Skivsamlare
2008-04-24 20:19
Den stora studenttråden, 2008!
Ja. Jag tror inte det finns en tråd av samma slag (?!). Nu är det snart dags. Vad blir det efter skolan? Vad ska ni klä er i på "the big day"? Något speciellt roligt/sjukt/tråkigt som hänt under era 3(+) år på gymnasiet? Något ni ångrar att ni inte gjort? Ni fattar vinken! Själv blir det inte mkt efter skolan som det ser ut nu. Ska sommarjobba som receptionist på jobbet där jag extraknäcker nu. Samt besöka storsjöyran, kanske åka utomlands. Efter sommarn ska jag fortsätta jobba som jag gör nu (3 kvällar i veckan) samt söka något annat jobb. Är så otroligt less på skolan nu. Har några tunga uppgifter jag måste lämna in innan den 15e maj för att få ett slutbetyg. Men det ska nog gå vägen :) Önskar dock att jag hade slappat mindre och lagt ner mer tid så här i efterhand. Men det känns så jälva skönt att det snart är slut :D För mig blir det bara "vanlig" setup med kavaj/slips/ngra finare byxor på själva dagen, sen blir det något stiligare på balen. Våran klass har dock inte fixat ngt PA till flaket än :O Ingen som orkar riktigt tror jag. Nämen hur blir det för er? Skulle vaa roligt att höra vad folk har för tankar. Några av mina polare som gick ut förra året kom just hem efter att ha jobbat och bott i Australien i snart ett år. Massa olika ströjobb på caféer o shiet. Det skulle faktiskt vara coolt :) Wall of text!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
JAAA! det ska bli fett! jag ångrar att jag inte pluggat mer, och att jag gick om. har köpt en grå kostym+ vit skjorta + svart slips.. stilrent må jag säga. Jag ska upp till Oslo och jobba!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just det.. våran klass drar till Cypern om 17 dagar, PARTY!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker inte att studenten känns så mkt, vad är det att fira? För mig har det inte varit en stor prestation att gå i skolan. Är glad att det är över för det är bara tråkigt. Förvisso önskar jag att jag också kunde börja grina som alla andra när vi fick mössorna... men det vart bara "jaha".
Jag ångrar definitivt min stora frånvaro, tack vare den får jag nöta komvux i ett år. Men jag har fan haft kul :)
Skivsamlare
2008-04-24 23:43
AVLY, du verkar som en riktigt uppåt tjej du! fan vad nice med cypernresa. halva våran klass ska också utomlands nu de sista veckorna. dock inte tillsammans. vi är inte så pass tighta :|
Har ett år kvar :( attans...
Studenten är ångest som fan Splittring i det säkra umgänget som man haft varje dag i tre år, inga självklarheter längre osv. ANSVAR! ha det gött nu de sista månderna medans ni kan
http://www.earforcefm.blogspot.com
Ja, för sen kommer universitet och dryga klasskamrater. Går min tredje kurs nu och alla är ååååh så dryga. Men det är jag också, så det är bara kärlek. Njut, gå på VARENDA studentskiva, och må bra. Sen börjar allvaret.
•pave paradise•
shi jag sklle gått skolan / Latonic
Jalla idiot systemet stänger snart!
paaandy X0 jo men det får man säga att det är! är väl vissa som inte är med i gruppen
INOK P19 Hahaha...kanske är jag svårroad ja. Men cypern och studentskiva är inte min grej. Klart det ska bli skönt att sluta skolan. Studenten är överhypad dock.
Jag tog studenten förra året och har chillat i 1 år nu. På den stora dagen så hade jag en slimcuttad Oscar Jacobssonkostym, en rosa Stenströmsskjorta med vita kritstreck och vit krage med vita, franska manschetter, svarta manschettknappar och en Stenströmsslips av mörkare slag. Hade också svarta Gucciskor. Och allt va köpt för reapriser, förutom slipsen (som va lånad) och kostymen (som ändå "bara" gick på 2600). Så börja inte bitcha nu :)
Hazn_ P19 haha tänkte precis börja bitcha faktiskt.. jag kör brothers paketet för studenter alltså kavaj,byxor, slips och skjorta för 1995.. men fan va studentmössan var dyr, 650 spänn..
haha 650, jävligt ägd!
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL P20 va har jag för val? haha.. fick en chock när räkningen kom (mamma med som stod för pengarna)
och det var bara mössan och inget annat
Skivsamlare
2008-04-25 18:43
jag körde på "ojfan.. kostade den så mkt?? jag som inte har några pengar nu... snyft", så pungade mamma ut för den xD imorn äre kostymletardags på stan med mamma och flickvän. fyyyfaaaan, jag känner att det kommer bli tungt:P hade det varit jag hade jag bara gått och och valt första bästa som passar. men nu kommer det bli så mkt mer, proova, proova x100 :( MEN! vill man vara fin får man lida pin. f.ö. köpte jag till ett sånt jälva fult guldöverdrag till min mössa, hahaha. bara jag och en till i min klass som gjorde det, för vi tyckte dom var så otroligt ugly ;D men det blir sköj
Lyricist
2008-04-25 18:57
Efter skolan blir det att jobba för farsan. Vi tar studenten på min födelsesdag, så då blir det PARTY!
lhabia X0 Jävligt sant, det flesta på universitetet är dryga pretton eller riktiga slackers, det finns inget för oss vanliga ;)
DIF!
bah.. måste köpa kostym.. förjävla löjligt egentligen.. jag orkar inte. massa tusenlappar för en dag... tycker synd om farsan, för jag har inga pengar.. :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Kan man inte köpa billigare varianter på vissa klädbutiker? Låna din mamma eller pappas gamla om de finns kvar?
One chapter a day
har heller ingen mössa. känns ju bara onödigt.. keff jävla mössa för 600 spänn? kan ha roligare för dom.
bob: Jo precis, men eftersom jag är likadan känner jag inte att det är ok att klaga riktigt :P men vad kan man förvänta sig: det är ett medieinriktat institut, klart som fan alla är pretto och dryga.
•pave paradise•
shit, good times! saknar gymnasiet alltså, se till att ta mkt bilder och försök hålla en bra nivå på fyllan är mina två tipps!
Har mösspåtagning på onsdag, vilket känns ganska galet. Dagen börjar med att alla klasser ska tävla mot varandra, vi tävlar om att slippa betala "sista måltiden" som hålls för studenter och lärare 2 dagar innan vi springer ut. Tävligen går ut på att lösa olika uppdrag på snabbast tid. Ska bli riktigt kul. Sen ska alla till aulan och sjunga och sätta på oss mössorna. Mkt spektakel blir det framöver. I maj ska alla studenter i södertälje tävla mot varandra i drakbåtrodd i maren. Det gäller att ha bäst utklädnad eller att vinna på snabbast tid. Vill dock inte ramla i vattnet...
Rahamadjan av GU-PA!
haha, min polare som går i göteborg på en skola.. på skolan är det nykterhetstest och sånt den dagen dem tar studenten.. alla måste vara nyktra, ska gå omkring med alkotestgrejer och sånt.
Skivsamlare
2008-04-26 23:23
fyfan vad surt. förra året var det endel polisbilar samt poliser som strosade omkring här. man får inte dricka här heller, men vafan det är norrland. ingen bryr sig på studenten :D
Humm ska söka till Kulturamas danslinje och till Danscenters danslinje.. tror dock inte att jag kommer in men man kan ju alltid hoppas ! Dessutom har jag inget jobb till sommaren gaaah ångest! Jag ångrar fan att jag varit så lat i mina gymnasiedagar!
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.
Jag tar studenten den 28 maj, ska bli så jävla skönt!! Jag ska ha på mig en klänning som Kate Moss designat, och gulliga små glittriga smycken, (inte för mycket, blää!) Jag ska antingen söka till DI eller utbilda mig till pilot senare, men i somamr ska jag vara bartender! :D
Något jag ångrar är väl att jag har slackat en del:P
jag ska ha på mig en vit klänning, vita skor och studentmössa. Väldigt orginellt :) I sommar ska jag resa till NY och malta och sommarjobba med att sälja glass (tredje året i rad!) I höst har jag absolut ingen aning, planen är att hitta ett jobb. Bör man för övrigt söka det nu eller då? Det känns som att de flesta bara söker sommarvikarier nu.
Skivsamlare
2008-04-27 22:08
roligare att vara brud ju, haha. ni får ju kirra så mkt kläder. själv har man sin kostym och slips. sen då? :p jedi-master, din sommar lät niice du!:D
Härlig tråd ! Själv ska jag jobba röven av mig i sommar sen ta en fet utlands semester efter sommaren med några polare i 1-2 månader. Kommer bli skit schönt. Har hänt skit mycket i gymnasiet. Hållt på med rektorn skit mycket, skrämt lärare, hållt på med folk (äldst på skolan YEA), mat krig (jag vet 3.an men alltid kul att kasta mat på lärare/mattanter), softat i solen med böckerna.. Ja fyfan va mycket man har gjort men har såklart hjärnsläpp när man ska tänka efter haha! Tjoppp. jag ska ha på mig det gamla vanliga väl kavaj med fin byxor, ett par fräsha fin skor, skjorta & slips.. Men har faktiskt tänkt på att ha en mörk blå kavaj med ett par fräsha jeans istället, men skjorta o sånt då såklart. Vad tycker ni? Ångrar nog bara att man har skolkat ganska mycket & inte ansträngst sig otroligt mycket när man har varit på praktik & sånt ... lite halv drygt nu när man är efterklok.
Ja det va väl allt för att summera det. :) TREVLIG STUDENT ALLA!! 2008 ROCKAR
Härlig kille som förnedrar mattanter på jobbet
DIF!
bob P19 Härligt att vi inte har såna dryga gamla kärringar till mattanter då eller? eftersom dom också var med på det.. smart hue
Ingen aning om kläder inför studentendagen, känns som jag borde bry mig när jag är brud och allt men jaja. ska bli sjukt skönt att få springa ut genom de där dörrarna en sista gång, mest stolt är jag över att jag kan räkna gångerna jag skolkat på ena handen och fixat grymma betyg! till höst ska jag jobba dubbelt, sen blir det att resa runt några månader här eller där för massa brädåkning!
jag är discoverys ansikte utåt
Pallar tji allt liv kring studenten. Jag är mest orolig för att inte få nåe jobb. Åka flak och bröla på stan är inget jag är taggad för direkt heller.
Aja, jag ska inte dra ner er andra i min negativitet. Njut av livet. :)
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Jag är inte kostymnisse av mig, och kommer förmodligen ha kostym enbart på studenten haha , så jag köpte ett begagnat men odck välvårdat kostym på blocket för 200 :- XD , köpte en skjorta på dressmayn för 249:- en vit slips , och ett par fina skor , skit billigt men dock lite konstigt att gå i .. =)=)... Yeah studenten 2oo8,,,
Redaktionen
2008-04-28 11:54
Ska man satsa på MQ för att hitta nån mössa eller finns det något annat man bör kolla in?
namaste
blä för vitklänning. funkar absolut inte på mig och ärligt talat är det sjukt fjantigt att alla ska ha det. Först tänkte jag slå på stort och ta någon annan färg än vitt men så hittade jag en vit kjol när jag var i new york. Den är otroligt ball och liknar ballongkjol fast i olika nivåer och ganska säckig. Till det blir det ett svart v-ringat linne eller liknande..
Rahamadjan av GU-PA!
Skivsamlare
2008-04-29 08:44
trevligt att du hittade ngt iaf :) men jag vet många sominte skaha vitklänning :O
wohoo! inte långt kvar nuuuuuuu! när det gäller kläder att ha på sig på den stora dagen, så vill jag helst inte ha klänning. inte riktigt min grej. skulle vilja ha nå vita baggy och nån vit väst.. men vettefan. kommer säkert bli nån jäla klänning ändå! mina planer; jag har ett fet sommarjobb, så kommer tjäna storkovan! moaha. sen i höst så ska jag förhoppningsvis dra till Sicilien o volontärjobba!
jag ska ha en pösig, ljusbrun kavaj och brallor, linne under och en uppochnervänd svart lampskärm som studentmössa, samt en blunt i käften. och jag ska bara glida in på nån stulen cykel, hämta betygen, o sen glida därifrån igen. dock tar jag inte sdtudenten förrens om ett år.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
av märket oscar jakobsson då
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Jag ska ha en marinblå kostym från Oscar Jakobsson eller en svart med kritränder från Ben Sherman, känner mig lite klyven, båda är ruskigt snygga. Får bestämma mig samma dag helt enkelt... Studentmössan har jag ångest över, typ 700 kakor och ska ha den i några timmar, fyfan säger jag. Men det ska bli skönt att bli av med gymnasiet och knega lite, blir väl nån skitig industri och stå vid bandet antagligen... YO!
Jag ska ha ett par ljusa Chinos shorts, En ljusblå skjorta ett par Dunks. Kavaj är så jäkla tråkigt. Kanske att jag har min svarta kavaj som jag köpte på kupan för 40 spänn.
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"
haha min klass har fixat världens sämsta lilla flak, men men, det är folket som gör flaken iaf :) håller på och fixar limo till slutskivan oxå.. mina student grejjer gick för laxen, mössan, champangeglas och en studentpenna som jag inte fått än.. plus någon visselpipa, körde på något paket klippte oxå till med brothers erbjudandet, svart kostym som är kritstreckat och en rosa skjorta.. slipsen var typ svart grå om jag inte minns fel, orkar inte kolla just nu.. skiva ida, skiva imon.. min egen skiva kommer i maj :)
vit klänning me nått grejs där nere, svarta dojer sen i sommar o höst blir de o jobba. o i januari drar jag o vän till australien ett år för o jobba, dyka o surfa
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Ärade studenter, ha för bövelen inte på er svart slips. Det är inte begravning ni skall på. Satsa på mörkblå kostym. Sedan matcha färgrant och fint med bröstnäsduk också. Tjipp.
Ska först utomlands jag och åtta andra i klassen till sunny beach för att festa och njuta av solvärmen innan vi tar studenten. Kajav och byxa är fixad, det som saknas är en skjorta och en slips. Skor har jag också som var riktigt jävla billiga! Sen efter studenten är det balen också som gäller, kommer nog att bli helgrymt! Frågan är bara vafan man ska göra efter att man gått ut ur skolan då man inte heller får nå studiebidrag plus att jobb är inte så lätt att fixa, speciellt inte där jag bor. Peace
Live Hard, Die Young
Skivsamlare
2008-05-08 17:39