ju fan inte kloka.

Skulle Skalman möta Turtles finns bara ett resultat. Mat-och-sov klockan skulle troligtvis ringa och Skalman skulle hamna på nästa pizza, uppslicad av Leonardo.

2008-06-27 16:19
att han aldrig äter är ju helt fel. varför han får plats med alla saker i skalet är ju för att han har upfunnit transvolym-regulatorn som krymper allt han stoppar in där. sen har han ju upfunnit den självgående skottkärran, raketdrivna inlines och så mycket mer.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Toastare

2008-06-27 16:24
och skalman klarar sig alltid även om ät- och sovklockan ringer. Så självklart skulle han ta de töntiga sköldpadds mutanterna.

2008-06-27 17:30
dessutom är han stencool! .. han skyndar aldrig, han tar det i sin egen takt.. that's gangsta!

UtanAttTveka F20
if you mess with Skalman you mess with me!!
Get Random!
Toastare

2008-06-27 17:49
and if you mess with KinG-PhiL, den u mess with kortedala/bellevue/gamlestan and then u mess with me.

så lämna skalman ifred!

2008-06-27 20:23
Skalman har faktiskt ätit, frukt stod det på menyn
RICOSTJÄRT ROCKÄRS

2008-06-27 21:05
han delar alltid med sig av sin mat när han käkar också...

verkar som Candide har choke:at och jag och BountyBoo vinner argumentet! :D + alla andra som stått vid vår sida!

Reppin' 415!
Get Random!

2008-06-27 21:10
Haha, det finns ju inget argument. Ni är ju fast i en liten skyddad värld där där tur är det enda som hållt Skalman vid liv. Min erfarenhet av honom är att han är lat, seg och misslyckad som uppfinnare, han går inte ens in på en top 10 uppfinnarlista.

2008-06-27 22:34
nån admin skrev att jag va offtopic i forumet tv o film, när ja skrev att jag blir kåt när jag ser Anthony Soprano snacka med sin shrink, så jag måste gå och onanera omedelbart logga in på milfhunter o göra min sak......
Men här snackar folk om skalmans fucking mat och sov klocka? hur fan faunkar denna sidan?
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?
Toastare

2008-06-27 23:15
kvv8, vi gillar inte folk som stör andra folks trådar genom att skriva skit i dem. Gör ett böl-inlägg i Allmänt eller så ännu hellre, messar du moden/adminen som tog bort din tråd och tar diskussionen med denna.

men vem bryr sig om dina runkvanor, finns inget allmänintresse i det. Ingen diskussion. Här diskuteras det. Läs gärna våra regler..och använd ditt sunda förnuft.

2008-06-27 23:18
inte orkat läsa tråden men han uppfann ju en vädermaskin också
diska hårdare! kvinna!

2008-06-27 23:52
JAA! Vädermaskinen va the shiet!

2008-06-28 00:39
nuff said? HE'S THE GREATEST!
Get Random!

2008-06-28 01:18
Hur kan ni ens ta upp att skalman skulle ta Turtels?! nigga please! Det finns inget/inga djur som spöar Turtles.
Can't break necks in boxes

2008-06-28 02:25
skalman plockar fram ett kommer soöa tureltes och då är jag ändå ett turtle generation kid, skalman kommer bara plocka fram något ur sitt skal som kommet wtfüberpwna tutrles.
bögen som bajsar

2008-06-28 02:32
skalman är som en tjackmissbrukare med för mycket fritid
chase the clouds away
Toastare

2008-06-28 02:33
bajsbög, jag är 28 och jag är också turtles generation.. serien kom ju typ 89-90...

men som sagt, skalman kicks ass!

Skalmans ätklocka ringer, PIZZATAJM.. turtlasarna blir jättemätta och somnar.

2008-06-28 03:00
Klämmer in frågan här nu, när det kom på tal (en jävla bit upp): Varför heter "Oppfinnar-Jocke" inte "Uppfinnar-Jocke"?

Gizmoquack är min idol.

Skalman är egentligen ett muterat sesamfrö.

2008-06-28 09:58
hade inte bounty ställt sig bakom king phil hade jag nog börjat jiddra. du har tur grabben

2008-06-28 10:24
UtanAttTveka F20
muhahhahaa >:D

asså, oppfinnar/uppfinnar-jocke är ett skämt.. han har inte och kan inte komma på något som tar skalman. Turtles har heller ingen chans. Han använder bara typ, en boxningshandske som slår sönder turtleserna eller så går han in i sitt skal och eftersom Turtles är IQ befriade försöker de slå på han då och får väldigt ont! .. sen kan han bara lägga fram dunderhonung och som alla vet äter alla idioter upp dunderhonungen och får ont i magen i 3 dagar : )
Get Random!

2008-06-28 13:56
KinG-PhiL X2

Det ligger ingen sanning i vad säger. Det är Teenage super ninja turtels vi snackar om här!

Snälla kan någon skicka frågan till 118 100? " Vem skulle vinna i en fight mellan Turtels och Skalman?"
Can't break necks in boxes

2008-06-28 14:04
men TMNT är ju helt overkliga, det finns inga mutanter ju!

dessutom spelar det ingen roll vad man slänger mot skalman, för än så länge finns ingen lista över skalinnehåll. alltså kan han alltid plocka fram det perfekta skyddet mot vad som helst, som han har gjort i typ trettio år redan
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Toastare

2008-06-28 14:21
UtanAttTveka, men jag är ju snäll!

Alltså måste tillägga att turtlesen kan ju inte ens gå in i sina skal!! Vad fan är det för sköldpaddor?

2008-06-28 14:28
Alltså måste tillägga att turtlesen kan ju inte ens gå in i sina skal!! Vad fan är det för sköldpaddor?

... sköldpaddor med alldeles för mycket muskler. Seriöst, Skalman hade stått som ett jävla frågetecken när turtlarna börjat veva.

Skalman må ha vad som krävs för att ta en, kanske två turtles, om han varit 40 år yngre och lite snabbare hade han kanske stått i mer än 10 sekunder.

Skalman är en skam för alla sköldpaddor, worldwide!
Toastare

2008-06-28 14:31
Skalman har ju som sagt boxhandsken i skalet, den som krossar allt. Den skulle även krossa turtlesen.. och då skulle de försöka springa och hur bra gick det med alla muskler!!??

säger det igen, sköldpadds-guidos!

2008-06-28 14:34
Turtles kan boxa allt de vill på skalman.
Han gömmer sig bara i skalet tills de blir trötta eller hungriga för att sen ta fram en bur eller liknande, ge dem en ordentlig moralkaka in the kisser och därefter ta med dem upp till farmor på lite pannkaka bakad av kärlek.
Toastare

2008-06-28 14:44
fast de äter ju BARA pizza... jag tror inte de kan komma in i skalet för att de är för tjocka.

2008-06-28 14:47
skalman har allting i sitt skal förutom lockomotiv o atlantångare, just det!
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-06-28 18:49
när skalman erkände att han tagit droger tappade jag respekten för honom. trots att han ångrar det.

2008-06-28 19:00
skalman har allting i sitt skal förutom lockomotiv o atlantångare, just det!haha så äre ju.så de innebär ju att han även har turtles i skalet?

2008-06-28 20:22
skalman drog ju ofta upp bananer och grejer ur skalet när hans klocka ringde, han har även uppfunnit saker som tidsmaskiner, teleportörer (tror jag) m.m som en Iphone inte är i närheten av att klara av..

utöver det så uppfann han ju sin klocka långt innan iphone ens var påtänkt..

sedan är det väl som folk har påpekat mest hans fysikaliska under som är mest uppseendeväckande..