I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilket schampo använder ni

Övrigt - Blandat

2008-05-29 16:09

Vilket schampo använder ni

Vill ha lite mer tjockt och fylligt hår men vet inte mkt om schampo och balsam etc...så vad har ni på whoa för bra schampo att rekommendera? :O

2008-05-29 16:16
Öhm, verkligen inte mitt område men... Mitt hår blev hur fluffigt som helst när jag använde nån grön shampooflaska, vettetusan vad den hette. Limegrön var den. Någon annan vet säkert.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Poet

2008-05-29 16:17
luthgr3n

Fructis?
What I said, yo!
Poet

2008-05-29 16:18
använde fructis(?) för nåra dagar sen, håret blev sjukt irriterande puffigt och jag hade ingen keps att gömma det med, ingen kul upplevelse...

annars använder jag olika jämt typ.
"life's a garden, dig it."

2008-05-29 16:19
Philahzophee

Så var det!
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-05-29 16:37
head n shoulders är väll bra annars?
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-05-29 16:43
Matrix amplify är grymt bra om du vill ha volym!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-29 16:44
Använder Björn Axén Extreme Care Shampoo och även balsam från samma kille, Björn Axén Volumizing Conditioner.

det smorjér i huwret! = )
Niceness!

2008-05-29 16:47
alltså jag bryr mig aldrig vilket schampoo jag använder :S
borde jag det?
mamma köper iaf allt på öb och jag tar det som finns till hands
forever feels like home

2008-05-29 18:06
shoulders n head kör jag med

2008-05-29 18:17
Vill du ha fräschare och finare hår? Använd INTE schampoo och balsam.. Jag använder absolut inget av dem, det är inte bra för håret. Istället använder jag vanlig tvål, typ barnängens och varmt vatten. Trust me, man känner verkligen skillnad. Håret känns starkare, tjockare och fräschare än tidigare när man körde i all möjlig jävla kemisk skit, balsam, schampoo, geléer, vax, usch..

2008-05-29 18:21
går enbart efter vad som luktar gott ----> just nu kör jag herbal essance kiwi
AIK

2008-05-29 19:44
absolut blonde :)

2008-05-29 20:08
Det som står i duschen och luktar menthol.

kan lika gärna vara tandkräm jag använder.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-05-29 20:15
American crew har ett schampoo som luktar menthol.. kanske är den? =P
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-29 20:26
Hehe seriöst, jag hittar INTE på, speciellt ni tjejer som bryr er mkt om att ha ett fresh hår med lyster och volym, skippa schampoo, balsam etc för gott, de som inte märker en förbättring, skriv här isf, jag lovar, inte enda person kommer att skriva, :)

2008-05-29 20:28
GOLDWELL .

2008-05-29 20:51
pumptvål och kallvatten
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)

/Tjalle -08

2008-05-29 20:52
GAIA P26

Haha, nej.. jag kommer nog inte ens testa det iaf. Jag är för rädd om mitt torra hår.

2008-05-29 22:04
Prova en vecka, tvätta det bara med sån där vit barnängentvål (eller inte alls, bara skölj ur det med varmt vatten) och skölj med vatten, inget mer i håret, inte efteråt heller, massa kladd osv som många har. På bara några dagar så borde håret blivit avsevärt freshare.

2008-05-29 22:19
Skulle jag säga tll min chef ngt liknande så hade hon strypt mig långsamt. :/

Så skulle jag testa det så blir det nog en mer plågsam död.

2008-05-29 22:22
GAIA, har testat tvål men det är inge bra alls för mitt hår, torkar ju ut håret :D

2008-05-29 22:25
Asså helst av allt ska man inte använda ngt alls, som man gjort i miljoner år, vatten bara dvs. Så fort man tillsätter ngt mer så påverkar man hårets naturliga miljö. Men annars så funkar iaf den där vita tvålen som är mild och snäll (som bebisar tål bra) hyfsat bra.

2008-05-29 22:27
Men alla har olika hårtyper också?

2008-05-29 22:35
True, men det hade de på järnåldern, på savannen och på landet för 100 år sen också? :)

Att tvätta håret non stop varje dag och ha i massa kemikalier är INTE naturligt och torkar ut och förstör håret, det är jag fullt övertygad om.

2008-05-29 22:46
Men man vill ju att det ska lukta gott också. Det är ju halva anledningen med schampoot. Tvål luktar inte så gott. I alla fall inte schampoo-gott =)
What we do in life echos in eternity.

2008-05-29 22:51
Hmm, oparfymerad barnängen tvål luktar ingenting och jag gillar faktiskt en tjej som luktar hår och naturligt mer än en som luktar artificiellt, typ parfym, tillsatser. Men det kanske bara är jag iofs, säger inte att det är nån norm eller så, haha..
DJ

2008-05-29 22:52
vill du ha fluffigt hår å schysst textur så kör du med vanlig handtvål! seriöst det funkar :D
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
DJ

2008-05-29 22:54
dessutom slår det alla "märkesschampon", den som köper sånt skräp e fett lurad tbh
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-05-29 22:55
Ja, jag gillar när det luktar gott så jag kör nog på schampoo ändå.

Jag använder elvital, det gula. Luktar jättegott och funkar väldigt bra för mitt hår.
What we do in life echos in eternity.

2008-05-29 23:12
barnängens =)
stockholm är en förort till knivsta, knivsta är en förort till uppsala!

2008-05-29 23:17
Typ när en tjej luktar som godast, det är när hon stigit upp ur havet eller så, solat lite, kanske sköljt ur saltet med lite färskvatten men inte mer. Inget smink, parfymer och saker. Tycker iaf jag, haha..
DJ

2008-05-29 23:19
GAIA

jag vill träffa dom tjerna du träffar :D

2008-05-29 23:25
använder bed heds serie som är typ .. orange, haha. luktar gott och håret är fresht längre. för volym kör saltvattenspray ;)
jag är discoverys ansikte utåt
Admin

2008-05-29 23:38
Låter skabbigt att tvätta med tvål, blir inte håret fett då?

Hursom kan man ju skippa balsam, använd ett sämre schampoo bara. Samma sak. Och skit i vitamininpackningar etc, hår är lika dött som sten så det har inget där att göra.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2008-05-29 23:53
Testosteron

Nej, inte mer än vad som är naturligt. Håret blir tjockt, luktar fresh och har en hel annan lyster. Hår är inte dött om du trodde det..

MR_EVIL

Det finns gott om dom där ute, du hittar säkert ett par, :)

2008-05-30 16:40
Mjäll shampo då jag har ganska tjockt hår så kan inte andvända vanligr.. brukar köra med head & Shoulders med balsam, annars med citrus.. ganska fresht efter
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-05-30 17:08
fjollträsk...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-05-30 21:26
D:Fi Shampo är galant
och vem fan är du?

2008-05-30 21:56
gents.se

kolla där..köpte när jag hade långt hår ,villa ha de fylligare...dyrt men tvärbra
http://soundsof051.com/

2008-05-30 21:58
lr www.gents.com
http://soundsof051.com/

2008-05-30 22:05
head & shoulders används i mitt/min snaggade hår/hårbotten. annars får jag mjäll......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-31 00:07
älskar GAIAs resonemang. vad finns det för belägg att folk hade exeptionellt bra hår och hårbotten förr? man borstade inte heller tänderna för hundratals år sedan. betyder det att vi är lurade av de onda kommersiella företagen och egentligen bara förstör våra tänder genom att rubba den naturliga balansen?

billiga shampoon (och tvål) har massa äckliga kemikalier och annat trams som inte är det bästa man kan gnida in i sitt hår. så visst, det kanske är bättre att bara skölja håret då. men om man köper ett vettigt shampoo med vettiga ingredienser så ser man resultat. med detta sagt låt oss skippa all skitsnack i framtiden.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-05-31 00:18
Nä!

2008-05-31 00:20
där fick jag så jag teg!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-05-31 00:26
:D

2008-05-31 00:29
GAIA P26
Inte för att vara sån, men har du sett hur folk såg ut i håret på järnåldern, på savannen och på landet för 100 år sen? Jag tror både 10 000 BC, perukbärandet under franska revolutionen och diverse foton från förra sekelskiftet ger en fingervisning om att det inte var någon härlig syn. Men visst, har man kort hår så funkar det säkert jättebra att vara naturnära och bojkotta alla onda kommersiella företag :-). Kul att du hittat något som funkar för dig, men det är ganska befängt att förutsätta att det är något som funkar för alla.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2008-05-31 00:33
Äsch då, att skölja håret noggrannt varje kväll och bara använda den där snälltvålen utan parfym vet jag många som fått freshare hår av. Det är inget jag hittar på bara sådär, vet flera tjejer på whoa t.ex. men tänker inte nämna några namn.

2008-05-31 00:45
... för att de skäms för sina frisyrer? :-p

Vem har tid/ork att skölja igenom håret varje kväll? Men visst, det funkar säkert jättebra med snälltvålen om man har tunt hår. Carry on. (Fast jag hade bra gärna velat se bildbevis.)

2008-05-31 00:49
Alt. har två millimeter långt hår, då kan man ju mer eller mindre torka av det med en disktrasa.

2008-05-31 02:55
Jag använder apotekets schampoo mot torr hårbotten, då jag har väldigt känslig hårbotten som stramar och kliar annars. För att få det att lukta gott använder jag balsam och inpackning, men mitt hår brukar inte lukta tvätt ändå. Det luktar hår, kanske för att jag sköljer väldigt noga. Har vissa vänner som doftar som sköljmedel från hundra meters håll. Jag vet inte om det är bra eller dåligt?
Sen tvättar jag bara håret var 3e-4e dag för att inte slita ut det.