Hej jag gillar att röka magiska örter är jag kriminell då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fatceasar: all brottslighet påverkar samhället negativt i någon mening. sen skulle nog de som är yrkeskriminella hävda att de positiva överväger det negativa, när det kommer till de handlingar de begår. de har en egen moraluppfattning, för att kunna rättfärdiga sitt beteende. typ okej att folk blir knarkare för att jag säljer knark till dem men jag och mina barn får mat på bordet.
alla har väll sin egna moraluppfattning, att man skulle sätta samhällsmoralen före sin egen tror jag inte en sekund på. Alla begår olika kriminella handlingar, varesig det är baxxa pennor från jobbet, ladda ner eller sälja knark. Bara för lagen säger en sak, gör det inte en handling dålig i alla tider o rum, lagen är inte universell. Sen att vissa åker fast, o andra inte har mer med skicklighet o tur att göra. pengar styr, alla måste fixxa pengar, får man inte jobb på legalt sätt kan man inte klandra folk att dom fixxar sitt bröd på illegala sätt. Att folk skulle sluta knarka bara för att knarklangarna slutade sälja är bara idiotiskt. det finns djupa sociala o kulturella skäl till varför folk drogar sig, oavsett om det är lagliga droger eller inte. Sålänge folk vill berusa sig, och sålänge man måste ha pengar för att klara sig i världen kommer folk sälja droger. Vi lever i en marknadsekonomi, finns det efterfrågan kommer folk bistå med utbud. varesig det är heroin, hasch eller älgbajs på burk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om det handlar om civil olydnad så skulle inte jag vilja klassa det som kriminellt iaf.
medoria F26 Mja, finns väl något undantag.. specielt piratkopiering då det endast är digitalt och ingenting blir stuled (materia), Jag tex skulle inte köpa det jag laddar ner då jag inte har råd med det, kommer självklart göra det när jag får. Men iaf.. Finns väl få undantag
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
fatty: jo me alla som är kriminella tycker ju att den handling dom begår är ett undantag.
Jag anser inte killen jag köper nävar av vara kriminell, men däremot han som säljer jonk är det. Egentligen lite dubbelmoral, men jag tycker faktiskt det.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
medoria F26 Är ju inte riktigt så jag menar, om vi ska ta piratkopiering så skadar det inte samhället eller dom som gort varan då det handlar om digital "Stöld", Jag är generelt mot nerladdning då jag tycker man ska supporta dom som gort jobbet, Men med alla priset och alla pengar alla filmstjärnor får så anser jag inte det som en kriminell handling, Filmbolagen kan ju vara lite bättre och göra saker bättre för konsumenterna så kanske vi köper mer. Jag hadde haft samma inställning om jag var den som gorde musiken eller film.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
vadå skadar inte det samhället? alla uteblivna skatteintäkter i form av moms då? okej att vi betalar moms på de skivor vi bränner på men ändå.
Vad jag menar är att, jag skulle inte köpa det jag laddar ner, Jag skulle hällre avstå då priserna är alldeles för höga
de som gör nått mot en annan människa djur
Nu kanske jag blir lite offtopic men men. Växt värre en våldtäkt? En 36-årig man dömdes i onsdag till åtta års fängelse. Han hade odlat Cannabis. Åklageren är besviken över det låga straffet. Samma dag föll domen mot en man som under fyra års tid kontinuerligt misshandlat och våldtagit en flicka, vid tillfällena mellan 11 och 15 år gammal. Han fick sex år. Hur kan odling av en relativt ofarlig växt vara värre än att första ett barns liv? Det må ännu inte ha nått domstolarna, men vi är på väg bort från den mest vanvettigt repressiva narkotikapolitiken. I almedalen gjorde regeringens narkotikasamordnare ett ouppmärksammat utspel. Björn ***** sade där att missbruka borde få bestämma själva över sin vård, genom ett peng-system. Det är en strålande idé. Vem vet bättre än den enskilda vad just han eller henne behöver? Ändå fattas något. Hur ska man kunna ge den makten till missbrukarna, om de samtidigt betraktas som grovt kriminella? vårdvalfriheten blir inte värd så mycket inne på anstalt. Om retoriken om att se narkotika-användarna som människor ska tas på allvar, måste narkotikabruket avkriminaliseras. När vågar Björn ta det logiska steget?
en person som lever på brott.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
om man flåss
Vi finns i varje hörn
Politiker som vill styra folks liv borde vara kriminellt Att rösta på vem som ska styra ditt liv borde oxå vara kriminellt. Det tycker jag är kriminellt iaf
Du är Kriminell om du begår brott mer eller mindre varje dag.
kriminell för mig är en person som inte kan anpassa sig och jobba varje dag som alla andra måste göra, utan gör annat för att för att tjäna penga dvs hålla på med stölder, rån och sälja droger och andra olagliga saker.
// be the change you wanna see in the world
yrkeskriminell ~ kriminell
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
dem riktiga kriminella grabbarna har aldrig suttit i fangelset, Bush ar ett bra exempel pa en Outlaw.
I be around, just out of sight
Nån som upprepade gånger begår grova brott med uppsåt
Kultursnobb
kriminell? ja det e väl en sån där som har tattueringar?
jag är snäll men ni kallar mig kriminell!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen Jag är kriminell men ni kallar mig snäll...wtf liksom?
hippie?.... :D
I live my life as a thug nigga til the day I die baby
skit ner dig...
We Are Criminals brap brap
"Aaah, they lie about marijuana: Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When you're high, you can do everything you normally do, just as well, you just realise, it's not worth the fucking effort." - Bill Hicks
ett namn som slutar på y. Jag hade en diskussion med några kompisar här om dagen och vi kom överens om att det stämmer.
Jag tycker inte folk som tar droger är kriminella eftersom ciggaretter och alkohol också är det.
Trodde du ja!
Att inte hitta 2pacs mordare ar kriminellt beteende.
om vi skippar det rent juridiska och går in på det moraliska. en klassiker är (tror det är brecht) "värre än att råna en bank är att äga den".. annars är väl kapitalism det mest avkyvärda av organiserad brottslighet iom att den är legal.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Jag förstår faktiskt mig inte på vissa av er alls. Ni säger att om man gör en kriminell handling om man inte är kriminell. Gör man en handling som är kriminell så blir man ju automatiskt kriminell. Och som nån sa tidigare eller mer än en har sagt tidigare så finns det kriminella och yrkeskriminella. Det vill säga en kriminell som gör brott och en kriminell som livnär sig på det. Att bryta mot lagen är en kriminell handling i sig och det gör en till kriminell. Men sen är frågan vad har du för värderingar. Vissa tycker att en som snattar på Ica är kriminell och en annan inte. Men ett snatteri är fortfarande en kriminell handling och det gör dig till kriminell oavsett du vill de eller inte. Så återigen så handlar det helt enkelt om personliga värderingar om vad en kriminell är. Denna tråden känns bara som den leder ingenstans utan står still och stampar på samma punkt med en massa sönder rökta männiksor.
Denna tråden känns bara som den leder ingenstans utan står still och stampar på samma punkt med en massa sönder rökta männiksor. word
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
X-KON: "jo jag undrar vad din högst personliga definition av "kriminell" är?
Intressepenisen hårdnar!
Ingen är laglydig.......... :O
Konstig fråga. Själva innebörden i 'kriminell' är att personen begår ett brott, och för att begå ett brott måste man bryta mot lagen (brottsbalken eller någon speciallag). Samtidigt går det att skilja mellan vad jag definierar som kriminellt (vilket alltså är att bryta mot lagen) och vad jag tycker är okej (etiskt, moraliskt eller vad ni vill kalla det). Min gräns och samhällets gräns går inte alltid på samma ställe. Men det handlar snarare om att jag har en annan syn på vad som borde vara kriminellt än att jag har en annan syn än samhället på vad som faktiskt är det.
sanna bråding är kriminell
-
wasteapa01 P21 Just vad min definition är av en kriminell tycker inte jag är speciellt relevant. men om du så gärna vill veta så kan jag säga att för mig räcker det att utföra en kriminell handling för att vara kriminell. Sen finns de olika grader av kriminella. Att bryta mot lagen på ett eller annat sätt är ju en kriminell handling. Dock tycker jag inte ordet kriminell ska va något ont ord i den bemärkelsen utan det är handlingen. Gör du ett rån är du en rånare. Dödar man nån är man en mördare. Snattar du nått är du en snattare. Allt detta är kriminella handlingar. Kriminell är bara en benämning på alla som begår någonting som är mot lagen. Så det är detta jag menar med att denna tråden står och stampar på ett enda ställe men en massa sönder rökta människor för att alla ser inte att röka en holk som kriminellt. Alla har sin definition av kriminell och så kommer det alltid att förbli. Så snälla sluta. Kan ingen bara ta bort denna tråd för jag tycker att den är helt onödig.
X-KON Gör du ett rån är du en rånare. Dödar man nån är man en mördare. Snattar du nått är du en snattare. Word. Bör även tilläggas att man är fortkörare om man kör för fort, det är också en kriminell handling. Alla är ju kriminella. "Kriminell" är ett överflödigt ord. "Yrkeskriminell" är en sak däremot.
Fast att tråden ska tas bort för att
du tycker att den är onödig håller jag inte med om.
Personligen! Nar jag hor kriminell tanker jag en hogt uppsatt individ som ar svar att komma at och satta dit, han forekommer i manga Amerikanska filmer som nan typ av politiker eller gangster. Nar jag hor brottsling tanker jag pa nan det ar en tidsfraga innnan han aker dit, dem ar oftast dumma forutspadda och handlar pa kansla och impuls.
scrotum P18 Saken är den att jag tycker inte att folk säger vad de tycker en kriminell utan det blir mer en diskussion där man diskuterar andras åsikter.
X-KON Men det är väl en del av diskussionen också. Om folk inte tycker att man är kriminell för att man utövar en viss typ kriminella handlingar så ska ju det diskuteras. Alla har olika moraliska värderingar och det är högst relevant.
scrotum P18 Saken är den att de stampas på en enda punkt. Tillslut blir folk irriterade och då slutar det senare med personlige påhopp. Trust me jag känner till denna sortens trådar allt för väl.
X-KON Men då är det ju admins uppgift att gå in och rensa tråden.
att spela musik på maxvolym från högtalarna ur sin mobiltelefon på bussen så alla andra kan höra känns som något endast kriminella/grövre kriminella gör. därför blir det för mig en något kriminell handling
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
yrkesmördaren Om inte annat så borde asen avrättas iaf, vi får ta saken i egna händer. Förstår mig dock inte på folk som wajnar över att man spelar hög musik på festival, men det hör ju knappast tråden till.
en person som snor en cykel på fyllan gjorde en kriminell handling. men är kanske inte en kriminell person. en person som ständigt bråkar på fyllan eller rent allmänt är enligt mig inte kriminell. utan antingen missbrukare av alkohol eller mår väldigt dåligt och tar ut det på folk i sin omgivning. bla bla bla jag anser inte han/hon vara kriminell, men handlingarna är kriminella. en person som livnär sig på t.ex. att stjäla cyklar eller vad fan det kan vara. är enligt mig en kriminell person. kriminalitet är en livsstil, en mentalitet, en personlighet osv osv. folk som planerar och genomför brott är kriminella. vem som helst kan få sig en pyskos när det är hårt o råna en butik eller vad det än kan vara. en kriminell person , enligt mig, planerar, tänker igenom, utför och upprepar detta gång på gång. knarklangare är kriminella. de begår brott dagligen, med det sagt, så betyder inte det att alla becknare är av kriminell kaliber. kort sagt allt eller inget. "money by any means" skulle jag vilja påstå e grunden för en kriminell person. yeah. we all in...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
ForceOne en person som ständigt bråkar på fyllan eller rent allmänt är enligt mig inte kriminell. utan antingen missbrukare av alkohol eller mår väldigt dåligt och tar ut det på folk i sin omgivning. bla bla bla jag anser inte han/hon vara kriminell, men handlingarna är kriminella. Det är alltid samhället som uppfostrar folk att begå brott. Det är lika kriminellt att t.ex. sno någonting och skylla ifrån sig som att sno någonting och inte skylla ifrån sig. Det som (enligt min mening) nödvändigtvis inte är uppfostransrelaterat är under vilka förutsättningar du tillåter dig bli knäckt.
scrotum P18
alla har sin åsikt. men jag anser fortfarande inte snubben som slåss okontrollerat är kriminell... muscle no brain how he gon' run the game?
" Det som (enligt min mening) nödvändigtvis inte är uppfostransrelaterat är under vilka förutsättningar du tillåter dig bli knäckt." tycker jag lät lite intressant... alla har ju sin gräns på vartman anser sig vara "knäckt" eller skrapar botten... det hela med uppfostran och allt sånt är att alla idivider är olika...
Det är alltid samhället som uppfostrar folk att begå brott. jag håller med dig till 100% att man blir skapad av omgivningen. och att det är omgivningen som får än att begå brott... men sen har vi andra faktorer.
spänningen, cashen, status... egot och girighet styr i slutändan... mer vill ha mycket, mycket vill ha mer.
Det är lika kriminellt att t.ex. sno någonting och skylla ifrån sig som att sno någonting och inte skylla ifrån sig handlar väl knappast om att vara kriminell handlar väl mer om moral och etik kanske? även i den kriminella världen har ja hört dom följer koder osv.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change