friktion.. Trodde folk kunde räkna ut att namnet kom efter skylten och inte tvärtom, ber om ursäkt om jag var otydlig och förvirrade. Ja, nya skyltar kommer hela tiden, men att ha två olika skyltar som betyder samma sak strider mot vägmärkesförordningen. Alltså verkar man åsidosätta regler man har satt upp för trafiksäkerheten för att vara politisktkorrekta vilket jag anser är fel. Nu kan du argumentera hur du vill, visst det kan verka betydelselöst vid en så liten ändring, men förordningen finns av en anledning och den ska följas.
Skit också, det jag skrev försvann. Hursomhelst tycker jag det verkar vettigt, trots att det kanske känns lite löjligt. Jämställdhet är bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja men då ska vi börja kalla klockan för "han" istället. jämställdhet är det som gäller.
Ja det gör egentligen inte mig så mycket. Grejen är att det finns ju mycket viktigare saker än att tingestar har ett feminimt eller maskulint namn och att det är en tjej eller kille på en skylt. Men många droppar små eller nåt sånt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Herr Går Man" är väl om något väldigt könsneutral som bild. "Han" har inga som helst typiskt manliga gamla attiraljer på sig, som hatt, portfölj eller käpp, medan Fru Går Man har frisyr, handväska och kjol. En bättre idé vore väla tt göra en skylt där både man och kvinna går? Fast då skulle väl någon gnälla på att par-stereotypen visar sitt fula tryne och att det borde göras skyltar där två män och två kvinnor går?
Intressepenisen hårdnar!
JA! HAN är 17:19! YES! Fan på tiden (mohaha)...
•pave paradise•
Alltså, det här var bland det mest idiotiska jag har hört på länge.
Beat the odds like an abusive freak show owner
För övrigt är jag
95.7% säker på att det inte kommer hända.
sverige, officiellt ett av de mest korkade länderna i hela universum.
Intressepenisen hårdnar!
Nja, inte precis. Vi är en av de smartaste länderna IQ-mässigt.
jag ser inget problem alls med detta, lite variation är ju bara trevligt.
Slow newsday..
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Min fråga är. Varför promotar dom det? Kan dom inte bara sätta upp skyltarna?
bara hon är snygg så..
Fan vad partypooper att komma dragandes med massa fakta när man vill dissa och ha sig en ölfylld flaggdag.
Intressepenisen hårdnar!
Alltså jag tycker att den nuvarande skylten är någorlunda könsneutral. Den har ju faktiskt ingen snopp illustrerad till skillnad från bröst och kjol på förslaget.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Förövrigt, vore det inte fint om de kvinnliga skylltarna hade rosa gubbar och de manliga hade ljusblå? :]
Jag stör mig på att hon har klänning och är barfota. Men å andra sidan så sitter jag hemma och väntar på att Våra bästa år ska visas (Är Marlena verkligen död och besatt av djävulen) så jag bara letar efter tidsfördriv.
YACHT X0 Varför suger jag? För att jag inte har varit inloggad på whoa? För att jag har rätt? För att jag fick dig att inse hur värdelös du är?
SMÅLAND!
det blir inte gämnställt... herr gårman, namnet e liksom "här går man", det e ju bara slöseri på cash o gtöra nån sån ändring
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
kunde man inte ha en herrgårman apa eller nått annat skit så slapp man ens diskutionen?
för jämställdhetens skull har jag bestämt mig för att växla mellan att säga moder jord och fader jord...
- Vad är klockan? - Han är halv tre
Fatherfucker.
Som hon där i källaren i Österrike.
vi kan ju tvinga alla män att odla skitlångt hår och fixa en bröstimplantion så det blir mer gämnställt liksom... samtidigt som barn svälter i afrika..
samtidigt som barn svälter i afrika.. Haha va? Jag älskar att den meningen har blivit en sån klyscha att folk bara slänger in den lite var som utan att ha någon egentlig koppling.
Operation Fuck Up The Signs drar igång veckan efter de nya skyltarna sätts upp, hoho.
•pave paradise•
Tycker de är lite sjukt att byta ut till fru gårman. Vad spelar de för roll ifall de är herr gårman? En helt onödig inverstering som vi skattebetalare ska få betala för att byta ut en skylt. Ifall de ska bytas ut, som ja inte hoppas så vi får betala för de, så sak dem ha stora bröst och fin kropps form och inte en gamal tant med rullator som går över gatan.
Herr_Berg Du är bara avundsjuk för att du inte kommer från Stockholm din jävla sopa!
Är med på lhabias linje... de nya skyltarna ska terroriseras.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
YACHT X0 varför skulle jag? För att jag så gärna vill betala överpriser för lokaltrafik? För att jag vill köpa en etta för 1,4 miljoner? För att jag så gärna vill bo med flickvän och unge i nån jävla förort ovh trängas i en trea? För att jag suktar efter att ta ett djupt andetag av avgaser på morgonkvisten?
Ja jag är nog väldigt missnöjd över att ha blivit född i smålands skogar i ett hus på 200 kvadratmeter, 15 meter från sjön, en egen klottervägg på 60m, ingen hyra, inget buller, inga avgaser och inga störiga grannar. Fan...
var vill du komma YACHT? Kan du inte svara på mina inlägg istället för att börja snacka om massa annat drävvel som inte har något med trafikskyltar att göra? Var mitt utlägg om förnyelse för avancerat för din hjärna att greppa så den slant och du var tvungen att börja med påhopp för att på något sätt stärka din åsikt om en påtänkt trafikskylt?
SMÅLAND!
Jag fattar fortfarande inte varför ni blir så upprörda, vägvärket har bytt skyltar flera gånger innan, satt ni framför era datorer och skakade av ilska och pratade om svältande barn i afrika då med?
SMÅLAND!
Handikappade är också diskriminerade så vi borde ha lite skyltar med Gårman i rullstol. Och gårmans med kutrygg och käpp. Och gårmans med slöja, kippah och turban. Och seamesiska gårmans. En gårman för alla diskriminerade som räcker upp en hand. Vilken fin värld det skulle vara!! Frågan är hur bra det vore ur trafiksynpunkt...
Jag förstår att det finns många som tycker det är oerhört roligt att försöka hitta mer eller mindre roliga jämförelser. Tyvärr måste jag avslöja att det inte är så himla kul... Det är självklart att vägskyltarna i sig är en obetydlig skitfråga, men hela den här tråden har ju bevisat att förslaget är bra. Det visar att det behövs diskuteras varför samhället ser ut som det gör, utifrån vilka föreställningar samhället är organiserat och planer. Vi kommer troligen aldrig att börja säga "kvinna" istället för "man", alltså "kvinna borde kanske gå och lägga sig", men att genomskåda strukturer, normer och maktordning är viktigt och det är först när vi ser detta som vi kan börja förändra riktigt betydelsefulla saker. Skyltfrågan är en symbolfråga, som bra eller dåligt, uppenbarligen väcker debatt. Uppenbarligen blir folk upprörda, varför? Varför upprör inte nya skyltar så här i vanliga fall? Varför är det normala att en vägskylt avbildar en figur av manligt kön? (De flesta tolkar det som en man och ser detta som en självklarhet). Istället för att att uppröra er över en liten och ganska obetydlig fråga som uppenbarligen rubbar era föreställningar borde ni kanske fundera på frågorna ovan. Fundera också på hur jämställdhetsfrågorna hänger ihop. Fundera på varför kvinnor känner mindre än män. Fundera på varför det finns fler styrelseledamöter i börsnoterade bolag som heter Göran än vad det finns kvinnor. Fundera på varför kvinnor tar betydligt större ansvar för det oavlönade arbetet. Fundera på det och andra orättvisor mellan kvinnor och män som ni kan komma på. Fundera på tillfällen i vardagen då mannen är norm och kvinnan behandlas som ett undantag, en minoritet. Fundera på varför det är så, vad det leder till och vad vi kan göra åt det. Där har ni er hemläxa. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Nickemannen Du blev inte upprörd av mitt förslag? Då kanske du borde ta dig en liten funderare i så fall.
BomDub: Ditt "förslag" belyser väl ganska väl en av mina poänger. Kvinnor behandlas och betraktas som en diskriminerad minoritet bland andra, trots att kvinnor utgör halva befolkningen! Det om något är sjukt. (Därför är självklart heller inte ditt förslag alls jämförbart med den här diskussionen) I övrigt välkomnar jag absolut att man uppmärksammar diskriminering av funktionshindrade. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Nickemannen: Vad har du för invändningar mot mitt förslag?
Herr Berg: ja faktiskt. Jag avskydde när de nya skyltarna för 50 i tätort infördes.
NickeMannen Kom igen, det är en skylt. Det här på samma nivå som Centrum mot Rasism som klagar över att en glass heter Nogger.
YACHT X0 det var trots allt du som startade tråden, har du inget bättre att komma med? Caps lock och könsord är inte så mycket att hänga i julgranen.
SMÅLAND!
core P18 precis, varför bry sig över att dom ändrar designen på en skylt?
SMÅLAND!
man slutar aldrig att förvånas
SMÅLAND!
Kanske borde lägga tid och pengar på nåt vettigt istället?
www.soundcloud.com/lirzproductions
vadå? lägga ner skyltfabriken, sparka några designers och skänka pengarna till rädda barnen?
SMÅLAND!
Herr_Berg: Bra såkallad "sarkasm" där..
Nä givetvis tas upp viktigare grejer än sån skit bland beslutande i landet!
Du tror väl inte det är skyltfabriken som bestämmer vilka skyltar som ska sitta ute på gatan?
www.soundcloud.com/lirzproductions
lirz P25 nej jag tror inte att skyltfabriken bestämmer vilka skyltar som ska sitta ute på gatan men det är ju bland annat dit våra skattepengar går.
Var ska man dra gränsen till vad som är onödigt och nödvändigt bestämmande på vägvärket?
Ska personerna som behandlar skyltars utseende sparkas på grund av att deras uppgift nu plötsligt blivit en onödig och aldeles för dyr utgift för oss skattebetalare?
SMÅLAND!
Men alltså, vem kan tycka att Fru Gårman är en dålig idé? Jag får nästan stånd bara jag ser den där skylten, she's a sexy bitch.......... ^_^
It's only gay if balls are touching
Var inte den korta klänningen lite väl sexistisk!? Det kan skapa kaos i trafiken! Folk kommer ta på sig själva och missa stop-ljusen!
http://myspace.com/BoodaBlezzin
hehe, plastikoperera henne med svart eltejp
SMÅLAND!